Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marko #644:
Myslím, že už len základom myšlienky sa zhodneme. Rovnako (ako to mimochodom veľmi pekne vystihol Miro v #648) zastávam názor, že sa v ostatnom čase linkové vedenie trochu "vymklo z kontroly" a pôvodné princípy AVTD sa rúcajú. Osobitne by som okrem iného ako dôvod videl aj prechod na absolútnu neprestupnú tarifu v MHD, ktorá priamo vyžaduje zriaďovanie ďalších liniek.

Preštudoval som si Tvoj návrh, ale zatiaľ sa ešte nejako záväzne nevyjadrujem, pretože od jeho pochopenia prešlo len pár minút a musím si to všetko rozmyslieť.

Najprv sa mi veľmi nepozdávalo spojenie ŽST a ŽU cez Bôrik a Solinky, ale potom som si overil, že navrhované riešenie by bolo iba o dve minúty dlhšie ako súčasné spojenie s L17.

K veciam, ktoré by som Ti predbežne vytkol, toľko:
- nemáš spojenie internátov ŽU Hliny s vlastným areálom ŽU Veľký diel (dnes zabezpečujú 5/15 i 7/17)
- predimenzovanie dopravy po Tajovského (5 min. interval klbákmi v špičke?)
- obmedzenie dopravy na Hlinách - L4 - jediné spojenie ŽST s Hlinami - mimo špičky len raz za pol hodinu?
- Vlčince majú mimo špičky 5 spojov za hodinu na Štúrovo nám. (pritom nepreložiteľné 20+30 min. interval), ale len 3 spoje na Žel. stanicu a Hurbanovu (tiež nepreložiteľné 30+60 min. interval), čo považujem za silnejší vzťah.

Uznávam, že 20 min. mimošpičkový interval na Hájiku je neatraktívny, ale Tvojho riešenia s 10 min. intervalom som sa až trochu zľakol 🙂

Dúfam, že sa Ťa moje pripomienky nedotkli 🙂 Skús reagovať - protiargumentovať a možno k niečomu dospejeme.
Reakcia na: Vladimír #649:
Prispevok #635 je tvoj, Vlado, nie Mirov 🙂
Reakcia na: Kubik #639:
Práve v diskusii na MD.sk sme riešili, že ten "celkom dobrý zdroj" asi niečo poplietol a s najväčšou pravdepodobnosťou sa o Solarisoch neuvažuje. Nízkopodlažné trolejbusy budú, ale nikde nie je napísané, že to bude Solaris.

Re #641 LUK: Toto by bolo fakt na osobné rozprávanie - je to totiž zložitá história 🙂 Väčšina vozidiel už má displeje, ale na niektorých sa ešte stále prehadzujú tabuľky. Niektorí vodiči na zastávke, kde sa číslo mení, riadne zatiahnu ručnú brzdu, vyjdu z kabínky, prechádzajú pomedzi ľudí, a bez slova povymieňajú tabuľky. Ale väčšina používa zvyk, že z východzej zastávky vychádza už s tabuľkami linky, na ktorú sa má v strede trasy prehodiť a aktuálne číslo si ponecháva len vpredu. Keď príde miesto zmeny, vymenia len prednú tabuľku, aby nemuseli ísť medzi ľudí. Ale spôsobov vysporiadavania sa s týmito úlohami je viac.

Re #635 Miro: Nežartuj! Cestujúci je zákazník a nie malé decko, ktoré potrebuje príučku 🙂
Reakcia na: Marko #644:
Tiež si myslím, že sa nám tu zase rozrastá počet liniek ako huby po daždi, intervaly sa tým pádom predlžujú a pomaly sa dostávame do situácie spred AVTD, keď bolo spojenie skoro odvšadiaľ všade. Možno že to prerastie zase do nejakej radikálnej zmeny typu AVTD...
Apropos L1... Tá je trochu zvláštna tým, že končí v depe. Obvykle býva zvykom, že L1 je najvýznamnejšia linka s najväčšou kapacitou. Zrejme je to tým, že pôvodne mala viesť do Bytčice, ale vzhľadom na nezatrolejovanie Bytčice (zo známych dôvodov) sa z nej stala vlastne len akási doplnková linka. Takisto L2, ktorá je len špičková a v pôvodnej koncepcii AVTD bola jednou z troch základných.
Nie som zástancom zbytočného prečíslovania, ale čo tak prehodiť čísla L1 a L7 a k L1 by mohla byť protismernou L11, namiesto L5/15 by bola L2/12 a L2 by sa zmenila na L5. Myslím, že by to dávalo lepší zmysel. Linky s najnižšími číslami by opäť tvorili základ siete.
Reakcia na: LUK #643:
V Žiline na MS je dosť miesta aj na takéto riešenie, pretože sa tam otáčajú do protismeru aj spoje, ktoré tu nemajú konečnú. Na Fatranskej by to bolo ťažšie.
Reakcia na: LUK #641:
Ruším poplach... Dobre som si sice pamätal, ale išlo o iný voz. "V roku 1999 bol na istú dobu voz č. 237 deponovaný v Ostrave z dôvodu neuhradenia colných poplatkov." Toľko Dráha 4/2000.
Ešte aby som nezabudol, už som začal spracovávať vozidlá, ktoré ešte jazdia u SAD, ale pôvodne jazdili v MHD do opätovného vzniku DP (dnes modrobiele Karosy B 731/B 732). Budem rád, ak máte niekto poznámky o týchto vozidlách, pretože mi to nesedí ani so zoznamom na www.spvd.cz.
Výnimočne som opäť po dlhom čase pouvažoval nad linkovým vedením trolejbusov v Žiline (nerád totiž uvažujem, čo by mohlo byť, pretože v MHD stále snívam o tom, že na sídlisko nemá byť ani cez víkend na linkách interval väčší ako 20 minút, jazdiť sa má od skorého rána do neskorého večera a pod.; teda to, čo "nekráča" s ekonomickým obmedzovaním MHD). Je to vymyslené bez ohľadu na to, čo sa už v diskusiách na nete viedlo (vrátane niekdajších mojich úvah 4/14, 5/15 a pod.), teda možno že už niekoho budem opakovať. V každom prípade budem rád najmä Vladimírovho "sprdnutia", že to takto byť nemôže a pod.


1 - bez zmeny trasy (Kvačalova - žst. - Matice slovenskej)
3 - bez zmeny trasy, redukcia na špičkovú linku (Jaseňová - žst. - Hurbanova - Štúrovo nám. - Jaseňová)
4 - bez zmeny trasy (Fatranská - žst. - Jaseňová)
5 - zmena na pôvodnú trasu Fatranská - Šturovo nám. - Jaseňová
6 - nový okruh Stodolova - Hálkova - Štúrovo nám. - Vysokoškolákov - Fatranská - Jaseňová - Centrálna - Spanyolova - žst. - Hurbanova - Hálkova - Stodolova
7 - ak by vôbec bola potrebná, vrátiť ju na pôvodnú trasu Stodolova - Polícia - Jaseňová
8 - bez akýchkoľvek zmien (ide vlastne o účelovú linku)
15 - zrušiť
16 - zaviesť ako protismer 6
17 - zrušiť

Čo sa tým dosiahne:
Hájik dostane celodennú linku 6/16 (interval napr. 10/20 min., viď. ďalej), ktorá ho spája čo najkratšie s nemocnicou (6) alebo so železničnou stanicou (16), ďalej s rovnakou intenzitou (interval 10/20 min.) aj s Vlčincami, Univerzitou, Solinkami a ešte aj s trasou linky č. 3. Vyhýba sa teda časti Hlín, čo by mohla odstrániť linka 7 ako pred zaokruhovaním (interval postačoval vtedy 30/60 min., musí teda aj teraz).
Žilinská univerzita, resp. skrátené spojenie Vlčince - Solinky dostanú celodennú obsluhu (interval 10/20 min. a kĺbové vozidlá by mal postačovať), pričom sa odstráni problém konečných/východzích zastávok na sídliskách.
Oblasť obsluhy linky č. 3 sa prenesie na 6/16, ktoré by mali porovnateľný interval s terajším stavom l. č. 3, iba by sa zmenilo to otočenie na "mestskom okruhu". Posilu počas špičky (dnes má trojka interval 8 min.) by tvorila linka č. 3. Naviac by táto oblasť získala priamu linku na Vlčince (a univerzitu).
Linka 5 by mohla byť dosť redukovaná, pretože rýchle spojenie Vlčince - Solinky zabezpečí 6/16. Slúžila by na obsluhu Hlín k nemocnici.
Hliny majú k žel. stanici linku č. 4, ktorá by bola akoby "zbytková", t.j. obsahovala by všetky potrebné spoje na zvládnutie dostatočnej kapacity medzi Solinkami, centrom, žel. stanicou a Vlčincami.
Zavedenie linky 7 v pôvodnej trase by malo význam pre spojenie Hájika s Hlinami a aby na Hájik neviedla iba jedna dvojica navzájom "zviazaných" liniek 6/16. Preto by tam postačoval interval 30 min. v špičke, 60 sedlo, večer a víkend.

intervaly a vozidlá by boli asi takéto:

1 30/60 sólo
3 10/- kĺbové
4 (10)/(30) kĺbové
5 (30)/(30) sólo
6 10/20 kĺbové
7 30/60 sólo
8 30/30 sólo
16 10/20 kĺbové

údaj pred lomítkom - špička
údaj za lomítkom - sedlo, večer, voľné dni
údaj v zátvorke - interval by sa určil presnejšie, toto je len odhad

Znížil by sa tým počet súčasných liniek, preklad je potrebný iba 3 a 6/16, čo by mohlo viesť k opätovnému zavedeniu pravidelných intervalov (teda nie ako teraz, že keď nejde 7, ide 17 a pod.). Ešte nie som veľmi uistený, či by bolo vhodné vymeniť trasovanie 6/16 od Spanyolovej, t.j. či pôjde 6 skôr na Vlčince alebo na Solinky (otázka priameho spojenia žst. - Vlčince, resp. žst. - Solinky).
Je ešte potrebné pripomenúť, že na Fatranskej by bolo potrebné prestavať križovatku tak, aby boli opäť dve stopy na odstavovanie trolikov (linky 4 a 5).
Reakcia na: Miro #633:
V Ostrave-Svinove teraz pri modernizácii koridoru prestavali aj predstaničný priestor a zastávky MHD spravili oproti sebe a za nimi kruhový objazd. Tiež som naprv nechápal, prečo spoj L37 zastávkou prešiel, keď je na nej vypísaný. Pochopil som, až keď sa otočil na kruhovom objazde a zastal oproti. ?
Reakcia na: Vladimír #635:
O to lepšie by si to zapamätal ... ?
Reakcia na: Vladimír #637:
Nechcem šíriť fámy alebo dezinformácie, ale čosi sa mi marí, že jedného času mali problém s colným dlhom alebo niečím takým, tak zopár vozidiel nebolo dodaných a stáli v colnom sklade. Popátram v literatúre, či dačo nájdem.

Vysvetli mi prosím Ťa toto: to v Prešove vodič uprostred spoja na zastávke, kde sa mu má meniť číslo linky vyskočí z kabínky, zahlási "Zmena čísla linky!" a začne sa predierať plným vozom, aby si prehodil tabuľku na zadnom okne??? ? Alebo to robí o zastávku skôr, aby na tú ďaľšiu už prišiel správne označený??? ?
cau kubik, nevies ci uz aradili do prevadzky 204, 215 či 227
Totiz tu 227cku som uz dlho nevidel.
Na MD som si všimol zaujímavú zmienku o tej dodávke Solarisov.Vraj je to z celkom dobrého zdroja a vyzerá to tak,že sa v žiline zrejme zamýšľa o dodávke práve tohto typu.
Bolo tam písané o českom dodávateľovi /asi DP Ostrava/ poľského typu./možno Solaris/
Reakcia na: Miro #633:
Presne to máme mi v Košiciach napr. na Staničnom nám., ...
Vie mi niekto povedať, prečo bol trolejbus č. 224 vzatý do evidencie až v roku 1996, teda o rok neskôr ako trolejbusy 222, 223 a 225? Ak by bol riadne dodaný až neskôr, prečo nedostal iné číslo? Vyzerá to totiž tak, že pri vzatí vozidiel 222, 223, 225 do evidencie v januári 1995 sa už s trolejbusom 224, ktorý do stavu pribudol až o 13 mesiacov neskôr, počítalo. Nešlo o nejakú výrobnú vadu, pre ktorú bol trolejbus v roku 1995 vrátený výrobcovi? Alebo aký iný dôvod to mohol byť?
Reakcia na: Vladimír #635:
Jéééj! Práve pozerám, že v Žiline zrušili už aj týždenný lístok. Aspoň ja som presvedčený, že ešte pred pár rokmi bol. Takže jediný prestupný lístok je 24-hodinový.
Reakcia na: TeBeCe #634:
Ono vieš, v meste s prestupnou tarifou by išlo len o to "vystúpiť", ale v Žiline, ktorá je prudko neprestupná (okrem 24h a týždenného CL je všetko neprestupné) ide aj o zaplatenie ďalšej jazdy.
Reakcia na: Vladimír #632:
ak by to aj substrat nepochopil, tak parkrat po tom co by nastupil do trolejbusu a na nasledujucej zastavke by musel vystupit, druhykrat by si rozmyslel do akeho trolejbusu vlezie ?
Reakcia na: TeBeCe #630:
Geniálne riešenie. Dokonca sa mi marí, že som to už niekde videl. Išlo o to, že linka odbočovala zo svojej trasy a tak tam na jednej zastávke zastavovali vozidlá jedného aj druhého smeru. Tak tam dali dva označníky posunuté cca o 20 metrov, jeden pre jeden smer, druhý pre opačný.
Reakcia na: Miro #629:
No veď takto som to myslel. Ak tabuľky dokážu prehadzovať prešovskí vodiči, zaiste s týmto (v žilinských podmienkach dokonca ešte menej namáhavým) úkonom nebudú mať problémy ani žilinskí vodiči.

Predĺženie L5 a 15 si ja osobne vysvetľujem:

a) prehustením stojacich vozidiel na Matice slovenskej. Časť sa takto presunie vyčkávať na Fatranskú.
b) sťažnosti cestujúcich, že sa z Fatranskej nemôžu dostať k nemocnici a na Štúrovo nám. (L6 má riedky interval a L15 dookola cez Solinky je nezaujímavá).
c) kombinácia a) + b)

Re #630 TeBeCe: Ver, že aj mňa to už napadlo. Prípadne také "prešovské" riešenie - vodič idúci už len jednu zastávku zastaví na začiatku nástupišťa, ďaleko od označníka evidentne naznačujúc, že zastávka je viac na výstup ako na nástup ?

Re #631 Jozef: Nemyslím. Skôr predpokladám, že L15, ktorá skončí na Fatranskej, tá tam aj zostane. Prečísluje sa na L5 a po prestávke vyrazí z Fatranskej.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.