Historický kalendár:
27.8.2002 – Pred tromi rokmi v Žiline otvorili nový diaľničný privádzač Žilina - Ľavobrežná I. etapa, ktorý zlepšil dopravnú situáciu v severnom obchvate mesta. Celkové náklady na stavbu, ktorá má dĺžku 3,7 kilometra a charakter štvorprúdovej komunikácie, je 960 mil. Sk. Dobudovaním tohto úseku sa v Žiline vytvoril na Slovensku jediný mestský štvorprúdový mimoúrovňový okruh (okrem Košickej) v priemere asi 2 km, ktorý značne odľahčuje mestské komunikácie a umožňuje zabezpečovať kvalitnú MHD.
Nebolo by lepsie si namiesto stopiek vziat presne hodinky? Uplne presny cas sa da zistit podla telefonu, podla casovych znameni Slovenskeho rozhlasu a podla casovych znaciek atomovych hodin vysielanych pre nase uzemie z Nemecka (niektore lepsie hodinky si dokazu citat tento signal). Pre zistenie odchyliek casu palubakov od realneho casu potrebujes hodinky, ktore budu s presnostou +/- 15 sekund nastavene na spravny cas, stopky ani moc nie.
V Ziline sa ide robit audit kvoli velkemu mnozstvu zbytocnych trolejbusovych liniek? No slava, ja to hovorim uz davno, ze tych trolejbusovych liniek mate prilis vela. Prijimam tuto spravu s istym zadostucinenim.
Bola prevedená návšteva mesta Hannoveru. Síce by to patrilo skôr do DF Transport ale zo znmych dôvodov to dávam sem.
Keďže návšteva bola služobná, na preskúmanie MHD bolo len pár hodín. Postrehy z tohto:
Tarifa:
Pre krátkodobé cestovné lístky sa GVH delí na 3 zóny (Hannover, okolie a región), pre dlhodobé cestovné lístky sa zóna Hannover delí Ďalej na zóny Hannover 1 (širšie centrum) a Hannover 2 (periférie).
Ceny lístkov:
"Kurzstrecke" (do 3 zastávok v električkách, do 5 zastávok v autobusoch) 1,10 €.
Krátkodobé lístky pre 1/2/3 zóny:
Denný lístok pre jednu osobu (platí od označenia do ukončenia premávky, čo je cca. do 23:00 v autobusoch,m do 01:00 v električkách) 3,50/4,60/5,70 €.
Denný lístok pre 5 osôb 7,20/9,40/11,60 €.
Lístok na jednu cestu (ľubovoľne dlhú, pre cesty začínajúce a končiace v tej istej zóne sa platí len cestovný lístok pre 1 zónu, aj keď sa cestou prechádzajú iné zóny): 1,90/2,50/3,10 € u vodiča (len bus); 1,75/2,17/2,88 €.
Viacnásobné cestovné lístky:
6 x 1 zóna 10, 50 €, 6 x 2 zóny 13 €, 4 x 3 zóny 11,50 €.
Zľavnený cestovný lístok (napr. deti 6 - 14 rokov) vždy 1,- €.
Časové cestovné lístky pre 1/2/3/4 zóny:
Mesačný 44,50/56,-/63,50/76,50 €.
Mesačný 1. trieda (vlak) 71,20/90/102,-/120,50 €.
Mesačný od 60 rokov veku: 34,90/42,10/45,10/54,90 €.
Mesačný školáci: 31,-/39,70/43,60/53,- €.
Týždenný školáci: 8,40/10,70/11,90/14,40 €.
Polročný, prenosný, s mesačným splácaním - výška 1 mesačného poplatku: 40,80/51,30/58,20/69,30 €.
To isté 1. trieda: 65,30/82,10/93,10/110,90 €.
Ročný, prenosný, s mesačným splácaním - výška 1 mesačného poplatku: 37,10/46,70/53,-/63,- €.
To isté 1. trieda: 59,30/74,70/84,70/100,80 €.
To isté od 60 rokov veku: 29,10/35,10/37,60/45,80 €.
To isté školáci: 25,80/33,10/36,30/44,20 €.
ad Jozef:
ASPON NETREP!!!
VODICI DPMZ ODCHADZAJU ZO ZASTAVKY AJ SKOR AKO TREBA...
A POTOM SU AJ TAKY, CO STOJA NA ZASTAVKE AJ DVE MINUTY, ALEBO SA VLECU.. LEN ABY NESLI SKOR. MA TO DVE STRANY MINCE.
A zda sa mi, ze najlepsie ako ohodnotit cestujuceho je ze ho vysmiat, alebo ponizit.
Staci si pozriet tvoj vyrok, alebo jurajov vyrok, ze zoZa si ma privstat a ist o 10 minut skorsim busom.
Co by sa mu stalo, keby mu slusne odpovedal, ze obcas sa to stane, ze sa DPMZ ospravdelnuje a ze ani meskanky neposkytuju...
hmm????
Ale za to vsetci DPMZkari budete sa ohanat vypisom z palubneho pocitaca, ze L21 je pravidelne vytazena a ze ju menit netreba...
ad jsi:
podla palubneho pocitaca.... mate v tom riadny bordel, lebo palubny pocitac nema spravny cas. V ten den rano ked som dosiel na univerzitu som si kontroloval hodinky podla radia o 8:00 a zistil som, ze moje hodinky isli o 8 sekund skor....
Takze problem nie je u mna! a za tym stojim
K neskorym odchodom autobusou - sice som uz nejaku tu dobu pekne daleko od Ziliny, ale spominam si, ze skore odchody trolejbusov zo zastavky Obchodna (hlavne linka 4 vo vecernych hodinach) boli priam pravidlom. Islo mozno o 2 - 3 minuty, ale dost spojov mi takto uslo.
Keby som si musel z dovodu skorsieho odchodu trolejbusu vziat taxik, preplatil by mi naklady dopravny podnik?
Tak som sa vcera dopocul, ze aj v Ziline bol audit linkoveho vedenia, a ze sa na zaklade neho chystaju nejake zmeny. U autobusov je to hadam v pohode, lebo chodia vacsinov po samostatnych trasach {spravidla iba jedna linka}, ale trolejbusy sa budu menit teda...
Ale vyzera to, ze to bude podstatne rozumnejsie, ako v Bratislave ☺
Najlepsie mu ju zavries, ked nebudes chodit tym najposlednejsim spojom, ale tym o 10 minut skor o 5.26. Desat minut ta nezabije a v pripade vynimocnej udalosti mas este vzdy sicher spoj.
A k comu b y ti to potvrdenie bolo? DPMZ ako kazdy iny DP ma moznost rocne vynechat podla zmluvy urcite 0,0xxx promile spojov, ale "potvrdenie" nie je nikde pouzitelne.
Papyr