Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Juraj #4537:
A ako to funguje s dotovanim napr. v Presove alebo Bratislave?
Reakcia na: pete #4511:
Prid niekedy do Ziliny a zistis, ze bezkontaktnu cipovu kartu netreba vyberat.
Juraj: Plánuje sa zmena trasy linky č.21? Je neefektívna a zbytočne nevyťažená. Študenti z Vlčiniec a centra mesta sa radšej odvezú linkou č.6.7.17 do školy a ľudia pracujúci v blízkosti Košickej tiež radšej použijú iný spoj ako 21. Je super s tými nízkopodlažnými spojmi . Dobré by ale bolo jasne na zastávke napísať, že práve tento spoj je nízkopodlažný, matky s kočíkmi to určite uvítajú.... Splní sa nám sen o spojení Bánovej - Hurbanovej a žel.stanice jedným spojom? Ďakujem za odpoveď. ?
Reakcia na: Papyr #4510:
Ano, z pohladu cestujuceho mas urcite pravdu. Ale matematika nepusti. Ekonomicke naklady na prepravu jedneho cestujuceho su cca 17 Sk. A doprava je dotovazna. A ten, kto dotuje chce vediet, kolko ludi a s akou zlavou a preco sa odvezie. Inac povedane, kedze ide o sumy desiatok milionov korun, nie je dotujucemu jednop, cida o tri miliony viac alebo menej, lebo za tri miliony zrekonstruuje napr. jednu velku semaforovu krizovatku alebo na sidliskach 20 detskych ihrisk.

Ak by vsetci cestovali jednotne za 10 Sk, dopravca presne vykaze dotujucemu, kolko listkou s akou potrebou dotacie predal a do koruny poziada o vysky dotacie. Na tento nespochybnitelny ukazovatel nezostava nic ine, len zaplatit - zadotovat.

Ale co s "neobmedzenou" preukazkou. Zacnem od nepodstatnych veci. Pri neobmedzenych jazdach cestujuci vyuzivaju aj jazdy na 1-2 zastavky. Konkretne v Ziline sa stavalo, ze takto pol enormne vyuzivany usek Zel.stanica-Hurbanova. Je jasne, ze na tomto useku boli vozy prepchate aj "vdaka" jednozastavkovym cestujucim, kultura cestovania bola o nicom a cestujuci sa opravnene dozadovali podilnenia dopravy, aby mohli stat vo voze aspon na jednej nohe. Ale od druhej zastavke dalej tie vozy isli poloprazdne a stalo ko strasne peniaze.

Ale to podstatne. Kazdy objednavatel dotovanej dopravy si stanovi, pod aku cenu za prepravu nepojde. Napr. u dochodcov alebo ziakov nepojde pod hranicu 40% ceny zakladneho cestovneho atd., u pracujucich pod hranicu 60% ceny zakl.cest atd.

U cipovych kariet s oznacovanim jazd sa toto da aj dodrzat, aj skontrolovat, aj zadotovat

Ale zoberme priklad. Nech 100 jazd po 10 Sk obcianskeho cestovneho vychadza u papierovych listkov 1000 Sk. Do cipovej karty sa tieto jazdy daju po 6,50, teda mesacne nabitie bude stat 650 Sk. Aj ked cestujuci vyuzije napr. len 80 jazd, jedna ho sice nevyjde na 6,50, ale 8,10, stale to ma este o 2 Sk lacnejsie ako na papierovom listku. Ale pri neobmedzenom cestovani ak by urobil namiesto 100 az 150 jazd, jedna jazda ho vyjde na 4,33 Sk. No ale v tom pripade dotujuci pehlasi, ze on predsa nebude vozit zarabajuceho obcana este o 1,70 Sk lacnejsie ako male dieta alebo dochodcu a nebude s tym suhlasit. Maximalne povie, ze pojde po cenu ziackeho listku. A ja sa pytam, kto dopravnemu podniku za kazdeho cestujuceho uhradi tych spomenutych 1,70, ked si tento ani kartu neoznacuje a vlastne ani neviem vycislit, kloko takych kazd v tejto cene bolo vykonanych?
Reakcia na: zoZa #4535:
Ja to tipujem na prímestský dvojdverový typ, keď ešte k tomu mal záclonky, tak najskôr vo vlastníctve nejakého toho športového klubu alebo obce. Ja si spomínam zo svojej mladosti ? , keď ešte bežne jazdili, že boli aj prímestské dvojdverové s tmavočerveným, takmer bordovým pásom (a záclonkami ? ), ktoré jazdili skôr na diaľkových linkách, či v službách rôznych firiem a tak. Takže tipujem, že je to dochovaný takýto typ.
Reakcia na: Miro #4533:
vravim, skoda, ze som nemal fotoaparat. S tymi dverami fakt nie som si isty, ale ked mal ten voz tmavocerveny pas okolo, tak to vyzera na mestsky typ. Ale na druhej strane ma aj cosi mata, ze ci nemal ten voz na oknach tmavohnede zaclonky, to by bol potom skor primestsky voz.. . Ked ho este raz uvidim, dam si na to lepsi pozor 🙂
Este ma napadlo, ze tieto zmeny zase vyzenu istu cast cestujucich z MHD. Treba si totiz uvedomit, ze obycajny cestujuci je velmi citlivy na rozne zmeny a komplikacie a ked sa teraz povie, ze sa cestuje do 5 zastavok a nad 5 zastavok a nad 5 zastavok sa bude dat prestupovat, ale len do xy minut, vtedy to bude stat tolko a ked prekrocite tento cas, tak to bud stat zase inak a pod. Ja nemam problem s pochopenim, ale vela ludi, ktori este stale cestujuc MHD, si povie "Tak a stacilo".

Okrem toho ziadna diskusia ci pri casovych listkoch bude platit realny cas alebo ten v CP nie je potrebna, pretoze bude platit cas, ktory je v CP tak ako je to v normalnych DP. Predsa je to zakladnou slusnostou a cestujuceho nemoze zaujimat, preco jeho spoj meska a absolutne neprijatelne je hadzat zodpovednost na neho, i ked je to samozrejme to najjednoduchsie riesenie. CP zrejme nie je zverejneny len tak.
Reakcia na: zoZa #4472:
A bola to určite ŠM11 - mestský typ trojdverová? To by bol skutočne unikát, pretože podľa mojich vedomostí je ŠM11 snáď len v DP Bratislava, aj to nepojazdná. Ale mohla to byť ŠL11 - prímestská dvojdverová, ktorých sa ešte nájde pojazdných pomerne dosť najmä v rôznych dedinských športových kluboch. Tieto boli obyčajne bielomodré, ale vyskytujú sa aj bieločervené alebo v iných farbách, pretože vo svojom veku už mnohé boli rôzne prelakované.
Reakcia na: Jozef #4520:
tiez si myslim, ze je dobre, ked obmedzili tie autobusove linky a aj nejake dalsie, hlavne tie, co "odoberali" cestujucich z trolejbusovych liniek. Moc nesledujem situaciu cez tyzden, ale myslim, ze je to celkom dobre narozdiel od soboty a nedele, keby sa mi zda, ze spoje jazdia zbytocne zle a niektore akoby chybali. Skus si len tak pre zaujimavost, ked budes mat cas, prezriet spoje jazdiace cez vikend, najme Vlcince a Hajik
Ostravak: oficialne vyjadrenie vid #4498
Reakcia na: Ostravák #4527:
pozri prispevky od Juraja cisla #4498 #4499 #4450
Reakcia na: zoZa #4526:
Ked ma revizorka databazu uzivatelov podla mena a rodneho cisla, tak ani sfalsovana karta nezmeni DATUM KONCA PLATNOSTI, ktory ma ONA pre kontrolu v palmtope 🙂 Teda za predpokladu existencie pausalneho casoveho listku 🙂
Reakcia na: Jozef #4520:
A cestoval si niekedy napr. v Prahe? Schvalne vyberas tie priklady, kde by si mohol ukazat ako su na tom horsie ako v Ziline.
Můžu se někoho znalého zeptat, proč se ruší většina spojů do Mojšové Lúčky, Připadá mi, že zavadení příměstské dopravy není důvod proč rušit většinu spojů na autobusové lince č. 31, tak toť moje otázka, kdyby to někdo věděl, nebo mi to mohl nějak logicky vysvětlit, ze stránek DPMŽ jsem to nějak nepochopil.
Reakcia na: S499.1023 #4524:
ale na druhej strane treba aj ludom trosku doverovat.., lebo kde je povedane, ze sa to teraz nezneuziva napriklad od vlastneho tlacenia si cestovnych listkov po nejake vlastne citacky kariet a vlastnym dobijanim si jazd a podobne.. . Bude vzdy ista skupina ludi, ktora bude spekulovat.. .
Reakcia na: Jozef #4520:
Chces tym naznacit, ze sa Zilincania nemaju co stazovat, lebo inde je to horsie? Velmi zaujimavy argument...
Reakcia na: pete #4514:
Paragraf Cestujúci by to zneužili" ? .
Reakcia na: Juraj #4507:
je mi jasne, ze DP ktore si zvykli ze maju prehlad o toku cestujuich, o to nechcu prist.
Osobne nevidim problem v zakladnom rozdeleni listkov na "do 5 zastavok" a "nad 5".
Ovela dolezitejsie je to co vidim v BB. Vsetky o pokusy o "spravodlivy" system vyhanaju ludi, resp. umoznuju im minimalizovat naklady na cestovanie. Preto je podla mna velmi dolezite aby sa pri prestupe platila maximalne 1 Sk. Iba vtedy to bude naozaj prestupna tarifa a cestujuci bude mat volbu. Inak si zvoli iny spoj, alebo dokonca sposob dopravy a DP nic neziska.
Reakcia na: Juraj #4509:
He? A Bratislava, Košice, Prešov tiež dostávajú 2,5 mld.? Mimochodom, Praha dostáva nie 2,5 mld. ale 8,5 mld. ale tá úroveň tomu aj zodpovedá!
A v tom Hannoveri je tých 5 zastávok a nad 5 zastávok výhradne bez prestupu? Kdeže, je to do 5 zastávok a do 30 minút VRÁTANE prestupu.
Reakcia na: Juraj #4507:
Ach jaj...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.