Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ondray #6099:
Neviem čo máš na mysli pod skratkou "EČ". Ak myslíš na podnikové evidenčné číslo, voz má celkom logicky číslo 13. Ak máš na mysli EČV, čiže štátne evidenčné číslo (ex. ŠPZ), zatiaľ nemáme informácie. Rovnako ma ešte nikto nepotešil fotografiami tohto vozidla do galérie. Určite sa to zmení po zaradení vozidla do premávky.
Mohli by ste tu pridat nejake nove info o tom najnovsie dodanom buse do ZA!? EC ma hlavne zaujima ake a kedy ho dostal ? ale mozte uviest aj ine veci samozrejme! Dikes..
Reakcia na: Papyr #6097:
Škoda, to bych chtěl vidět v praxi! O MHD už leccos vím, ale DHD jsem dosud nejel ?
Reakcia na: Jozef #6092:
Jeden zachovaly ma polnohospodarske druzstvo, resp. Statny majetok v Tusiciach, okres MI. Maju tam (alebo aspon mali) vnutrodedinsku MHD - vozidlo: Traktor Zetor a prives Jelcz PO-1, trasa: z jedneho majera na druhy, CP: rano jeden spoj tam, vecer druhy spat. Cestovne zdarma. Vlek bol este pred par rokmi vo vybornom stave, neviem, ci teraz este existuje.

Ak mate velky velky zaujem, skuste sa tam dovolat alebo napisat na obecny urad, 07202 Tusice, ci o tom nieco nevedia.
Reakcia na: Valec #5975:
(posledna veta) ..ale jedine ak bude mat listok so 100 %tnou zlavou a kartu, ktora ho bude opravnovat tuto zlavu uzivat 🙂
Reakcia na: Valec #6093:
..ale hned potom ako by sa kupil, by bolo treba sa zlozit na 500 tisic na najnutnejsie opravy 🙂
Johnson Controls by sa mal stať najvýznamnejšou dodávateľskou firmou pre automobilky na Slovensku a plánuje sa usadiť v areáli Sloveny na Kysuckej ceste. Plánuje dodávať sedačky, strešné a dverové panely a stredové konzoly. V Slovene sídli aj česká textilná firma Fezko Strakonice, ktorá je dodávateľom látok pre automobilový priemysel. Do tejto lokality, kde okrem priemyslu sú aj športoviská, Juraj predvídavo plánoval už v minulosti výstavbu krátkej trolejbusovej trate, ktorá by mala mať konečnú na Športovej ulici. Uvidíme, či výstavbu trolejbusovej trate do tejto oblasti urýchli príchod novej investície. Bližšie si tejto investícii môžete prečítať na stránke:
http://www.tvojepeniaze.sk/sk_pludia.asp?r=sk_pludia&c=A051021_071455_sk_pspravy_p01
Reakcia na: Jozef #6092:
Niekde som počul, že SADky Ikarusy predávajú za cenu šrotu cca 30-50 tisíc Sk. Však sa môžeme 2 - 3 zložiť a kúpiť si jeden. ?
Reakcia na: Juraj #3869:

Chcel som sa opýtať, v akom štádiu je rekonštrukcia autobusa Škoda 706 RTO? Síce to nesúri, hlavná vec, že ho máme v Žiline. Ale s tou vlečkou PO-1 k autobusu je to už úplne beznádejné alebo je ešte nejaká nádej, žeby sa zohnala? Bol istý prísľub od Jajcaj-a, že sa pozrú niekde v západoslovenskom regióne, ale nevieme ako to dopadlo.
A s inými ďalšími autobusmi sa nepočíta? Spomínal sa tu niekedy v diskusii aj autobus SM11, prípadne Ikarus 280. Niektoré DP alebo SAD-ky Ikarusy 280 vyraďujú a dávajú do šrotu. Nemohol by sa tiež jeden zakúpiť za šrotovú cenu pre DP?
Reakcia na: zoZa #6086:
LOL! ?

Este by som doplnil "Ucastnici programu Piju dost maji slevu na nadstandardni pokoj, az budou hospitalizovani s cirhozou, ucastnici programu Chlastam maju narok na rakev zdarma" 🙂

(1100 piv mesacne = 36 piv denne = zhruba 2x prekrocena smrtelna davka)
Reakcia na: PeterC #6089:
Nutné doplnenie vlastného príspevku: Samozrejme, že obidve tieto protismerné linky by boli vedené nie po Košickej, ale po Spanyolovej. Potom by sa dala zabezpečiť aj tá ich zachádzka ku Carr. Vyriešilo by to aj spojenie s nemocnicou.
Tá veta o nedomyslení z môjho predošlého príspevku platí aj naďalej.
Reakcia na: Valec #6088:
S tou L7 máš pravdu, že chodí z Hájika plná. Moja manželka robí na ŽU a chodí ňou takmer denne. Z Hájika ňou chodia deti do škôl na iné sídliská až po Vlčince, a tiež študenti na stredné školy a ŽU. Z prvej ruky viem (hovorím o rannej špičke), že:
1. Býva úplne plná už na Hájiku.
2. Počas cesty sa nevyprázdňuje, skôr naopak.
3. Veľa žiakov chodí ňou do škôl na Hlinách (Energetické učilište, saleziánska učňovka, Gymnázium Hlinská, Združená stredná odborná škola)
4. Plná chodí až ku ŽU, kde vytsupujú vysokoškoláci z Ha, a na Vlčince, kde chodí veľa detí do škôl. Rodičia ich tam dali práve preto, že je tam z Hájika priame spojenie tam i späť.

Z Hájika na Vlčince (Fatranská) je to cez Solinky najrýchlejšie spojenie, rýchlejšie ako L17, ktorá ide cez centrum (rozdiel je podľa CP 2 min., ale v skutočnosti aj 8 min.). Aj preto býva ráno problém do L7 nastúpiť už na východzej zastávke, lebo sa javí ako najlepšia. Myslím si, že táto linka je potrebná, už aj tým, že nezaťažuje križovatky centra stovkami ľudí, ktorí tam nepotrebujú ísť. Ak sa nebude volať L7, to nevadí, len by bolo veľmi dobré, keby sa zachovalo existujúce priame spojenie. Ja sa osobne prihováram za zachovanie funkcionality protismerných liniek L7 a L17. Môžu sa pokojne volať L6 a L16, a mať vhodné intervaly. Ak by niektoré z nich cestou zachádzali ku Carrefouru (povedzme 2x za hodinu od otváracej hodiny do zatváracej hodiny), možno by to nebolo veľké zdržanie. (Určite som zas niečo nedomyslel - vopred sa ospravedlňujem.)
Reakcia na: Vladimír #6042:
Tak nad takýmto riešením som uvažoval aj ja, akurát by som tú linku O označil ako L14. Tým pádom by L4 jazdila ako teraz a L14 cez kopec. A aj z diaľky by bolo nepravidelnému cestujúcemu jasné, kam to ide.

Ad. k zrušeniu linky 7/17 (musím priznať, že dodnes neviem, ktorá akým smerom ide). V poslednej dobe sledujem, že z L7 ráno veľa školákov vystupuje na zastávke Poľná. A keďže chvíľu pred ňou ide prázdnejšia L4, tak nepredpokladám, že by títo cestovali od Polície, ale z Hájika alebo Závodia. Takže ani na nich by sme nemali zabúdať.

Inak ešte sem hodím jeden návrh Tb linkového vedenia, ktorý ešte nie je dopracovaný, ale aj tak. Jediné čo by pri ňom bolo treba dobudovať, je chýbajúce obratisko na Solinkách.

L1 (cintorím - Kvačalova -) Rondel - ŽST - Košická - Vlčince - ŽU - Solinky (môže byť aj okruh) 15/30/15//30
L3 súčasná trasa 7,5/20/10//20
L4 súčasná trasa 15/15/15//30
L5 Solinky - Štúrovo nám. - Vlčince 20/20/20//30
L6 Hájik - ŽST - nemocnica - Carrefour 15/30/15//30 (v rannej špičke možno potiahnuť až na Vlčince)
L7 Hájik - Hliny - Solinky - ŽU - Vlčince 15/30/15//30

Získame priame spojenie odvšadial všade, možnú vzájomnú koordináciu L1/L4, L4/L7 a L6/L7, akurát pri ŽU nemožno linky koordiovať.
Reakcia na: zoZa #6086:
Je to trochu přitažené za vlasy, ale proč ne! Každopádně by si měli odpovědní (nejen) na DPmŽ uvědomit, že skutečnost, že poskytují dotované veřejné služby nemá na rozhodování jejich klientů vliv. A měli by se tedy inspirovat soukromým sektorem, jak se "leze do řiti".
..takze praktiky z MHD a mob. operatorov sa postupne presuvaju do dalsich sektorov 🙂 :

Ako informuje česká bulvární tlač jedna z nejznámějších restaurací v
> Praze - Hospoda Nohýnková Květuše - chystá pro své zákazníky od
> začátku příštího měsíce dosud nevídanou novinku. Jedná se o takzvané
> Pivní tarify (Piju málo, Piju dost a Chlastám), které mají zvýhodnit
> pravidelné návštěvníky.
>
> Tarify jsou koncipovány následovně:
> *Piju málo* - měsíční poplatek: 100,-Kč. V ceně programu je 10
> desetistupňových piv a malý rum. Dále je každé desáté pivo zdarma.
> *Piju dost* - měsíční poplatek: 500,- Kč. Měsíční paušál obsahuje 55
> piv, 4 velké rumy a 2 fernety. Každé třicáté pivo nad limit cenového
> programu je zdarma.
> *Chlastám* - měsíční poplatek: 8.500,- Kč. V rámci měsíčního paušálu
> je zahrnuto 1100 piv, 10 velkých rumů, 8 fernetů a 6 absinthů. Každé
> dvacáté pivo po vyčerpání paušálu je zdarma.
>
> Nevýhodou všech tří programů může být skutečnost, že nevypitá piva se
> nepřevádějí do následujícího měsíce. Každopádně jde o revoluční službu
> v českém pohostinství
Reakcia na: S499.1023 #6067:
To já si (s dovolením) počkám až na konkrétní ceny a podmínky těch biletů. Pokud to bude klasický měsíční lístek jak je v celém zbytku EU standard, pak se taky zdržím negativních komentářů. Já se jen bojím, aby to nebylo nějaké další žilinské "špecifikum"- buď moc drahé (posledně jsem sice naschval přestřelil, ale pokud to bude víc než 40-násobek základního tarifu, bude to formalita), nebo s doplňujícími podmínkami.
Reakcia na: skarpo #6083:
Priznám sa, že ja osobne nevidím zmysel v zobojsmernení otočky Jaseňová či dokončení troljizácie Centrálnej. Leda ak ako manipulačné trate bez pravidelnej linky.
Ešte jeden názor :
1.) ukazuje sa, že zokruhovanie trolejbusovej siete prinieslo viac problémov s obsluhou siete čo najmenším počtom liniek ako pôvodná sieť pozostávajúca z radiálnych tratí.
2.) obratiská Solinky-Jaseňová a Vlčince-Fatranská neboli prispôsobené zokruhovaniu siete, z čoho vyplýva napr. dnes komplikované vedenie linky 5. Vzhľadom na konštrukciu týchto obratísk je možné upraviť obratisko Jaseňová na obojsmerné. U obratiska Fatranská by to bolo komplikované vzhľadom na jeho umiestnenie v trojuhoľníku križovatky a polohu nástupnej a výstupnej zastávky.
3.) Niektoré zásahy do siete by pomohli pri konštrukcii linkového vedenia. Okrem vyššie spomenutej úpravy obratiska Jaseňová je to zatrolejovanie Centrálnej ulice, čím sa vytvorí kompletný okruh okolo Soliniek. Ďalej doplnenie výhybiek na kruhovom objazde pri OC Dubeň umožňujúce prejazd trolejbusu zo smeru Obchodná na obratisko OC Dubeň. Je jasné, že tieto zásahy by si vyžadovali finančné náklady. Treba zvážiť ich opodstatnenie, ale netvrdiť „to sa nedá“.
Po prečítaní predchádzajúcich príspevkov uvediem jeden minimalistický variant čo do počtu liniek. Všetky linky sú obojsmerné. Vladimírov návrh na vedenie linky 4 je zapracovaný s tým, že spoje idúce celý okruh sú označené ako linka 1, t.j. cestujúci nemusí skúmať, ktorý spoj linky 4 ide v trase Vlčince-žst-Solinky a ktorý vykoná celý okruh cez Veľký Diel. Linky 1 a 4 majú v celej trase preložený interval (7 resp.8/12/15).

Linkové vedenie :

L1
Vlčince(Fatranská)-Košická-žst-polícia-Hliny-Solinky(Jaseňová)
interval 15/24/30

L3
Solinky(Jaseňová)-Bôrik-nemocnica-žst-polícia-Závodie-Hájik(Stodolova)
interval 10/20

L4
Vlčince(Fatranská)-Košická-žst-polícia-Hliny-Solinky-ŽU-Vlčince-Košická-žst-polícia-Hliny-Solinky(Jaseňová)
interval 15/24/30

L5
Vlčince(Fatranská)-nemocnica-Štúrovo námestie-Hliny-Solinky(Jaseňová)
interval 15/15

L6
Hájik(Stodolova)-Závodie-polícia-Štúrovo námestie-nemocnica-OC Dubeň
interval 20/20

5 trolejbusových liniek. Linka 2 po zatrolejovaní Bytčice bude šiesta.
Reakcia na: Jozef #6076:
Ja by som radsej Hajicanom nechal sucasnu linku 6, ako 16. Predsa len, cim menej liniek okraj-centrum (16) a cim viac liniek okraj-centrum-okraj (6), tym lepsie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.