Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #11532:
Dotknem sa toho bodu "d": Určite je to vecná pripomienka ohľadom obratu Fatranská-Hypertesco-Stanica-Solinky-Fatranská. Vidno, že logicky uvažuješ. A teraz skúsme trošku ináč. Dobre si pripomienkoval aj riziko meškania, to je fakt, teda poopravíme obrat Fatranská-Fatranská na 40 minút (1. minútu dám navyše medzi sv. Cyrila Metoda a Hypertescom, 2. minútu medzi Jaseňovou a Pod hájom, alebo lepšie by to asi bolo medzi Mostnou a Hlinskou na Hlinách, kde terajší 1-minútový interval by sa zmenil na 2-minútový medzi zastávkami a 3. ako si naznačil medzi Žilinskou univerzitou a Fatranskou. To by malo zrejme zanedbateľný dopad na predlženie jazdných dôb (či niekde príde trolej o minútku neskoršie, lebo by boli rezervné minúty v jednotlivých pásmach dostatočne od seba vzdialené, pri jednej rozumnej trase by sa ma mohli týkať max. 2 rezervné minúty.
Vykonávalo by to 18 vozidiel, jazdná doba 73 minút +8minút prestávka no a krát2 (jazda späť) je 81x2=162 minút. Podelím počtom vozidiel 18 a je tu 9-minútový interval. Čiže z Fatranskej o 7:00 ako 4ka, potom o 7:40 ako 6ka, ale 4ka po nej už o 7:45 a pred ňou o 7:36. Teda do mesta z Vlkov v špičke každých 4 a 5 minút, v sedle s polovičným počtom vozidiel na linke 10 a 8 minút.
Zo žel. stanice na Vlky ten istý interval a bolo by to z jednej strany, nie, prebehávať cez podchod lebo teraz nevieš či pôjde skôr 14ka či 4ka. No a do menších žilinských sídlisk, Hájik, Hliny každých 9 minút v špičke, každých 18 v sedle, na Solinky aj L.3.
? S tou tarifou, ak by DPMŽ chcel, tak sa môže potrápiť. Určite ak nastúpim na Dieli a pôjdem na Cyrila a Metoda, tak to musí byť jeden spoj
Reakcia na: ospik #11504:
No v koncepcii sú dosť hrubé laické chyby:
1, K linke č.1 je to nezmysel vzhľadom na to že ľudia sú zvyknutí na to že Carreforurácka linka bola 8 alebo 6. Určite neprečíslovať.
2, Linka 4/6 je určite nereálna, vzhľadom na to že vodiči by sedeli v jednom vozidle xx dlhý čas. A pokiaľ by linka 4 niekde na fatranskú zmenila na L.6 cestujúci by boli úplne zmagorení a neviem ako by sa na to vymýšľaľ cestovný poriadok.

No neviem si to moc predstaviť, bolo by dobré, keby si uviedol aj interval, takto sa to nedá až tak posudzovať, neviem či chceš L.7 a L.17 ako nosné linky, alebo len ako doplnkové. Vzhľadom na dnešné dopravné zápchy nie sú veľmi výhodné také dlhé linky ako 7,17. Keby si upresnil interval, dalo by sa k tomu lepšie vyjadriť, ale táto koncepcia sa mi zdá zastaralá. Resp. je to okopírovaná AVTD, a možno by to chcelo si prečítať to čo sa na tomto fóre v minulosti diskutovalo.
Reakcia na: ospik #11531:
Ak by sa tam menilo číslo linky, jeden spoj by to už nebol. Muselo by sa najprv technicky doriešiť, aby po prečíslovaní na Fatranskej cestujúcemu, ktorý sa rozhodne priložiť kartu k označovaču na skontrolovanie kreditu znova neodrátalo jazdu. Dnes by mu ju totiž určite odrátalo.

Pozornosť by som venoval aj bodu "d" v #11529. Obrat Fatranská - Fatranská je 37 minút. To znamená, že ak by linka mala jazdiť každých 10 alebo 20 minút, už máme problém. Bude chodiť s L4 s L6 z Vlkov do mesta automaticky naraz.
Re#11530 Vladimír Ak hovoríš, že 69 minút, tak to je fajn čas ja som ho odhadoval na 80, počtom vozidiel je to zvládnutelné, čo sa týka prečíslovania, padlo tu, že majú sa používať elektronické LEDky aj bočné (načase, aj keď vec penazí, ale tabule klasické už sú pomaly v mnohých mestách minulosťou.
A bol by to ako jeden spoj, teda Fatranská-Centrum-Solinky-Fatranská-Nemocnica-Centrum-Hájik. No a v úseku SO-VDiel -VL, by sa medzi zástavkami mohla pridať ako hovoríš minúta navyše a dobehne sa prípadne meškanie ?
Reakcia na: Vladimír #11529:
Tak aby sme sa mohli chytiť konrétnych čísel, nahádzal som to do kalkulačky a jazdná doba v jednom smere Vlčince - mesto - Solinky - Vlčince - mesto - Hájik je podľa súčasných CP 69 minút. Takže som to odhadol celkom presne.
Reakcia na: ospik #11504:
Nuž, dávam určite bod za mimoriadne osobité riešenie linkou 4/6. Je to určitý nový pohľad, ktorý tu ešte nikoho nenapadol.
Taká linka 4/6 by toho vyriešila veľmi veľa, nepochybujem o tom, že cestujúci by po nej chňapli všetkými desiatimi.
Z dopraváckeho hľadiska by som videl ale nasledovné (azda aj neprekonateľné riziká):
a., žilinské trolejbusy nie sú uspôsobené na prečíslovanie v priebehu trasy. Všetky vozidlá jazdiace na tejto trase by museli mať všetky transparenty elektronické (čo dnes nemá ani jeden). Je pravda, že DPMP prevádzkoval linku 2/5 aj v časoch, kedy elektrické tabule neboli, ale načo robiť krok vzad. Čiže nutná investícia.
b., príliš dlhá trasa linky. Nepočítal som to presne, no pri veľmi rýchlom odhade jeden "smer" vychádza na niečo vyše jednej hodiny. Bál by som sa tu nepresností v CP, najmä meškaní. Niečo by sa dalo zmierniť tým, že by sa na Fatranskej pri prechode na druhú linku dal menší vyrovnávací čas (len aby ho cestujúci nekritizovali). Neboli argumentom pre zrušenie 7/17 práve ich prílišná dĺžka a meškanie?
c., nutnosť zásahu do tarify. Dnes by totiž nebolo jasné, ako by platili lístky po prečíslovaní linky na spoji (bol by to prestup? ak nie, ako by ho /ne/rozpoznávali elektronické označovače?)
d., riziko koordinácie L4 a 6 vo vzťahu Vlčince - centrum. Pri niektorých intervaloch sa môže stať, že jazdný čas kola na L4 bude násobkom intervalu medzi spojmi na tejto linke, a teda L4 od Veľkého Dielu zíde na Fatranskú práve v tom momente, kedy má z nej odchod iná L4 do mesta. To by potom znamenalo vláčik L4+6 a potom celú dĺžku intervalu diera.

Ale ako som napísal, bod za nápaditosť. Takto ma to nikdy nenapadlo vidieť.
Síce je to OT, ale minulý týždeň prišiel do vozovne Košická autobus MAN SL 283, ktorý je ako každý rok zapožičaný z lyžiarskeho strediska Oščadnica Veľká Rača. Minulý rok mal pracovné evidenčné číslo 92.
Reakcia na: Jozef #11523:
100 bodov!!!
Reakcia na: ospik #11504:
Tá linka 4/6 znie zaujímavo, ľudia by si ju určite obľúbili, a taktiež by ju milovali vodiči trolejbusov. Hneď by sa vyriešil problém s vodičmi trolejbusov a taktiež denná špička by zaručovala presný a pravidelný interval.
Reakcia na: ospik #11504:
Snáď najlepšia koncepcia, aká tu padla. ?
K tým kruhovým objazdom: Nech už je to akokoľvek, ten kruháč tam už stojí, takže budeme môcť hodnotiť za pártýždňov/mesiacov. Snáď to nebola zbytočná investícia, ako si niektorí myslia.
Reakcia na: skarpo #11522:
Ja by som bol tiež rád, keby boli v Žiline vybudované štvorprúdové komunikácie. Bohužiaľ, keď v iných mestách sa budovalo, tak Stuchl kreslil cesty pre konské povozy, ktoré pripájal na diaľničný Rajecký variant a doteraz sa z toho nevie vyrovnať, že diaľnica ide Považským variantom. To, na čom si budoval svoju živnosť desiatky rokov, tak dnes spravia za tri mesiace. Ale na cestách pre konské povozy sa zázraky robiť nedajú.
Ja nehľadám dôvod prečo sa nedá, ale nájdi spôsob ako vykúpiť starý dom v Budatíne, keď to ani štát cez SSC nedokáže. Prečo mám tvrdiť, že bude premostenie Rázusovej, ktoré bolo navrhnuté v minulom volebnom období, ale terajší a jeho skupinka to pred voľbami zamietli. Načo ti budem tvrdiť, že 4. okružná je preložená za METRO, keď si to počul len od J.S. Načo tu budem hovoriť, že aj premostenie od KIE ponad Váh do Strečna bolo štvorprúdové a Vážny to škrtol. Mnohé cestné stavby v meste a okolí sú zo štátneho rozpočtu, tak nech teraz zabezpečí primátor vo vláde peniaze.
Reakcia na: Jozef #11518:
Ale to je stále ten istý problém Jozef. Keď sa chce, hľadajú sa spôsoby. Keď sa nechce, hľadajú sa dôvody, prečo to nejde ? . Inde to ide, ale v Žiline "sa to nedá".
Ku doprave na Hájik všeobecne :
Mesto Žilina sa má rozvíjať západným smerom. Do západnej časti mesta nevedie žiadna kapacitná mestská radiála. Nie je rezervovaný územný koridor na vybudovanie štvorprúdovej komunikácie. Dvojprúdové komunikácie nemajú dostatočnú výkonnosť. Hlavnou radiálou je trasa Rondel-Závodská cesta-Juraja Závodského-Hôrecká cesta. Je dvojprúdová a rozšírenie by bolo možné len masívnou asanáciou v mestskej časti Závodie. Pred rokom 1989 boli projektované nové sídliská v Bánovej a Závodí aj s asanáciou časti pôvodnej zástavby. Tie sa už realizovať nebudú.

Druhou radiálou, resp. jej torzom je trasa Priemyselná-Kvačalova. Pod Hájikom má pokračovať v smere na Ovčiarsko, k centru má pokračovať po Rázusovej, mostom pri starom cintoríne a napojiť sa na Veľkú Okružnú. Najväčším nedostatkom tejto trasy je, že nebude mať napojenie na tretí mestský okruh (štvorpruhový), ale na preťažený vnútorný okruh (Veľká Okružná). Trasa je dvojpruhová a je potrebné ju rozšíriť na 4 pruhy. Koridor pre rozšírenie treba rezervovať, aby sme ho zase neobstavali (napr. obytný súbor Kvačalova).

Treťou radiálou obsluhujúcou najmä južnú časť západného mesta má byť 4.okružná, kapacitná štvorpruhová cesta. Tu je niekoľko problémov :
1. počas posledných rokov bol zastavaný koridor južne od Soliniek. Trasa bola údajne "preložená" za Metro. Jedinú informáciu o tom podal exprimátor J.S. v TV Patriot konverzačným tónom
? .
2. premostenie ponad železničnú trať a cestu I/64 pri Solinkách sa realizuje v rámci privádzača Lietavská Lúčka ako dvojpruhové.
3. v tesnej blízkosti sa bude realizovať výstavba polyfunkčného komplexu Ciss. Prepojovacia komunikácia na Kamennú je zakreslená ako dvojpruhová a nemá rezervovaný koridor na rozšírenie.
Reakcia na: skarpo #11514:
súhlas... ale pre podrobnejšie vyjadrenie by to chceo aj kartogramy dopravného prúdu...
Reakcia na: Miro #11506:
v Považskej sa v súčasnosti hýbe okolo 42tis. vozidiel za deň, pričom pôvodný predpoklad akademikov bol, že CSS zvládne do kolapsu max. 20tis. Kruháč, ktorý by dokázal previesť toto obrovské množstvo dopravy s takou skladbou dopravného prúdu a pri jeho smerovaní by musel mať rovnaé rozmery, ako je ten Hradecký (na výjazde z mesta na Pha). Ale - také miesto tam nie je.

Správna pripomienka - kruhový objazd kapacine postačuje, ale vždy pri určitej veľkosti do určitej intenzity. Ďalší problém je skladba dopravného prúdu (napr. na ťahoch je to veľký podiel ťažkej nákladnej dopravy, ktorá takéto kruháče dokáže úplne zablokovať) a smer dopravného prúdu, poprípade rozloženie v pomere špička-sedlo. V PB je nárazovo 10 min. pokoj a potom hotová katastrofa...
Reakcia na: skarpo #11514:
Kto by to urobil? Kto by to vykúpil? Ak sa nemýlim, tak Závodská cesta patrí VÚC a Škultétyho a Priemyselná mestu. Kto vykúpi čo len jeden súkromný dom, keď Slovenská správa ciest doteraz nedokázala ani vyvlastniť a ani vykúpiť starý dom na privádzači v Budatíne? Kto zoberie čo i len meter štvorcový z detského ihriska, ktorý by vlastným telom bránila aktivistka – poslankyňa O. a jej politické OZ Za vyťatý strom? Kto vybuduje zastávkový záliv, keď teraz sediaci na radnici nevedel nájsť meno na MHD? Ináč, fantázii sa medze nekladú.
Nový cestovný poriadok do KIE (zatiaľ len v smere Žilina - KIA):
Linka 25 Žel. stanica - Predmestská - Košická - KIA SITE.
Odchod zo Žel. stanice, prac. deň: 5:35, 6:20,25,30, 21:20,30

Linka 35 Žel. stanica - Predmestská - Košická - KIA SITE - Mobis - Vzdelávacie centrum - Varín.
Odchody zo žel. stanice, prac. deň: 6:20vt,30vt, 8:00v, 9:00v, 10:00v, 11:00v, 12:00v, Sobota: 6:25m
Vysvetlívky:
M - po Mobis
v - po Vzdelávacie centrum
t - nezachádza na zast. KIA SITE.
Reakcia na: skarpo #11514:
Áno, tak by to bolo fajn, ale kde na to vziať peniaze?
Reakcia na: Valec #11463:
o týchto teóriách už mám svoj obraz z poznatkov v Považskej Bystrici, kde akademici tvrdili tiež iné tézy...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement