Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jakub #4518:
Ano, mas pravdu, s tymto s tebou plne SUHLASIM ! Ale predsa vo svete predsa vymysleli /a to nie v buzerujucej Ziline cestujucich, ale v civilizovanych demokratickych krajinach/ system Check in - check out. Vojdes do vozidla, oznacis si kartu, ta ti zoberie 50 Sk, odvezies sa 14 zastavok, pri vystupeni si oznacis kartu ESTE RAZ a do karty ti vrati 36 korun. Neoznacis - mas smolu, prisiel si o 50 korun!

Tak toto je momentalne najvyssie a najspravodlivejsie svetove stadium tarify, ale musim priznat, ano, toto by uz bola buzeracia! Ale chciet vediet, koho, kedy, odkial, kam a zakolko koho prepravujem buzeracia nie je. Za chvilu to bude aj inde. Zilina mala akurat tu smolu, ze bola prva /zaujimave! - je to podobne aj v Nitre a v ovela tvrdsej variante a klidaaaanko.../.
Reply on: Juraj #4539:
Takze ked mam kartu v penazenke v zadnom vrecku, tak ju nemusim vytiahnut? Ja viem, staci ked prilozim zadok k oznacovacu.

Re #4541 Juraj: Zaujimave, ze taketo udaje zaujimaju len DPMZ, a nie DPB, DPMK, DPMP a inych nebuzerujucich prepravcov.

Re #4542 Juraj: Netreba ist do LA, staci do Presova.

Re #4544 Juraj: Ved to nikto z nas nechce. Kazdy tu vie ze je lepsie mat malo liniek a huste intervaly. Presne to, co AVTD chcela a co uz teraz nieje.
Reply on: Jakub #4519:
Veru tak, mas pravdu. Typicky priklad. Mnohi dochodcovia a ludia s okolitych dedin skusaju v Ziline pri ceste z nemocnice na Stef.nam. /odtial par krorkov na aut.nast./ is zadarmo. "Vsak je to len jedna zastavka, hadam nechcete, aby som za to platil!" A ja sa pytam, kde je hranica moralky, u toho, kto chce ist raz za cas 1 zastavku zadarmo, ale o tych, ktori bojuju za neobmedzeny mesacnik, kde sa ani neda zistit ako casto, o kolko viac ako 1 zastavku a o kolko voci 80-tim jazdam si ostatne vycerpali ako "bonus" zadarmo?

Priznam sa, mozno je to zvrhla myslienka, ale fakt sa mi zda moralnejsia ta jedna zastavka zadarmo ako neobmedzeny poct jazd...
Reply on: Juraj #4542:
..ked som bol pred dvoma rokmi v Ostrave, tak tam take nieco ako minutaz na zastavkach mali, Bola vypisana linka, zastavky, a pri kazdej zastavke bolo napisane, ze kolko minut to trva na ostatne zastavky. Neviem, ci to tak bolo na kazdej zastavke, ale na tych co som bol ja, tak ano:-). Ked pojdem najblizsie opet do Ostravy, dufam ze este toto leto, tak prinesiem nove info:-)
Reply on: Jozef #4520:
Presne tak, Jozef. Ale je predsa prirodzene, ze inac myslia zasadne ti ludia, ktori tu dopravu nemaju ani prevadzkovo ani dotacne na ramenach a ich obzor /prirodzene/ je ohraniceny na jednej strane pohodlnostou pri neoznacovani /hoci VSADE inde ho toleruju!/ a na druhej snahou o ziskanie zadarmo 20 ci 50 jazd mesacne naviac zdarma. Aaaaano, aj to ide! Ak niekto si kupuje pravidelne mesacne ci stvrtrocne nabitie dlhu dobu, mozno to takemuto ckoveku pridat ako bonus. Ale zas ho treba len skontrolovat a teda oznacovat...
Reply on: Juraj #4537:
Zdá sa to byť márne, ale pokúsim sa predsa len ešte raz:
Ak cestujúcemu za rovnakú sumu, za akú mu dnes poskytujete akýchsi 70 či koľko jázd mesačne, umožníte neobmedzené cestovanie, nezvýši sa vám potreba výpravy vozidiel, vozových kilometrov, či akejkoľvek inej mernej jednotky, v ktorej to počítate, ani o piaď. Naopak vám vzrastú tržby, pretože takéto predplatné si zakúpi viac zákazníkov.
No a k fungovaniu typu "V tomto úseku cestovalo veľa cestujúcich, tak sme ich museli vyhnať", skutočne niet čo dodať.
Realita je totiž taqká, že ste zabudli podotknúť, že náklady na prepravu jedného cestujúceho sú PRIEMERNE 17,- SKK. Autobus, ktorý je plný, totiž žiadnu dotáciu nepotrebuje a dotáciuo na sovju jazdu doháňa potrebu dotácií pre autobusy, ktoré jazdia poloprázdne až celoprázdne ale z nejkého dôvodu (sociálneho) musia premávať.
Čo sa týka "prehlásenia dotujúceho", prečo to (našťastie) neprehlasujú aj dotujúci inde?
Reply on: Papyr #4515:
A ked som uz zacal, nesuhlasim aj preto, ze velky pocet priamych liniek automaticky zmensuje interval na vsetkych ostatnych linkach, co zas tiez cestujuci kritizuju. Nehladiac na extrem, ze ak by sa mali prepojit vsetky zdroje a ciele cesty v Ziline priamo, bolo by treba 153 liniek. To by bola pohodicka. Pravidelne cestujuci Jozko Mrkvicka by sice vedel, ze jemu ten jeho autobus ide o 6,23, ale ak by mu usiel, dve hodiny by mu uz nic neslo, dokoca niektore linky by boli ako v BB, ze idu cca 5x do dna. To je taxi a nie MHD.
Reply on: Papyr #4515:
Zasadne nesuhlasim, ale to je na dlhsiu debatu.
Reply on: Papyr #4513:
Pochodil som pol sveta od Stokholmu, Bergenu, Rima, Aten az po Los Angeles, ale este nikdy v zivote som nevidel na zastavkach cestovny poriadok, kde by na kazdej linke z kazdej zastavky na kazdu bola vypisana minutaz. Ale do 5 vie naratat kazdy.
Reply on: pete #4511:
a este. Aj keby vsetky cidla 100%ne fungovali, zistim len to, kolko ludi a kde nastupuje. Ale NIKDY nezistim, kolko z nich bolo dochodcov, ziakov, ZTP...
Nikdy nezistim, ze ci pri rovnakom ukazovateli hmotnosti na vahovych cidlach nikto nenastupil ani nevystupil, alebo ze 5 rovnako tazkych ludi nastupilo a zaroven vystupilo a ze sa nejedna o tranzit cestujeceho, ale o zdrojovu a cielovu prepravu.
Reply on: Juraj #4537:
A ako to funguje s dotovanim napr. v Presove alebo Bratislave?
Reply on: pete #4511:
Prid niekedy do Ziliny a zistis, ze bezkontaktnu cipovu kartu netreba vyberat.
Juraj: Plánuje sa zmena trasy linky č.21? Je neefektívna a zbytočne nevyťažená. Študenti z Vlčiniec a centra mesta sa radšej odvezú linkou č.6.7.17 do školy a ľudia pracujúci v blízkosti Košickej tiež radšej použijú iný spoj ako 21. Je super s tými nízkopodlažnými spojmi . Dobré by ale bolo jasne na zastávke napísať, že práve tento spoj je nízkopodlažný, matky s kočíkmi to určite uvítajú.... Splní sa nám sen o spojení Bánovej - Hurbanovej a žel.stanice jedným spojom? Ďakujem za odpoveď. ?
Reply on: Papyr #4510:
Ano, z pohladu cestujuceho mas urcite pravdu. Ale matematika nepusti. Ekonomicke naklady na prepravu jedneho cestujuceho su cca 17 Sk. A doprava je dotovazna. A ten, kto dotuje chce vediet, kolko ludi a s akou zlavou a preco sa odvezie. Inac povedane, kedze ide o sumy desiatok milionov korun, nie je dotujucemu jednop, cida o tri miliony viac alebo menej, lebo za tri miliony zrekonstruuje napr. jednu velku semaforovu krizovatku alebo na sidliskach 20 detskych ihrisk.

Ak by vsetci cestovali jednotne za 10 Sk, dopravca presne vykaze dotujucemu, kolko listkou s akou potrebou dotacie predal a do koruny poziada o vysky dotacie. Na tento nespochybnitelny ukazovatel nezostava nic ine, len zaplatit - zadotovat.

Ale co s "neobmedzenou" preukazkou. Zacnem od nepodstatnych veci. Pri neobmedzenych jazdach cestujuci vyuzivaju aj jazdy na 1-2 zastavky. Konkretne v Ziline sa stavalo, ze takto pol enormne vyuzivany usek Zel.stanica-Hurbanova. Je jasne, ze na tomto useku boli vozy prepchate aj "vdaka" jednozastavkovym cestujucim, kultura cestovania bola o nicom a cestujuci sa opravnene dozadovali podilnenia dopravy, aby mohli stat vo voze aspon na jednej nohe. Ale od druhej zastavke dalej tie vozy isli poloprazdne a stalo ko strasne peniaze.

Ale to podstatne. Kazdy objednavatel dotovanej dopravy si stanovi, pod aku cenu za prepravu nepojde. Napr. u dochodcov alebo ziakov nepojde pod hranicu 40% ceny zakladneho cestovneho atd., u pracujucich pod hranicu 60% ceny zakl.cest atd.

U cipovych kariet s oznacovanim jazd sa toto da aj dodrzat, aj skontrolovat, aj zadotovat

Ale zoberme priklad. Nech 100 jazd po 10 Sk obcianskeho cestovneho vychadza u papierovych listkov 1000 Sk. Do cipovej karty sa tieto jazdy daju po 6,50, teda mesacne nabitie bude stat 650 Sk. Aj ked cestujuci vyuzije napr. len 80 jazd, jedna ho sice nevyjde na 6,50, ale 8,10, stale to ma este o 2 Sk lacnejsie ako na papierovom listku. Ale pri neobmedzenom cestovani ak by urobil namiesto 100 az 150 jazd, jedna jazda ho vyjde na 4,33 Sk. No ale v tom pripade dotujuci pehlasi, ze on predsa nebude vozit zarabajuceho obcana este o 1,70 Sk lacnejsie ako male dieta alebo dochodcu a nebude s tym suhlasit. Maximalne povie, ze pojde po cenu ziackeho listku. A ja sa pytam, kto dopravnemu podniku za kazdeho cestujuceho uhradi tych spomenutych 1,70, ked si tento ani kartu neoznacuje a vlastne ani neviem vycislit, kloko takych kazd v tejto cene bolo vykonanych?
Reply on: zoZa #4535:
Ja to tipujem na prímestský dvojdverový typ, keď ešte k tomu mal záclonky, tak najskôr vo vlastníctve nejakého toho športového klubu alebo obce. Ja si spomínam zo svojej mladosti ? , keď ešte bežne jazdili, že boli aj prímestské dvojdverové s tmavočerveným, takmer bordovým pásom (a záclonkami ? ), ktoré jazdili skôr na diaľkových linkách, či v službách rôznych firiem a tak. Takže tipujem, že je to dochovaný takýto typ.
Reply on: Miro #4533:
vravim, skoda, ze som nemal fotoaparat. S tymi dverami fakt nie som si isty, ale ked mal ten voz tmavocerveny pas okolo, tak to vyzera na mestsky typ. Ale na druhej strane ma aj cosi mata, ze ci nemal ten voz na oknach tmavohnede zaclonky, to by bol potom skor primestsky voz.. . Ked ho este raz uvidim, dam si na to lepsi pozor 🙂
Este ma napadlo, ze tieto zmeny zase vyzenu istu cast cestujucich z MHD. Treba si totiz uvedomit, ze obycajny cestujuci je velmi citlivy na rozne zmeny a komplikacie a ked sa teraz povie, ze sa cestuje do 5 zastavok a nad 5 zastavok a nad 5 zastavok sa bude dat prestupovat, ale len do xy minut, vtedy to bude stat tolko a ked prekrocite tento cas, tak to bud stat zase inak a pod. Ja nemam problem s pochopenim, ale vela ludi, ktori este stale cestujuc MHD, si povie "Tak a stacilo".

Okrem toho ziadna diskusia ci pri casovych listkoch bude platit realny cas alebo ten v CP nie je potrebna, pretoze bude platit cas, ktory je v CP tak ako je to v normalnych DP. Predsa je to zakladnou slusnostou a cestujuceho nemoze zaujimat, preco jeho spoj meska a absolutne neprijatelne je hadzat zodpovednost na neho, i ked je to samozrejme to najjednoduchsie riesenie. CP zrejme nie je zverejneny len tak.
Reply on: zoZa #4472:
A bola to určite ŠM11 - mestský typ trojdverová? To by bol skutočne unikát, pretože podľa mojich vedomostí je ŠM11 snáď len v DP Bratislava, aj to nepojazdná. Ale mohla to byť ŠL11 - prímestská dvojdverová, ktorých sa ešte nájde pojazdných pomerne dosť najmä v rôznych dedinských športových kluboch. Tieto boli obyčajne bielomodré, ale vyskytujú sa aj bieločervené alebo v iných farbách, pretože vo svojom veku už mnohé boli rôzne prelakované.
Reply on: Jozef #4520:
tiez si myslim, ze je dobre, ked obmedzili tie autobusove linky a aj nejake dalsie, hlavne tie, co "odoberali" cestujucich z trolejbusovych liniek. Moc nesledujem situaciu cez tyzden, ale myslim, ze je to celkom dobre narozdiel od soboty a nedele, keby sa mi zda, ze spoje jazdia zbytocne zle a niektore akoby chybali. Skus si len tak pre zaujimavost, ked budes mat cas, prezriet spoje jazdiace cez vikend, najme Vlcince a Hajik
Ostravak: oficialne vyjadrenie vid #4498

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.