Reakcia na: Vladimír #11532:
Dotknem sa toho bodu "d": Určite je to vecná pripomienka ohľadom obratu Fatranská-Hypertesco-Stanica-Solinky-Fatranská. Vidno, že logicky uvažuješ. A teraz skúsme trošku ináč. Dobre si pripomienkoval aj riziko meškania, to je fakt, teda poopravíme obrat Fatranská-Fatranská na 40 minút (1. minútu dám navyše medzi sv. Cyrila Metoda a Hypertescom, 2. minútu medzi Jaseňovou a Pod hájom, alebo lepšie by to asi bolo medzi Mostnou a Hlinskou na Hlinách, kde terajší 1-minútový interval by sa zmenil na 2-minútový medzi zastávkami a 3. ako si naznačil medzi Žilinskou univerzitou a Fatranskou. To by malo zrejme zanedbateľný dopad na predlženie jazdných dôb (či niekde príde trolej o minútku neskoršie, lebo by boli rezervné minúty v jednotlivých pásmach dostatočne od seba vzdialené, pri jednej rozumnej trase by sa ma mohli týkať max. 2 rezervné minúty.Vykonávalo by to 18 vozidiel, jazdná doba 73 minút +8minút prestávka no a krát2 (jazda späť) je 81x2=162 minút. Podelím počtom vozidiel 18 a je tu 9-minútový interval. Čiže z Fatranskej o 7:00 ako 4ka, potom o 7:40 ako 6ka, ale 4ka po nej už o 7:45 a pred ňou o 7:36. Teda do mesta z Vlkov v špičke každých 4 a 5 minút, v sedle s polovičným počtom vozidiel na linke 10 a 8 minút.
Zo žel. stanice na Vlky ten istý interval a bolo by to z jednej strany, nie, prebehávať cez podchod lebo teraz nevieš či pôjde skôr 14ka či 4ka. No a do menších žilinských sídlisk, Hájik, Hliny každých 9 minút v špičke, každých 18 v sedle, na Solinky aj L.3.
? S tou tarifou, ak by DPMŽ chcel, tak sa môže potrápiť. Určite ak nastúpim na Dieli a pôjdem na Cyrila a Metoda, tak to musí byť jeden spoj
skarpo
Mesto Žilina sa má rozvíjať západným smerom. Do západnej časti mesta nevedie žiadna kapacitná mestská radiála. Nie je rezervovaný územný koridor na vybudovanie štvorprúdovej komunikácie. Dvojprúdové komunikácie nemajú dostatočnú výkonnosť. Hlavnou radiálou je trasa Rondel-Závodská cesta-Juraja Závodského-Hôrecká cesta. Je dvojprúdová a rozšírenie by bolo možné len masívnou asanáciou v mestskej časti Závodie. Pred rokom 1989 boli projektované nové sídliská v Bánovej a Závodí aj s asanáciou časti pôvodnej zástavby. Tie sa už realizovať nebudú.
Druhou radiálou, resp. jej torzom je trasa Priemyselná-Kvačalova. Pod Hájikom má pokračovať v smere na Ovčiarsko, k centru má pokračovať po Rázusovej, mostom pri starom cintoríne a napojiť sa na Veľkú Okružnú. Najväčším nedostatkom tejto trasy je, že nebude mať napojenie na tretí mestský okruh (štvorpruhový), ale na preťažený vnútorný okruh (Veľká Okružná). Trasa je dvojpruhová a je potrebné ju rozšíriť na 4 pruhy. Koridor pre rozšírenie treba rezervovať, aby sme ho zase neobstavali (napr. obytný súbor Kvačalova).
Treťou radiálou obsluhujúcou najmä južnú časť západného mesta má byť 4.okružná, kapacitná štvorpruhová cesta. Tu je niekoľko problémov :
1. počas posledných rokov bol zastavaný koridor južne od Soliniek. Trasa bola údajne "preložená" za Metro. Jedinú informáciu o tom podal exprimátor J.S. v TV Patriot konverzačným tónom
? .
2. premostenie ponad železničnú trať a cestu I/64 pri Solinkách sa realizuje v rámci privádzača Lietavská Lúčka ako dvojpruhové.
3. v tesnej blízkosti sa bude realizovať výstavba polyfunkčného komplexu Ciss. Prepojovacia komunikácia na Kamennú je zakreslená ako dvojpruhová a nemá rezervovaný koridor na rozšírenie.