Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dnes 26.10.2005 o 17:20 moja manželka dostala pokutu za 5 ročné dieťa ktoré vraj malo mať podľa nejakej "novej" tarify cestovný lístok. Bohužiaľ túto neoprávnenú pokutu (600Sk) po vyhrážkach a cirkuse pred cestujúcimi zaplatila. Bol to vraj dobre známy arogantný starší vyšší šedivý okuliarnatý....☠

Číslo bločku AD0001610, číslo revízora 43.

Toto píšem len ako informáciu, ako sa DPMŽ chová k svojim zákazníkom a okráda a podvádza ich. Samozrejme že ráno ideme niečo podniknúť na DPMŽ. Dúfam, že si to prečíta aj pán JURAJ. ?
Reply on: Jozef #6102:
Jozef, neviem kde berieš presvedčenie, že obyvatelia nových bytových domov, ktoré si vymenoval, sú potenciálni zákazníci MHD. Ja ti garantujem, že nie. Poznáš ceny bytov v týchto domoch ? Ich budúci obyvatelia sú solventní občania používajúci IAD, ktorí MHD prakticky nebudú využívať.
Ak som dobre porozumel, tak už ide výstavba obytného súboru Vlčince V, kde majú byť postavené štyri panelové bloky. Majú sa stavať medzi Karpatskou ulicou a Rosinskou cestou. Po ich postavení pribudnú noví obyvatelia a ďalší zákazníci pre MHD.
Bližšie v článku v Žilinských novinách o *protestnom* zhromaždení na stránke:
http://www.regionalnenoviny.sk/c/2430683/Pod-oknami-postihnutych-spoluobcanov.html
V tých istých novinách nejaká pani zas protestuje proti výstavbe troch panelákov na Lichardovej ulici, kde *doporučuje* aby stavali radšej na sídlisku Hájik. Asi nevie, že tam prebieha intezívna bytová výstavba a DPMŽ bude mať problémy so zabezpečovaním MHD. Bližšie o proteste a jej názoroch:
http://www.regionalnenoviny.sk/c/2430682/Protestuju-proti-bytovkam-na-Hlinach.html
Spoločnosť SSIM, ktorá má aj celoplošnú reklamu na trolejbuse Škoda 15Tr #236 zahusťuje mesto panelovými blokmi. V centre na Bernolákovej a Fándlyho ul. nebude veľký prínos pre MHD, skôr už na Hlinách VI, ktoré sú už vzdialené od centra. Bližšie o nich si prečítajte (aspoň za tú reklamu na trolejbuse): http://www.ssim.sk/
Obytný súbor na Hlbokej ceste, ktorý je pred dokončením, tiež nebude prínosom pre MHD, lebo je umiestený takmer v centre. Bližšie na stránke: http://www.matesro.sk/projhlboka.htm
Skôr ma potešil obytný súbor na Kvačalovej ulici, kde sídli aj DPMŽ, ktorý je mimo centra mesta. Tu nám premáva trolejbusová L1, ktorá nie je vyťažená. Snáď po ukončení výstavby v tomto priestore pribudnú noví zákazníci na MHD. Bližšie o tomto súbore na stránke: http://www.kvacalova.sk/
Výstavba žilinského 22 poschodového mrakodrapu za pol miliardy asi s 200 bytmi od izraelskej spoločnosti bude len pre solventnú klientelu, čiže význam pre MHD bude nulový. Bližšie na stránke: http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=1693&komentare=1
alebo s fotografiou: http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2005/zv_39/zvstr1.pdf
Ja osobne by som prívítal, keby sa už začalo s výstavbou nového sídliska Pod Hradiskom, ktoré má byť umiestené západne od centra, až za sídliskom Hájik. Z hľadiska MHD bude prínosom, lebo bude veľmi vzdialené od centra a takmer všetci budú odkázaní na MHD. Bližšie o sídlisku na stránke: http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2005/zv_9/zvstr18.pdf
Mám taký pocit, že terajšia anketa je tu už dosť dlho a myslím, že už nič nové neprinesie. Navrhujem otázku, ktorá ma zaujíma:

"Je pre Žilinu vhodnejšie kupovať nízkopodlažné a drahšie alebo stredopodlažné a lacnejšie vozidlá?"
Reply on: Ondray #6099:
Neviem čo máš na mysli pod skratkou "EČ". Ak myslíš na podnikové evidenčné číslo, voz má celkom logicky číslo 13. Ak máš na mysli EČV, čiže štátne evidenčné číslo (ex. ŠPZ), zatiaľ nemáme informácie. Rovnako ma ešte nikto nepotešil fotografiami tohto vozidla do galérie. Určite sa to zmení po zaradení vozidla do premávky.
Mohli by ste tu pridat nejake nove info o tom najnovsie dodanom buse do ZA!? EC ma hlavne zaujima ake a kedy ho dostal ? ale mozte uviest aj ine veci samozrejme! Dikes..
Reply on: Papyr #6097:
Škoda, to bych chtěl vidět v praxi! O MHD už leccos vím, ale DHD jsem dosud nejel ?
Reply on: Jozef #6092:
Jeden zachovaly ma polnohospodarske druzstvo, resp. Statny majetok v Tusiciach, okres MI. Maju tam (alebo aspon mali) vnutrodedinsku MHD - vozidlo: Traktor Zetor a prives Jelcz PO-1, trasa: z jedneho majera na druhy, CP: rano jeden spoj tam, vecer druhy spat. Cestovne zdarma. Vlek bol este pred par rokmi vo vybornom stave, neviem, ci teraz este existuje.

Ak mate velky velky zaujem, skuste sa tam dovolat alebo napisat na obecny urad, 07202 Tusice, ci o tom nieco nevedia.
Reply on: Valec #5975:
(posledna veta) ..ale jedine ak bude mat listok so 100 %tnou zlavou a kartu, ktora ho bude opravnovat tuto zlavu uzivat 🙂
Reply on: Valec #6093:
..ale hned potom ako by sa kupil, by bolo treba sa zlozit na 500 tisic na najnutnejsie opravy 🙂
Johnson Controls by sa mal stať najvýznamnejšou dodávateľskou firmou pre automobilky na Slovensku a plánuje sa usadiť v areáli Sloveny na Kysuckej ceste. Plánuje dodávať sedačky, strešné a dverové panely a stredové konzoly. V Slovene sídli aj česká textilná firma Fezko Strakonice, ktorá je dodávateľom látok pre automobilový priemysel. Do tejto lokality, kde okrem priemyslu sú aj športoviská, Juraj predvídavo plánoval už v minulosti výstavbu krátkej trolejbusovej trate, ktorá by mala mať konečnú na Športovej ulici. Uvidíme, či výstavbu trolejbusovej trate do tejto oblasti urýchli príchod novej investície. Bližšie si tejto investícii môžete prečítať na stránke:
http://www.tvojepeniaze.sk/sk_pludia.asp?r=sk_pludia&c=A051021_071455_sk_pspravy_p01
Reply on: Jozef #6092:
Niekde som počul, že SADky Ikarusy predávajú za cenu šrotu cca 30-50 tisíc Sk. Však sa môžeme 2 - 3 zložiť a kúpiť si jeden. ?
Reply on: Juraj #3869:

Chcel som sa opýtať, v akom štádiu je rekonštrukcia autobusa Škoda 706 RTO? Síce to nesúri, hlavná vec, že ho máme v Žiline. Ale s tou vlečkou PO-1 k autobusu je to už úplne beznádejné alebo je ešte nejaká nádej, žeby sa zohnala? Bol istý prísľub od Jajcaj-a, že sa pozrú niekde v západoslovenskom regióne, ale nevieme ako to dopadlo.
A s inými ďalšími autobusmi sa nepočíta? Spomínal sa tu niekedy v diskusii aj autobus SM11, prípadne Ikarus 280. Niektoré DP alebo SAD-ky Ikarusy 280 vyraďujú a dávajú do šrotu. Nemohol by sa tiež jeden zakúpiť za šrotovú cenu pre DP?
Reply on: zoZa #6086:
LOL! ?

Este by som doplnil "Ucastnici programu Piju dost maji slevu na nadstandardni pokoj, az budou hospitalizovani s cirhozou, ucastnici programu Chlastam maju narok na rakev zdarma" 🙂

(1100 piv mesacne = 36 piv denne = zhruba 2x prekrocena smrtelna davka)
Reply on: PeterC #6089:
Nutné doplnenie vlastného príspevku: Samozrejme, že obidve tieto protismerné linky by boli vedené nie po Košickej, ale po Spanyolovej. Potom by sa dala zabezpečiť aj tá ich zachádzka ku Carr. Vyriešilo by to aj spojenie s nemocnicou.
Tá veta o nedomyslení z môjho predošlého príspevku platí aj naďalej.
Reply on: Valec #6088:
S tou L7 máš pravdu, že chodí z Hájika plná. Moja manželka robí na ŽU a chodí ňou takmer denne. Z Hájika ňou chodia deti do škôl na iné sídliská až po Vlčince, a tiež študenti na stredné školy a ŽU. Z prvej ruky viem (hovorím o rannej špičke), že:
1. Býva úplne plná už na Hájiku.
2. Počas cesty sa nevyprázdňuje, skôr naopak.
3. Veľa žiakov chodí ňou do škôl na Hlinách (Energetické učilište, saleziánska učňovka, Gymnázium Hlinská, Združená stredná odborná škola)
4. Plná chodí až ku ŽU, kde vytsupujú vysokoškoláci z Ha, a na Vlčince, kde chodí veľa detí do škôl. Rodičia ich tam dali práve preto, že je tam z Hájika priame spojenie tam i späť.

Z Hájika na Vlčince (Fatranská) je to cez Solinky najrýchlejšie spojenie, rýchlejšie ako L17, ktorá ide cez centrum (rozdiel je podľa CP 2 min., ale v skutočnosti aj 8 min.). Aj preto býva ráno problém do L7 nastúpiť už na východzej zastávke, lebo sa javí ako najlepšia. Myslím si, že táto linka je potrebná, už aj tým, že nezaťažuje križovatky centra stovkami ľudí, ktorí tam nepotrebujú ísť. Ak sa nebude volať L7, to nevadí, len by bolo veľmi dobré, keby sa zachovalo existujúce priame spojenie. Ja sa osobne prihováram za zachovanie funkcionality protismerných liniek L7 a L17. Môžu sa pokojne volať L6 a L16, a mať vhodné intervaly. Ak by niektoré z nich cestou zachádzali ku Carrefouru (povedzme 2x za hodinu od otváracej hodiny do zatváracej hodiny), možno by to nebolo veľké zdržanie. (Určite som zas niečo nedomyslel - vopred sa ospravedlňujem.)
Reply on: Vladimír #6042:
Tak nad takýmto riešením som uvažoval aj ja, akurát by som tú linku O označil ako L14. Tým pádom by L4 jazdila ako teraz a L14 cez kopec. A aj z diaľky by bolo nepravidelnému cestujúcemu jasné, kam to ide.

Ad. k zrušeniu linky 7/17 (musím priznať, že dodnes neviem, ktorá akým smerom ide). V poslednej dobe sledujem, že z L7 ráno veľa školákov vystupuje na zastávke Poľná. A keďže chvíľu pred ňou ide prázdnejšia L4, tak nepredpokladám, že by títo cestovali od Polície, ale z Hájika alebo Závodia. Takže ani na nich by sme nemali zabúdať.

Inak ešte sem hodím jeden návrh Tb linkového vedenia, ktorý ešte nie je dopracovaný, ale aj tak. Jediné čo by pri ňom bolo treba dobudovať, je chýbajúce obratisko na Solinkách.

L1 (cintorím - Kvačalova -) Rondel - ŽST - Košická - Vlčince - ŽU - Solinky (môže byť aj okruh) 15/30/15//30
L3 súčasná trasa 7,5/20/10//20
L4 súčasná trasa 15/15/15//30
L5 Solinky - Štúrovo nám. - Vlčince 20/20/20//30
L6 Hájik - ŽST - nemocnica - Carrefour 15/30/15//30 (v rannej špičke možno potiahnuť až na Vlčince)
L7 Hájik - Hliny - Solinky - ŽU - Vlčince 15/30/15//30

Získame priame spojenie odvšadial všade, možnú vzájomnú koordináciu L1/L4, L4/L7 a L6/L7, akurát pri ŽU nemožno linky koordiovať.
Reply on: zoZa #6086:
Je to trochu přitažené za vlasy, ale proč ne! Každopádně by si měli odpovědní (nejen) na DPmŽ uvědomit, že skutečnost, že poskytují dotované veřejné služby nemá na rozhodování jejich klientů vliv. A měli by se tedy inspirovat soukromým sektorem, jak se "leze do řiti".
..takze praktiky z MHD a mob. operatorov sa postupne presuvaju do dalsich sektorov 🙂 :

Ako informuje česká bulvární tlač jedna z nejznámějších restaurací v
> Praze - Hospoda Nohýnková Květuše - chystá pro své zákazníky od
> začátku příštího měsíce dosud nevídanou novinku. Jedná se o takzvané
> Pivní tarify (Piju málo, Piju dost a Chlastám), které mají zvýhodnit
> pravidelné návštěvníky.
>
> Tarify jsou koncipovány následovně:
> *Piju málo* - měsíční poplatek: 100,-Kč. V ceně programu je 10
> desetistupňových piv a malý rum. Dále je každé desáté pivo zdarma.
> *Piju dost* - měsíční poplatek: 500,- Kč. Měsíční paušál obsahuje 55
> piv, 4 velké rumy a 2 fernety. Každé třicáté pivo nad limit cenového
> programu je zdarma.
> *Chlastám* - měsíční poplatek: 8.500,- Kč. V rámci měsíčního paušálu
> je zahrnuto 1100 piv, 10 velkých rumů, 8 fernetů a 6 absinthů. Každé
> dvacáté pivo po vyčerpání paušálu je zdarma.
>
> Nevýhodou všech tří programů může být skutečnost, že nevypitá piva se
> nepřevádějí do následujícího měsíce. Každopádně jde o revoluční službu
> v českém pohostinství
Reply on: S499.1023 #6067:
To já si (s dovolením) počkám až na konkrétní ceny a podmínky těch biletů. Pokud to bude klasický měsíční lístek jak je v celém zbytku EU standard, pak se taky zdržím negativních komentářů. Já se jen bojím, aby to nebylo nějaké další žilinské "špecifikum"- buď moc drahé (posledně jsem sice naschval přestřelil, ale pokud to bude víc než 40-násobek základního tarifu, bude to formalita), nebo s doplňujícími podmínkami.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.