A este jedna poznamka, co mne v predchadzajucom prispevku trochu uslo. Do Mojsovej Lucky sa nerusi ani jedn jediny spoj. Rusia sa len spoje k jednej pesej lavke cez Vah, ktoru vyuzivali obcania uplne samostatnej obce Mojs, kym nemali cestu. Uz ju maju a podla zakona dopravu do tejto obce ma zabezpecovat "kraj" a SAD. Samozrejme, ked to niekdo zacvaka, moze to robit ja DP, alebo ak sa pripoja k mestu, tak urcite.
Myslim, ze tvrde vymahanie pokut takychto starych komunistov odradi od dalsieho cestovania zadarmo. Ked uz niekto plati len jedinu korunu slovensku a je mu zatazko platit a este sa osopi, ze by mal platit...
O.K., az na to, ze u nas plati ochrana osobnych udajov, rodne cisla sa museli z preukazky zrusit a CESTUJE CELA RODINA! Staci, ak sa vnuk, syn, otec i dedo volaju Josef Novak.
To je jednoduche, staci si pozriet na www.dpmz.sk schemu linky 31. Posledna cast trasy su sice len 2 zastavky, ale vzdialenostou skoro cez Strecno, po uzkej kopcovitej 1000 rokov starej ceste s obratiskom panu Bohu uplne za chrbtom, kde v zime odhrnac pride az ked odhrnie cely okres. A ked 3 dni snezi, tak vobec. Kym nova cesta je na rovine, nova, kratka, siroka s krasnou novou otockou autobusov. No a druha uz spominana vec je ta, ze obec, ktora nie je sucastou mesta financne nesprispieva a ani nie je v zone napr. 3. pasma.
/To len na margo poznamok k Presovu. Velky Saris a dalsich 9 ci kolko obci masivne prispievaju a navyse su aj v omnoho drahsom cestovnom pasme./
Toto sa mi nezda, teraz kritizujes stav ktory ste vlastne v poslednom case tak rozvijali? Ved pri otvarani tych vsetkych novych liniek sa vsade zdoraznovalo, ake to bude super, ze od neviemkade po neviemkam sa bude dat ist jednou linkou. Opomenulo sa vsak spomenut, ze ta linka jazdi tak max 2x za hodinu a napriek tomu ma nezapamatatelny interval (ked je tych liniek este viac).
Toto je zatial pri velmi hrubych analyzach najpravdepodobnejsia varianta aj tu. Ale ako bolo nizsie napisane, "mesacnik maju pravidelni cestujuci", tak to bude u cipovych kariet nad 5 zastavok. Ti nepravidelni z Michaloviec ci Senice na papierovych listkoch minimalne v zaciatkoch taketo moznosti mat nebudu.
Ano, mas pravdu, s tymto s tebou plne SUHLASIM ! Ale predsa vo svete predsa vymysleli /a to nie v buzerujucej Ziline cestujucich, ale v civilizovanych demokratickych krajinach/ system Check in - check out. Vojdes do vozidla, oznacis si kartu, ta ti zoberie 50 Sk, odvezies sa 14 zastavok, pri vystupeni si oznacis kartu ESTE RAZ a do karty ti vrati 36 korun. Neoznacis - mas smolu, prisiel si o 50 korun!
Tak toto je momentalne najvyssie a najspravodlivejsie svetove stadium tarify, ale musim priznat, ano, toto by uz bola buzeracia! Ale chciet vediet, koho, kedy, odkial, kam a zakolko koho prepravujem buzeracia nie je. Za chvilu to bude aj inde. Zilina mala akurat tu smolu, ze bola prva /zaujimave! - je to podobne aj v Nitre a v ovela tvrdsej variante a klidaaaanko.../.
Veru tak, mas pravdu. Typicky priklad. Mnohi dochodcovia a ludia s okolitych dedin skusaju v Ziline pri ceste z nemocnice na Stef.nam. /odtial par krorkov na aut.nast./ is zadarmo. "Vsak je to len jedna zastavka, hadam nechcete, aby som za to platil!" A ja sa pytam, kde je hranica moralky, u toho, kto chce ist raz za cas 1 zastavku zadarmo, ale o tych, ktori bojuju za neobmedzeny mesacnik, kde sa ani neda zistit ako casto, o kolko viac ako 1 zastavku a o kolko voci 80-tim jazdam si ostatne vycerpali ako "bonus" zadarmo?
Priznam sa, mozno je to zvrhla myslienka, ale fakt sa mi zda moralnejsia ta jedna zastavka zadarmo ako neobmedzeny poct jazd...
..ked som bol pred dvoma rokmi v Ostrave, tak tam take nieco ako minutaz na zastavkach mali, Bola vypisana linka, zastavky, a pri kazdej zastavke bolo napisane, ze kolko minut to trva na ostatne zastavky. Neviem, ci to tak bolo na kazdej zastavke, ale na tych co som bol ja, tak ano:-). Ked pojdem najblizsie opet do Ostravy, dufam ze este toto leto, tak prinesiem nove info:-)
Presne tak, Jozef. Ale je predsa prirodzene, ze inac myslia zasadne ti ludia, ktori tu dopravu nemaju ani prevadzkovo ani dotacne na ramenach a ich obzor /prirodzene/ je ohraniceny na jednej strane pohodlnostou pri neoznacovani /hoci VSADE inde ho toleruju!/ a na druhej snahou o ziskanie zadarmo 20 ci 50 jazd mesacne naviac zdarma. Aaaaano, aj to ide! Ak niekto si kupuje pravidelne mesacne ci stvrtrocne nabitie dlhu dobu, mozno to takemuto ckoveku pridat ako bonus. Ale zas ho treba len skontrolovat a teda oznacovat...
Zdá sa to byť márne, ale pokúsim sa predsa len ešte raz:
Ak cestujúcemu za rovnakú sumu, za akú mu dnes poskytujete akýchsi 70 či koľko jázd mesačne, umožníte neobmedzené cestovanie, nezvýši sa vám potreba výpravy vozidiel, vozových kilometrov, či akejkoľvek inej mernej jednotky, v ktorej to počítate, ani o piaď. Naopak vám vzrastú tržby, pretože takéto predplatné si zakúpi viac zákazníkov.
No a k fungovaniu typu "V tomto úseku cestovalo veľa cestujúcich, tak sme ich museli vyhnať", skutočne niet čo dodať.
Realita je totiž taqká, že ste zabudli podotknúť, že náklady na prepravu jedného cestujúceho sú PRIEMERNE 17,- SKK. Autobus, ktorý je plný, totiž žiadnu dotáciu nepotrebuje a dotáciuo na sovju jazdu doháňa potrebu dotácií pre autobusy, ktoré jazdia poloprázdne až celoprázdne ale z nejkého dôvodu (sociálneho) musia premávať.
Čo sa týka "prehlásenia dotujúceho", prečo to (našťastie) neprehlasujú aj dotujúci inde?
A ked som uz zacal, nesuhlasim aj preto, ze velky pocet priamych liniek automaticky zmensuje interval na vsetkych ostatnych linkach, co zas tiez cestujuci kritizuju. Nehladiac na extrem, ze ak by sa mali prepojit vsetky zdroje a ciele cesty v Ziline priamo, bolo by treba 153 liniek. To by bola pohodicka. Pravidelne cestujuci Jozko Mrkvicka by sice vedel, ze jemu ten jeho autobus ide o 6,23, ale ak by mu usiel, dve hodiny by mu uz nic neslo, dokoca niektore linky by boli ako v BB, ze idu cca 5x do dna. To je taxi a nie MHD.
Pochodil som pol sveta od Stokholmu, Bergenu, Rima, Aten az po Los Angeles, ale este nikdy v zivote som nevidel na zastavkach cestovny poriadok, kde by na kazdej linke z kazdej zastavky na kazdu bola vypisana minutaz. Ale do 5 vie naratat kazdy.
a este. Aj keby vsetky cidla 100%ne fungovali, zistim len to, kolko ludi a kde nastupuje. Ale NIKDY nezistim, kolko z nich bolo dochodcov, ziakov, ZTP...
Nikdy nezistim, ze ci pri rovnakom ukazovateli hmotnosti na vahovych cidlach nikto nenastupil ani nevystupil, alebo ze 5 rovnako tazkych ludi nastupilo a zaroven vystupilo a ze sa nejedna o tranzit cestujeceho, ale o zdrojovu a cielovu prepravu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Juraj