Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: VLK #7337:
To akoze idú za sebou 2 autobusy po tej iste linke a každý inej spoločnosti? Obe majú licencie a obe zmluvu o výkone vo verejnom záujme? No to je zaujímavé, to treba vidieť.

Mimochodom, odkedy sa dodávajú tie nové EmTest pokladne do prísmestských busov. Dnes som takú videl prvý raz a vyzerá to celkom dobre. Oproti tým starým ani nehovorím.
Reakcia na: Ivan1 #7338:
Juraj ma pravdu, ze operovat tu listkami za 10, 12, ci 19 Sk nie je celkom korektne. Kazdy podnikatel ma zaujem o co najstabilnejsie prijmy a preto zvyhodnuje skor stalych zakaznikov - v tomto pripade viac cipove karty ako JCL. Zmena tarify predchadzala zmene liniek.
Juraj argumentuje asi takto (opravte ma, ak sa mylim): tisicom sa polepsilo, iba patdesiatim, sto alebo 150 sa pohorsilo. Polepsenie tejto mensine je mozne iba na ukor pohorsenia vacsine. K tomu tolko:
1. Polepsenie (ktore ma tesi) nie je zdaleka take vyrazne ako pohorsenie. Pohorsenie je priamo likvidacne: zo dna na den mam cestovat namiesto 12 Sk za 19 s bonusom vynuteneho prestupu - ako som si overil, peso to stihnem v takmer rovnakom case a zadarmo.
2. Otazne je, ci je to naozaj 50, 100 alebo 150 ludi. Je sice pravda, ze spokojni nepisu na tieto fora, ale pravda je aj to, ze aj z nespokojnych napise len zlomok. Vo velkych firmach dobre vedia, ze za kazdym zakaznikom, ktory im napise, je 50, 100 alebo 1000 dalsich, ktori si myslia to iste, len si nenajdu cas, aby pisali. Okrem toho nespokojne hlasy zaznievaju nielen z Hajika, ale aj z Hlin a Vlciniec, takze Jurajov odhad moze byt silne podhodnoteny.
3. Napokon, keby aj bola pravda, ze je postihnutych len par sto zakaznikov, urcite by bolo pekne, keby DPMZ zabojoval aj o nich: " Pozrite hajicania, nemozete mat 31 spojov na Vlcince za dopoludnie ako doposial, ale nieco urobime, aby ste sa tam dostali priamo aspon par spojmi. Pokusime sa dohodnut s mestom. Dakujeme za vase nazory a pripomienky."
dnes čistá provokácia - v Púchove po zmene dopravcu v MHD jazdí dopravca starý aj nový. Cestujúci má tak možnosť výberu, ktorým vozidlom ktorého dopravcu pôjde. Zaujímavým fenoménom je aj to, že doposiaľ SADisti meškávali a vynechávali spoje, naopak dnes išli presne s vykúrenými autobusmi ❗
?
Tento prispevok som cez clipboard stiahol z diskusie na zilina.sk. Nie je moj, ale davam ho sem s cielom, aby sa kompetentni nozaj seriozne zamysleli: "Cestoval som z Hlin na Hajik v nedelu podvecer s manzelkou a dietatom v kociku. V minulosti to trvalo cca 15 minut, teraz to vyzeralo asi takto: Na Hlinach som sa do prveho busu (cca 17:44) nedostal, tak sme sli peso o zastavku vyssie (dalej boli uz iba Solinky a tam nevedie popri ceste chodnik). Tam sme sa uz dostali do dalsieho busu. Sli sme k Policii (samozrejme ze dookola po celom meste v narvatom buse). Vystupili sme pri Policii (bolo 18:16 a bus c. 6 prave odisiel - 18:15, dalsi najblizsi az 18:31, po nom 18:45), kde sa nas postupne stretlo 5! kocikov, cestujucich na Hajik! Prisiel bus (c. 16 - 18:31) a ziadna sanca dostat sa do neho. Dalsi (18:45) zobral po hadke medzi rodicmi s kocikmi jeden kocik. Dalsi mal ist potom o 19:01. Pribudli dalsie dva kociky, decko nervozne (nielen nase). Tri kociky to vzdali, takze uz sme tam cakali "len" 3 kociky. Prisiel bus c. 16 (19:31) a ziadna sanca dostat sa do neho. Na dalsi sme uz necakali - perspektiva bola jasna, dieta bolo nervozne a revalo, lebo bolo hladne a uzimene (-7 stupnov), vyhliadka na Hajik v nekonecne, tak sme sa vybrali peso! Na Hajik sme prisli o cca 20:30, dieta cestou vysilenim zaspalo, my sme boli uzimeni a unaveni. Suma-sumarum: cesta z Hlin (v minulosti cca 15 minut) nam trvala necele tri hodiny. Takze nabuduce uz len peso rovno z Hlin s kocikom. Alebo kupit si auto. Naco sa hadzat bandzidzampingom z mosta, adrenalinu si uzijeme dost."
Reakcia na: PeterC #7332:
Díky. Nie som odborník, len fanatik. A vidím genialitu Žiliny práve v tom, že je to mesto, ktorého aj zdanlivo nespojiteľné časti sa dajú spojiť linkami ako 7/17, čím sa zvýšilo pohodlie cestujúcich. V mojom "návrhu" som zvýšil interval tejto linky a nemyslím si, že by ňou nemal kto chodiť (možno by bolo pomenej ľudí v úseku Hájik - Solinky, ale Hájik predsa rastie). Akurát som tam asi navrhol málo spojov z Vlčiniec ku ŽST, ale vychádzal som zo súčasného počtu spojov.
Reakcia na: Juraj #7300:
S tymi pomermi spokojnych ku nespokojnym je to samzrejme rodina od rodiny ine. U nas v rodine aj keby sa jednemu pohorsilo, tak by ostatni nieco obetovali, aby sa to zlepsilo. Uznavam vsak, ze v kazdej rodine to moze byt inac, mozno aj tak, ako pises. A ku tym poctom zastavok za prislusne cestovne: Je pravda, ze za 5 zastavok sa plati v zasade 10Sk (pisem "v zasade", lebo v dalsom Ti dokazem, ze to tak nie je vzdy). Ma to vsak jeden hacik: Clovek, ktory chce ist napr. z Vlcincov z Obchodnej na stanicu, dostane sa tam na 5 zastavok (z Cyrila a Metoda dokonca za 4 zastavky), teda za 10Sk. Ale napr, cez Zavodie su zastavky tak husto, ze sa z Hajika clovek dovezie len do Zavodia. Uznavam, ze zuste zastavky su dobre zas pre Zavodie. Teda s poctom zastavok a spravodlivostou by som velmi neoperoval. Iba v pripade, ze by zastavky boli rovnako daleko od seba. A druha vec: Nie je celkom pravda, ze za 5 zastavok je tarifa 10 Sk. Samozrejme, ze to aj dokazem. Priklad: Clovek chce ist z Halkovej (rondel) na Predmestsku (presne 5 zastávok). Musi prestupit, a teda to ma bud za prestupny listok 19Sk, alebo dva listky po 10 Sk, teda za "dvacku". Bez prestupu sa to neda.
Reakcia na: skarpo #7330:
tymto solarisom(solarismi) chodim pravidelne,linka 16 od OC Hana na namesti Hrdinu a dalej v Olomouci...no neviem,mne pridu karosy 96x ovela priestrannejsie,v tych solarisoch sa citim uzkostlivo,sedacky su vysoko polozene,malo miesta na nohy,uzka chodbicka a tmavy interier(to bude mozno aj cv reklamou),jedina vyhoda je NP nastup a vystup.aj kurenie mi v nich pride slabsie ako v Karosach,ale to je mozno len subjektivny dojem.nasimi agorami moc casto nechodim,ale s tym priestorom to asi bude podobne.
kedysi som tiez snival,ze solaris bude raz v ZA(pekny dizajn),ale po pouzivani by som ich tu moc teraz nechcel.
Reakcia na: simkoslav #7321:
Neviem, co si zac, ale Tvoj navrh sa mi celkom paci.
Reakcia na: Juraj #7306:
Myslim, ze to, co si napisal, je celkom pochopitelne. Len v jednej veci by som si dovolil mat trochu iny nazor. Pises: "Spojenie Hajika a Vlciniec by sa nemalo sanovat na ukor ani Soliniek." S tymto by som suhlasil vtedy, ak by linka, ktora by spajala Hajik s Vlcincami cez Hliny a Solinky (ako byvala L7), nestala ani na Hlinach, ani na Solinkach, teda by ju tieto sidliska nemohli vyuzivat. Len by nimi prebehla bez zastavky, teda by to bol "taxik" pre Hajicanov. V tom pripade by som sa Solinkarom ani nedivil, ze by si kvoli nejakym Hajicanom nechceli pustit interval. Ale ak by takuto linku mohli vyuzivat aj oni (co mi pripada prirozenejsie), tak by sa im ani interval mozno nemusel az tak velmi narusit. Akurat by obcas cestovali zo Soliniek na Vlcince nie 13-kou, ale napr. 7-kou spolu s Hajicanmi - snad by sa zniesli v jednom spoji. Alebo zle uvazujem?
Reakcia na: Juraj #7317:
Aj ja si trošku zasnívam : Stojím si tak ráno na Rosinskej ceste, čakám na L26 a potom sa z hmly vynorí toto : http://www.mhdnahane.net/dpmo/fotky/autobusy/urbino18/402_20050811d.jpg (na smerovej tabuli si domyslite 26 - Kamenná) ? .
Reakcia na: Valec #7328:
100 bodov!!! ? ? ?
Reakcia na: Miro #7327:
Však si kúp lístok od ŽRIDS a sprievodkyni povedz, že lyže sa vezú za tarifu ZSSK. ?
Tak som si všimol zaujímavú vec v tarife ŽRIDS: ak cestujem s lyžami rajeckou železnicou a kúpim si cestovný lístok ŽRIDS, musím za lyže zaplatiť polovičné cestovné. Ak si kúpim CL od Žel. spoločnosti, podľa ich prepravného poriadku za lyže neplatím ?
Reakcia na: simkoslav #7324:
Solinky - centrum pravidelne 5 min., Hájik - centrum 6/7 min. pravidelne na každej linke, Vlčince - Žel. stanica pravidelne 10 min. Vlčince - Štúrovo nám. pravidelne 10 min;
Vlčinčiari 5 - min. interval nemajú ani teraz, lebo na žel. stanicu sa prepravujú výhodnejším ramenom po Košickej, na štúrovo nám. okolo nemocnice a späť naopak.
Reakcia na: Juraj #7320:
Všetky jazdia do Kie? A aké by mali byť tie nové autobusy na dopravu do Kie? Môžeš prezradiť? Vzhľadom na to, že tam bude treba dopravovať veľké množstvo ľudí na výmenu smien, tak asi nejaké supergarmošky, aspoň päťčlánkové ?
Reakcia na: Juraj #7322:
Neviem, ja som to myslel asi trochu inak, preto to este raz rozpisem: (len intervaly)
l.2 20/30/-
l.3 10 / 30
l. 4 20/30
l.14 20/30
l.6 20/30
l.16 20 / -
l.7 20/30
l. 17 20/30
l. 13: 10 / doplnok k 3 v úseku Jaseňová - Ce - jaseňová, 20 / 30 v úseku Matice - Ce - Matice
Reakcia na: Juraj #7317:
A nebolo by lepšie na autobusové linky, ktoré aj tak majú väčšinou skôr charakter prímestskej dopravy, kúpiť Karosy B952 a za ušetrené peniaze nejaký ten nízkopodlažný trolejbus?
Reakcia na: simkoslav #7321:
Len za velmi silnej predstavivosti, aj to len ak sa potvrdia prepravne potreby aspon niekolko stoviek cestujucich a len ak niektore sidliska sa zmieria s redsim intervalom /krok spat!/, ze bude v dopoludnajsej spicke jazdit L7 v smere ako byvala L7 a v odpoludnajsej spicke L7 ako byvala L17. Tym zostane zachovany aspon pocet liniek, ale stale zostanie frflanie, ze sa posledne 2% navstevnikov nemocnice po 16,30 dostane do spitala zo zastavky o 350 dalsej ako doteraz /zo Stur.nam./
Lenze tato varianta bola jedna z mnohych uz pri priprave sucasneho linkovania a neumoznovala 5' spickovy interval. Zaroven by nahradila L13, cim by sa zasa znizil pocet spojov cez ZU a teda co sa im teraz pridalo, zasa by stratili. Neviem, neviem, ked sme to pred casom pocitali, pre vacsinu cestujucich to vyzeralo viac negativ ako pozitiv. I ked su cestujuci, ktorych ziadny interval nezaujima, ktori ani nevedia kolko v meste liniek je a kade jazdia. Maju rano svoj spoj do roboty podobne ako z Hornej Dolnej do okresneho mesta o 5,34 a z roboty o 14,17 a nadavat zacnu, az ked zmeskaju alebo vynecha, a potom zistia, ze nasledujuci im ide az za hodinu... Ci je toto pre vacsinu lepsie ako inervalova doprava, veru neviem...
Reakcia na: Juraj #7303:
Rozmýšľal som nad takýmito zmenami: znovuzavedeniu linky 7 a 17 v systéme NKTD, ktorá rieši cestovanie bez prestupov:
7/17 premáva v intervale 20 min. špička/ 30 min. sedlo
Z Vlčiniec sa koordinuje s linkou 4 (interval 20/30) čo spolu vytvára 10 min. interval v špičke a 15 min. v sedle smerom k ŽST, opačným smerom na ŽSt sa dopĺňa s linkou 14.
Smerom na Solinky je skoordinovaná 7 a 17 s linkou 13 a späť v 20-min. intervale v špičke , zvyšné spoje linky 13 do 10 /20 -min. intervalu končia na Jaseňovej. (sedlo 30 min.) Linka 3: 10/30 min. Linka 13 je tak sfázovaná s linkou 3 do 5-min. intervalu v špičke a 10 min. v sedle na Solinkách smerom do centra a späť.
Medzi Vlčincami a Štúrovým námestím sa dopĺńa l.4 (späť 14) s l. 2 (ktorú som posilnil o 1,5 autobusu).
Hájik: smerom do centra sfázované linky 6, 16, 17 (7), všetky v intervale 20 min. špička, v sedle len 7/17 a 6 obe v 30 min. intervale (spolu interval 15 min.)
Výsledok: oproti súčasnosti mi to ubralo cca dvoch vodičov v prac. deň na trolejbuse, akurát som ich presunul do linky 2.
Ak by mal niekto záujem, rozpíšem to aj podrobnejšie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.