Údajne po zavedení nástupu prednými dverami zaznamenali značný nárast tržieb. To poukazuje na nedostatočnú činnosť kontrolných organov. Následný vývoj ale ukázal, že nárast bol len chvíľkový a celkovým výsledkom bude značný pokles počtu prepravených osôb.
A prezradili aj to, ze PRECO je to take vyhodne a nasledovaniahodne? Porovnali si vobec zastupcovia BBDS pocet denne prepravenych klientov napriklad s DPMP?
Myslel som samozrejme pracovníkov BBDS, nie pospolitý bystrický ľud Inak to myslím vážne - podľa mojich vedomostí skutočne zástupcovia BBDS viackrát zástupcov iných slovenských DP presviedčali o výhodnosti nástupu cez predné dvere a vhodnosti jeho použitia aj v ďalších veľkosťou porovnateľných mestách.
Dopravný podnik mesta Žiliny, s.r.o. zásadne nepoužíva nič od firmy EMtest Žilina. A ani čipové karty nie sú výnimkou. Tie žilinské sú tušim priamo od Poliakov.
Kontrolná podotázočka tu už v tomto znení veľakrát zaznela. Niektoré veci je ťažko presadzovať. Tak ako v BB majú nástup cez predné dvere, sú tým nadšení a myslia si, že by to mali spraviť aj ostatní, rovnako v ZA nemajú lístky na neobmedzený počet jázd, sú tým nadšení a myslia si, že by to mali spraviť aj ostatní Asi s tým nič nespravíme
re #821, miro:
neviem, ake cipove karty pouziva dpmz, ale predpokladam, ze em-test zilina. ak je to pravda, tak potom nevidim dovod, preco sa neda nabit ta ista karta aj jednopasmovymi a aj dvojpasmovymi jazdami, ked sa na nej da sucasne viest 18000, slovom: osemnasttisic roznych uctov, vratane bankokarty, elektronickej penazenky, elektronickej klucenky, cvikaciek do prace a dalsich inych 17996 ako stravny listok, telekarta a neviem co vsetko este. budto je ta sluzba debetna alebo kreditna, ale vzdy ide len o pouzivatela a jeho identifikaciu v spravny cas na spravnom mieste. to vsak vobec nevyvracia (skor potvrdzuje) tvoju spravnu poznamku o potrebe jednotneho cestovneho dokladu pre cely ids, ci uz na jednu cestu, alebo na vopred vymedzeny pocet ciest a zastavok/pasiem. a ak nemas nic proti, dovolim si kontrolnu podotazocku: preco nie aj celosietovy (resp. pasmovy) mesacnik, stvrtrocnik, pripadne celorocny predplatny cestovny doklad na neobmedzeny pocet jazd, jazd a zastavok a jazd, zastavok a pasiem?
Na niektorých CL platných v ŽRIDS je na zadnej strane medzi prevázkovateľmi uvedené SARS. Asi tým chceli dať nenápadne najavo, kam to celé speje.
Re #817 Miro: SIRS sprivatizoval SAD Žilina, takže v nej bude mať zrejme 49% (či predávali sa aj iné veľkosti podielov???)
Takže sa nám vrátil vydovolenkovaný Juraj, dufam, že to tu troška oživí.
Vladimír: Čo takto spraviť nejakú stránku (nemusí byť celý web), kde by tie materiály boli zverejnené. Link by na ňu mohol byť napr. len na fóre a po takom mesiaci by sa to mohlo zrušiť, príp. presunúť na transport.
Jozef: Môj e-mail máš pod nickom. Ak chce tie fotky aj Papyr, nech Ti dá svoj mail alebo mu ich prepošlem rovno ja. Fotky z iných miest sa na iMHD objavujú v kategórii "Transport" a tá už nie je v mojej kompetencii a kým sa fotky objavia, môže uplynúť veľa času.
Ja si predstavujem nielen rovnaké cestovné, ale aj jednotný cestovný lístok, čiže keď si kúpim v predpredaji cestovný lístok alebo nabijem jazdy napr. zo Žiliny do Bytčice (moja obľúbená trasa ? ), tak ho môžem použiť na železnici, v MHD, prípadne aj v spojoch SAD na tej istej trase, ak bude zapojená do integrovaného systému. Teraz som obmedzený len na jeden z týchto druhov dopravy, na ktorý si kúpim jazdy. To nie je integrácia.
Pre cestujúceho je celá integrácia len v tom, že si môže kúpiť jazdy, s ktorými môže prestupovať z MHD na železnicu a naopak. Napadá ma ale otázka, ak by som chcel mať čipovú kartu s jazdami napr. na MHD a zvlášť na železnicu, stačí mi na to jedna karta, alebo musím mať na každý druh jázd inú? V rámci MHD asi nemôžem mať v jednej karte jednopásmové aj dvojpásmové jazdy. Ako by som označovaču povedal, ktorú mi má odrátať? Ten prvý prípad by technicky možný bol, ale je možný aj oficiálne?
Vladimír:
Keď som odchádzal pred týždňom do južného Talianska tak sa na fóre diskutovalo o používaní displejov na vozidlách. Urobil som pár snímok autobusov v Bari, Lecce a v Ríme. Ak budeš mať záujem môžem Ti ich poslať, popíšem ich a porovnáme to s našimi podmienkami.
Miro:
V sobotu som sa vrátil talianskej Kalábrie a odfotil som si na stanici v Réggiu di Calabria informačný materiál s nadpisom „bus & treno, unico biglieto“ (autobus a vlak, jeden lístok). V tarifnom systéme je jednotné cestovné pre oba druhy dopravy (niekto to navrhoval aj pri ŽRIDS a SAD do Rajca). Ak budeš mať záujem pošlem Ti ho emailom na nahliadnutie, prípadne preštudovanie.
Valec:
Bude treba ešte potrebné dopracovať mnoho na ŽRIDS. Zrodil sa za ťažkých podmienok, keď ZSSK nemala záujem zabezpečovať dopravu na trati Žilina – Rajec. Tak ako účelovo vznikla oddelením od ŽSR, tak rozhodnutím vlády v júli tohto roku je odpísaná na zánik. Majú z nej vzniknúť dve spoločnosti, jedna pre nákladnú dopravu, ktorá bude predaná zahraničnej spoločnosti CARGO a druhá spoločnosť pre osobnú dopravu. V roku 1996 využilo služby železníc 76 miliónov cestujúcich a v roku 2003 už len 51 miliónov (NO 14. aug. 2004). Z tohto vidieť, že ZSSK nemala záujem o cestujúceho a svojou cenovou politikou vyhnala ľudí z vlakov. Pri takej veľkej strate cestujúcich si predstavenstvo, ktoré tam stále sedí, si veľkú hlavu nerobí. S týmto súvisia aj ťažkosti ŽSR, ktorým nemá kto za používanie dopravnej cesty zaplatiť. Naopak pripravili nepremyslenú likvidáciu 26 lokálnych tratí, medzi ktorými bola aj trať Žilina – Rajec. SIRS a.s. Žilina obnovila prevádzku na tejto trati tým, že začala uhrádzať stratu z jej prevádzky ZSSK a.s. Následne bol vytvorený ŽRIDS ako prvý na Slovensku. Porovnajme ako dopadli iné lokálne trate.
Je ešte mnoho vecí, ktoré bude treba doriešiť v ŽRIDS, o ktorých sa už na fóre písalo.
SIRS je Slovenská Investičná Realitná Spoločnosť, tajomná to firma, ktorá vraj zachránila Rajeckú Anču, keď na nej ZSSK vo februári 2003 zastavila prevádzku. Neskôr spoločne s DPMŽ a ZSSK vytvorili to, čo sa dnes honosne nazýva ŽRIDS - Žilinský Regionálny Integrovaný Dopravný Systém, do ktorého patrí Rajecká Anča a MHD v Žiline. Okrem toho SIRS vlastní neviem aký veľký, ale významný podiel v SAD Žilina. Preto tá Valcova poznámka, že asi nemajú záujem na skutočnom integrovanom dopravnom systéme, kde by nosnou dopravou v Rajeckej doline bola železnica s ľudským intervalom a na ňu by nadväzovali autobusové spoje.
bigmac: vsak kneeling ma od vyrobcu aj B 732. Zapina sa packou ktorej umiestnenie radsej nebudem spominat. Akurat treba cakat kym sa opat natlakuje vzduch.
A vyska podlahy sa da nastavit aj na I 280.
Jozef
Keď som odchádzal pred týždňom do južného Talianska tak sa na fóre diskutovalo o používaní displejov na vozidlách. Urobil som pár snímok autobusov v Bari, Lecce a v Ríme. Ak budeš mať záujem môžem Ti ich poslať, popíšem ich a porovnáme to s našimi podmienkami.