Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jozef #681:
Áno, L21 je zabehnutá od zavedenia AVTD, teda asi 16 rokov. Predtým to bola L1.

Ak by sme prijali Vladimírov názor, že na číslach liniek nezáleží, ale nemajú sa meniť, potom pri zavedení AVTD mohla L1 zostať tak ako bola a trolejbusy mohli dostať čísla napr. od 61, prípadne im prideliť akékoľvek voľné čísla. Vznikol by v tom podobný chaos ako je v bočných číslach autobusov, keď vozidlá z jednej dodávky nemajú čísla po sebe, ale pridelené také, aké boli práve voľné.
Podobný chaos je podľa mňa teraz v číslach liniek trolejbusov. S tým rozdielom, že bočné čísla vozidiel môžu byť cestujúcemu ukradnuté, ale čísla liniek nie.

Ozaj, nemali by sme vymyslieť nejaké číslo aj pre Rajeckú Anču, keď sa nám tak pekne integruje? ?
Reakcia na: Miro #668:

Je pravdou, že dôležité je aj číslovanie liniek. S pribudajúcimi linkami strácajú ľudia prehľad o jednotlivých spojoch. Teraz po zokruhovaní liniek najmä starší občania nerozumejú jednotlivým spojom. Sú však niektoré autobusové linky napr. 21 zabehnuté ťažké roky a nemyslím si, že všetky zmeny s číslovaním by prijali s radosťou cestujúci.
Už v minulých diskusiách som pripomienkoval, že na zastávkach MHD nie sú mapy liniek. Tento plán liniek je potrebný pre lepšiu orientáciu v MHD nielen pre domácich návštevníkov, ale hlavne pre cudzích. Pri terajšej zmene liniek DPMŽ vyvesil pri cestovných poriadkoch aj schému L5, L15, L7 a L17, ale prečo nechcú dať k cestovným poriadkom na zastávkach aj plán liniek MHD zostáva pre mňa záhadou. Tak ako sa na predajných miestach predávajú cestovné poriadky, tak tu by mal aj DPMŽ predávať pre zákazníkov mapky liniek.




s
Vladimír, tá prvá fotka v najnovšom update tam nepatrí, zrejme tam patrí iná.
Mimochodom, kedy budú fotky z akcie Agora City Bus 6.7.2004?
Reakcia na: Kami #678:
No ved to je skoro to iste 🙂
Reakcia na: COLOR #675:
... do Vrutok 🙂
Reakcia na: Dispecer #672:
A ani tá jedna tam nepatrí ?
Reakcia na: COLOR #675:
Netvrdím, že nevieš, len sa mi páčia tie fotky, čo som našiel. A aj pre ostatných. V rámci ŽRIDS na Rajeckej Anči jazdia upravené 811-ky (tie oranžové) s palubnými počítačmi a displejmi na bokoch a s prepojovacími zásuvkami na vyhlasovanie zastávok a ovládanie označovačov CL v celom vlaku.
Reakcia na: Miro #667:
Ja viem co su 840-ky, uz som sa s tym aj viezol z BB do... Hmmmm, asi Martina? No, nepamatam si hoci to bolo nedavno 😞 Ja som v prispevku #662 myslel tie 81X v ZRIDS, ako napisal Vladimir.
Reakcia na: Andy #663:
V bystrickom fóre v príspevku #2576 z 29.3.2004 sú presne vypísané (stav k 14.12.2003 - teda bez záruky)
Je to zaujímave, ale dopracovali ste sa k tomu, o čom som už pred 2-3 mesiacmi písal na MD.sk, a to že v po zokruhovaní bude v ZA zbytočne veľa liniek. Vtedy mi Juraj argumentoval tým, že vlastne vznikne len jedna nová (L17, o L15 sa vtedy neuvažovalo) a že L28 pravdepodobne zanikne. Aký je stav teraz máte možnosť vidieť.

Mimochodom myslím si, že robiť prieskumy vyťaženosti liniek cez VD počas prázdnin je dobrá blbosť. Ako som pozoroval 8.7. jazdili trolíky v rannej špičke dosť prázdne. Počas školského roka však väčšinu osadenstva v L5 smerom na Vlčince tvorili školáci, ktorí vystupovali na Matici a cez prádzniny sa určite tým smerom nevozia. Ako sa v septembri naplnia ranné vozy cez VD práve touto skupinou cestujúcich (a možno pribudnú aj študenti ŽU z Hlín, aj keď moc ich isto nebude) si teraz netrúfam odhadnúť.
To čo ste dali za update, kde všetky fotky okrem jednej nefungujú. ? ? ? ? ?
Uvedené intervaly boli naozaj iba orientačné. Nad tým návrhom som uvažoval iba krátku chvíľu, takže určite nie je dotiahnutý do konca (nemám tu podklady).

Spojenie internátov Hliny a ŽU - to by napr. kludne zabezpečila aj linka 7, ktorá by mohla viesť "cez kopec" na Matice slovenskej. Doprava študákov je potrebná k celej hodine, kedy začínajú bloky, takže postačuje aj interval 60 min. (ale vhodne napasovaný). Neviem, aké sú presné čísla na súčasnú dobu, t.j. koľko študákov cestuje v tomto úseku (dá sa zistiť približne, koľko zľavnených lístkov sa "pípne" na Hlinách v linkách vedúcich na kopec.
Linka 3 by mohla mať aj sólo vozidlá, a nemusela by mať presne 10 min. interval, ale len potrebný na zvládnutie špičky (opäť podla aktuálneho vyťaženia) tak, aby nedochádzalo k preplneniu 6/16.
Interval linky 4 (ako aj 5) si presne nedokážem odhadnúť, ide o to, že by táto linka mala zvládnuť "zvyšok" požadovaných prepráv, ktoré nezvládnu linky 6/16 a pod.
Riešenie počtu spojov za hodinu z Vlčiniec na žel. st./Štúr. nám. je závislé od smeru liniek 6/16 zo Spanyolovej buď na Vlčince alebo na Solinky, z Vlčiniec však pôjdu aj linky 1 a 4 priamo k žel. stanici.

Hájik - 10 minút v špičke, 20 minút v sedle (takýto stav tam bol ešte aj počas prekladov 6/16 cca pred dvoma rokmi).
Ono by bolo možné zaviesť aj čosi také, že z Hájika by išla linka 6, prešla celé kolečko po meste a vrátila sa až na Rondel, kde by sa otočila a urobila kolečko opačným smerom ako linka 16 a pokračovala až na Hájik. Tým by sa odstránil hustý interval cez Závodie na Hájik. Niečo ako Prešov 2/5. Neviem, ako by to vychádzalo s intervalmi a cestovným časom. Možno by to malo význam aj u terajších 7/17.

Iný návrh. Trojka by mohla jazdiť cez Hliny a vychádzala/končila by až na Matice slovenskej.
Reakcia na: Miro #669:
Na http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?lang=1&id=41 sú vozne radu 811, na fotografiách zo Žiliny a Poluvsia sú tie, čo jazdia v ŽRIDS. Zásuvka pri ľavom nárazníku sa tu využíva na spojenie s prípojnými vozňami kvôli vyhlasovaniu zastávok a ovládaniu označovačov CL
Reakcia na: Miro #667:
Tento odkaz nejako nezafungoval, skúste http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?lang=1&id=15
Reakcia na: Vladimír #664:
Ja som vedel, že so mnou nebudeš súhlasiť ?
Je to vec uhla pohľadu, ja sa na to pozerám z hľadiska občasného používateľa MHD, resp. návštevníka mesta, ktorý nemá čísla liniek zafixované a musí si najprv pozrieť, čo kam ide. Takýto cestujúci naozaj očakáva, že najviac mu poslúžia linky s najnižšími číslami.

Keby som bral tvoj pohľad, tak pri zavedení AVTD mali zostať pôvodné čísla u liniek, ktoré zostali na svojich trasách (napr. L1 z Pov. Chlmca do Bánovej, L2 mohla byť dnešná L22) a trolejbusy mali dostať čísla napr. od 21. Prečo nie?
Reakcia na: COLOR #662:
Sú to motorové jednotky radu 840 (pozri napr. http://zmrail.webpark.sk/840_0.jpg). Jazdia od decembra 2003. Konkrétne napr. prichádza ráno o 7:15 do Žiliny ako zrýchlený vlak zo Zvolena vez BB a o 7:17 pokračuje ako osobný vlak do Čadce.
Reakcia na: Vladimír #632:

Čo sa týka L5 a L15 na Matici slovenskej nemôže byť prehustenie, lebo sú tam na vysunutej otočke len tieto dve linky. Prehustené je obratisko na Fatranskej, kde po rekonštrukcii zostala len jedna stopa. Zmena má byť od 2.8.2004. Pôjdem sa tam pozrieť ako to dopraváci vyriešili.
Prepojenie sídlisk Vlčince a Solinky trolejbusovým vedením a následným zokruhovaním niektorých liniek bude dlho predmetom diskusie. V tomto roku uplynie 10 rokov od spustenia trolejbusovej dopravy. Aké to bolo jednoduché, keď sa otvárali jednotlivé trate. Bola otvorená nová trať a linka dostala číslo a z bodu A do bodu B začala premávať. Za posledných desať rokov sa však v meste postavila hustá sieť zatrolejovaných ulíc, ktorá umožňuje množstvo kombinácii. Ak pribudnú v budúcnosti ďalšie zatrolejované úseky, napr. k závodom Hyundai/Kia, predĺženie L1 z Kvačalovej k Novému cintorínu, napojenie na sieť mestskú časť Bánová, trolejbusová trať do Bytčice (Lietavskej Lúčky), prípadne predĺženie z Fatranskej na Rosinskú cestu, toto bude predmetom ďalšej diskusie a ďalších kombinácií. Po spustení nového grafikonu 6.7.2004 sa vyhodnocujú jednotlivé linky a v prípade potreby nič nebráni aby DPMŽ presmeroval alebo zlúčil niektorú linku. Všetko však potrebuje čas, lebo nie je vhodné často meniť linky, lebo napr. aj teraz po poslednej zmene majú cestujúci problémy s niektorými linkami.

1, Zokruhovanie tratí prinieslo priame spojenie Žilinskej univerzity so železničnou a autobusovou stanicou a spojenie s materskými internátmi na Hlinách V.
2, Pri všetkých variantoch treba zohľadňovať ekonomickú oblasť DPMŽ, aby sa strata v hospodárení nezvyšovala.
3, Aj pri intervalovej doprave treba pamätať na to, aby sa nevozil vzduch.
4, Pri jednotlivých návrhoch je potrebné sa odosobniť (napr. porovnaj intenzitu spojov na sídlisku Hájik a Hlín).
5, Na prvý pohľad sú navrhnuté linky jednoduché z bodu A do B, ale keď sa to týka Hájika tak môže viesť po meste aj prekombinovaná linka.

Pozn.: Problém sídlisk Hájik nám je známy, a preto sa riešil aj pri posledných veľkých zmenách liniek MHD. Ako bude vyriešený, ukáže čas.
Reakcia na: Miro #648:
Sorry, nehnevaj sa, ale to prečíslovanie je ozaj blbosť. Zbytočne balamutiť ľudí, aby si mal tzv. systém. Ľuďom je jedno, či je najkacitnejšou linkou L1 alebo 4, hlavne že vedia kam a kedy to ide.

To, že som hovoril, že niektoré princípy pôvodnej AVTD sa rúcajú, určite som nemal na mysli čísla.

V poslednej vete píšeš o "želanom stave". Myslím, že je želaný len Tebou 😉

Re #658 Miro: Podľa konkrétnej situácie. Niekedy je ako cieľ uvedený posledná zastávka prvej linky, v určitých prípadoch až tej druhej. Podľa toho ako to v damom prípade vyznieva logickejšie.

Re #662 COLOR: Tie vlaky do Rajca dostali displeje v rámci ich začlenenia do ŽRIDS. Vo vlakoch funguje vyhlasovanie zastávok a palubné počítače s displejmi tam montovali pracovníci DPMŽ. Áno, hádaš správne - je to R&G Mielec. Žiadny EMtest.
Reakcia na: LUK #661:
No v železniciach nie som až tak doma, takže som to nevedel. A do Žiliny teraz už moc necestujem. Niekedy keď tam pôjdem nabudúce, tak sa opýtam. Teraz tam cestu neplánujem.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.