Reply on: Jakub #4518:
Ano, mas pravdu, s tymto s tebou plne SUHLASIM ! Ale predsa vo svete predsa vymysleli /a to nie v buzerujucej Ziline cestujucich, ale v civilizovanych demokratickych krajinach/ system Check in - check out. Vojdes do vozidla, oznacis si kartu, ta ti zoberie 50 Sk, odvezies sa 14 zastavok, pri vystupeni si oznacis kartu ESTE RAZ a do karty ti vrati 36 korun. Neoznacis - mas smolu, prisiel si o 50 korun!Tak toto je momentalne najvyssie a najspravodlivejsie svetove stadium tarify, ale musim priznat, ano, toto by uz bola buzeracia! Ale chciet vediet, koho, kedy, odkial, kam a zakolko koho prepravujem buzeracia nie je. Za chvilu to bude aj inde. Zilina mala akurat tu smolu, ze bola prva /zaujimave! - je to podobne aj v Nitre a v ovela tvrdsej variante a klidaaaanko.../.
Juraj
Ak by vsetci cestovali jednotne za 10 Sk, dopravca presne vykaze dotujucemu, kolko listkou s akou potrebou dotacie predal a do koruny poziada o vysky dotacie. Na tento nespochybnitelny ukazovatel nezostava nic ine, len zaplatit - zadotovat.
Ale co s "neobmedzenou" preukazkou. Zacnem od nepodstatnych veci. Pri neobmedzenych jazdach cestujuci vyuzivaju aj jazdy na 1-2 zastavky. Konkretne v Ziline sa stavalo, ze takto pol enormne vyuzivany usek Zel.stanica-Hurbanova. Je jasne, ze na tomto useku boli vozy prepchate aj "vdaka" jednozastavkovym cestujucim, kultura cestovania bola o nicom a cestujuci sa opravnene dozadovali podilnenia dopravy, aby mohli stat vo voze aspon na jednej nohe. Ale od druhej zastavke dalej tie vozy isli poloprazdne a stalo ko strasne peniaze.
Ale to podstatne. Kazdy objednavatel dotovanej dopravy si stanovi, pod aku cenu za prepravu nepojde. Napr. u dochodcov alebo ziakov nepojde pod hranicu 40% ceny zakladneho cestovneho atd., u pracujucich pod hranicu 60% ceny zakl.cest atd.
U cipovych kariet s oznacovanim jazd sa toto da aj dodrzat, aj skontrolovat, aj zadotovat
Ale zoberme priklad. Nech 100 jazd po 10 Sk obcianskeho cestovneho vychadza u papierovych listkov 1000 Sk. Do cipovej karty sa tieto jazdy daju po 6,50, teda mesacne nabitie bude stat 650 Sk. Aj ked cestujuci vyuzije napr. len 80 jazd, jedna ho sice nevyjde na 6,50, ale 8,10, stale to ma este o 2 Sk lacnejsie ako na papierovom listku. Ale pri neobmedzenom cestovani ak by urobil namiesto 100 az 150 jazd, jedna jazda ho vyjde na 4,33 Sk. No ale v tom pripade dotujuci pehlasi, ze on predsa nebude vozit zarabajuceho obcana este o 1,70 Sk lacnejsie ako male dieta alebo dochodcu a nebude s tym suhlasit. Maximalne povie, ze pojde po cenu ziackeho listku. A ja sa pytam, kto dopravnemu podniku za kazdeho cestujuceho uhradi tych spomenutych 1,70, ked si tento ani kartu neoznacuje a vlastne ani neviem vycislit, kloko takych kazd v tejto cene bolo vykonanych?