Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #5282:

Radsej si pozri grafikony a zistiš kolko mame trolejbusovych liniek- mame ich 8! Porovnaj 5 a 15 7 a 17 hmm? ?
Reply on: Kami #5276:
musím ťa sklamať, napíšem aj na mail, ale celý týždeň som služobne preložený do Hradca ako dozor pri výrobe a predaji čipovách kariet... škoda... [ďalší týždeň som v ZA, nakoľko mi začína škola]
Reply on: Nodes #5285:
Neobavaj sa. Pocet trolejbusov v sieti (cize intenzita tr dopravy) po audite pravdepodobne neklesne, klesne len pocet trolejbusovych liniek, cim sa na zostavajucich zahusti interval.

Re #5286 Jozef: "Pri trolejbusovej sieti, akú dokázala Žilina vybudovať zo svojich vlastných prostriedkov, je optimálny počet trolejbusových liniek."

Ja by som zakoncil tu vetu "...je optimalny pocet trolejbusovych liniek sest az sedem, a nie desat, ako ma Zilina."
Reply on: Jozef #5286:
Ved to. Zilina moze byt ako vzor pre ostatne mesta co sa tyka rozvoja ekologickej MHD. Aby niekoho nezacalo mrziet, ze je tolko trolejbusov a tak malo autobusov.
Reply on: Nodes #5285:

Nemusíš mať obavy, v trolejbusovom meste akým Žilina je, môže byť akurát nejaké doporučenie na vylepšenie. Autobusových liniek je zanedbateľný počet a v budúcnosti ak sa nájdu finančné prostriedky na výstavbu trolejbusových tratí, tak ich počet môže ešte klesnúť. Pri trolejbusovej sieti, akú dokázala Žilina vybudovať zo svojich vlastných prostriedkov, je optimálny počet trolejbusových liniek. Urbanizácia mesta umožnila vybudovať aj centrálny, stredný a veľký trolejbusový okruh., kde sa môžu vytvárať akékoľvek kombinácie liniek či už priame, zokruhované alebo protismerné. Preto nemám nijaké obavy, že nejaký audit by znamenal stagnáciu trolejbusovej dopravy v Žiline, v meste ktoré si toto všetko vybudovalo. Hodnota diela sa blíži k jednej miliarde korún.
Ten audit trolejbusovych liniek...Obavam sa, aby to neznamenalo zaciatok stagnacie trolejbusov.
Historický kalendár:
27.8.2002 – Pred tromi rokmi v Žiline otvorili nový diaľničný privádzač Žilina - Ľavobrežná I. etapa, ktorý zlepšil dopravnú situáciu v severnom obchvate mesta. Celkové náklady na stavbu, ktorá má dĺžku 3,7 kilometra a charakter štvorprúdovej komunikácie, je 960 mil. Sk. Dobudovaním tohto úseku sa v Žiline vytvoril na Slovensku jediný mestský štvorprúdový mimoúrovňový okruh (okrem Košickej) v priemere asi 2 km, ktorý značne odľahčuje mestské komunikácie a umožňuje zabezpečovať kvalitnú MHD.
Reply on: Jozef #5280:
Nebolo by lepsie si namiesto stopiek vziat presne hodinky? Uplne presny cas sa da zistit podla telefonu, podla casovych znameni Slovenskeho rozhlasu a podla casovych znaciek atomovych hodin vysielanych pre nase uzemie z Nemecka (niektore lepsie hodinky si dokazu citat tento signal). Pre zistenie odchyliek casu palubakov od realneho casu potrebujes hodinky, ktore budu s presnostou +/- 15 sekund nastavene na spravny cas, stopky ani moc nie.
Reply on: Juraj #5274:
V Ziline sa ide robit audit kvoli velkemu mnozstvu zbytocnych trolejbusovych liniek? No slava, ja to hovorim uz davno, ze tych trolejbusovych liniek mate prilis vela. Prijimam tuto spravu s istym zadostucinenim.
Bola prevedená návšteva mesta Hannoveru. Síce by to patrilo skôr do DF Transport ale zo znmych dôvodov to dávam sem.
Keďže návšteva bola služobná, na preskúmanie MHD bolo len pár hodín. Postrehy z tohto:
Tarifa:
Pre krátkodobé cestovné lístky sa GVH delí na 3 zóny (Hannover, okolie a región), pre dlhodobé cestovné lístky sa zóna Hannover delí Ďalej na zóny Hannover 1 (širšie centrum) a Hannover 2 (periférie).
Ceny lístkov:
"Kurzstrecke" (do 3 zastávok v električkách, do 5 zastávok v autobusoch) 1,10 €.

Krátkodobé lístky pre 1/2/3 zóny:
Denný lístok pre jednu osobu (platí od označenia do ukončenia premávky, čo je cca. do 23:00 v autobusoch,m do 01:00 v električkách) 3,50/4,60/5,70 €.
Denný lístok pre 5 osôb 7,20/9,40/11,60 €.
Lístok na jednu cestu (ľubovoľne dlhú, pre cesty začínajúce a končiace v tej istej zóne sa platí len cestovný lístok pre 1 zónu, aj keď sa cestou prechádzajú iné zóny): 1,90/2,50/3,10 € u vodiča (len bus); 1,75/2,17/2,88 €.
Viacnásobné cestovné lístky:
6 x 1 zóna 10, 50 €, 6 x 2 zóny 13 €, 4 x 3 zóny 11,50 €.
Zľavnený cestovný lístok (napr. deti 6 - 14 rokov) vždy 1,- €.

Časové cestovné lístky pre 1/2/3/4 zóny:
Mesačný 44,50/56,-/63,50/76,50 €.
Mesačný 1. trieda (vlak) 71,20/90/102,-/120,50 €.
Mesačný od 60 rokov veku: 34,90/42,10/45,10/54,90 €.
Mesačný školáci: 31,-/39,70/43,60/53,- €.
Týždenný školáci: 8,40/10,70/11,90/14,40 €.
Polročný, prenosný, s mesačným splácaním - výška 1 mesačného poplatku: 40,80/51,30/58,20/69,30 €.
To isté 1. trieda: 65,30/82,10/93,10/110,90 €.
Ročný, prenosný, s mesačným splácaním - výška 1 mesačného poplatku: 37,10/46,70/53,-/63,- €.
To isté 1. trieda: 59,30/74,70/84,70/100,80 €.
To isté od 60 rokov veku: 29,10/35,10/37,60/45,80 €.
To isté školáci: 25,80/33,10/36,30/44,20 €.

Ó, aké nečestné a nespravodlivé ? ? ? !!!
Reply on: marek #5278:

Ráno je múdrejšie ako večer a zajtra idem do mesta so stopkami.
Reply on: Tomi007 #5260:
To v ZA údajne nikoho nezaujíma. Tam cestujúcich zaujíma len omnoho dôležitejší údaj, koľko je to zastávok a či treba prestupovať:-D.
ale ani necakam, ze niekto ako juraj, jozef, alebo jsi odpovedia na moj predchadzajuci prispevok inak ako s oponovanim, alebo vysmechom.
ad Jozef:
ASPON NETREP!!!
VODICI DPMZ ODCHADZAJU ZO ZASTAVKY AJ SKOR AKO TREBA...
A POTOM SU AJ TAKY, CO STOJA NA ZASTAVKE AJ DVE MINUTY, ALEBO SA VLECU.. LEN ABY NESLI SKOR. MA TO DVE STRANY MINCE.

A zda sa mi, ze najlepsie ako ohodnotit cestujuceho je ze ho vysmiat, alebo ponizit.
Staci si pozriet tvoj vyrok, alebo jurajov vyrok, ze zoZa si ma privstat a ist o 10 minut skorsim busom.
Co by sa mu stalo, keby mu slusne odpovedal, ze obcas sa to stane, ze sa DPMZ ospravdelnuje a ze ani meskanky neposkytuju...
hmm????

Ale za to vsetci DPMZkari budete sa ohanat vypisom z palubneho pocitaca, ze L21 je pravidelne vytazena a ze ju menit netreba...



ad jsi:
podla palubneho pocitaca.... mate v tom riadny bordel, lebo palubny pocitac nema spravny cas. V ten den rano ked som dosiel na univerzitu som si kontroloval hodinky podla radia o 8:00 a zistil som, ze moje hodinky isli o 8 sekund skor....
Takze problem nie je u mna! a za tym stojim
Vyzera to, ze 2.9. sa budem nachadzat v Ziline. Uz som sa ohlasil VLKovi, pozriem si mesto a hadam si najdem cas aj na MHD.
K neskorym odchodom autobusou - sice som uz nejaku tu dobu pekne daleko od Ziliny, ale spominam si, ze skore odchody trolejbusov zo zastavky Obchodna (hlavne linka 4 vo vecernych hodinach) boli priam pravidlom. Islo mozno o 2 - 3 minuty, ale dost spojov mi takto uslo.


Keby som si musel z dovodu skorsieho odchodu trolejbusu vziat taxik, preplatil by mi naklady dopravny podnik?
Reply on: Mike #5273:
Ufff! nejak toho prilis zavcasu a vela vies... Ale asi tak.
Tak som sa vcera dopocul, ze aj v Ziline bol audit linkoveho vedenia, a ze sa na zaklade neho chystaju nejake zmeny. U autobusov je to hadam v pohode, lebo chodia vacsinov po samostatnych trasach {spravidla iba jedna linka}, ale trolejbusy sa budu menit teda...
Ale vyzera to, ze to bude podstatne rozumnejsie, ako v Bratislave ☺
Reply on: jsi #5271:
Podla mna problem moze byt v tom, ze cas v palubnych pocitacoch sa povazuje za presny, i ked to tak niekedy mozno byt nemusi.
Reply on: marek #5262:

Ta 17-tka isla podla vypisu z palubneho pocitaca zo stanice 7:13:26, takze problem bude niekde inde a nie u vodica.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement