Ja si predstavujem nielen rovnaké cestovné, ale aj jednotný cestovný lístok, čiže keď si kúpim v predpredaji cestovný lístok alebo nabijem jazdy napr. zo Žiliny do Bytčice (moja obľúbená trasa ? ), tak ho môžem použiť na železnici, v MHD, prípadne aj v spojoch SAD na tej istej trase, ak bude zapojená do integrovaného systému. Teraz som obmedzený len na jeden z týchto druhov dopravy, na ktorý si kúpim jazdy. To nie je integrácia.
Pre cestujúceho je celá integrácia len v tom, že si môže kúpiť jazdy, s ktorými môže prestupovať z MHD na železnicu a naopak. Napadá ma ale otázka, ak by som chcel mať čipovú kartu s jazdami napr. na MHD a zvlášť na železnicu, stačí mi na to jedna karta, alebo musím mať na každý druh jázd inú? V rámci MHD asi nemôžem mať v jednej karte jednopásmové aj dvojpásmové jazdy. Ako by som označovaču povedal, ktorú mi má odrátať? Ten prvý prípad by technicky možný bol, ale je možný aj oficiálne?
Vladimír:
Keď som odchádzal pred týždňom do južného Talianska tak sa na fóre diskutovalo o používaní displejov na vozidlách. Urobil som pár snímok autobusov v Bari, Lecce a v Ríme. Ak budeš mať záujem môžem Ti ich poslať, popíšem ich a porovnáme to s našimi podmienkami.
Miro:
V sobotu som sa vrátil talianskej Kalábrie a odfotil som si na stanici v Réggiu di Calabria informačný materiál s nadpisom „bus & treno, unico biglieto“ (autobus a vlak, jeden lístok). V tarifnom systéme je jednotné cestovné pre oba druhy dopravy (niekto to navrhoval aj pri ŽRIDS a SAD do Rajca). Ak budeš mať záujem pošlem Ti ho emailom na nahliadnutie, prípadne preštudovanie.
Valec:
Bude treba ešte potrebné dopracovať mnoho na ŽRIDS. Zrodil sa za ťažkých podmienok, keď ZSSK nemala záujem zabezpečovať dopravu na trati Žilina – Rajec. Tak ako účelovo vznikla oddelením od ŽSR, tak rozhodnutím vlády v júli tohto roku je odpísaná na zánik. Majú z nej vzniknúť dve spoločnosti, jedna pre nákladnú dopravu, ktorá bude predaná zahraničnej spoločnosti CARGO a druhá spoločnosť pre osobnú dopravu. V roku 1996 využilo služby železníc 76 miliónov cestujúcich a v roku 2003 už len 51 miliónov (NO 14. aug. 2004). Z tohto vidieť, že ZSSK nemala záujem o cestujúceho a svojou cenovou politikou vyhnala ľudí z vlakov. Pri takej veľkej strate cestujúcich si predstavenstvo, ktoré tam stále sedí, si veľkú hlavu nerobí. S týmto súvisia aj ťažkosti ŽSR, ktorým nemá kto za používanie dopravnej cesty zaplatiť. Naopak pripravili nepremyslenú likvidáciu 26 lokálnych tratí, medzi ktorými bola aj trať Žilina – Rajec. SIRS a.s. Žilina obnovila prevádzku na tejto trati tým, že začala uhrádzať stratu z jej prevádzky ZSSK a.s. Následne bol vytvorený ŽRIDS ako prvý na Slovensku. Porovnajme ako dopadli iné lokálne trate.
Je ešte mnoho vecí, ktoré bude treba doriešiť v ŽRIDS, o ktorých sa už na fóre písalo.
SIRS je Slovenská Investičná Realitná Spoločnosť, tajomná to firma, ktorá vraj zachránila Rajeckú Anču, keď na nej ZSSK vo februári 2003 zastavila prevádzku. Neskôr spoločne s DPMŽ a ZSSK vytvorili to, čo sa dnes honosne nazýva ŽRIDS - Žilinský Regionálny Integrovaný Dopravný Systém, do ktorého patrí Rajecká Anča a MHD v Žiline. Okrem toho SIRS vlastní neviem aký veľký, ale významný podiel v SAD Žilina. Preto tá Valcova poznámka, že asi nemajú záujem na skutočnom integrovanom dopravnom systéme, kde by nosnou dopravou v Rajeckej doline bola železnica s ľudským intervalom a na ňu by nadväzovali autobusové spoje.
bigmac: vsak kneeling ma od vyrobcu aj B 732. Zapina sa packou ktorej umiestnenie radsej nebudem spominat. Akurat treba cakat kym sa opat natlakuje vzduch.
A vyska podlahy sa da nastavit aj na I 280.
Ja by som tiež bol za tú Minoltu. Nielen na každom autobuse, ale aj v každom meste sú uvedené iné autorizované predajne. To máš ako s predajňami Orangeu, každú pobočku má iná súkromná firma, ale na výrazný typ reklamy povieme len jedno slovo. ?
re vladimir, kneeling v bratislave:
az 4 vozy maju tento zazrak prirody:
3x daidalos412
1030-1032 (ex.1700-1702) a turbopavuk skoda21trac vecne skapaty ev6401.
u tychto priblizovadiel bol instalovany vyrobcom.
u vsetkych ostatnych gumokolov akejkolvek trakcie sa vyskytuje zavisle od miesta vyskytu a rozmrdanosti povrchu zastavky, v ktorej sa prave nachadza a instalovali ho priatelia cestari... :-))
re najodpornejsi kacer:
minoltu si pamatam len zvonka ako hnusnu ruzovu husenicu, jej technicky stav zhodnotit nedokazem.
7063 som si vsak pravidelne nechaval stavat na ruzinovsky zalozak este v casoch, ked sa vypravoval z hydinovych zavodov cifer, autonomna stojanka krasnany. ta hararaburda bola genialnym vozidlom, jazdila ako oci, brzdila velmo obstojne a ked si tlacitkom pojazd nad 55km/h zashuntoval do predradneho odporniku, tak s privesenou skapatou 2xt6 to letelo racianskou ulicou smer kachnarovo vratislavove s pretocenym chytromerom a zeravou kontrolkou vmax cervenej farby. jedinu vec, co jej je mozne vycitat bola neforemne nadrozmerna kabina kocisa, z ktorej bol zly vyhlad na prve dvere a dalej do voza uz vobec nijaky. ale ako dobre sa v nej spalo, hlavne ked si mal rano od 03:40 do 13:00 zalozniak z kacerova a potom od 14:35 do 00:35 poslednu osmicku zo srotovne jirihn dvur
Ak sa nemýlim, žilinské City busy kneeling majú. Mali by ho mať aj bystrické, ale nie som si istý. V Prešove má kneeling len novší z City busov, ten starší ho ešte nemá.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír