Reply on: LUK #5307:
Týmto spôsobom DP vyšiel v ústrety cestujúciml, že napr. L15 nekončí uprostred sídliska, ale na jeho konci Fatranskej a opačne L5 nezačína uprostred sídliska, ale na Fatranskej.
DP veľmi zmysluplno vyriešil linky L5/15 v otázke začiatku a konca okruhovej linky. Napr. z Fatranskej vychádza L5, prejde po strednom okruhu, ale nekončí na Fatranskej, ale o zastávku nižšie na MS. Tu prejde na odstavnú stopu, vodič vymení číslo na L15 a vychádza teraz z MS ako L15 smerom na Fatranskú, prejde stredným okruhom, ale nekončí na MS, kde začínal, ale prejde o zastávku ďalej na Fatranskú. Tu prehodí číslo na L5 a ide opačne, tak ako je uvedené povyše. Týmo spôsobom sa vyšlo v ústrety cestujúcej verejnosti, aby nebola konečná len na MS. Aby nedochádzalo k nedorozumeniam, lebo tá istá linka prechádza jeden medzizastávkový úsek až dvakrát, tak vpredu je tabuľka, že vozidlo napr. končí na Fatranskej a nejde ďalej na stredný okruh. Okrem toho na zastávke MS sú zastávky výstupné a nástupné zreteľne oddelené, prípadne aj zastávky, ktoré idú do centra a ktoré idú smer konečná Fatranská sú oddelené na protiľahlých stranách ulice.
Jozef
Na strednom okruhu premávajú zokruhované protismerné linky 5/15 a na veľkom trolejbusovom okruhu obdobne linky 7/17. Napríklad L7/17 vychádzajú zo sídliska Hájik dú rovnako po jednej trase asi 7 zastávok, a potom prechádzajú na veľký trolejbusový okruh, ktorý jedna linka obchádza sprava a druhá po ňom ide z ľavej strany a obe sa vrátia späť na sídlisko Hájik. Keby nebolo číselného rozlíšenia, tak cestujúci z Hájika by nevedel posúdiť či linka ide najskôr do centra alebo niekde na sídlisko. Vždy by sa síce doviezl na správne miesto, lebo obe prechádzajú protismerne tú istú trasu, ale niekedy by mu to trvalo podstatne dlhšie. Horšia situácia by vznikla na sídlisku Vlčince, kde trolejbusy zachádzajú do vnútra sídliska a cestujúci by na zokruhovanej protismernej linke nevedeli pri rovnakom čísle posúdiť či trolejbus ide do centra alebo na susedné sídlisko. Podobne (ešte komplikovanejšie) je to aj s L5/15, ktorá premáva na strednom okruhu. Čiže tých čísel trolejbusových je desať, ale liniek je len a len 8. Na schéme trolejbusových liniek je to jasne a zrozumiteľne zakreslené.