Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Je to zaujímave, ale dopracovali ste sa k tomu, o čom som už pred 2-3 mesiacmi písal na MD.sk, a to že v po zokruhovaní bude v ZA zbytočne veľa liniek. Vtedy mi Juraj argumentoval tým, že vlastne vznikne len jedna nová (L17, o L15 sa vtedy neuvažovalo) a že L28 pravdepodobne zanikne. Aký je stav teraz máte možnosť vidieť.

Mimochodom myslím si, že robiť prieskumy vyťaženosti liniek cez VD počas prázdnin je dobrá blbosť. Ako som pozoroval 8.7. jazdili trolíky v rannej špičke dosť prázdne. Počas školského roka však väčšinu osadenstva v L5 smerom na Vlčince tvorili školáci, ktorí vystupovali na Matici a cez prádzniny sa určite tým smerom nevozia. Ako sa v septembri naplnia ranné vozy cez VD práve touto skupinou cestujúcich (a možno pribudnú aj študenti ŽU z Hlín, aj keď moc ich isto nebude) si teraz netrúfam odhadnúť.
To čo ste dali za update, kde všetky fotky okrem jednej nefungujú. ? ? ? ? ?
Uvedené intervaly boli naozaj iba orientačné. Nad tým návrhom som uvažoval iba krátku chvíľu, takže určite nie je dotiahnutý do konca (nemám tu podklady).

Spojenie internátov Hliny a ŽU - to by napr. kludne zabezpečila aj linka 7, ktorá by mohla viesť "cez kopec" na Matice slovenskej. Doprava študákov je potrebná k celej hodine, kedy začínajú bloky, takže postačuje aj interval 60 min. (ale vhodne napasovaný). Neviem, aké sú presné čísla na súčasnú dobu, t.j. koľko študákov cestuje v tomto úseku (dá sa zistiť približne, koľko zľavnených lístkov sa "pípne" na Hlinách v linkách vedúcich na kopec.
Linka 3 by mohla mať aj sólo vozidlá, a nemusela by mať presne 10 min. interval, ale len potrebný na zvládnutie špičky (opäť podla aktuálneho vyťaženia) tak, aby nedochádzalo k preplneniu 6/16.
Interval linky 4 (ako aj 5) si presne nedokážem odhadnúť, ide o to, že by táto linka mala zvládnuť "zvyšok" požadovaných prepráv, ktoré nezvládnu linky 6/16 a pod.
Riešenie počtu spojov za hodinu z Vlčiniec na žel. st./Štúr. nám. je závislé od smeru liniek 6/16 zo Spanyolovej buď na Vlčince alebo na Solinky, z Vlčiniec však pôjdu aj linky 1 a 4 priamo k žel. stanici.

Hájik - 10 minút v špičke, 20 minút v sedle (takýto stav tam bol ešte aj počas prekladov 6/16 cca pred dvoma rokmi).
Ono by bolo možné zaviesť aj čosi také, že z Hájika by išla linka 6, prešla celé kolečko po meste a vrátila sa až na Rondel, kde by sa otočila a urobila kolečko opačným smerom ako linka 16 a pokračovala až na Hájik. Tým by sa odstránil hustý interval cez Závodie na Hájik. Niečo ako Prešov 2/5. Neviem, ako by to vychádzalo s intervalmi a cestovným časom. Možno by to malo význam aj u terajších 7/17.

Iný návrh. Trojka by mohla jazdiť cez Hliny a vychádzala/končila by až na Matice slovenskej.
Reakcia na: Miro #669:
Na http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?lang=1&id=41 sú vozne radu 811, na fotografiách zo Žiliny a Poluvsia sú tie, čo jazdia v ŽRIDS. Zásuvka pri ľavom nárazníku sa tu využíva na spojenie s prípojnými vozňami kvôli vyhlasovaniu zastávok a ovládaniu označovačov CL
Reakcia na: Miro #667:
Tento odkaz nejako nezafungoval, skúste http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?lang=1&id=15
Reakcia na: Vladimír #664:
Ja som vedel, že so mnou nebudeš súhlasiť ?
Je to vec uhla pohľadu, ja sa na to pozerám z hľadiska občasného používateľa MHD, resp. návštevníka mesta, ktorý nemá čísla liniek zafixované a musí si najprv pozrieť, čo kam ide. Takýto cestujúci naozaj očakáva, že najviac mu poslúžia linky s najnižšími číslami.

Keby som bral tvoj pohľad, tak pri zavedení AVTD mali zostať pôvodné čísla u liniek, ktoré zostali na svojich trasách (napr. L1 z Pov. Chlmca do Bánovej, L2 mohla byť dnešná L22) a trolejbusy mali dostať čísla napr. od 21. Prečo nie?
Reakcia na: COLOR #662:
Sú to motorové jednotky radu 840 (pozri napr. http://zmrail.webpark.sk/840_0.jpg). Jazdia od decembra 2003. Konkrétne napr. prichádza ráno o 7:15 do Žiliny ako zrýchlený vlak zo Zvolena vez BB a o 7:17 pokračuje ako osobný vlak do Čadce.
Reakcia na: Vladimír #632:

Čo sa týka L5 a L15 na Matici slovenskej nemôže byť prehustenie, lebo sú tam na vysunutej otočke len tieto dve linky. Prehustené je obratisko na Fatranskej, kde po rekonštrukcii zostala len jedna stopa. Zmena má byť od 2.8.2004. Pôjdem sa tam pozrieť ako to dopraváci vyriešili.
Prepojenie sídlisk Vlčince a Solinky trolejbusovým vedením a následným zokruhovaním niektorých liniek bude dlho predmetom diskusie. V tomto roku uplynie 10 rokov od spustenia trolejbusovej dopravy. Aké to bolo jednoduché, keď sa otvárali jednotlivé trate. Bola otvorená nová trať a linka dostala číslo a z bodu A do bodu B začala premávať. Za posledných desať rokov sa však v meste postavila hustá sieť zatrolejovaných ulíc, ktorá umožňuje množstvo kombinácii. Ak pribudnú v budúcnosti ďalšie zatrolejované úseky, napr. k závodom Hyundai/Kia, predĺženie L1 z Kvačalovej k Novému cintorínu, napojenie na sieť mestskú časť Bánová, trolejbusová trať do Bytčice (Lietavskej Lúčky), prípadne predĺženie z Fatranskej na Rosinskú cestu, toto bude predmetom ďalšej diskusie a ďalších kombinácií. Po spustení nového grafikonu 6.7.2004 sa vyhodnocujú jednotlivé linky a v prípade potreby nič nebráni aby DPMŽ presmeroval alebo zlúčil niektorú linku. Všetko však potrebuje čas, lebo nie je vhodné často meniť linky, lebo napr. aj teraz po poslednej zmene majú cestujúci problémy s niektorými linkami.

1, Zokruhovanie tratí prinieslo priame spojenie Žilinskej univerzity so železničnou a autobusovou stanicou a spojenie s materskými internátmi na Hlinách V.
2, Pri všetkých variantoch treba zohľadňovať ekonomickú oblasť DPMŽ, aby sa strata v hospodárení nezvyšovala.
3, Aj pri intervalovej doprave treba pamätať na to, aby sa nevozil vzduch.
4, Pri jednotlivých návrhoch je potrebné sa odosobniť (napr. porovnaj intenzitu spojov na sídlisku Hájik a Hlín).
5, Na prvý pohľad sú navrhnuté linky jednoduché z bodu A do B, ale keď sa to týka Hájika tak môže viesť po meste aj prekombinovaná linka.

Pozn.: Problém sídlisk Hájik nám je známy, a preto sa riešil aj pri posledných veľkých zmenách liniek MHD. Ako bude vyriešený, ukáže čas.
Reakcia na: Miro #648:
Sorry, nehnevaj sa, ale to prečíslovanie je ozaj blbosť. Zbytočne balamutiť ľudí, aby si mal tzv. systém. Ľuďom je jedno, či je najkacitnejšou linkou L1 alebo 4, hlavne že vedia kam a kedy to ide.

To, že som hovoril, že niektoré princípy pôvodnej AVTD sa rúcajú, určite som nemal na mysli čísla.

V poslednej vete píšeš o "želanom stave". Myslím, že je želaný len Tebou 😉

Re #658 Miro: Podľa konkrétnej situácie. Niekedy je ako cieľ uvedený posledná zastávka prvej linky, v určitých prípadoch až tej druhej. Podľa toho ako to v damom prípade vyznieva logickejšie.

Re #662 COLOR: Tie vlaky do Rajca dostali displeje v rámci ich začlenenia do ŽRIDS. Vo vlakoch funguje vyhlasovanie zastávok a palubné počítače s displejmi tam montovali pracovníci DPMŽ. Áno, hádaš správne - je to R&G Mielec. Žiadny EMtest.
Reakcia na: LUK #661:
No v železniciach nie som až tak doma, takže som to nevedel. A do Žiliny teraz už moc necestujem. Niekedy keď tam pôjdem nabudúce, tak sa opýtam. Teraz tam cestu neplánujem.
Reakcia na: Andy #660:
Displeje maju aj tie 811 ci 812 ci ktore jednotky to v ZA maju... EMtest tusim (mozno Mielec ale pochybujem).
Reakcia na: Andy #660:
A nielen do Žiliny, ale až do Čadce a Skalitého. A tiež po Červenú Skalu, Fiľakovo a do Košíc... Skrátka prímestské vozidlá...:-)
Chceš aj čísla vlakov?
Reakcia na: Miro #658:
Aké vlaky majú displeje? Ja poznám akurát potkany, ale nevedel som, že jazdia aj do Žiliny. Niekedy sa tam musím ísť na ne pozrieť.
Reakcia na: Miro #658:
Nechcel si povedat "pretože ten meškajúci RÝCHLIK"? Lebo inak mi to nejako nesedi 😉
Reakcia na: Vladimír #649:
A čo má ako cieľovú stanicu pri vychádzaní z konečnej - poslednú zastávku prvej linky alebo až konečnú druhej? Lebo ak to je prvý prípad, tak mi to pripomína situáciu, ktorú som zažil na železnici: išiel som z LM do Bytče, mal som prestupovať v Žiline, ale keďže v LM mali všetky vlaky obrovské meškanie, priplatil som si za zmeškaný rýchlik, aby som ten prípoj v Žiline stihol a potom som ho v Žiline čakal, pretože ten meškajúci osobák pokračoval ďalej do Bytče pod iným číslom ?

Aj teraz to tak robia, príde zrýchlený vlak zo Zvolena, na displeji má "Žilina", v Žiline sa nápis zmení na "Čadca" a ihneď pokračuje ďalej ako osobák do Čadce. V CP poriadku sú to dva vlaky, takže nejaký zmätkár môže z neho vybehnúť a kým zistí, že v ňom mal zostať, možno mu aj ujde... ?
Reakcia na: Vladimír #654:
A jednou z tých výhod bol aj intervalový cestovný poriadok, ktorý je tiež už pochovaný ?
Reakcia na: Vladimír #654:
Tak tu na striedačku vkladáme príspevky, ktoré hovoria vlastne to isté... ?
Reakcia na: Vladimír #651:
Pôvodné princípy AVTD sú už pochované. Ako som už napísal, pôvodne mali linky s najnižšími číslami tvoriť kostru MHD s najväčšou prepravnou kapacitou. Dnes sú z pôvodných liniek L1 a L2 doplnkové, aj L3 už nie je tým, čím mala byť, totiž hlavnou spojnicou Soliniek so stanicou. Jej rolu (a vlastne aj rolu L2) prevzala L4. L5/15 je povedzme v pohode, terajší význam L6/16 mi trochu uniká, v podstate len uberá kapacitu L7/17, ktorá má potom dlhší interval. L8 ako tu už bolo povedané je vlastne propagačnou linkou Carrefouru.
Takže kde sú pôvodné princípy, keď L1,2,3 vlastne svoj pôvodný význam stratili?
A ja si naozaj myslím, že to prinajmenšom vyzerá čudne, keď linky s najmenšími číslami (najmä L1 a L2) sú vlastne najmenej dôležité ?
A podľa mňa zokruhovanie MHD je dosť významnou udalosťou, ktorá sa dala využiť na to, aby sa prečíslovaním dosiahol opäť ten želaný stav, aby najnižšie čísla mali tie najdôležitejšie linky.
Reakcia na: Miro #653:
Presne tak! V propagačných materiáloch k AVTD pred 16 rokmi okrem všetkých výhod nového systému menovite spomínali jedinú nevýhodu - viac prestupov. Lenže viac prestupov znamenalo len zmenu zvyku, nie vyššie cestovné. Pretože kto cestoval pravidelne, za prestupy neplatil. Dnes však áno, a teda je to ústup od pôvodnej myšlienky - aby nenarastalo cestovné, povznikali nové priame linky (vzorový príklad - L7) - čím sa pri postupnom obmedzovaní dopravy MHD - najmä trolejbusová - opäť začína podobať na zmes početných liniek s riedkymi intervalmi.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.