Johnson Controls by sa mal stať najvýznamnejšou dodávateľskou firmou pre automobilky na Slovensku a plánuje sa usadiť v areáli Sloveny na Kysuckej ceste. Plánuje dodávať sedačky, strešné a dverové panely a stredové konzoly. V Slovene sídli aj česká textilná firma Fezko Strakonice, ktorá je dodávateľom látok pre automobilový priemysel. Do tejto lokality, kde okrem priemyslu sú aj športoviská, Juraj predvídavo plánoval už v minulosti výstavbu krátkej trolejbusovej trate, ktorá by mala mať konečnú na Športovej ulici. Uvidíme, či výstavbu trolejbusovej trate do tejto oblasti urýchli príchod novej investície. Bližšie si tejto investícii môžete prečítať na stránke: http://www.tvojepeniaze.sk/sk_pludia.asp?r=sk_pludia&c=A051021_071455_sk_pspravy_p01
Chcel som sa opýtať, v akom štádiu je rekonštrukcia autobusa Škoda 706 RTO? Síce to nesúri, hlavná vec, že ho máme v Žiline. Ale s tou vlečkou PO-1 k autobusu je to už úplne beznádejné alebo je ešte nejaká nádej, žeby sa zohnala? Bol istý prísľub od Jajcaj-a, že sa pozrú niekde v západoslovenskom regióne, ale nevieme ako to dopadlo.
A s inými ďalšími autobusmi sa nepočíta? Spomínal sa tu niekedy v diskusii aj autobus SM11, prípadne Ikarus 280. Niektoré DP alebo SAD-ky Ikarusy 280 vyraďujú a dávajú do šrotu. Nemohol by sa tiež jeden zakúpiť za šrotovú cenu pre DP?
Este by som doplnil "Ucastnici programu Piju dost maji slevu na nadstandardni pokoj, az budou hospitalizovani s cirhozou, ucastnici programu Chlastam maju narok na rakev zdarma"
(1100 piv mesacne = 36 piv denne = zhruba 2x prekrocena smrtelna davka)
Nutné doplnenie vlastného príspevku: Samozrejme, že obidve tieto protismerné linky by boli vedené nie po Košickej, ale po Spanyolovej. Potom by sa dala zabezpečiť aj tá ich zachádzka ku Carr. Vyriešilo by to aj spojenie s nemocnicou.
Tá veta o nedomyslení z môjho predošlého príspevku platí aj naďalej.
S tou L7 máš pravdu, že chodí z Hájika plná. Moja manželka robí na ŽU a chodí ňou takmer denne. Z Hájika ňou chodia deti do škôl na iné sídliská až po Vlčince, a tiež študenti na stredné školy a ŽU. Z prvej ruky viem (hovorím o rannej špičke), že:
1. Býva úplne plná už na Hájiku.
2. Počas cesty sa nevyprázdňuje, skôr naopak.
3. Veľa žiakov chodí ňou do škôl na Hlinách (Energetické učilište, saleziánska učňovka, Gymnázium Hlinská, Združená stredná odborná škola)
4. Plná chodí až ku ŽU, kde vytsupujú vysokoškoláci z Ha, a na Vlčince, kde chodí veľa detí do škôl. Rodičia ich tam dali práve preto, že je tam z Hájika priame spojenie tam i späť.
Z Hájika na Vlčince (Fatranská) je to cez Solinky najrýchlejšie spojenie, rýchlejšie ako L17, ktorá ide cez centrum (rozdiel je podľa CP 2 min., ale v skutočnosti aj 8 min.). Aj preto býva ráno problém do L7 nastúpiť už na východzej zastávke, lebo sa javí ako najlepšia. Myslím si, že táto linka je potrebná, už aj tým, že nezaťažuje križovatky centra stovkami ľudí, ktorí tam nepotrebujú ísť. Ak sa nebude volať L7, to nevadí, len by bolo veľmi dobré, keby sa zachovalo existujúce priame spojenie. Ja sa osobne prihováram za zachovanie funkcionality protismerných liniek L7 a L17. Môžu sa pokojne volať L6 a L16, a mať vhodné intervaly. Ak by niektoré z nich cestou zachádzali ku Carrefouru (povedzme 2x za hodinu od otváracej hodiny do zatváracej hodiny), možno by to nebolo veľké zdržanie. (Určite som zas niečo nedomyslel - vopred sa ospravedlňujem.)
Tak nad takýmto riešením som uvažoval aj ja, akurát by som tú linku O označil ako L14. Tým pádom by L4 jazdila ako teraz a L14 cez kopec. A aj z diaľky by bolo nepravidelnému cestujúcemu jasné, kam to ide.
Ad. k zrušeniu linky 7/17 (musím priznať, že dodnes neviem, ktorá akým smerom ide). V poslednej dobe sledujem, že z L7 ráno veľa školákov vystupuje na zastávke Poľná. A keďže chvíľu pred ňou ide prázdnejšia L4, tak nepredpokladám, že by títo cestovali od Polície, ale z Hájika alebo Závodia. Takže ani na nich by sme nemali zabúdať.
Inak ešte sem hodím jeden návrh Tb linkového vedenia, ktorý ešte nie je dopracovaný, ale aj tak. Jediné čo by pri ňom bolo treba dobudovať, je chýbajúce obratisko na Solinkách.
L1 (cintorím - Kvačalova -) Rondel - ŽST - Košická - Vlčince - ŽU - Solinky (môže byť aj okruh) 15/30/15//30
L3 súčasná trasa 7,5/20/10//20
L4 súčasná trasa 15/15/15//30
L5 Solinky - Štúrovo nám. - Vlčince 20/20/20//30
L6 Hájik - ŽST - nemocnica - Carrefour 15/30/15//30 (v rannej špičke možno potiahnuť až na Vlčince)
L7 Hájik - Hliny - Solinky - ŽU - Vlčince 15/30/15//30
Získame priame spojenie odvšadial všade, možnú vzájomnú koordináciu L1/L4, L4/L7 a L6/L7, akurát pri ŽU nemožno linky koordiovať.
Je to trochu přitažené za vlasy, ale proč ne! Každopádně by si měli odpovědní (nejen) na DPmŽ uvědomit, že skutečnost, že poskytují dotované veřejné služby nemá na rozhodování jejich klientů vliv. A měli by se tedy inspirovat soukromým sektorem, jak se "leze do řiti".
..takze praktiky z MHD a mob. operatorov sa postupne presuvaju do dalsich sektorov :
Ako informuje česká bulvární tlač jedna z nejznámějších restaurací v
> Praze - Hospoda Nohýnková Květuše - chystá pro své zákazníky od
> začátku příštího měsíce dosud nevídanou novinku. Jedná se o takzvané
> Pivní tarify (Piju málo, Piju dost a Chlastám), které mají zvýhodnit
> pravidelné návštěvníky.
>
> Tarify jsou koncipovány následovně:
> *Piju málo* - měsíční poplatek: 100,-Kč. V ceně programu je 10
> desetistupňových piv a malý rum. Dále je každé desáté pivo zdarma.
> *Piju dost* - měsíční poplatek: 500,- Kč. Měsíční paušál obsahuje 55
> piv, 4 velké rumy a 2 fernety. Každé třicáté pivo nad limit cenového
> programu je zdarma.
> *Chlastám* - měsíční poplatek: 8.500,- Kč. V rámci měsíčního paušálu
> je zahrnuto 1100 piv, 10 velkých rumů, 8 fernetů a 6 absinthů. Každé
> dvacáté pivo po vyčerpání paušálu je zdarma.
>
> Nevýhodou všech tří programů může být skutečnost, že nevypitá piva se
> nepřevádějí do následujícího měsíce. Každopádně jde o revoluční službu
> v českém pohostinství
To já si (s dovolením) počkám až na konkrétní ceny a podmínky těch biletů. Pokud to bude klasický měsíční lístek jak je v celém zbytku EU standard, pak se taky zdržím negativních komentářů. Já se jen bojím, aby to nebylo nějaké další žilinské "špecifikum"- buď moc drahé (posledně jsem sice naschval přestřelil, ale pokud to bude víc než 40-násobek základního tarifu, bude to formalita), nebo s doplňujícími podmínkami.
Priznám sa, že ja osobne nevidím zmysel v zobojsmernení otočky Jaseňová či dokončení troljizácie Centrálnej. Leda ak ako manipulačné trate bez pravidelnej linky.
Ešte jeden názor :
1.) ukazuje sa, že zokruhovanie trolejbusovej siete prinieslo viac problémov s obsluhou siete čo najmenším počtom liniek ako pôvodná sieť pozostávajúca z radiálnych tratí.
2.) obratiská Solinky-Jaseňová a Vlčince-Fatranská neboli prispôsobené zokruhovaniu siete, z čoho vyplýva napr. dnes komplikované vedenie linky 5. Vzhľadom na konštrukciu týchto obratísk je možné upraviť obratisko Jaseňová na obojsmerné. U obratiska Fatranská by to bolo komplikované vzhľadom na jeho umiestnenie v trojuhoľníku križovatky a polohu nástupnej a výstupnej zastávky.
3.) Niektoré zásahy do siete by pomohli pri konštrukcii linkového vedenia. Okrem vyššie spomenutej úpravy obratiska Jaseňová je to zatrolejovanie Centrálnej ulice, čím sa vytvorí kompletný okruh okolo Soliniek. Ďalej doplnenie výhybiek na kruhovom objazde pri OC Dubeň umožňujúce prejazd trolejbusu zo smeru Obchodná na obratisko OC Dubeň. Je jasné, že tieto zásahy by si vyžadovali finančné náklady. Treba zvážiť ich opodstatnenie, ale netvrdiť „to sa nedá“.
Po prečítaní predchádzajúcich príspevkov uvediem jeden minimalistický variant čo do počtu liniek. Všetky linky sú obojsmerné. Vladimírov návrh na vedenie linky 4 je zapracovaný s tým, že spoje idúce celý okruh sú označené ako linka 1, t.j. cestujúci nemusí skúmať, ktorý spoj linky 4 ide v trase Vlčince-žst-Solinky a ktorý vykoná celý okruh cez Veľký Diel. Linky 1 a 4 majú v celej trase preložený interval (7 resp.8/12/15).
Ja by som radsej Hajicanom nechal sucasnu linku 6, ako 16. Predsa len, cim menej liniek okraj-centrum (16) a cim viac liniek okraj-centrum-okraj (6), tym lepsie.
Drobne zmeny by linkovemu vedeniu mohli pomoct. Ale nevidim racionalny dovod (ani zatial nebol uvedeny), preco robit tak radikalne zmeny. (minimalny pocet liniek predsa nemoze byt prvorade kriterium. A ak sa niektore linky neprekladaju, tak je to skor vinou CP ako linkoveho vedenia.) A hoci by aj existovali prestupne listky, samotna nutnost prestupovat urcite neprilaka cestujucich. Ak sa v urcitom case na urcitej trase nazbiera dostatocny pocet cestujucich na uspokojivu obsadenost vozidla, preco im neponuknut priame spojenie? Preto povazujem za vhodne ponechat linky L7 a L17 ako spickove. Ku Vladimirovmu navrhu prevadzky L4 #6042) si dovolim rozpisat moje predstavy intervalov.
L15 a L16 zrusene. L1 a L8 nezmenene.
L3 : rano, sedlo PD a vikend ako dnes, popoludni PD po 12´
L4 (dvojkoleckova): v PD od 5:00 do 20:00 po 12´; vecer 2 x /hod ; cez vikend po 20 min.
L5 (povodna Fat-Jas): po 20 min.
L6 (vynecha zast. CaM): špička po 24´, sedlo a vikend po 20 min.
L7 a L17 (vynechaju zast. M.S.): len v špičke po 24´.
Na spolocnych usekoch budu intervaly:
Hajik - stanica L6+L17 (opacne L6+L7): špička 12´ , sedlo a vikend po 20 min.
Vlcince - stanica L4+L6+L7 (opacne L4+L6+L17): špička po 6´, sedlo 8 x / hod; vikend po 10´
Solinky - stanica - Solinky L3+L4: špička (popoludnajsia) po 6´, sedlo 8 x / hod; vikend po 10´
stanica - ZU : v PD L4 po 12 minut (striedavo z jednej - druhej strany) + L17 v spicke po 24 min. ; L4 cez vikend po 30 min
Pri tychto intervaloch sa najazdi tolko km ako teraz, v case cestovania do prace a skol nebudu rusene priame spoje a na hlavnych trasach budu ako-tak atraktivne intervaly.
Sídlisko Hájik si popísal presne. Do extrému dotiahnutá socialistická paneláková výstavba s navrhnutou hustotou 300 obyvateľov/1 ha. Cieľový počet ubytovaných 15000 na 2/3 rozlohy Soliniek. Ale je tu jeden podstatný "detail". Po roku 1989 bolo sídlisko len na začiatku výstavby. V polovici 90.rokov bol upravený jeho územný plán, kde došlo k ZHUSTENIU výstavby oproti pôvodnému územnému plánu. Takže naozaj zostane tento obytný súbor navždy problematický.
Čo myslíš tým, že Hájičania sa nenaučili používať MHD a cestujú ráno dolu a poobede nahor? Ako inak by mali cestovať, keď sa ráno potrebujú dostať do zamestnania a do škôl a poobede domov? No, ešte by mohli podvečer cestovať do mesta za kultúrou a neskoro večer späť a cez víkend na výlety... alebo by sa mohli voziť po Hájiku... iste by to robili, keby mohli mať časové predplatné lístky a nemuseli platiť za každú jazdu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Peter K
L15 a L16 zrusene. L1 a L8 nezmenene.
L3 : rano, sedlo PD a vikend ako dnes, popoludni PD po 12´
L4 (dvojkoleckova): v PD od 5:00 do 20:00 po 12´; vecer 2 x /hod ; cez vikend po 20 min.
L5 (povodna Fat-Jas): po 20 min.
L6 (vynecha zast. CaM): špička po 24´, sedlo a vikend po 20 min.
L7 a L17 (vynechaju zast. M.S.): len v špičke po 24´.
Na spolocnych usekoch budu intervaly:
Hajik - stanica L6+L17 (opacne L6+L7): špička 12´ , sedlo a vikend po 20 min.
Vlcince - stanica L4+L6+L7 (opacne L4+L6+L17): špička po 6´, sedlo 8 x / hod; vikend po 10´
Solinky - stanica - Solinky L3+L4: špička (popoludnajsia) po 6´, sedlo 8 x / hod; vikend po 10´
stanica - ZU : v PD L4 po 12 minut (striedavo z jednej - druhej strany) + L17 v spicke po 24 min. ; L4 cez vikend po 30 min
Pri tychto intervaloch sa najazdi tolko km ako teraz, v case cestovania do prace a skol nebudu rusene priame spoje a na hlavnych trasach budu ako-tak atraktivne intervaly.