Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Drobne zmeny by linkovemu vedeniu mohli pomoct. Ale nevidim racionalny dovod (ani zatial nebol uvedeny), preco robit tak radikalne zmeny. (minimalny pocet liniek predsa nemoze byt prvorade kriterium. A ak sa niektore linky neprekladaju, tak je to skor vinou CP ako linkoveho vedenia.) A hoci by aj existovali prestupne listky, samotna nutnost prestupovat urcite neprilaka cestujucich. Ak sa v urcitom case na urcitej trase nazbiera dostatocny pocet cestujucich na uspokojivu obsadenost vozidla, preco im neponuknut priame spojenie? Preto povazujem za vhodne ponechat linky L7 a L17 ako spickove. Ku Vladimirovmu navrhu prevadzky L4 #6042) si dovolim rozpisat moje predstavy intervalov.
L15 a L16 zrusene. L1 a L8 nezmenene.
L3 : rano, sedlo PD a vikend ako dnes, popoludni PD po 12´
L4 (dvojkoleckova): v PD od 5:00 do 20:00 po 12´; vecer 2 x /hod ; cez vikend po 20 min.
L5 (povodna Fat-Jas): po 20 min.
L6 (vynecha zast. CaM): špička po 24´, sedlo a vikend po 20 min.
L7 a L17 (vynechaju zast. M.S.): len v špičke po 24´.
Na spolocnych usekoch budu intervaly:
Hajik - stanica L6+L17 (opacne L6+L7): špička 12´ , sedlo a vikend po 20 min.
Vlcince - stanica L4+L6+L7 (opacne L4+L6+L17): špička po 6´, sedlo 8 x / hod; vikend po 10´
Solinky - stanica - Solinky L3+L4: špička (popoludnajsia) po 6´, sedlo 8 x / hod; vikend po 10´
stanica - ZU : v PD L4 po 12 minut (striedavo z jednej - druhej strany) + L17 v spicke po 24 min. ; L4 cez vikend po 30 min
Pri tychto intervaloch sa najazdi tolko km ako teraz, v case cestovania do prace a skol nebudu rusene priame spoje a na hlavnych trasach budu ako-tak atraktivne intervaly.
Reply on: Jozef #6076:
Sídlisko Hájik si popísal presne. Do extrému dotiahnutá socialistická paneláková výstavba s navrhnutou hustotou 300 obyvateľov/1 ha. Cieľový počet ubytovaných 15000 na 2/3 rozlohy Soliniek. Ale je tu jeden podstatný "detail". Po roku 1989 bolo sídlisko len na začiatku výstavby. V polovici 90.rokov bol upravený jeho územný plán, kde došlo k ZHUSTENIU výstavby oproti pôvodnému územnému plánu. Takže naozaj zostane tento obytný súbor navždy problematický.
Ozaj, videl som Citybus č. 09 cez týždeň na L21, takže už je opravený ☺
Reply on: Jozef #6076:
Čo myslíš tým, že Hájičania sa nenaučili používať MHD a cestujú ráno dolu a poobede nahor? Ako inak by mali cestovať, keď sa ráno potrebujú dostať do zamestnania a do škôl a poobede domov? No, ešte by mohli podvečer cestovať do mesta za kultúrou a neskoro večer späť a cez víkend na výlety... alebo by sa mohli voziť po Hájiku... iste by to robili, keby mohli mať časové predplatné lístky a nemuseli platiť za každú jazdu.
Reply on: PeterC #6050:

Oprašovať bicykel nemusíš, lebo obyvateľov Hájika nikto z ničoho nevylúčil, všetko sa rieši komplexne. Pri prvom variante od Juraja aj pri druhom variante od Vladimíra sa počíta so zrušením L7/17, ale nie bez náhrady na Hájik ako píšeš. O linkách 7/17 sa nedá povedať, že boli nevyužívané, ale ich trasa bola pomerne dlhá. Po ich zrušení sa ani obyvatelia iných sídlisk nedostanú priamo na všetky sídliská a do priemyselných zón, teda by som to nevzťahoval len na sídlisko Hájik. Teoreticky sú *poškodení* všetci, lebo uvedené linky prechádzali cez štyri sídliská, centrum a okolo priemyselných zón. V návrhoch majú všetky sídliská po dve, v prvom návrhu dokonca Hliny len jednu linku. Výnimku tvorí sídlisko Vlčince, kde sú nákupné zóny a univerzita. Hájik má v oboch prípadoch dve linky L6/16, ktoré budú posilnené a budú mať pravidelný interval. V oboch návrhoch sa hľadalo riešenie, aby boli sídliská SO a VL prepojené a zabezpečilo sa priame spojenie ŽU so železničnou stanicou. V prvom rade išlo o zefektívnenie trolejbusovej dopravy. Niektorí navrhovali zníženie počtu liniek, ktorých je číselne 10, ale v skutočnosti ich je 8.
Teraz budem trochu zlý na Hájičanov, lebo v Jurajovom návrhu by som ponechal na sídlisko len jednu linku, terajšiu L16 s dobrým intervalom. Myslím si, že je zbytočné aby išla L16 spolu s L6 po tej istej trase a končila niekde pri Carrefoure, kde aj tak ráno nikto nechodí. Pre Carrefour by som ponechal pôvodnú L8, ktorá má lepšie opodstatnenie ako ukončenie L6 z Hájika. Ak by niekto namietal, že Hájik nemá priame spojenie k nemocnici, tak ho v novom návrhu nemajú ani obyvatelia Hlín.
Iná otázka je tzv. prestupný lístok 12 Sk + 75% za druhú jazdu a pripravované časové lístky. Ich cena sa tu diplomaticky obchádza, teda predpokladám, že po uverejnení prvého návrhu linkového vedenia a tarify, bude cestujúca verejnosť znechutená.

Na vysvetlenie mimo žilinským o sídlisku Hájik. Sídlisko Hájik je najmladšie sídlisko v Žiline, je vybudované západne od centra, na plošine kopca, z troch strán prudko zvažujúcich a zo severnej časti mierne klesajúce. Je to jediné satelitné sídlisko v Žiline, bez služieb, stredných škôl, nákupných centier, s jednou nepostačujúcou základnou školou, bez blízkej priemyselnej zóny, skrátka je to len nocľaháreň, Tento obytný súbor zostane navždy problematický pre MHD a nedá sa porovnať s nijakým iným sídliskom. Ráno vychádzajú prázdne trolejbusy na terasu sídliska, aby zviezli masu cestujúcich a popoludní zas naopak. Je zaujímavé sledovať napr. popoludní v špičke MHD na sídlisku, keď jedným smerom idú plné trolejbusy a naspäť traja cestujúci v kĺbovom trolejbuse do centra. Ostatní Žilinčania tam tiež nemajú za čím cestovať, lebo tam je holé nič. Okrem toho mi pripadá, že sa ani Hájičania nenaučili používať MHD a používajú ju ako SAD-ku. Ráno dole a popoludní nahor. Na sídlisku prebieha ešte veľmi silná bytová výstavba, ktorá bude možno o rok dva definitívne ukončená. Obyvatelia sídliska používajú vo veľkom individuálnu automobilovú dopravu.
Reply on: Juraj #6068:
Ale ten vas navrh na sest liniek nebol az taky zly, naopak. Len mi na nom vadilo, ze nezostala zachovana ani jedna linka okraj-stred-okraj a vsetky linky sa stali linkami okraj-stred. To skutocne budilo dojem, ze zakladna myslienka bola - prinutime ich prestupovat stoj co stoj, nech len pekne platia.

Ze by pri tom usporiadani liniek boli fyzicky obtiazne prestupy, to je dane tvarom ulicnej siete Ziliny a nemoznostou umiestnit na CMO zastavky prakticky kdekolvek inde, nez su teraz. Ono napriklad taka Hurbanova/Kalov a Policia sa skutocne nedaju umiestnit nikde inde. No a to, ako je postavena Zilina, samozrejme nie je ziadna vasa chyba, ono to nie je chyba vobec, to je jednoducho dane.

Este nakoniec zacinam mat dojem, ze ta okruhovitost Ziliny je niekedy az na obtiaz pri tvoreni linkoveho vedenia 🙂 ale to je mozno len moj dojem vyvolany tym, ze som z pravouhleho Presova, nie z radialnej Ziliny 🙂 Ale ked oni maju aj take cudne dlzky - velky (cez Kalov a Velky Diel) 37 minut, maly (cez Kalov a Sturovo nam.) 12 minut...
Juraj: teraz je tu novy navrh linkovania o 6 linkach. Zatial sa prislo na 2 problemy - obmedzeny pocet vhodnych intervalov a prestupovanie z HA. Myslis ze by to mohlo fungovat?
Reply on: Juraj #6068:
Racionalizacia liniek je iste chvalyhodny pocin, ale nemozno ho predsa robit bez koordinacie s tarifou. Aku reakciu potom cakas ked donutis ludi prestupovat a este za to maju platit? Keby ste zaviedli prestupnu tarifu, tak by to bolo ine. Ale s tymto 50% zdrazenim...
Reply on: Juraj #6071:
No len dufam, ze nie 6062 🙂
Reply on: S499.1023 #6070:
Prispevok 6061 a 6063.
Reply on: Papyr #6069:
Ojoj, tak na takú možnosť som nepomyslel...
Reply on: Juraj #6068:
Ja sa pridavam k S499.1023. Ak sa zavedu casove, mesacne a stvrtrocne listky, tak uz budem tiez maximalne spokojny. Ale samozrejme, nebudem spokojny, ak nasadite cenu napriklad 1000 Sk za mesiac alebo nieco take ?
Reply on: S499.1023 #6067:
Hja! Aby to neboli plane sluby... Ked nedavno vsetci chceli, aby sa znizil pocet liniek na 6 a ja som umolestoval ludi, aby taky projekt navrhli, boloze to prve 2 dni chvaly... no a potom to opat zacalo a vsetko bolo zle. Takze ja som uz velmi, velmi opatrny...
Reply on: Juraj #6066:
Tak teda gratulujem a vyhlasujem, že už nič proti DPMŽ nemám!
Reply on: S499.1023 #6065:
Ano. Aj stvrtrocny.
Reply on: Juraj #6063:
A budete mať lístok mesačný so žiadnym iným než časovým obmedzením platnosti:-P?
Reply on: Peter K #6049:
Pravda, pravda... Toto mi akosi uniklo. Takže v podstate uvedené negatívum platí aj naďalej, no s tým, že výber použiteľných intervalov je ešte menší.
Reply on: Papyr #6062:
Normalne plati, ze ked si kupis listok jednodnovy, mozes cestovat iba jeden den. Ked trojdnovy, tak iba 3 dni. Ked tyzdenny, tak maximalne tyzden. Ked mesacny, tak len mesiac. Ked stvrtrocny, malo by to byt 3 mesiace. Ked neobmedzeny, tak neobmedzene. A s jazdami tak podobne. Zalezi, ako sa to nazve.
Reply on: Juraj #6061:
Aky je rozdiel medzi "100 a viac" a "v podstate neobmedzene"? To ma byt naznacene, ze ked si nabijem velmi vela jazd na kredit, tak budem moct velmi vela jazdit? Alebo ze mesacnik bude stat 100*12 = 1200 Sk?
Reply on: Miro #6060:
Podla jednoduchej matematiky moze byt aj taka varianta. Ked moze byt v cipovej karte nabitych 40 jazd, 60 jazd, 80 jazd, tak moze byt aj 100 a viac /v podstate neobmedzene/ jazd...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.