Reakcia na: Jozef #5284:
V Historickom kalendári som včera spomínal, že pred tromi rokmi bol dobudovaný v Žiline mestský štvorprúdový mimoúrovňový okruh (okrem Košickej) v priemere asi 2 km. Autobusy MHD využívajú tento okruh minimálne a trolejbusové linky ho nevyužívajú. Trolejbusové linky na sídlisko Hájik L6, L16 a L7/17 prechádzajú cez okruh mimoúrovňovo cez kruhovú križovatku Rondel. Tadiaľto prechádza aj L1 a všetky trolejbusy vychádzajúce z depa na Kvačalovej. Trolejbusy idúce cez sídlisko Hliny po Komenského ul. L4, LL5/15 a L7/17 prechádzajú ponad štvorprúdovku, lebo tá je zapustená v zemi. Ďalšia paralelene vedúca L3 na sídlisko Solinky zas prechádza popod štvorprúdovku a obdobne popod prechádzajú trolejbussy na ul. Vysokoškolákov L6, L8 a L5/15. Jediné miesto, kde nie je mimoúrovňové križovanie je križovatka Košická, kadiaľ prechádzajú L1, L4 a L7/17. Zo sídliska Vlčince prechádzajú mimoúrovňovo na Košickú ulicu a cez štvorprúdový okruh majú aspoň trochu výhodu, že aj pri vypadnutých semaforoch sú na hlavnej ceste. MHD je pri mimoúrovňových križovatkách rýchlejšia a hlavne bezpečnejšia.
Jozef
Na strednom okruhu premávajú zokruhované protismerné linky 5/15 a na veľkom trolejbusovom okruhu obdobne linky 7/17. Napríklad L7/17 vychádzajú zo sídliska Hájik dú rovnako po jednej trase asi 7 zastávok, a potom prechádzajú na veľký trolejbusový okruh, ktorý jedna linka obchádza sprava a druhá po ňom ide z ľavej strany a obe sa vrátia späť na sídlisko Hájik. Keby nebolo číselného rozlíšenia, tak cestujúci z Hájika by nevedel posúdiť či linka ide najskôr do centra alebo niekde na sídlisko. Vždy by sa síce doviezl na správne miesto, lebo obe prechádzajú protismerne tú istú trasu, ale niekedy by mu to trvalo podstatne dlhšie. Horšia situácia by vznikla na sídlisku Vlčince, kde trolejbusy zachádzajú do vnútra sídliska a cestujúci by na zokruhovanej protismernej linke nevedeli pri rovnakom čísle posúdiť či trolejbus ide do centra alebo na susedné sídlisko. Podobne (ešte komplikovanejšie) je to aj s L5/15, ktorá premáva na strednom okruhu. Čiže tých čísel trolejbusových je desať, ale liniek je len a len 8. Na schéme trolejbusových liniek je to jasne a zrozumiteľne zakreslené.