Zatial nediskutujem o buducnosti L2, lebo po mnohych rokoch sa konecne pohli lady a zacal sa budovat juzny dialnicny privadzac, ktory je uzko naviazany na premenu autobusovej L2 na trolejbusovu L2. Este je zavcasu byt prorokom, ako to dopadne. Viac aktualne su problemy ostatnych liniek jazdiacich dnes po Rajeckej.
Bodaj by si nemal pravdu, lebo vodicov drzime aj premiami na tom, ze je lepsie ist 4 min. neskor ako 1 min. skor. Ale ako medzi doktormi, ci policajtmi, ci medzi poslancami NR SR su ..., tak sa to urcite moze stat aj medzi vodicmi.. Len ak chceme naozaj napravu a nielen kecat, treba uviest Kto, Kedy, Na akom voze atd... lebop je naozaj nedemokraticke, ze sa... kradne, ... sa meska... atd... Ak je aspon trochu konkretny udaj, da sa to zistit, potrestat a napravit pre spokojnost cestujuceho.
Ano mas pravdu. Vsetko to bude otazka nastavenia casov prestupov. Ale myslim si, ze medzitym konecne stihneme stretavku v ZA a po dovolenke sa nam kolegynka z CP bude venovat tak, ze bud sa to da, alebo vysvetli, ako to urobit inac. Osobne stretnutie s "papiermi", kde to vidiet "cierne na bielom", bude pre iMHDakov urcite uzitocne.
Upromne ti zelam uspech v tejto Shakespearovskej debate, ale naozajstny realny objektivny vysledok by sme sa dozvedeli iba vtedy, ak by boli aj hodiny KAZDEHO automatu, aj hodinky Kazdeho cestujuceho, aj cas Kazdeho PP riadeny atomovym casom z Frankfurtu. A kedze to tak nie je, zatial plati cas PP palubneho pocitaca /raz za 2-3 dni casovaneho podla hodin z Frankfurtu - po sprevadzkovani PP SRG 3000 na jesen konecne aj on-line/. Ale k comu to povedie? Ze na inych forach, kde 4-5 minut sa ani nesplechne okolo diskutujucich, tu v Ziline to bude v pripede 15 sekundovej /!!!/ nepresnosti dovod na pribijanie na kriz...
Ano, je to jedna zo silnych tendencii v dalsej perspektive MHD. Ale nie uplne urcujucej. Novy softver umoznuje aj tzv. modelovanie. T.j. Co by sa stalo, ak... zrusime tu alebo tu linku... ak znicime komfort cestovania /naplnenost vozidiel 80% povazujucu za 100% "luxus" v MHD takymi alebo onakymi vozidlami na takej alebo onakej linke...
Pred casom som myslel, ze si urobime vseobecnu pivno-pracovnu stretavku v Ziline, ale ukazuje sa, ze hned za nou bude hned odborna. Nebudeme sice riesit, ci sa ma slepak rezat vodorovne alebo zvislo /na to su ini studovani a my im nemame pravo do toho fusovat/ ale bude to platit aj naopak...
1. Kludne mi jednostranne tykajte, ja vam vo svojich prispevkoch vykam uz par mesiacov a jednostranne tykanie mi nevadi, ste odo mna jednak dvakrat starsi a jednak ja sa skutocne urazit neviem. Ak chcete, budem vam aj tykat, mne je to jedno. Ked som vam predtym tykal, neodpisovali ste mi na prispevky, ked som zacal vykat, zdalo sa mi, ze ste zacali odpisovat.
Ale netvorte tu atmosferu superkamaratstva a superdemokraticnosti, ked vy sam na negativne prispevky odpovedate velmi selektivne a ak ste niekym pritlaceny k muru, tak bud (1) vobec nie, alebo (2) namiesto normalnej odpovede pisatela spochybnite pre jeho nekvalifikovanost/protizilinsky pristup/propresovsky pristup/nepoznanie mesta Ziliny.
2. Nie ste riaditelom tohoto fora, ale DPMZ, v tom sa nemylim. Tolko k osloveniu.
3. Viete sam, ze ked podla mojho nazoru DPMZ robi nieco kvalitne, alebo ak sa proti DPMZ zdvihaju neopravnene vycitky, tak sa vzdy postavim na obranu DPMZ. Nerypem do vas za kazdu cenu a nie kvoli vsetkemu. Len kvoli tarife a s tym suvisiacemu premnozeniu liniek nosnej trakcie. To je jedine, co je na DPMZ podla mna zle. Vsetky nase spory su okolo tohto jedneho.
4. Ano, potvrdzujem, ze neatestovany doktor moze nanajvys drzat hubu. Tak slubujem, ze odteraz budem v ramci moznosti drzat hubu a necham priestor vam. Vo vasom meste uz nastastie nezijem a vasou drahou a uzivatelsky nepriatelskou MHD sa vozit nemusim. Cas usetreny nepisanim do ZA IMHD pouzijem k rozsirovaniu mojich medicinskych znalosti. Moj priklad by mohli nasledovat aj dalsi diskutujuci, ktori nie su inziniermi cestnej a mestskej dopravy (tym padom su to samozrejme nicomu nerozumejuci laici) - a po case tu zostanu uz len dvaja statocni. Vy a vas "tlacovy hovorca".
Nemusite na to reagovat, ostatni nemusia mat chut tuto nasu pachnucu debatu citat. Ak zareagovat chcete, kdesi v poste mate zhruba rok stary email odo mna, mozno aj dva emaily, na ktore ste neracili zareagovat nijako, tak mi mozete napisat mail, adresa stale plati.
Dakujem, skutocne komentare neukojenych kandidatov na primatora by tu nemali co hladat, na to su ine fora. Tu je to, i ked kriticky, ale o doprave. A najvacsim hrobarom dopravy su ti, ktori do toho miesaju politiku. Lebo MHD vozi KDHkov, komunistov, bezpartajnych liberalov, Smer-akov atd... bez "milosti", ktori si kupia cestovny listok. Ak si ta vsak takyto clolvek dostane u niektorych do nemilosti, dokoca mu niekto "splechne", ze to robi za peniaze, zial... Doprava nikdy nebude dokonala, ale aspon sa jej priblizme.
Neprislucha mi ako normalneho ucastneika fora hodnotit inych ... ale toto je zaujimavy poznatok... OK. Pred mesiacom bola poziadavka novej obrovskej budovy za mraziarnami. Napriek tomu, ze v dochadzkovej vzdialenosti je zastavka Razusova /Marnica - stary cintorin iba 200m cez lavku/ a Kvacalova-DPMZ, pozadovali este dalsiu specialnu zastavku MHD. Mam riesenie, ale davam to na diskusiu. Prosim zohladnit, ze sa jedna o drahy najom pre podnikatelov / v budove, nie na zastavke/.
Audit navrhol L 1 ponechat ako buducu linku, kde sa na Rondli /Halkovej/ umozni presup po zruseni L28 na L26 a L28. Do depa toho vela nechodi, staci si pozriet vikend.
Chalani, nerobme si podrazy a citajme aj starsie prispevky do fora. Ja som bol v Hannoveri /nielen na linkach, ale na debate priamo v DP/ este v auguste 2000. Tu je prispevok z augusta 2005. Kazdy normalne rozmyslajuci clovek vie, ze za 5 rokov sa v MHD toho udeje tolko, ze nie je mozne ihned porovnavat a dokonca reagovat na veci po 5 rokoch!
Pan Dr. Papyr to moze dosvedcit, ak si doktor po 5 rokoch neurobi atestaciu, musi drzat akurat tak ...., ak este mu nezoberu demokraticky zobak vyjadrovat sa k odbornej problematike...
Tak, pan doktor - cakatel, ja nikoho neignorujem, akurat vyuzivam demokraciu tohto fora, kde si moze napisat kazdy co chce a odpovedat moze kiazdy IBA na to, co che, alebo mu je odborne blizke. V zivote som si nedovolil doktorom fusovat do toho, ci maju slepak rezat vodorovne alebo zvislo a ci na 5 alebo 8 cm, lebo to som nikdy nestudoval, nemam na to papier a dokonca ani drzost. A dokonca na rozdiel od MHD mozno nedemokraticky by som nedopustil diskusiu na tomto fore. Alebo ano? Kazdy rozumie medicine, futbalu a MHD?
Kedze Ste tak zacali, asi si budeme po dvoch rokoch normalnej odbornej komunikacie na Vasu Ctenu ziadost aj Vykat. Ja si normalnych doktorov velmi vazim a som ochotny aj Onikat. Naopak - s normalnymi chalaniskami mi bude velkou ctou, ak mi budu ako doteraz aj tykat. Normalni iMHDaci su moji uctievani - ano, uctievani!!! - /a naozaj uprimne/ kamarati, lebo aj ked si toho o sebe vela nenamyslaju, kedykolvej ku mne pridu /a ja si milerad posuniem program aj s inymi povinnostami - nechvalim sa - nech dosvedcia ti, ktori to uz zazili/ im rad ukazem v plnej nahote to dobre i zle. A pokial si nejaky doktor-cakatel mysli, ze toto forum ma nejakeho riaditela, je na velkom medicinskom omyle.
Ak sa mylim, a aj ostatnu nedoktorsku a neprimatorsku komunitu niekto presvedci, ze to je inak, milerad z tohto fora vycuvam.
Lebo na tomto fore okrem Admina nikto neriaditeluje. Uz som to pred 7 tyzdnami napisal - tu sme si pri korektnom jednani vsetci rovni! Tu si ako ako specialne dopravne "poblaznena" spoloc nost vsetci tykame, a je to jedno ci ma kamos-nadsenec MHD 13 alebo 53 rokov, vsetci sme si rovni, kazdy kazdeho mozeme kedykolvek navstivit /dokonca som 100% presvedceny ze aj pri roznych nazoroch ja VLKa a VLK mna!/ a kedykolvek si dokonca napriek rozdielnym nazorom vyjdeme v ustrety. Uz nehovorim o tom, ze si capneme aj jedneho capaka...
Priamo od septembra nie, este by to bolo moc horuce. Hoci, musim sa proznat, zilinska VUC vyviedla pre MHD rovnako neohlaseny a neocakavany lapsus ako minuly rok /nezacina to uz byt stat v state?/. Pred rokom na poslednu chvilu presunuli textilne uciliste do stavebneho do Ziliny-Bytcice a potom vyplakavali, ze sa decka vo vozoch tisnu a /nie VUC ako zriadovatel!/ ale skola - ktora naozaj nie je pravnickym partnerom DP - ziadala presun spojov. A kedze doba medzi objednanim a vyrobou autobuov je cca 1/2 roka a nebolo mozne im - dokonca zadarmo, loebo neboli ochotni za naviac pracu nic zaplatit - vyhoviet, zacali pisat hanopisy do platku VUC. Pricom vsetko by bolo omnoho jednoduchsie - a dokonca zadarmo - keby to dali vediet aspon 5-6 mesiacov dopredu, len bu bolo treba posunut rozvrh hodin o cca 10 minut dopredu. Z techniskeho hladiska je to pritom na "skolskych zvoncekoch" uplne jednooduche.
ak zlikviduješ L2, zlikviduješ jedinú možnosť Bytčičanov na priamy prístup na Hliny, Nemocnicu, plaváreň a Vlčince. Už tak, keď som porovnával niekdajšie intervaly liniek, ktoré chodili cez Bytčicu a terajší víkendový [častokrát viac ako] hodinový interval L22, L2 a jej 3 spoje, no...
osobne domov chodím pešo [aj do roboty], nakolko mi ani jedna z liniek časovo nevyhovuje [ráno medzi 8 a 8:30 nič nejde]. Rovnako z hor sa vraciam L4 ku METRU a odtial peši, lebo obvykle vlak príde neskorsie, než je odchod L22. A 80 min sa čakať nechce asi nikomu, že.-
presne tak. Inac aj jedna moja znama vtedy nestihla tu L28 a ked volala na dopravny podnik, ze ci by jej nemohli dat potvrdenie o vynechani spoja, tak jej nevedeli poradit a zacali si ju medzi sebou prehadzovat ako horuci zemiak (asi cakali, ze kedy vzda boj s telefonovanim).
A ta druha vec: je to priam paradoxne, ze ked cez skolsky rok jazdili spoje na L17 hlavne v popoludnajsich hodinach aj o 5-6 minut neskor, tak teraz cez prazdniny idu naopak o par minut skor:-) (neviem ci vzdy, ale uz som mal velakrat na ne stastie)
no este dobre ze cosi ide o 10 minut skor, len horsie to je so spojmi, ktore idu raz za pol hodinu a pod. Tam ak by nesiel jeden, tak smola. Inac toto je presne to, coho sa bojim pocas prestupovania po zruseni L28 cez spicku, pretoze moze sa stat, ze jeden zo spojov vynecha a koniec.
ved ano, rozumne...., ja sa drzim uz nielen casu aky mam na hodinkach, ale aj podla automatov na cestovne listky. Lenze ked nejaky spoj isiel aj podla mojho casu a aj podla casu na automate skor, tak potom coho sa mam drzat?
no ja mam zase trosku odlisny nazor:-) a to ten, ze spickove linky by mali ostat tak ako su, teda hlavne co sa tyka spicky, v inom case nemusia premavat vobec (napr. ta L28, pripadne L2), pretoze ich zrusenim by bol ovela vecsi napor na trolejbusy a mohlo by sa stat, ze potom by troleje museli byt posilnene pocas spicky este tymi autobusmi, co ostali po zruseni nejakej spickovej linky:-) a to by bolo dost zbytocne napriklad uz v tom, ze by cesta do prace obcanom trvala ovela dlhsie. Po zavedeni prestupnych cipovych kariet by cestujuci musel ist najskor nejakym spojom do mesta, tam pockat X minut na nejaky dasli spoj a potom by sa stalo, ze by sa cestujuci viezli do prace nie 17 minut ale 30. A zvlast keby siel niekto trolejbusom, lebo tym to trva vzdy akosi dlhsie. Ale inac nech si niekto nemysli, ze mam cosi proti prestupom:-). Napriklad co sa tyka tej L16, ze sa ti zda byt zbytocna, tak mne naopak, je to proste nasa buducnost ? , pretoze keby sa mala zrusit L16 a posilnit L7,17, tak by bola posilnena maximalne na interval 2 krat za hodinu a tym padom by na mnohych usekoch bola len minimalne vyuzivana a na inych pretazena. Kdezto L16 by kludne mohla ist aj 4 krat za hodinu a na jednotlivych zastavkach v meste by si mohol prestupovat, ci uz na Zel. stanici na L4 alebo na Sturovom namesti do L5,15. Takze daleko vyhodnejsie by bolo obnovit L16, popripade sem tam nechat zajst na Hajik L6
L1 sluzi okrem zamestnancom Dpmz aj zopar podnikom okolo, cestujucim z a do Noveho cintorina a zopar spoluobcanom v Zavodi. A ten problem so "zberanim cestujucich po inom spoji" je nic.., najlepsie je vidiet ako v dost riedkom intervale liniek cez vikendy ide z centra naraz L4 a L6, pripadne ine linky iduce sucastne na Vlcince. Uz si na to pomaly zvykam a vlastne mi to uz aj akosi prestava vadit.. . Nastastie mhd uz nevyuzivam denne, takze len ked sa kdesi surne ponahlam. A pravidelnym cestujucim to tiez akosi nevadi, takze vlastne nemame skoro nijake problemy a vsetko je OK:-), keby to cestujucim vadilo, tak by poslali nejaku ziadost Dpmz o zmenu nejakej linky alebo posunu spoja a pod.
Len ma dost mrzi, ze Vlcince nemaju taku linku ako Solinky L3, ktora jazdi v dost peknych intervaloch.. (cez vikendy dokonca v 20 minutovych), pripadne nejaku inu, co by sa otacala uz na rondli a isla naspet na Vlcince. Takym mojim snom je aby bola bud takato linka popripade aj L4 v 15 minutovych intervaloch pocas celeho dna a aj cez vikendy.
No, ale pravdou je , ze som nestudoval na univerzite linkove vedenia, takze moje navrhy berte prosim s rezervou:-). Ti co to studovali, pripadne v tom pracuju cely zivot, tak ti isti to musia vediet najlepsie..co je pre cestujucich dobre, a kedy bude mat dany dopravny podnik najvyssie trzby a ako bude najlepsie zoptimalizovala doprava a pod..
Ja si nemyslím, že by to nutne muselo vyvolať kritiku a búrku v pohári vody. A taktiež si nemyslím, že je na tomto fóre negatívna nálada. Treba sa zbaviť paranoie a obľúbeného žilinského zvyku za všetkým hľadať nepriateľa? . Viď BA fórum, kde 95% pravidelne diskutujúcich zmenu linkového vedenia a redukciu počtu liniek nadšene privítalo.
Čo takto nejaký komentár k hannoverskej tarife, z ktorej si účelovo vytiahol len cesotvné lístky do 5 zastávok?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
zoZa
Len ma dost mrzi, ze Vlcince nemaju taku linku ako Solinky L3, ktora jazdi v dost peknych intervaloch.. (cez vikendy dokonca v 20 minutovych), pripadne nejaku inu, co by sa otacala uz na rondli a isla naspet na Vlcince. Takym mojim snom je aby bola bud takato linka popripade aj L4 v 15 minutovych intervaloch pocas celeho dna a aj cez vikendy.
No, ale pravdou je , ze som nestudoval na univerzite linkove vedenia, takze moje navrhy berte prosim s rezervou:-). Ti co to studovali, pripadne v tom pracuju cely zivot, tak ti isti to musia vediet najlepsie..co je pre cestujucich dobre, a kedy bude mat dany dopravny podnik najvyssie trzby a ako bude najlepsie zoptimalizovala doprava a pod..