Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jozef #6159:
Tak som sa teraz dostal k tej Zilinskej pravde a naozaj neviem, na zaklade coho usudzujes, ze "Samozrejme už v 1. vydaní si pisálek z Pravdy obtrel papuľu ohľadom zliav pre ŤZP v Žiline". Nenasiel som tam ziadne utoky voci DPMZ ani mestu. To chces povedat, ze ked si niekto dovoli napisat nieco o Ziline bez vychvalovania a pchania sa do zadku tomu Najvacsiemu Slovakovi, ze si "obtrie papulu"? Jo holt su aj ine media ako Zilinsky vecernik... Clanok som v elektronickej podobe nenasiel, ale sudny citatel si nazor urobi sam.

BTW taketo vyrazivo "pisalek z Pravdy si obtrel papulu" je uplne ako vystrihnute z propagandistickej tlace z 50. a nasledne 90. rokov...
Reakcia na: Miro #6184:
presne tak:-) ..ale asi ides trochu proti sebe:-), pretoze platit za cestu, ktora momentalne stoji 10 Sk u SAD 12 Sk asi nie je moc vyhra:-)
Reakcia na: Miro #6184:
Integrace bez časových jízdenek, společných pro všechny zůčastněné dopravce není integrace!! Takové chujoviny jako miniaturní slevy při přestupu k jednorázovým jízdenkám se za IDS vydávají akorát v našich banánových republičkách.
Klasický IDS má společně organizované (číslování, tarif, CP) linky, důraz na časové jízdné a motivaci zpříjemnit lidem cestování (P+R parkingy, co nejjednodušší odbavení, snadná dostupnost lístků...). Je toho plné Německo, Rakousko, Švédsko, Itálie, Španělsko atd. atd., takže mohu jen doporučit vedení DPmŽ, aby se na nějaký systém dojeli studijně podívat a pak tady tlachali o IDS!
Reakcia na: Jozef #6162:
To je fakt drsné a zní to pravděpodobně- v různých variacích to bylo v celé ČSSR. Jako dítě jsem byl docela v šoku, když v roce 1987 mi v Praze na lince 184 předjela rozpadající se ŠM11 bez skel v několika oknech a že ŠM chcípnou pod kopcem v Radlicích se taky stávalo.
V porovnání s tím je určitě dnešní stav v Žilině obrovský pokrok, akorát by to chtělo zaregistrovat, že poměry v dopravě se mění rychleji než myšlení v DP- abyste za pár let neustálého zlepšování nezjistili, že vozíte vzduch ?
Reakcia na: S499.1023 #6149:
Sorry, 24Tr.
Reakcia na: zoZa #6183:
Aj dnes sa plati ak batozina prekroci co i len jeden rozmer, takze DPMZ sa zrejme inspiroval "sudruhmi" z CSAD BB...
Reakcia na: Jakub #6181:
Pre mňa konkrétne by bol IDS, keby som si na cestu zo žel. stanice do Bytčice kúpil lístok za 12 Sk a mohol by som si ho označiť vo vlaku, v MHD alebo prípadne aj v SAD, podľa toho, čo mi pôjde skôr.

Čo sa týka prestupného lístka z MHD na železnicu (jediný náznak integrácie!), tam je zľava 1 Sk oproti tomu, keď si kúpim zvlášť lístok na MHD a na železnicu, ale len ak prestupujem na stanici Žilina. Väčšina cestujúcich však má možnosť dopraviť sa s MHD bez prestupu na zastávku Záriečie, Solinky alebo Bytčica, čím ušetrí na cestovnom viac než pri použití prestupného lístka.

A o koordinácii cestovných poriadkov, čo by tiež mal byť znak integrácie, ani nechyrovať.

Mimochodom, podľa mňa sa ukazuje, že ako prestupný uzol by lepšie poslúžila zastávka Váhostav, než Solinky ?
Reakcia na: Jozef #6162:
..a kolko sa vtedy platievala pokuta?.. (inak myslim, ze takyto postup na nazyva "uzera"..)
Reakcia na: Papyr #6176:
To zase nie je tak celkom pravda.., v MHD je stale vidno dost plne platiacich cestujucich:-) a myslim, ze dokonca aj viac ako tych zlavnenych:-) . Myslim, ze tie listky nesluzia iba na evidenciu a jemne odradzanie cestujucich, ale najme koli pokutam.. . Je jasne, ze mnohi su z toho zmeteny.. , neprecitaju si plne znenie tarify.. , najme turisti.. a potom platia.. . A pre dopravny podnik je isto velmi vyhodne, ked ludia platia pokuty.. a najme ti ZTP. Pretoze ak ZTP listok stoji 1sk a zaplati koli comusi (napriklad nezobral so sebou karticku.. alebo dosla platnost , alebo aj ina vec...) tak musi zaplatit do troch dni 612 SK a inak by za 612 SK mal 612 jazd, cize keby jazdil denne dvakrat tak by mu to vystacilo pomaly na cely rok.. . A podla mna na tom dpmz nie je s prijmami tak zle, ked dostalo od mesta tolko, co dostalo a vdaka svojim reformam dostava isto coraz viac...., nechcem na nic narazat, ale ktovie, kde sa potom tie peniaze tratia..
Reakcia na: Jozef #6178:
Tak za prve (a uz to tu bolo preberane xy krat), v Ziline ziaden IDS nie je a nikdy nebol - IDS je napr. PID, ODIS a pod. To, co je v Ziline, je len akasi uboha parodia nan, samozrejme na zilinsky sposob, ktory pochopitelne nema ako prilakat cestujucich.

Za druhe, nechapem, kde sa zobrala teza, ze MY V ZILINE sme ho zaviedli ako prvi na Slovensku. A co takto Bratislava? Tam uz davnejsie funguje BID. Samozrejme, nie je to plnohodnotny IDS, ale umoznuje aj pouzivanie vybranych liniek SAD a hlavne to bolo skor ako v Ziline. Tiez nieco podobne uz davnejsie skusali aj v Kosiciach.

VPodobne ako sa zvykne mystifikovat nova zastavka Zilina-Solinky, vraj je to jedina nova zastavka po revolucii (a zabuda sa na Zbynov).
Reakcia na: Papyr #6176:
Nadviazem na teba - preco MHD v Presove funguje a v Ziline sa stale zvija v nejakych krcovitych snahach za kazdu cenu vymysliet nieco na zilinsky sposob? Preco sa stale v Ziline hovori o tom, ake problemy ma MHD s financovanim a ze preto je potrebne cestujucich obmedzovat co najrestriktovnejsou a najobmedzujucejsou tarifou, hoci ten Najvyssi a Najslovenskejsi ma stale plnu hubu kecov o tom ako mesto praje MHD a aku ma uzasnu podporu mesta? Zatial co v Presove nema nikto potrebu sa tym chvalit a ide to aj bez toho, dokonca tam zaviedli aj casove prestupne listky?

A preco utichla debata o novej traife? Preco sa DPMZ stale vychvaluje len tym, kolko trolejbusovych trati a roznych okruhov mame, ze budeme viest trolejbusy na novy cintorin, do Banovej a neviem do akej diery este? Koho chce na tych linkach DPMZ vozit, ked prinuti ludi prestupovat a este za to platit? Preco sa o tom stale mlci, hoci to uz bolo schvalene aj zastupitelstvom? Asi preto, ze sa nehodi, aby ludom doslo, ze DPMZ urobil naraz dve, tym jednoduchsim na prvy pohlad nesuvisiace veci - donuti ludi prestupovat a za tento komfort si este priplatia 50% cestovneho.
Preco aj Kosice prechadzaju na casove cestovne jednorazove listky?

A preco sa vobec zodpovedni vzdy urazia, ked sa spomenie Presov a tarifa? Preco tieto dve veci su tabu, o ktorych sa nesmie hovorit? Uz som sa na to viackrat pytal, ale doteraz som odpoved nedostal (a to sa tento web cita v DPMZ kazdy den). Potom mi z toho vyplyva jediny zaver a to, ze zo strany DPMZ neexistuje adekvatna argumentacia. Ja nemam v umysle skodit DMPZ, ked mi niekto konecne uspokojivo zodpovie tieto otazky, nebude dalsich nejasnosti (zacali sa tu napr. rozoberat vyhody a nevyhody jednotlivych tarifnych sytemov, co som privital, ale dodnes sme sa akosi nedostali k tomu, preco to u nas musi byz "po zilinsky).
Reakcia na: Papyr #6176:
Ja im to tiež nezávidím. Súhlasím s tým, že sa s nimi má ľudská spoločnosť podeliť, ale celá spoločnosť - t.j. prostredníctvom zdravotného poistenia, či štátneho rozpočtu, nie úzky okruh ľudí - cestujúci MHD.

Podobný názor mám na zľavy telesne postihnutým - tí nech dostávajú príspevok na dopravu, ktorý môžu použiť buď na individuálnu dopravu, či na MHD - podľa ich vlastného uváženia.

Alebo najlepšie - nech dostávajú postihnutí sociálny príspevok zo štátneho rozpočtu, ktorý nech využijú na čo chcú.
Historický kalendár:
7.11.2003 - V Žiline bol spustený pred dvoma rokmi Žilinský regionálny integrovaný dopravný systém (ŽRIDS) ako prvý na Slovensku. Súčasťou tohto systému je MHD v Žiline a regionálna železnica Žilina - Rajec. Tarifný systém je rozdelený do 7 tarifných pásiem, z toho 5 na Rajeckej železnici a 2 pásma na MHD v Žiline. V tomto roku pribudla nová železničná zastávka Žilina-Solinky, ktorá leží na dôležitom mieste a prestupnom bode s autobusmi L2 a L22 a blízko trolejbusovej trate na sídlisku Solinky.
Medzi zastávkou Smreková (Solinky) a železničnou zastávkou Žilina-Solinky sa buduje v tomto čase podchod popod rozostavaný diaľničný privádzač Lietavská Lúčka – Žilina. Terajšia cesta I/64 do Prievidze pri železničnej zastávke po ktorej premávajú L2 a L22 do Bytčice bude po vybudovaní privádzača zrušená a autobusy budú premávať po Obvodovej ulici cez zastávku Smreková (Solinky).
Reakcia na: Papyr #6176:
Este dodatok - ak kedysi tvorili ZTP-ckari dajme tomu 1% z poctu prepravenych a dnes tvoria 6,5%, tak chyba je v ubytku plne platiacich cestujucich (sposobenom odstrasujucou tarifou DPMZ) a nie v tych ZTP-ckaroch. Nema teda zmysel tento problem (privysoke percento ZTP-ckarov) riesit tak, ze aj im co najviac stazite pouzivanie MHD.
Reakcia na: Miro #6170:
Tou mukou som samozrejme chcel naznacit len tolko, ze su ludia, ktori sice maju nizsie cestovne na MHD (co tu vyvolava casto prudku alergicku pravicovu reakciu - vsetko im zrusit, hajzlom lenivym), ale zato maju vyssie naklady v inych, este dolezitejsich oblastiach zivota. A kto ma tieto naklady znasat? DP, ktory ich nesposobil? Zdravotna poistovna, ktora ich tiez nesposobila? Ten, kto ich sposobil, ergo Panboh? Ludska spolocnost je holt vyvinuta a usporiadana tak, ze vacsinou zo solidarity sa s takymito ludmi podelime - bud prostrednictvom statneho rozpoctu, alebo zdravotnej poistovne, alebo dopravneho podniku, alebo inak. Kazdopadne ide o to, ze sa zdravi rozdelia s chorymi (ak su tito NAOZAJ chori).

A tu islo o to, ze Jozef vypisal cosi z akehosi diskusneho fora, kde si celiatici radia, co a ako. No nehnevajte sa na mna nikto, ale JA MAT CELIAKIU, TAK SI TIEZ OKAMZITE VYBAVUJEM ZTP. To je otrava a obmedzenie na cely zivot, a bodaj by to na nikoho z vas neprislo. Hlavne nie na Jozefa a dalsich, ktorym celiatici radiaci si navzajom ako vybavit ZTP lezia v zaludku.

Ale este stale mi nikto neodpovedal na inu, podstatnejsiu otazku: AKO JE MOZNE, ZE ZO VSETKYCH SLOVENSKYCH DOPRAVCOV IBA DPMZ ZAUJIMAJU DRZITELIA ZTP?

Preco to v Presove nikto nekontroluje, ZTP-ckari jazdia zadarmo (dokonca predstav si svete, bez evidencneho korunoveho listka!!!) a DP napriek tomu dobre prosperuje?

Preco ste v Ziline taki zaujati pocitanim kazdej hypotetickej koruny (zdoraznujem hypotetickej, to nie su realne peniaze)? Preco pre same pocitanie hypotetickych ziskov nevidite realny KRACH, do ktoreho sa pomaly, ale isto sunie vasa MHD? Preco tu marnite cas diskusiami o ZTP a nebavite sa radsej o tom, preco s vami necestuju zdravi a platiaci ludia?
Reakcia na: Jozef #6173:
Iste, ďalšie generácie na nás budú spomínať a preklínať nás za to, že sme namiesto štvorprúdových prieťahov cez mesto radšej rovno nebudovali diaľnice D1 a D3 v ich navrhovaných trasách, t.j. cez tunel Ovčiarsko a estakádu ponad Hričovskú priehradu ? presne si to povedal, zvolili sme lacnejšie riešenie (aj keď treba povedať, že privádzače sa "nestratia", lebo budú po dobudovaní diaľnic slúžiť na svoj účel, t.j. privádzať dopravu z mesta na diaľnicu a naopak. Obávam sa ale, že to už naozaj bude záležitosť generácií, ktoré prídu po nás, pretože vybudovaním privádzačov Strážov a Rajecká sa tu toto riešenie zabetónuje na dlhé dlhé roky - tunely Ovčiarsko a Považský Chlmec budú v nedohľadne, pretože peniaze budú potrebné inde, kde, uznávam, bude situácia ešte horšia.)
S tou križovatkou Košická (Hypertesco) máš stopercentnú pravdu, to je najviac odfláknutá stavba celého okruhu ?

Niekde som videl územný plán, na ktorom bola zakreslená aj nejaká diaľnica či RC, ktorá obchádzala Žilinu zo SV strany, dokonca aj s nejakým tunelom popod Dubeň... ale to bolo už dávno, na http://mestskadoprava.sk/diskusia//files/zilina_doprava_5111_427.jpg už nič také nevidím, je tam len nejaká červená čiarkovaná komunikácia od tunela Višňové a most cez Váh pri Strečne. Tiež mi tam chýba pôvodne plánované napojenie Ľavobrežnej popri Váhu k Vodnému dielu Žilina - od toho sa už upustilo?
Tak trinástka už brázdi ulice Žiliny... tak teda šťastnú cestu, nech je tá trinástka šťastným číslom!

V tejto súvislosti ma napadá, keď sa začali nové autobusy číslovať od 01 s nulou na začiatku (čo je naozaj originálne), prečo sa nezačalo s 001 (dvoma nulami na začiatku), aby mali postupne všetky vozidlá MHD trojmiestne čísla? Isuzu by potom malo bondovské 007 ?
Reakcia na: Miro #6172:

Tá ulica je po celej dĺžke Martina Rázusa až po Priemyselnú pri DP, ale vedľajšia ulica je Tichá. O tom premostení sme niekedy diskutovali, aby bolo aspoň v polovičnom profile. Myslím si, že toto by nič nevyriešilo, lebo výstavba mesta sa bude uberať západným smerom, a preto bude nutné postaviť plnohodnotnú komunikáciu bez ohľadu na pár rodinných domov. Výjazd a vjazd zo štvorprúdovky môže byť zrušený a L27, L29 a L31 môžu byť presmerované cez nový most. Pri dopravných stavbách sa nevypláca lacné riešenie, lebo o pár rokov sa potom k týmto nedorobkom musia druhé generácie vracať. Ak sa nemýlim, štvorprúdovka sa tam začala stavať možno v roko 1975 a po 30 rokoch sa musí spraviť potrebné premostenie, ktoré malo byť urobené už vtedy. Určite sa niekedy prerobí aj križovatka Košická na mimoúrovňovu. Nebude mysliteľné v budúcnosti, aby po Rajeckej ceste premávali kamióny z D1 od Košíc (Lietavská Lúčka) do Ostravy a Poľska. Veď kto pôjde z Košíc až do Hričova, aby sa vracal naspäť po D3 do Česka alebo Poľska, keď to má cez Žilinu blízko? Myslíš si, že ďalšie generácie budú trpieť, aby v intraviláne prechádzala diaľničná osobná a kamionová doprava?
Reakcia na: Jozef #6169:
Niekto to kdesi na fóre už navrhoval, a ja sa k tomuto názoru pripájam, že premostenie Rázusovej by mohlo byť len v šírke jedného jazdného pruhu a len pre trolejbusy, resp. MHD. Bolo by to lacnejšie, lepšie by sa to v stiesnených pomeroch napojilo a najmä by sa príliš nezhoršilo životné prostredie v tichej časti medzi Rázusovou a Tichou (aký príznačný názov!). MHD by takto získala potrebné druhé prepojenie najkratšou cestou a tí, čo chodia autami nech chodia po komunikáciách, ktoré sú na intenzívnu dopravu vhodnejšie (Priemyselná, Kragujevská, estakáda).

Premávka na moste by mohla byť riadená semaformi a prípadne by som tam dal aj závoru, ktorú by si vodiči MHD mohli diaľkovo otvárať ? trolejbusy diaľkovým ovládaním, ktoré je určené pre výhybky
Reakcia na: Jozef #6153:
To bude ešte zaujímavé... ja si spomínam cca pred dvadsiatini rokmi, keď sa budovala poloestakáda medzi bytčianskym mostom a odbočkou do Hlbokého, tak bola celá doprava presmerovaná cez Kotešovú a Považský Chlmec... pravda, intenzity boli vtedy menšie...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.