Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Juraj #4556:
Toto je podla mna klasicky pripad buzeracie, typicky pre cele slovensko. Juraj tvrdis, ze si bol aj v Stokholme, tak si si mozno vsimol, ze tam mesacne listky funguju anonymne, cize maju na sebe iba napisanu platnost a kto s nou ide je jedno. Samozrejme, ze to naplati pre zlavnene listky.

Teda sa pytam aky je zasadny rozdiel v tom, ci moju cipovu kartu pouzijem ja alebo manzelka, svokra, babka, dedko atd. Ved prepravcovi je jedno koho vezie, pokial zaplatil. Je jasne, ze na jednu cipovku nemoze ist viaceri. Mozne vyuzitie je napr take, ked je jeden clen rodiny doma napr na materskej a druhy clen chodi pravidelne do prace a vecer sa ten (co nema kartu) rozhodne ist do mesta. Jednoducho zoberie cipovu kartu a ide.
Reply on: Juraj #4542:
Podte sa pozriet do Presova, resp. do Prahy. V Presove to je od lanska, v Prahe od roku 1996. Sucasna zastavka je na cestovnom poriadku oznacena ako 0 minut a vlavo od nazvov dalsich zastavok je pocet minut.

Re #4537 Juraj: mohol by som odpovedat viacerymi argumentami. Jeden (taky podrazdenejsi) hovori, ze predsa MHD je pre toho pouzivatela, pre toho cestujuceho, ktoremu je to vyhodnejsie. Nie pre dopravcu ani pre dotujuceho. Ale to nie je dolezity argument, lebo ked raz chce dotujuci presne vidiet, co dotuje, tak sa s tym nic nenarobi a holt to musime spocitat co najpresnejsie. Ale:

- mesacny listok nestoji predsa 100-nasobok listka na jednotlivu jazdu. Nepamatam si uz, ako to bolo v Ziline v roku 1997, ale v Presove minuleho roku to bolo tak, ze mesacny listok stal 41-nasobok jednotliveho (410 a 10 Sk). Pri priemerne 22 pracovnych dnoch v mesiaci si takto cestujuci predplatil cestu do prace a spat (pritom nemusel pocitat s rozdielom ceny, ci uz prestupuje alebo neprestupuje) a to, co najazdil po veceroch, cez vikend a vobec na "mimopracovnych" trasach, mal akoby zadarmo.

- k jednozastavkovym cestam: v Presove su hojne oblubene a vyuzivane prave preto, lebo ako hovorite, ked mam pausal, mozem pouzit MHD kedykolvek a na akokolvek kratku vzdialenost. Ale tito cestujuci snad nie su cestujuci? Vy sa ich snazite CIELENE vyhnat? Ale to vam potom nebudu cestovat na jednu zastavku nielen medzi Kalovom a stanicou, ale ani napriklad z Obchodnej na Fatransku, ci z Jasenovej na Limbovu! A tym budete mat vozy na okrajoch mesta stale prazdne a v meste stale plne, akurat sa cely ten objem o nieco znizi. V Presove su najoblubenejsie cesty prave typu "dve zastavky po sidlisku" - do obchodu, na postu, do zdravotneho strediska, do kostola, za kamaratkou. Sice to robia aj medzi Trojicou a Velkou postou, tam je vsak ponuka spojov o tolko vyssia, ze to tych "nahodnych" poberie.

- a posledny bod: Hned Vas prvy odstavec uvadza, ze naklady na cestujuceho su 17 korun. Vlastne cela nasa polemika sa toci okolo ceny, ktoru cestujuci zaplati, a za co, ci za pocet zastavok, jednu jazdu, cas s prestupom alebo cely mesiac. A teraz sa pytam ja: tych 17 korun je naklad na prevezenie cestujuceho NA KOLKO KILOMETROV, zastavok, minut...? Lebo len cislo 17 Sk mi pri podrobnosti, s akou vedieme ostatne argumenty, nestaci.
Reply on: Juraj #4556:
Vy nemate na kartach fotografie? Vnuk a dedo malokedy vyzeraju rovnako.

Re #4555 Juraj: Ved dotuju, preto tam MHD jazdi. A ludia v obciach su pokojni, aj ked niektori starostovia a primatori maju s prispievanim problem. Ale vedia, ze ak by neprispeli, uz by ich nikto nikdy nezvoli. Samozrejme, ze ked Mojšová Lúčka neplati, nema tam to MHD jazdit. Mozno za vami po case este pridu...
Reply on: Juraj #4556:
Na zeleznici je taka obycaj, ze na kazdej preukazke je datum narodenia, ktory sa za osobny udaj nepovazuje. A pri kazdej zlave s preukazkami je klauzula, ze dopravca je opravneny pozdovat aj preukazanie sa identifikacnou kartou. Takze toto zavedte a mate po probleme.
Reply on: Miro #4533:
Asi to tak nebude, ja som v poslednej dobe videl niekolko takto namalovanych 700-viek.
Reply on: zoZa #4532:
To je zaujimava poznamka, to by sme niekedy mohli predebatovat. Touto filozofiou by bolo dobre sa riadit...
Reply on: Ostravák #4527:
A este jedna poznamka, co mne v predchadzajucom prispevku trochu uslo. Do Mojsovej Lucky sa nerusi ani jedn jediny spoj. Rusia sa len spoje k jednej pesej lavke cez Vah, ktoru vyuzivali obcania uplne samostatnej obce Mojs, kym nemali cestu. Uz ju maju a podla zakona dopravu do tejto obce ma zabezpecovat "kraj" a SAD. Samozrejme, ked to niekdo zacvaka, moze to robit ja DP, alebo ak sa pripoja k mestu, tak urcite.
Reply on: Juraj #4548:
Myslim, ze tvrde vymahanie pokut takychto starych komunistov odradi od dalsieho cestovania zadarmo. Ked uz niekto plati len jedinu korunu slovensku a je mu zatazko platit a este sa osopi, ze by mal platit...
Reply on: Papyr #4529:
O.K., az na to, ze u nas plati ochrana osobnych udajov, rodne cisla sa museli z preukazky zrusit a CESTUJE CELA RODINA! Staci, ak sa vnuk, syn, otec i dedo volaju Josef Novak.
Reply on: Ostravák #4527:
To je jednoduche, staci si pozriet na www.dpmz.sk schemu linky 31. Posledna cast trasy su sice len 2 zastavky, ale vzdialenostou skoro cez Strecno, po uzkej kopcovitej 1000 rokov starej ceste s obratiskom panu Bohu uplne za chrbtom, kde v zime odhrnac pride az ked odhrnie cely okres. A ked 3 dni snezi, tak vobec. Kym nova cesta je na rovine, nova, kratka, siroka s krasnou novou otockou autobusov. No a druha uz spominana vec je ta, ze obec, ktora nie je sucastou mesta financne nesprispieva a ani nie je v zone napr. 3. pasma.

/To len na margo poznamok k Presovu. Velky Saris a dalsich 9 ci kolko obci masivne prispievaju a navyse su aj v omnoho drahsom cestovnom pasme./
Reply on: Juraj #4544:
Toto sa mi nezda, teraz kritizujes stav ktory ste vlastne v poslednom case tak rozvijali? Ved pri otvarani tych vsetkych novych liniek sa vsade zdoraznovalo, ake to bude super, ze od neviemkade po neviemkam sa bude dat ist jednou linkou. Opomenulo sa vsak spomenut, ze ta linka jazdi tak max 2x za hodinu a napriek tomu ma nezapamatatelny interval (ked je tych liniek este viac).
Reply on: Kami #4523:
Toto je zatial pri velmi hrubych analyzach najpravdepodobnejsia varianta aj tu. Ale ako bolo nizsie napisane, "mesacnik maju pravidelni cestujuci", tak to bude u cipovych kariet nad 5 zastavok. Ti nepravidelni z Michaloviec ci Senice na papierovych listkoch minimalne v zaciatkoch taketo moznosti mat nebudu.
Reply on: Juraj #4550:
Ano, prave preto od toho Nitra ustupuje, lebo uz viac nechcu buzerovat cestujucich. Ostava zu len Zilina a BB.
Reply on: Juraj #4542:
To snad nemyslis vazne? Namatkovo - Bratislava, Praha atd.
Reply on: Jakub #4518:
Ano, mas pravdu, s tymto s tebou plne SUHLASIM ! Ale predsa vo svete predsa vymysleli /a to nie v buzerujucej Ziline cestujucich, ale v civilizovanych demokratickych krajinach/ system Check in - check out. Vojdes do vozidla, oznacis si kartu, ta ti zoberie 50 Sk, odvezies sa 14 zastavok, pri vystupeni si oznacis kartu ESTE RAZ a do karty ti vrati 36 korun. Neoznacis - mas smolu, prisiel si o 50 korun!

Tak toto je momentalne najvyssie a najspravodlivejsie svetove stadium tarify, ale musim priznat, ano, toto by uz bola buzeracia! Ale chciet vediet, koho, kedy, odkial, kam a zakolko koho prepravujem buzeracia nie je. Za chvilu to bude aj inde. Zilina mala akurat tu smolu, ze bola prva /zaujimave! - je to podobne aj v Nitre a v ovela tvrdsej variante a klidaaaanko.../.
Reply on: Juraj #4539:
Takze ked mam kartu v penazenke v zadnom vrecku, tak ju nemusim vytiahnut? Ja viem, staci ked prilozim zadok k oznacovacu.

Re #4541 Juraj: Zaujimave, ze taketo udaje zaujimaju len DPMZ, a nie DPB, DPMK, DPMP a inych nebuzerujucich prepravcov.

Re #4542 Juraj: Netreba ist do LA, staci do Presova.

Re #4544 Juraj: Ved to nikto z nas nechce. Kazdy tu vie ze je lepsie mat malo liniek a huste intervaly. Presne to, co AVTD chcela a co uz teraz nieje.
Reply on: Jakub #4519:
Veru tak, mas pravdu. Typicky priklad. Mnohi dochodcovia a ludia s okolitych dedin skusaju v Ziline pri ceste z nemocnice na Stef.nam. /odtial par krorkov na aut.nast./ is zadarmo. "Vsak je to len jedna zastavka, hadam nechcete, aby som za to platil!" A ja sa pytam, kde je hranica moralky, u toho, kto chce ist raz za cas 1 zastavku zadarmo, ale o tych, ktori bojuju za neobmedzeny mesacnik, kde sa ani neda zistit ako casto, o kolko viac ako 1 zastavku a o kolko voci 80-tim jazdam si ostatne vycerpali ako "bonus" zadarmo?

Priznam sa, mozno je to zvrhla myslienka, ale fakt sa mi zda moralnejsia ta jedna zastavka zadarmo ako neobmedzeny poct jazd...
Reply on: Juraj #4542:
..ked som bol pred dvoma rokmi v Ostrave, tak tam take nieco ako minutaz na zastavkach mali, Bola vypisana linka, zastavky, a pri kazdej zastavke bolo napisane, ze kolko minut to trva na ostatne zastavky. Neviem, ci to tak bolo na kazdej zastavke, ale na tych co som bol ja, tak ano:-). Ked pojdem najblizsie opet do Ostravy, dufam ze este toto leto, tak prinesiem nove info:-)
Reply on: Jozef #4520:
Presne tak, Jozef. Ale je predsa prirodzene, ze inac myslia zasadne ti ludia, ktori tu dopravu nemaju ani prevadzkovo ani dotacne na ramenach a ich obzor /prirodzene/ je ohraniceny na jednej strane pohodlnostou pri neoznacovani /hoci VSADE inde ho toleruju!/ a na druhej snahou o ziskanie zadarmo 20 ci 50 jazd mesacne naviac zdarma. Aaaaano, aj to ide! Ak niekto si kupuje pravidelne mesacne ci stvrtrocne nabitie dlhu dobu, mozno to takemuto ckoveku pridat ako bonus. Ale zas ho treba len skontrolovat a teda oznacovat...
Reply on: Juraj #4537:
Zdá sa to byť márne, ale pokúsim sa predsa len ešte raz:
Ak cestujúcemu za rovnakú sumu, za akú mu dnes poskytujete akýchsi 70 či koľko jázd mesačne, umožníte neobmedzené cestovanie, nezvýši sa vám potreba výpravy vozidiel, vozových kilometrov, či akejkoľvek inej mernej jednotky, v ktorej to počítate, ani o piaď. Naopak vám vzrastú tržby, pretože takéto predplatné si zakúpi viac zákazníkov.
No a k fungovaniu typu "V tomto úseku cestovalo veľa cestujúcich, tak sme ich museli vyhnať", skutočne niet čo dodať.
Realita je totiž taqká, že ste zabudli podotknúť, že náklady na prepravu jedného cestujúceho sú PRIEMERNE 17,- SKK. Autobus, ktorý je plný, totiž žiadnu dotáciu nepotrebuje a dotáciuo na sovju jazdu doháňa potrebu dotácií pre autobusy, ktoré jazdia poloprázdne až celoprázdne ale z nejkého dôvodu (sociálneho) musia premávať.
Čo sa týka "prehlásenia dotujúceho", prečo to (našťastie) neprehlasujú aj dotujúci inde?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.