Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Valec:
Bude treba ešte potrebné dopracovať mnoho na ŽRIDS. Zrodil sa za ťažkých podmienok, keď ZSSK nemala záujem zabezpečovať dopravu na trati Žilina – Rajec. Tak ako účelovo vznikla oddelením od ŽSR, tak rozhodnutím vlády v júli tohto roku je odpísaná na zánik. Majú z nej vzniknúť dve spoločnosti, jedna pre nákladnú dopravu, ktorá bude predaná zahraničnej spoločnosti CARGO a druhá spoločnosť pre osobnú dopravu. V roku 1996 využilo služby železníc 76 miliónov cestujúcich a v roku 2003 už len 51 miliónov (NO 14. aug. 2004). Z tohto vidieť, že ZSSK nemala záujem o cestujúceho a svojou cenovou politikou vyhnala ľudí z vlakov. Pri takej veľkej strate cestujúcich si predstavenstvo, ktoré tam stále sedí, si veľkú hlavu nerobí. S týmto súvisia aj ťažkosti ŽSR, ktorým nemá kto za používanie dopravnej cesty zaplatiť. Naopak pripravili nepremyslenú likvidáciu 26 lokálnych tratí, medzi ktorými bola aj trať Žilina – Rajec. SIRS a.s. Žilina obnovila prevádzku na tejto trati tým, že začala uhrádzať stratu z jej prevádzky ZSSK a.s. Následne bol vytvorený ŽRIDS ako prvý na Slovensku. Porovnajme ako dopadli iné lokálne trate.
Je ešte mnoho vecí, ktoré bude treba doriešiť v ŽRIDS, o ktorých sa už na fóre písalo.
Reply on: Sarko #814:
SIRS je Slovenská Investičná Realitná Spoločnosť, tajomná to firma, ktorá vraj zachránila Rajeckú Anču, keď na nej ZSSK vo februári 2003 zastavila prevádzku. Neskôr spoločne s DPMŽ a ZSSK vytvorili to, čo sa dnes honosne nazýva ŽRIDS - Žilinský Regionálny Integrovaný Dopravný Systém, do ktorého patrí Rajecká Anča a MHD v Žiline. Okrem toho SIRS vlastní neviem aký veľký, ale významný podiel v SAD Žilina. Preto tá Valcova poznámka, že asi nemajú záujem na skutočnom integrovanom dopravnom systéme, kde by nosnou dopravou v Rajeckej doline bola železnica s ľudským intervalom a na ňu by nadväzovali autobusové spoje.
bigmac: vsak kneeling ma od vyrobcu aj B 732. Zapina sa packou ktorej umiestnenie radsej nebudem spominat. Akurat treba cakat kym sa opat natlakuje vzduch.
A vyska podlahy sa da nastavit aj na I 280. 🙂 😃
Reply on: Sarko #813:
Dobre, reklamu budeme oficiálne nazávať "Minolta".
Reply on: Valec #791:
Ono existuje aj nejaké SIRS? Doteraz som o tom nevedel, ale už som si našiel príslušné informácie. Ešteže v tom nie je SARS. ?
Reply on: Vladimír #798:
Ja by som tiež bol za tú Minoltu. Nielen na každom autobuse, ale aj v každom meste sú uvedené iné autorizované predajne. To máš ako s predajňami Orangeu, každú pobočku má iná súkromná firma, ale na výrazný typ reklamy povieme len jedno slovo. ?
re vladimir, kneeling v bratislave:
az 4 vozy maju tento zazrak prirody:
3x daidalos412
1030-1032 (ex.1700-1702) a turbopavuk skoda21trac vecne skapaty ev6401.
u tychto priblizovadiel bol instalovany vyrobcom.
u vsetkych ostatnych gumokolov akejkolvek trakcie sa vyskytuje zavisle od miesta vyskytu a rozmrdanosti povrchu zastavky, v ktorej sa prave nachadza a instalovali ho priatelia cestari... :-))
re najodpornejsi kacer:
minoltu si pamatam len zvonka ako hnusnu ruzovu husenicu, jej technicky stav zhodnotit nedokazem.
7063 som si vsak pravidelne nechaval stavat na ruzinovsky zalozak este v casoch, ked sa vypravoval z hydinovych zavodov cifer, autonomna stojanka krasnany. ta hararaburda bola genialnym vozidlom, jazdila ako oci, brzdila velmo obstojne a ked si tlacitkom pojazd nad 55km/h zashuntoval do predradneho odporniku, tak s privesenou skapatou 2xt6 to letelo racianskou ulicou smer kachnarovo vratislavove s pretocenym chytromerom a zeravou kontrolkou vmax cervenej farby. jedinu vec, co jej je mozne vycitat bola neforemne nadrozmerna kabina kocisa, z ktorej bol zly vyhlad na prve dvere a dalej do voza uz vobec nijaky. ale ako dobre sa v nej spalo, hlavne ked si mal rano od 03:40 do 13:00 zalozniak z kacerova a potom od 14:35 do 00:35 poslednu osmicku zo srotovne jirihn dvur
Reply on: S499.1023 #801:
Hm, najodpornejsim kacerom vsetkych cias bola nazyvana 7063... Preco 7015? Farebne? To hej 🙂
Reply on: Valec #807:
Zámerne som napísal "jediný 12m NP autobus" ?

Ale keď už sme pri spišskom City buse, neviem, či má kneeling. Tohtoročné prešovské budú mať napr. iba krátke, dlhé kneeling mať nebudú.
Reply on: Vladimír #806:
A nezabudni na kĺbový Citybus v SNV.
Čiže kneeling nemá jediný 12m nízkopodlažný autobus na Slovensku - Karosa City bus #333 v Prešove, rok výroby 1997.

Aby sme boli kompletný, zaujímalo by ma ako je na tom s kneelingom nitrianske Citaro.
Reply on: marek #802:
bystricke kneeling maju tiez, hoci sa povravalo ze ho neobjednaju. Boli dodane naraz s presovskym (zatial) najnovsim.
Reply on: SpEcIaLnY #790:
Môžem ťa ubezpečiť, že Ikarusy 412 kneeling majú, pretože mi to raz jeden vodič ukazoval.
Reply on: marek #802:
Ak sa nemýlim, žilinské City busy kneeling majú. Mali by ho mať aj bystrické, ale nie som si istý. V Prešove má kneeling len novší z City busov, ten starší ho ešte nemá.
Takze tie zilinske nizkopodlazaky maju kneeling? a co tie starsie, ktore jazdia v BB?

Tie diery v CP su naozaj velke a pribudaju coraz viac.....
Vladimír:Minolta?.Kto si ešte pamätá tesne po revolúcii ružovú "Minolta a jej ľudia"?V Bratislave bol okrem iných vozidiel jej nositeľom aj najodpornejší káčer všetkých čias 7015.
Reply on: TeBeCe #799:
Oukej, takže ako tú reklamu nazveme?
Reply on: Vladimír #798:
skor je to reklama na tie (asi) akciove fotaky a nie na samotne predajne 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.