Reply on: Jozef #5284:
V Historickom kalendári som včera spomínal, že pred tromi rokmi bol dobudovaný v Žiline mestský štvorprúdový mimoúrovňový okruh (okrem Košickej) v priemere asi 2 km. Autobusy MHD využívajú tento okruh minimálne a trolejbusové linky ho nevyužívajú. Trolejbusové linky na sídlisko Hájik L6, L16 a L7/17 prechádzajú cez okruh mimoúrovňovo cez kruhovú križovatku Rondel. Tadiaľto prechádza aj L1 a všetky trolejbusy vychádzajúce z depa na Kvačalovej. Trolejbusy idúce cez sídlisko Hliny po Komenského ul. L4, LL5/15 a L7/17 prechádzajú ponad štvorprúdovku, lebo tá je zapustená v zemi. Ďalšia paralelene vedúca L3 na sídlisko Solinky zas prechádza popod štvorprúdovku a obdobne popod prechádzajú trolejbussy na ul. Vysokoškolákov L6, L8 a L5/15. Jediné miesto, kde nie je mimoúrovňové križovanie je križovatka Košická, kadiaľ prechádzajú L1, L4 a L7/17. Zo sídliska Vlčince prechádzajú mimoúrovňovo na Košickú ulicu a cez štvorprúdový okruh majú aspoň trochu výhodu, že aj pri vypadnutých semaforoch sú na hlavnej ceste. MHD je pri mimoúrovňových križovatkách rýchlejšia a hlavne bezpečnejšia.
Jozef
Nemusíš mať obavy, v trolejbusovom meste akým Žilina je, môže byť akurát nejaké doporučenie na vylepšenie. Autobusových liniek je zanedbateľný počet a v budúcnosti ak sa nájdu finančné prostriedky na výstavbu trolejbusových tratí, tak ich počet môže ešte klesnúť. Pri trolejbusovej sieti, akú dokázala Žilina vybudovať zo svojich vlastných prostriedkov, je optimálny počet trolejbusových liniek. Urbanizácia mesta umožnila vybudovať aj centrálny, stredný a veľký trolejbusový okruh., kde sa môžu vytvárať akékoľvek kombinácie liniek či už priame, zokruhované alebo protismerné. Preto nemám nijaké obavy, že nejaký audit by znamenal stagnáciu trolejbusovej dopravy v Žiline, v meste ktoré si toto všetko vybudovalo. Hodnota diela sa blíži k jednej miliarde korún.