Reply on: Jakub #4540:
O Presove sa porozpravame medzi 4 ocami, ked sa nabuduce stretneme. No a v Blave je to politicka a geograficka zalezitost. Vlada SR a BA je farebne rovnaka, ale to na rozdiel od neprajnikov Ziliny pri budovani trolejbusovaj dopravy nepokladam za podstatne. Podstatne je to, ze Zilincan, ked sa nastve, za 20 minut je zo Soliniek alebo Vlciniec v centre aj pesi, kym v Blave z Dubravky ci Race je to velky problem.
Papyr
Re #4537 Juraj: mohol by som odpovedat viacerymi argumentami. Jeden (taky podrazdenejsi) hovori, ze predsa MHD je pre toho pouzivatela, pre toho cestujuceho, ktoremu je to vyhodnejsie. Nie pre dopravcu ani pre dotujuceho. Ale to nie je dolezity argument, lebo ked raz chce dotujuci presne vidiet, co dotuje, tak sa s tym nic nenarobi a holt to musime spocitat co najpresnejsie. Ale:
- mesacny listok nestoji predsa 100-nasobok listka na jednotlivu jazdu. Nepamatam si uz, ako to bolo v Ziline v roku 1997, ale v Presove minuleho roku to bolo tak, ze mesacny listok stal 41-nasobok jednotliveho (410 a 10 Sk). Pri priemerne 22 pracovnych dnoch v mesiaci si takto cestujuci predplatil cestu do prace a spat (pritom nemusel pocitat s rozdielom ceny, ci uz prestupuje alebo neprestupuje) a to, co najazdil po veceroch, cez vikend a vobec na "mimopracovnych" trasach, mal akoby zadarmo.
- k jednozastavkovym cestam: v Presove su hojne oblubene a vyuzivane prave preto, lebo ako hovorite, ked mam pausal, mozem pouzit MHD kedykolvek a na akokolvek kratku vzdialenost. Ale tito cestujuci snad nie su cestujuci? Vy sa ich snazite CIELENE vyhnat? Ale to vam potom nebudu cestovat na jednu zastavku nielen medzi Kalovom a stanicou, ale ani napriklad z Obchodnej na Fatransku, ci z Jasenovej na Limbovu! A tym budete mat vozy na okrajoch mesta stale prazdne a v meste stale plne, akurat sa cely ten objem o nieco znizi. V Presove su najoblubenejsie cesty prave typu "dve zastavky po sidlisku" - do obchodu, na postu, do zdravotneho strediska, do kostola, za kamaratkou. Sice to robia aj medzi Trojicou a Velkou postou, tam je vsak ponuka spojov o tolko vyssia, ze to tych "nahodnych" poberie.
- a posledny bod: Hned Vas prvy odstavec uvadza, ze naklady na cestujuceho su 17 korun. Vlastne cela nasa polemika sa toci okolo ceny, ktoru cestujuci zaplati, a za co, ci za pocet zastavok, jednu jazdu, cas s prestupom alebo cely mesiac. A teraz sa pytam ja: tych 17 korun je naklad na prevezenie cestujuceho NA KOLKO KILOMETROV, zastavok, minut...? Lebo len cislo 17 Sk mi pri podrobnosti, s akou vedieme ostatne argumenty, nestaci.