Reply on: PeterC #6050:
Oprašovať bicykel nemusíš, lebo obyvateľov Hájika nikto z ničoho nevylúčil, všetko sa rieši komplexne. Pri prvom variante od Juraja aj pri druhom variante od Vladimíra sa počíta so zrušením L7/17, ale nie bez náhrady na Hájik ako píšeš. O linkách 7/17 sa nedá povedať, že boli nevyužívané, ale ich trasa bola pomerne dlhá. Po ich zrušení sa ani obyvatelia iných sídlisk nedostanú priamo na všetky sídliská a do priemyselných zón, teda by som to nevzťahoval len na sídlisko Hájik. Teoreticky sú *poškodení* všetci, lebo uvedené linky prechádzali cez štyri sídliská, centrum a okolo priemyselných zón. V návrhoch majú všetky sídliská po dve, v prvom návrhu dokonca Hliny len jednu linku. Výnimku tvorí sídlisko Vlčince, kde sú nákupné zóny a univerzita. Hájik má v oboch prípadoch dve linky L6/16, ktoré budú posilnené a budú mať pravidelný interval. V oboch návrhoch sa hľadalo riešenie, aby boli sídliská SO a VL prepojené a zabezpečilo sa priame spojenie ŽU so železničnou stanicou. V prvom rade išlo o zefektívnenie trolejbusovej dopravy. Niektorí navrhovali zníženie počtu liniek, ktorých je číselne 10, ale v skutočnosti ich je 8.
Teraz budem trochu zlý na Hájičanov, lebo v Jurajovom návrhu by som ponechal na sídlisko len jednu linku, terajšiu L16 s dobrým intervalom. Myslím si, že je zbytočné aby išla L16 spolu s L6 po tej istej trase a končila niekde pri Carrefoure, kde aj tak ráno nikto nechodí. Pre Carrefour by som ponechal pôvodnú L8, ktorá má lepšie opodstatnenie ako ukončenie L6 z Hájika. Ak by niekto namietal, že Hájik nemá priame spojenie k nemocnici, tak ho v novom návrhu nemajú ani obyvatelia Hlín.
Iná otázka je tzv. prestupný lístok 12 Sk + 75% za druhú jazdu a pripravované časové lístky. Ich cena sa tu diplomaticky obchádza, teda predpokladám, že po uverejnení prvého návrhu linkového vedenia a tarify, bude cestujúca verejnosť znechutená.
Na vysvetlenie mimo žilinským o sídlisku Hájik. Sídlisko Hájik je najmladšie sídlisko v Žiline, je vybudované západne od centra, na plošine kopca, z troch strán prudko zvažujúcich a zo severnej časti mierne klesajúce. Je to jediné satelitné sídlisko v Žiline, bez služieb, stredných škôl, nákupných centier, s jednou nepostačujúcou základnou školou, bez blízkej priemyselnej zóny, skrátka je to len nocľaháreň, Tento obytný súbor zostane navždy problematický pre MHD a nedá sa porovnať s nijakým iným sídliskom. Ráno vychádzajú prázdne trolejbusy na terasu sídliska, aby zviezli masu cestujúcich a popoludní zas naopak. Je zaujímavé sledovať napr. popoludní v špičke MHD na sídlisku, keď jedným smerom idú plné trolejbusy a naspäť traja cestujúci v kĺbovom trolejbuse do centra. Ostatní Žilinčania tam tiež nemajú za čím cestovať, lebo tam je holé nič. Okrem toho mi pripadá, že sa ani Hájičania nenaučili používať MHD a používajú ju ako SAD-ku. Ráno dole a popoludní nahor. Na sídlisku prebieha ešte veľmi silná bytová výstavba, ktorá bude možno o rok dva definitívne ukončená. Obyvatelia sídliska používajú vo veľkom individuálnu automobilovú dopravu.
Papyr
Ze by pri tom usporiadani liniek boli fyzicky obtiazne prestupy, to je dane tvarom ulicnej siete Ziliny a nemoznostou umiestnit na CMO zastavky prakticky kdekolvek inde, nez su teraz. Ono napriklad taka Hurbanova/Kalov a Policia sa skutocne nedaju umiestnit nikde inde. No a to, ako je postavena Zilina, samozrejme nie je ziadna vasa chyba, ono to nie je chyba vobec, to je jednoducho dane.
Este nakoniec zacinam mat dojem, ze ta okruhovitost Ziliny je niekedy az na obtiaz pri tvoreni linkoveho vedenia ale to je mozno len moj dojem vyvolany tym, ze som z pravouhleho Presova, nie z radialnej Ziliny Ale ked oni maju aj take cudne dlzky - velky (cez Kalov a Velky Diel) 37 minut, maly (cez Kalov a Sturovo nam.) 12 minut...