no ja mam zase trosku odlisny nazor:-) a to ten, ze spickove linky by mali ostat tak ako su, teda hlavne co sa tyka spicky, v inom case nemusia premavat vobec (napr. ta L28, pripadne L2), pretoze ich zrusenim by bol ovela vecsi napor na trolejbusy a mohlo by sa stat, ze potom by troleje museli byt posilnene pocas spicky este tymi autobusmi, co ostali po zruseni nejakej spickovej linky:-) a to by bolo dost zbytocne napriklad uz v tom, ze by cesta do prace obcanom trvala ovela dlhsie. Po zavedeni prestupnych cipovych kariet by cestujuci musel ist najskor nejakym spojom do mesta, tam pockat X minut na nejaky dasli spoj a potom by sa stalo, ze by sa cestujuci viezli do prace nie 17 minut ale 30. A zvlast keby siel niekto trolejbusom, lebo tym to trva vzdy akosi dlhsie. Ale inac nech si niekto nemysli, ze mam cosi proti prestupom:-). Napriklad co sa tyka tej L16, ze sa ti zda byt zbytocna, tak mne naopak, je to proste nasa buducnost ? , pretoze keby sa mala zrusit L16 a posilnit L7,17, tak by bola posilnena maximalne na interval 2 krat za hodinu a tym padom by na mnohych usekoch bola len minimalne vyuzivana a na inych pretazena. Kdezto L16 by kludne mohla ist aj 4 krat za hodinu a na jednotlivych zastavkach v meste by si mohol prestupovat, ci uz na Zel. stanici na L4 alebo na Sturovom namesti do L5,15. Takze daleko vyhodnejsie by bolo obnovit L16, popripade sem tam nechat zajst na Hajik L6
L1 sluzi okrem zamestnancom Dpmz aj zopar podnikom okolo, cestujucim z a do Noveho cintorina a zopar spoluobcanom v Zavodi. A ten problem so "zberanim cestujucich po inom spoji" je nic.., najlepsie je vidiet ako v dost riedkom intervale liniek cez vikendy ide z centra naraz L4 a L6, pripadne ine linky iduce sucastne na Vlcince. Uz si na to pomaly zvykam a vlastne mi to uz aj akosi prestava vadit.. . Nastastie mhd uz nevyuzivam denne, takze len ked sa kdesi surne ponahlam. A pravidelnym cestujucim to tiez akosi nevadi, takze vlastne nemame skoro nijake problemy a vsetko je OK:-), keby to cestujucim vadilo, tak by poslali nejaku ziadost Dpmz o zmenu nejakej linky alebo posunu spoja a pod.
Len ma dost mrzi, ze Vlcince nemaju taku linku ako Solinky L3, ktora jazdi v dost peknych intervaloch.. (cez vikendy dokonca v 20 minutovych), pripadne nejaku inu, co by sa otacala uz na rondli a isla naspet na Vlcince. Takym mojim snom je aby bola bud takato linka popripade aj L4 v 15 minutovych intervaloch pocas celeho dna a aj cez vikendy.
No, ale pravdou je , ze som nestudoval na univerzite linkove vedenia, takze moje navrhy berte prosim s rezervou:-). Ti co to studovali, pripadne v tom pracuju cely zivot, tak ti isti to musia vediet najlepsie..co je pre cestujucich dobre, a kedy bude mat dany dopravny podnik najvyssie trzby a ako bude najlepsie zoptimalizovala doprava a pod..
Ja si nemyslím, že by to nutne muselo vyvolať kritiku a búrku v pohári vody. A taktiež si nemyslím, že je na tomto fóre negatívna nálada. Treba sa zbaviť paranoie a obľúbeného žilinského zvyku za všetkým hľadať nepriateľa? . Viď BA fórum, kde 95% pravidelne diskutujúcich zmenu linkového vedenia a redukciu počtu liniek nadšene privítalo.
Čo takto nejaký komentár k hannoverskej tarife, z ktorej si účelovo vytiahol len cesotvné lístky do 5 zastávok?
Keď už sa diskutuje o znižovaní počtu liniek. Úplne zbytočná sa mi vidí L1. Pre koho je? Pre zamestnancom DPMŽ? Veď od polície má totožnú trasu ako L4 a dokonca spod Rondla po Vlčince ako L17. Tu treba robiť zmeny. Zhustite L4 ako voľakedy a many sú ušetrené. Načo ide jeden trolejbus a po ňom ďalší , ktorí pozberá tých , čo nestihli ten predchádzajúci??? A spojte si Bánovú s Mojšovou lúčkou a máte pokoj. Všetci budú spokojní.
Ono, pan riaditel, aj Vam su obcas predlozene nejake postrehy dolozene aj cislami (ako napriklad nedavno znenie tarify v Hannoveri) a ked nechcete, tak na ne nereagujete. Sice nedehonestujete a nezosmiesnujete, to je pravda, ale radsej to rovno ignorujete.
Este raz: vacsina z nas sa snazi o debatu normalnym tonom. Vase vety ako napriklad "Konkretne udaje dam vsak do diskusie vtedy, ked nastane pozitivnejsia a tvorivejsia atmosfera na fore, aby z tej diskusie okrem nadavania a zosmiesnovania vyslo aj nieco tvorive a rozumne. " zneju tak, akoby ste sa urazil, ze s Vami mladi nejednaju dost uctivo a dokedy nebudu, nic im nepoviem. Pripada mi to mozno este infantilnejsie ako obcasne vypady niektorych tu diskutujucich (vratane mna), ktore Vam tak prekazaju.
Myslím si , že logické je zlúčenie 29+30. Spojmi sa to zhruba rovná a linka je to pekná. Tento krok sa už mohol urobiť skôr. O zrušení L28 sme tu už písali... Tento krok je na mieste. Na každú zastávku tejto linky sa môžu cestujúci dostať jednou alebo viac linkami, preto táto linka už nemá zmysel. Treba navýšiť spoje na inej linke a vec je vyriešená. Juraj, vieš, stále mi vŕta v hlave spojenie na Hájik - možno aj preto, že tu bývam. Nehnevaj sa, ale zdá mi byť prinajmenšom zvláštne, že sú tu vedené 4 linky. Napríklad taká L16 - načo je? Keby fungoval prestupný systém, nemusí byť ani L6 / aj keď teraz je vyťažená pomerne dosť /. Ak má zostať zokruhovanie liniek, tak potom na Hájik len 7 a 17 a s hustejším intervalom a možnosťou prestupu. Viem, že k tej spomínanej L21 si veľmi zdržanlivý a radšej sa nevyjadruješ.... Ale skús tam načrtnúť nejaké riešenie - bude sa tam voľačo robiť? Ďalej.... Má zmasel viesť L27 až do Závodia? Veď teraz tam chodí len minimum spojov, väčšina končí na Hurbanovej. A ďalší dosť problematický bod je linka 2 a 22. Myslím si, že nie je šťastné spojenie Bytčice a Brodna spolu. Obe časti sú počtom obyvateľov a podľa trasy a vyťaženosti radikálne odlišné. Ak by fungoval prestupný systém, linka 2 môže zaniknúť. Veď pri Váhostave je možnosť prestupu. Bytčicu by som riešil samostatnou linkou a Brodno? Čo tak Mojšová Lúčka - Brodno?
A mne na tebe tiez nic nevadi, tak ako mi nevadi, ze na presovskom fore diskutuju prevazne hrdi presovcania a nadsenci a tiez mi to nevadi, ci ich za to niekto plati alebo nie.
Nic nie je 100% super. Snad okrem tych, ktori si toto forum predstavuju spravne iba vtedy, ked ma kazdy negativne nazory a kazdy iny co len trochu pozitivny /alebo namiesto tarania dokonca podlozeny realnymi cislami!/ nazor je okamzite dehonestovany a zosmiesnovany.
Prevazna cast "auditu" spociva v subore programov /software/, do ktoreho je mozno kedykolvek "presypat" udaje o oznaceniach CK a pap.CL a operativne vyhodnotit zmeny prepravnych prudov, zatazenia nielen liniek ale aj jednotlivych vozidiel nielen na celych linkach ale aj v jednotlivych medzizastavkovych usekoch a to nielen pocas dna alebo spicky-sedla, ale aj po jednotlivych polhodinach. Audit ukazal nielen vztah zdrojov-cielov ciest /s naslednou moznostou priameho spojenia alebo prestupov/ ale aj niektore navrhy opatreni.
Jedno z nich /a to chvalabohu nebude tu nikto kritizovat, lebo sa na tom zhodneme/ je znizenie poctu liniek a zvysenie /zahustenie/ intervalov na nich, a to zrusenim alebo zlucenim liniek. Avsak nove linky su na prvy pohlad natolko zvlastne a na zilinske zvyklosti nezvykle, ze to este urobi peknu burku v pohari vody a riadnu diskusiu. Konkretne udaje dam vsak do diskusie vtedy, ked nastane pozitivnejsia a tvorivejsia atmosfera na fore, aby z tej diskusie okrem nadavania a zosmiesnovania vyslo aj nieco tvorive a rozumne.
Druhe z nich je vybudovanie noveho obratiska trolejbusov niekde pri zimnom stadione a vybudovanie prepojky na Solinkach medzi Rudnayovou a Pod hajom.
Tretie je spojenie L 30 a L31 alebo L30 a L29. Zrusenie L28. atd... Samozrejme toto vsetko pre niektorych cestujucich bude znamenat zvysenie poctu prestupov, co zas prinesie komentare, aj ked uz bude fungovat prestupny system.
Atd atd, neskor dalsie.
ad Jozef:
jozef, nemam nic proti tebe... ale z tvojich prispevkov sa mi zda, ze si nadsenny slotovec, hrdy zilincan, 100% presvedceny o vsetkych krokoch DPMZ ze su spravne....
Trochu blba otazka:
Aj ta niekto za toto pozitivne vypisovanie plati????
a teraz otazkla na ktoru chcem odpoved:
Pisal si, ze v nedelu beries stopky a ides kontrolovat palubne pocitace, alebo odchody zo zastavok....
Je mi trochu divne, ze si beries stopky, ked mne si radil lepsie hodinky, ale dufam, ze aj v ZA si na stopkach nameral, ze jedna minuta ma 60 sekund a 1 hodina 60 minut.
TAK AKO TO DOPADLO????
ALEBO SI NEBOL NA NEDELNOM ZATAHU???
Aké máte skúsenosti s revízormi na nočných spojoch? Zažili ste už niekedy v noci nejakého? Prípadne by sa mohol aj Juraj vyjadriť aké zvyknú mať nasadenie
Ja si myslim, ze Zilina nema najhorsie linkove vedenie MHD. Dalo by sa povedat, ze co sa tyka autobusov, tak najlepsie, a co sa tyka trolejbusov, je dost komplikovane, ale ked miestnym to tak vyhovuje, tak preco nie ? Najhorsie linkove vedenie MHD na Slovensku ma podla mna jednoznacne Prievidza.
Nikto nič zlé nevymyslel, lebo vždy bolo spojenie medzi Solinkami a Vlčincami L5 a keď sa spravilo minulý rok prepojenie medzi Solinkami a Vlčincami, tak linka L5 prechádza po celom okruhu. Samozrejme, že keď je linka zokruhovaná, tak musí byť k nej protismerná L15. Minulý rok sa tu už toľkokrát písalo prečo sa robí prepojenie medzi Solinkami a Vlčincami, že je už zbytočne tu o tom písať. Na každom okruhu musí byť aj konečná a ako najvýhodnejšie riešenie vychádzala len Matica slovenská. Z obratiska Fatranská sa nedá vychádzať smerom na Solinky a z obratiska Jaseňová zas na Vlčince. Okrem toho zastávka Matica slovenská je uprostred sídliska Vlčince. Zokruhovaná linky L5/15 premávajú už rok a nie je mi známe, že by sa niekto na ne sťažoval. Všetko sa tu už prediskutovalo pred rokom. Ja osobne využívam z Hlín obe linky a keď idem na Fatranskú, tak mám bližšie po novej trase. Však preto bola aj nová trolejbusová trať vrátane novej komunikácie za 115 miliónov Sk z prostriedkov mesta postavená, aby sa ľudia medzi sídliskami nevozili cez celé mesto.
To by bolo komentárov znalcov žilinskej dopravy, keby pribudla ďalšia linka. S linkami 5/15 na Fatranskej a MS nie sú nijaké problémy a s týmto dômyselným riešením vyšiel DP len v ústrety požiadavkám cestujúcej verejnosti.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Majo