Reakcia na: N/A #22876:
Nuž tá tarifa je žilinský bonbónik dlhé roky. V Žiline by asi DPMŽ a aj poslancov veľmi bolelo, keby sa zamysleli nad zmenami ako taktový CP na linkách 20 až 31 či zmene tarify so zavedením 15, 30 a 60 min lístkov. I keď neviem či pri zavedení 15 min lístka by necestovalo gro ľudí na tento lístok, keďže väčšina ciest sídlisko - centrum sa dá do 15 minút zvládnuť. Stačilo by na nočnú dopravu urobiť len takú zmenu, že by na ňu bol platný až 30 minútový lístok a 15 minútový by bol iba na dennú dopravu. Zvlášť nočný lístok je podobný blázinec ako svojho času v BA, kde to istý čas bolo vyšperkované potrebou cvakania dvoch lístkov, čo bol asi svetový unikát.
TB94
Do každej okrajovej časti mesta (okrem Budatína, Bytčice a Strážova) premáva''len'' jedna linka, a keďže pri odchodoch spojov sa robia iba občasne kozmetické zmeny (+/- pár minút), tak ľudia si tých niekoľko časov odchodov do školy či práce zapamätajú, aspoň si precvičia mozog.
Horšie to môže byť pri ceste naspäť domov, pretože po škole či práci môžu byť na pláne ďalšie aktivity, vybavovačky, nákupy v rôzne dlhých časoch, no v dnešnej dobe keď každý má k dispozícii mobil s internetom, príp. stiahnutou aplikáciou, je to otázka pár sekúnd zistiť si čas odchodu najbližsieho spoja a tomu prispôsobiť príchod na zastávku. Ja to tak robím, a dokonca ma to aj baví keď niekedy netuším ''kedy to pôjde'' kým sa nepozriem do odfotených CP, dokonca ak je interval mimo špičky priveľmi dlhý a netrafím sa do odchodu tak sa rád prejdem peši, samozrejme len vrámci mesta a sídlisk. Kto má auto zrejme nepochopí.
Ja auto nechcem ani zadarmo, sú to šmejdy čo v meste vo veľkom nemajú čo robiť *, a jediné čo v meste špeciálne v špičke spôsobujú - sú len problémy (paralýzu dopravy, nervozitu, smrad...)
Pamätám si ako to vyzeralo bez nich, MHD jazdila presne, teraz je to čistá katastrofa, v podstate sú CP v špičke nepoužiteľné. Nedávno som nastúpil podvečer na Komenského, pri Váhostave som radšej vystúpil a na Solinky prišiel peši skôr ako spoj ktorý som opustil keď som videl čo sa pred nami deje.
To isté L22, ako bonus, totálne som sa sfetoval pri prechode cez most, tiež pri Váhostave, ale trčať uväznený neznámy čas, to ma nebaví. Takže nabudúce smer SO jedine L3, kde je to bez problémov.
Vyššie uvedené je skutočný problém, pretože bez ohľadu na to kedy spoje odchádzajú podľa CP, či chaoticky alebo v pekných intervaloch, aj tak nakoniec dochádza k neakceptovateľným zdržaniam, a v podstate je jedno či je niekto v aute alebo buse, do cieľa sa dostane s poriadnym meškaním a pravdepodobne aj dosť nahnevaný prečo to musí byť.
Čo je najhoršie, dopravný podnik tento problém neovplyvní, a tak sa máme na čo tešiť do budúcna, keď autá budú mať asi aj menší školáci (tak ako teraz mobily) a samozrejme v každom sa bude viezť len jeden. Dvaja v jednom, to by bol totálny trapas.
Takže paradoxne za neatraktivitu MHD (aspoň v určitých časoch) môžu aj tí ktorí ju odmietajú využívať, nemusí to byť len nepravidelnosťou odchodov spojov. Niekomu vadí aj tarifa, ževraj Prešov má lepšiu, časovú, prestupnú. Aspoň že v ZA sú tie SMS lístky (doteraz som nevyužil, ale papierový prestupný už raz tento rok).
Čo sa týka vozového parku, v minulosti sa hovorilo, že staré šroty (hlavne Ikarusy, ale aj iné staré kusy) odrádzajú ľudí od využívania MHD, to už je teraz minulosťou, o vozidlách aké teraz premávajú sa mi v školských časoch ani nesnívalo, užil som si iný nekomfort a tlačenice.
V súčasnoti je to totálny luxus, škoda že ten zážitok je niekedy kazený inými, i neovplyvniteľnými faktormi. No nezdá sa mi že by (ne)pravidelnosť odchodov bol z nich až taký významný. Ak sa to niekedy v budúcnosti podarí dotiahnuť, bude to ďalšie plus, ale treba brať do úvahy aj niektoré reálne faktory, a ak to momentálne neumožňujú, alebo je ''len blbé vedenie'', tak s tým bežný cestujúci veľa neurobí, veď čo v tomto štáte funguje (aspoň) dobre? Všade je to väčšinou jedno zlyhanie za druhým (i masové demonštrácie nevyriešia všetko), žilinská MHD nie je určite špičková, ale neustále sa zlepšuje, investuje sa, len tie zlé autá to veľmi kazia. Nebyť nich, do každej dediny 10 minút v špičke, 30 mimo, a bolo by po probléme. Ľudia si vybrali čakania v kolónach, majú to, ich chyba, voľby nie sú raz za 4 roky ako niektorí tvrdia, tie sú každý deň! A niektoré každý deň dopadajú v neprospech väčšiny...
Na záver príspevku trochu elektricky, pribudli dva elektrobusy (čoskoro budú v premávke), neviem síce aký význam okrem ''testovacieho'' budú mať, ale také parciálne trolejbusy ktoré majú pribudnúť neskôr (zatiaľ dva), tie už by sa napr. na predĺženie L1 od depa na Hájik zišli a možno aj inde (kam inde ešte neviem, má niekto tipy? Bytčica?).
Teoreticky, vzhľadom na občasné nepekné výpadky elektriny by bolo ideálne mať časom asi všetky T-busy parciálne, aby aspoň dokončili spoj kým nastúpia záložné autobusy, lebo tá závislosť na 70% na trolejbusoch má aj túto jedinú nevýhodu, minimálne trochu čistejší vzduch v meste za to však určite stojí.
(ak sa v niečom mýlim tak to rýchlo opravte, a hlavne neberte všetko vážne, nie každý je dopravný a iný špecialista)