Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Juraj #7317:
Aj ja si trošku zasnívam : Stojím si tak ráno na Rosinskej ceste, čakám na L26 a potom sa z hmly vynorí toto : http://www.mhdnahane.net/dpmo/fotky/autobusy/urbino18/402_20050811d.jpg (na smerovej tabuli si domyslite 26 - Kamenná) ? .
Reakcia na: Valec #7328:
100 bodov!!! ? ? ?
Reakcia na: Miro #7327:
Však si kúp lístok od ŽRIDS a sprievodkyni povedz, že lyže sa vezú za tarifu ZSSK. ?
Tak som si všimol zaujímavú vec v tarife ŽRIDS: ak cestujem s lyžami rajeckou železnicou a kúpim si cestovný lístok ŽRIDS, musím za lyže zaplatiť polovičné cestovné. Ak si kúpim CL od Žel. spoločnosti, podľa ich prepravného poriadku za lyže neplatím ?
Reakcia na: simkoslav #7324:
Solinky - centrum pravidelne 5 min., Hájik - centrum 6/7 min. pravidelne na každej linke, Vlčince - Žel. stanica pravidelne 10 min. Vlčince - Štúrovo nám. pravidelne 10 min;
Vlčinčiari 5 - min. interval nemajú ani teraz, lebo na žel. stanicu sa prepravujú výhodnejším ramenom po Košickej, na štúrovo nám. okolo nemocnice a späť naopak.
Reakcia na: Juraj #7320:
Všetky jazdia do Kie? A aké by mali byť tie nové autobusy na dopravu do Kie? Môžeš prezradiť? Vzhľadom na to, že tam bude treba dopravovať veľké množstvo ľudí na výmenu smien, tak asi nejaké supergarmošky, aspoň päťčlánkové ?
Reakcia na: Juraj #7322:
Neviem, ja som to myslel asi trochu inak, preto to este raz rozpisem: (len intervaly)
l.2 20/30/-
l.3 10 / 30
l. 4 20/30
l.14 20/30
l.6 20/30
l.16 20 / -
l.7 20/30
l. 17 20/30
l. 13: 10 / doplnok k 3 v úseku Jaseňová - Ce - jaseňová, 20 / 30 v úseku Matice - Ce - Matice
Reakcia na: Juraj #7317:
A nebolo by lepšie na autobusové linky, ktoré aj tak majú väčšinou skôr charakter prímestskej dopravy, kúpiť Karosy B952 a za ušetrené peniaze nejaký ten nízkopodlažný trolejbus?
Reakcia na: simkoslav #7321:
Len za velmi silnej predstavivosti, aj to len ak sa potvrdia prepravne potreby aspon niekolko stoviek cestujucich a len ak niektore sidliska sa zmieria s redsim intervalom /krok spat!/, ze bude v dopoludnajsej spicke jazdit L7 v smere ako byvala L7 a v odpoludnajsej spicke L7 ako byvala L17. Tym zostane zachovany aspon pocet liniek, ale stale zostanie frflanie, ze sa posledne 2% navstevnikov nemocnice po 16,30 dostane do spitala zo zastavky o 350 dalsej ako doteraz /zo Stur.nam./
Lenze tato varianta bola jedna z mnohych uz pri priprave sucasneho linkovania a neumoznovala 5' spickovy interval. Zaroven by nahradila L13, cim by sa zasa znizil pocet spojov cez ZU a teda co sa im teraz pridalo, zasa by stratili. Neviem, neviem, ked sme to pred casom pocitali, pre vacsinu cestujucich to vyzeralo viac negativ ako pozitiv. I ked su cestujuci, ktorych ziadny interval nezaujima, ktori ani nevedia kolko v meste liniek je a kade jazdia. Maju rano svoj spoj do roboty podobne ako z Hornej Dolnej do okresneho mesta o 5,34 a z roboty o 14,17 a nadavat zacnu, az ked zmeskaju alebo vynecha, a potom zistia, ze nasledujuci im ide az za hodinu... Ci je toto pre vacsinu lepsie ako inervalova doprava, veru neviem...
Reakcia na: Juraj #7303:
Rozmýšľal som nad takýmito zmenami: znovuzavedeniu linky 7 a 17 v systéme NKTD, ktorá rieši cestovanie bez prestupov:
7/17 premáva v intervale 20 min. špička/ 30 min. sedlo
Z Vlčiniec sa koordinuje s linkou 4 (interval 20/30) čo spolu vytvára 10 min. interval v špičke a 15 min. v sedle smerom k ŽST, opačným smerom na ŽSt sa dopĺňa s linkou 14.
Smerom na Solinky je skoordinovaná 7 a 17 s linkou 13 a späť v 20-min. intervale v špičke , zvyšné spoje linky 13 do 10 /20 -min. intervalu končia na Jaseňovej. (sedlo 30 min.) Linka 3: 10/30 min. Linka 13 je tak sfázovaná s linkou 3 do 5-min. intervalu v špičke a 10 min. v sedle na Solinkách smerom do centra a späť.
Medzi Vlčincami a Štúrovým námestím sa dopĺńa l.4 (späť 14) s l. 2 (ktorú som posilnil o 1,5 autobusu).
Hájik: smerom do centra sfázované linky 6, 16, 17 (7), všetky v intervale 20 min. špička, v sedle len 7/17 a 6 obe v 30 min. intervale (spolu interval 15 min.)
Výsledok: oproti súčasnosti mi to ubralo cca dvoch vodičov v prac. deň na trolejbuse, akurát som ich presunul do linky 2.
Ak by mal niekto záujem, rozpíšem to aj podrobnejšie.
Reakcia na: skarpo #7318:
Uz som pisal, zial. Zatial, kym nepridu nove vozy na dopravu do Kie, stare "garmosky" robia sluzbu tam.
Reakcia na: Juraj #7317:
joj,keby Boh dal a vyslo to,to by snad niekttorych od tej zavisti aj roztrhlo ?
Reakcia na: URBINO #7316:
Ja (a ďaľší cestujúci) by sme sa radi dočkali K741 na L26 (napr. dnešný spoj o 6:13 z Rosinskej, Plem. podnik), netreba nám Citelisu, len trošku viac vzduchu na dýchanie ? .
Reakcia na: URBINO #7316:
Snivam, aj ja snivam... Pracuje sa na tom, mozno ich bude 11, mozno ani jeden...
Reakcia na: Juraj #7315:
dakujeme za cas,ktory si tu stravil,mnoho sily v skole,ale mohol by si povedat,aby sme zaspavali s radostou v srdci,dockame sa tento rok zltozeleneho citelisu?bola by to taka ceresnicka na torte na zaver tvojej diskusie.dik
Reakcia na: Juraj #7314:
Ospravedlnujem sa za gramaticku hrubku v prispevku 2799 a za dalsie prispevky, ale kym ma nezacne zasa kvarit skola a mam aspon trochu cas, skusil som odpovedat skoro na vsetko skoro vsetkym. Sorry este raz.
Reakcia na: soundufo #7301:
Zasa vseobecne nicnehovoriace blufy. Ked si dobre pozries rozbory na nete z predchadzajucich rokov, nikde sa nehovori o zisku. MHD v kazdom meste na svete od San Francisca az po Moskvu vyraba len stratu.

A co to znamena - nie som ekonom, ale ani tomuto nerozumiem - pojem "vacsi zisk"? Vacsi ako co? Moze mi to niekto, kto ma aspon maturitu na obchodnej akademii vysvetlit?
Reakcia na: Valec #7297:
Preco by som nereagoval?

1/ S vynimkou zrusenia L8 /aj to len ciastocne/ sa neda vychadzat z povodneho stavu, lebo akykolvek zasah /s vynimkou L8/ do poctu liniek by VZDY znamenal zrusenie nejakeho z priamych spojeni.

2/ Samozrejme, kym takyto navrh das, zisti si, ci by sa to zmestilo do povodnych vozokilometrov. Skoly uz na to mas, aby si si velmi jednoducho zistil dlzky tras, denny grafikon /vratane dlzky spojov v spicke a sedlach na jednotlivych linkach/ vratane vikendoveho, tyzdne vynasobil x52 a je to! Dokonca si myslim, ze pre buduceho dopravneho bakalara je to robota na este kratsi cas, ako si pisal tento prispevok...

3/ Ver mi, ze k ponuke vozokilometrov neprislo k zmene ani + ani -, ale prislo k zvyseniu miest napriklad z Hajika v spicke z 1350 na 1536, a z Matice z 2322 na 2868, k zvyseniu dennej ponuky spojov okolo ZU zo 128 na 138 atd.

4/ Lebo to nemusi byt listok za 19 Sk, ale trebars aj za 10,30 Sk.
Reakcia na: Juraj #7310:
Netreba problemy vyrabat, nebude ich treba ani riesit.
My sa tu hádame o tom, či je pre ľudí nové linkové vedenie lepšie alebo nie. Je nás tu asi 10, z toho niektorí ani nie zo ZA. Mám nápad ako to zistiť.
Vychádzam z toho, že linkové vedenie by malo vyhovovať najmä tým, čo pravidelne MHD využívajú, čiže stálym zákazníkom. Takýto zákazník bude zrejme (už aj z dôvododu praktického) používať čipovú kartu, ktorú si musí minimálne raz za 3 mesiace dobiť. Navrhujem teda vypracovať dotazník o otázkami typu:
Aká je vaša najčastejšia cesta?
Ste spokojný s novým linkovým vedením?
V čom je lepšie?
Čo by ste zmenili?
...
a dať ho vyplniť ľuďom pri kúpe karty. Takto možno presnejšie (na väčšej vzorke) zistiť prípadnú spokojnosť/nespokojnosť. Navyše dostaneme aj ohlas od tých, čo sú spokojní, lebo tí by sa inak neozvali. A potom budeme mať všetci prehľad o tom ako na tom sme. Pre DP by to boli len náklady na papier, toner do tlačiarne, plus práca toho čo to vyhodnotí.
Čo vy na to? Či je to tiež úplná blbosť?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.