Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jakub #4540:
O Presove sa porozpravame medzi 4 ocami, ked sa nabuduce stretneme. No a v Blave je to politicka a geograficka zalezitost. Vlada SR a BA je farebne rovnaka, ale to na rozdiel od neprajnikov Ziliny pri budovani trolejbusovaj dopravy nepokladam za podstatne. Podstatne je to, ze Zilincan, ked sa nastve, za 20 minut je zo Soliniek alebo Vlciniec v centre aj pesi, kym v Blave z Dubravky ci Race je to velky problem.
Reakcia na: Juraj #4556:
Seroive cislo samotnej tej preukazky nie je dost jednoznacne urcujuca vec?
Reakcia na: Juraj #4546:
Je to marný, je to marný, je to marný...
Reakcia na: Juraj #4542:
No neviem, ako je to v Stockholme, Bergene či v Los Angeles, ale zato viem, že v Bratislave, Prešove, Prahe, Budapešti, Berlíne, Stuttgarte je na každej zastávke u každej linky na cestovnom poriadku uvedená minutáž.
Reakcia na: Jakub #4534:
Opat PLNE S TEBOU SUHLASIM. Bratislava kedysi v teoretickyc zaciatkoch uvazovala s realnym casom a uznala cas v CP.

Ale ma to 2 zakladne nedostatky.

Cestujuci, ktory pride do krajskej nemocnice z Turzovky okamzite so zastavkoveho CP vie, ze zo stanice k nemocnici je 4 zastavky /este to ma zvyraznene inym "srafovanim"/ a v automate kupi listok lacnejsi do 5 zastavok, ale nikdy by nezistil, ci sa tam pri casovej tarife dostane podla CP /nie realneho casu!, ale to by si ten CP musel kupit!/ za 8 alebo 14 minut.
No a s ohranicenim casu na prestup - to hadam nemyslis vazne! Keby nebolo, abolo by len ohranicenie roznosti linky, to by si kludne mohol ist cestujuci zo stanice rano do roboty 3-kou a poobede sa vratis 4-kou. No toto hadam nie... Je jasne, ze sa mozme bavit o dolzke tohto casu apod, ale zrusit tento cas na prestup by bola riadna hlupost!

Vsak ja cestujucemu chcem predsa touto prestupnou tarifou umoznit, aby tam, kde dnes plati 10+10 ale bo nebodaj 12+10 korun platil len tych 12 alebo 13 Sk! No a samozrejme, kedze tento system sa neda nanecisto vyskusat ide, musim to robit na mensej skupine cestujucich. No a samozrejme, ze tuto vyhodu prva dostane ta, co najviac a pravidelne plati, teda v cipovych kartach nad 5 zastavok. Potom sa dalej uvidi, co s dalsimi skupinami. To nie je nevyhoda, ale VYHODA platit namiesto 22 Sk len 12 alebo 13 Sk !!!

Ludia Bozi, co toto uz naozaj nechapete? Socializmus pred 16-timi rokmi skoncil, budujeme tvrdy rozvinuty kapitalizmus, kde sice musia byt urcite socialne vyhody /to si myslim ja, hoci s. minister financii hovori opak/, ale musia byt uctovne a tarifne dokladovane!
Reakcia na: Juraj #4544:
Ale veď o to práve ide, aby bolo liniek čo najmeej s krátkymi intervalmi, ale na to potrebujem PRESTUPNÚ tarifu!
Reakcia na: Juraj #4556:
Toto je podla mna klasicky pripad buzeracie, typicky pre cele slovensko. Juraj tvrdis, ze si bol aj v Stokholme, tak si si mozno vsimol, ze tam mesacne listky funguju anonymne, cize maju na sebe iba napisanu platnost a kto s nou ide je jedno. Samozrejme, ze to naplati pre zlavnene listky.

Teda sa pytam aky je zasadny rozdiel v tom, ci moju cipovu kartu pouzijem ja alebo manzelka, svokra, babka, dedko atd. Ved prepravcovi je jedno koho vezie, pokial zaplatil. Je jasne, ze na jednu cipovku nemoze ist viaceri. Mozne vyuzitie je napr take, ked je jeden clen rodiny doma napr na materskej a druhy clen chodi pravidelne do prace a vecer sa ten (co nema kartu) rozhodne ist do mesta. Jednoducho zoberie cipovu kartu a ide.
Reakcia na: Juraj #4542:
Podte sa pozriet do Presova, resp. do Prahy. V Presove to je od lanska, v Prahe od roku 1996. Sucasna zastavka je na cestovnom poriadku oznacena ako 0 minut a vlavo od nazvov dalsich zastavok je pocet minut.

Re #4537 Juraj: mohol by som odpovedat viacerymi argumentami. Jeden (taky podrazdenejsi) hovori, ze predsa MHD je pre toho pouzivatela, pre toho cestujuceho, ktoremu je to vyhodnejsie. Nie pre dopravcu ani pre dotujuceho. Ale to nie je dolezity argument, lebo ked raz chce dotujuci presne vidiet, co dotuje, tak sa s tym nic nenarobi a holt to musime spocitat co najpresnejsie. Ale:

- mesacny listok nestoji predsa 100-nasobok listka na jednotlivu jazdu. Nepamatam si uz, ako to bolo v Ziline v roku 1997, ale v Presove minuleho roku to bolo tak, ze mesacny listok stal 41-nasobok jednotliveho (410 a 10 Sk). Pri priemerne 22 pracovnych dnoch v mesiaci si takto cestujuci predplatil cestu do prace a spat (pritom nemusel pocitat s rozdielom ceny, ci uz prestupuje alebo neprestupuje) a to, co najazdil po veceroch, cez vikend a vobec na "mimopracovnych" trasach, mal akoby zadarmo.

- k jednozastavkovym cestam: v Presove su hojne oblubene a vyuzivane prave preto, lebo ako hovorite, ked mam pausal, mozem pouzit MHD kedykolvek a na akokolvek kratku vzdialenost. Ale tito cestujuci snad nie su cestujuci? Vy sa ich snazite CIELENE vyhnat? Ale to vam potom nebudu cestovat na jednu zastavku nielen medzi Kalovom a stanicou, ale ani napriklad z Obchodnej na Fatransku, ci z Jasenovej na Limbovu! A tym budete mat vozy na okrajoch mesta stale prazdne a v meste stale plne, akurat sa cely ten objem o nieco znizi. V Presove su najoblubenejsie cesty prave typu "dve zastavky po sidlisku" - do obchodu, na postu, do zdravotneho strediska, do kostola, za kamaratkou. Sice to robia aj medzi Trojicou a Velkou postou, tam je vsak ponuka spojov o tolko vyssia, ze to tych "nahodnych" poberie.

- a posledny bod: Hned Vas prvy odstavec uvadza, ze naklady na cestujuceho su 17 korun. Vlastne cela nasa polemika sa toci okolo ceny, ktoru cestujuci zaplati, a za co, ci za pocet zastavok, jednu jazdu, cas s prestupom alebo cely mesiac. A teraz sa pytam ja: tych 17 korun je naklad na prevezenie cestujuceho NA KOLKO KILOMETROV, zastavok, minut...? Lebo len cislo 17 Sk mi pri podrobnosti, s akou vedieme ostatne argumenty, nestaci.
Reakcia na: Juraj #4556:
Vy nemate na kartach fotografie? Vnuk a dedo malokedy vyzeraju rovnako.

Re #4555 Juraj: Ved dotuju, preto tam MHD jazdi. A ludia v obciach su pokojni, aj ked niektori starostovia a primatori maju s prispievanim problem. Ale vedia, ze ak by neprispeli, uz by ich nikto nikdy nezvoli. Samozrejme, ze ked Mojšová Lúčka neplati, nema tam to MHD jazdit. Mozno za vami po case este pridu...
Reakcia na: Juraj #4556:
Na zeleznici je taka obycaj, ze na kazdej preukazke je datum narodenia, ktory sa za osobny udaj nepovazuje. A pri kazdej zlave s preukazkami je klauzula, ze dopravca je opravneny pozdovat aj preukazanie sa identifikacnou kartou. Takze toto zavedte a mate po probleme.
Reakcia na: Miro #4533:
Asi to tak nebude, ja som v poslednej dobe videl niekolko takto namalovanych 700-viek.
Reakcia na: zoZa #4532:
To je zaujimava poznamka, to by sme niekedy mohli predebatovat. Touto filozofiou by bolo dobre sa riadit...
Reakcia na: Ostravák #4527:
A este jedna poznamka, co mne v predchadzajucom prispevku trochu uslo. Do Mojsovej Lucky sa nerusi ani jedn jediny spoj. Rusia sa len spoje k jednej pesej lavke cez Vah, ktoru vyuzivali obcania uplne samostatnej obce Mojs, kym nemali cestu. Uz ju maju a podla zakona dopravu do tejto obce ma zabezpecovat "kraj" a SAD. Samozrejme, ked to niekdo zacvaka, moze to robit ja DP, alebo ak sa pripoja k mestu, tak urcite.
Reakcia na: Juraj #4548:
Myslim, ze tvrde vymahanie pokut takychto starych komunistov odradi od dalsieho cestovania zadarmo. Ked uz niekto plati len jedinu korunu slovensku a je mu zatazko platit a este sa osopi, ze by mal platit...
Reakcia na: Papyr #4529:
O.K., az na to, ze u nas plati ochrana osobnych udajov, rodne cisla sa museli z preukazky zrusit a CESTUJE CELA RODINA! Staci, ak sa vnuk, syn, otec i dedo volaju Josef Novak.
Reakcia na: Ostravák #4527:
To je jednoduche, staci si pozriet na www.dpmz.sk schemu linky 31. Posledna cast trasy su sice len 2 zastavky, ale vzdialenostou skoro cez Strecno, po uzkej kopcovitej 1000 rokov starej ceste s obratiskom panu Bohu uplne za chrbtom, kde v zime odhrnac pride az ked odhrnie cely okres. A ked 3 dni snezi, tak vobec. Kym nova cesta je na rovine, nova, kratka, siroka s krasnou novou otockou autobusov. No a druha uz spominana vec je ta, ze obec, ktora nie je sucastou mesta financne nesprispieva a ani nie je v zone napr. 3. pasma.

/To len na margo poznamok k Presovu. Velky Saris a dalsich 9 ci kolko obci masivne prispievaju a navyse su aj v omnoho drahsom cestovnom pasme./
Reakcia na: Juraj #4544:
Toto sa mi nezda, teraz kritizujes stav ktory ste vlastne v poslednom case tak rozvijali? Ved pri otvarani tych vsetkych novych liniek sa vsade zdoraznovalo, ake to bude super, ze od neviemkade po neviemkam sa bude dat ist jednou linkou. Opomenulo sa vsak spomenut, ze ta linka jazdi tak max 2x za hodinu a napriek tomu ma nezapamatatelny interval (ked je tych liniek este viac).
Reakcia na: Kami #4523:
Toto je zatial pri velmi hrubych analyzach najpravdepodobnejsia varianta aj tu. Ale ako bolo nizsie napisane, "mesacnik maju pravidelni cestujuci", tak to bude u cipovych kariet nad 5 zastavok. Ti nepravidelni z Michaloviec ci Senice na papierovych listkoch minimalne v zaciatkoch taketo moznosti mat nebudu.
Reakcia na: Juraj #4550:
Ano, prave preto od toho Nitra ustupuje, lebo uz viac nechcu buzerovat cestujucich. Ostava zu len Zilina a BB.
Reakcia na: Juraj #4542:
To snad nemyslis vazne? Namatkovo - Bratislava, Praha atd.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.