Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vladimír:
Pozrel som si nový "Katalóg vozidiel" a pri Karose City bus 12m pod ev. číslo 10 a jeho popise je omylom vložený Ikarus z roku 1990 a nie nízkopodlažná Karosa City bus 12m #10 o ktorej sa v popise píše.
Reply on: Jakub #2562:

"ohromny vztak k zakaznikom, ze sa neobtazoval ani len zverejnit nejaku relevantnu e-mailovu adresu. Na ich stranke su len nejake zahadne funkcie "EON", "DPN", "tech. dok."
Jakub trošku miernejšie k tej kritike. Toto už nie je ktitika, ale zavádzanie ostatných, nechcem to nazvať horšie. Na stránke DPMŽ máš e-mailové adresy. Každá pošta v organizácii prechádza cez sekretariát riaditeľa a ten si poštu pridelí podriadeným. Prípadne aj sám riaditeľ má e-mail. Hádam nechceš písať ma oddelenie logistiky (MTZ), že ti meškal spoj. A skratky, ktoré sú uvedené vychádzajú zo systemizácie, kde je riaditeľ tak musia byť aj námestníci. Môže byť výrobný námestník, ekonomický námestník, prevádzkový a pod. V DP majú ekonomicko-obchodného námestníka (EON), dopravno-prevádzkový námestník (DPN) a podobne. Mňa to netrápi akú majú systemizáciu a ako sa volajú ich funkcie. Kontakt na DP je cez sekretariát riaditeľa, prípadne priamo riaditeľ.
Reply on: Miro #2559:

Už som tu. Študent môže použiť papierový zľavnený lístok, ale musí mať zakúpenú čipovú kartu. Čipová karta slúži ako doklad na preukazovanie zľavy.
Kombinácia rôznych lístkov v MČK nie je možná. Pred nabitím sa musíš rozhodnúť či chceš používať jednopásmové alebo dvojpásmové lístky a potom počet ciest.
DPMŽ mal predstavu takmer o úplnej elektronozácii cestovného. To bol aj prípad študentov. Vytvorili si databázu a porovnávali ju s podkladmi zo ŽU. Takto mali prehľad o všetkých študentoch aj v prípade, ak prerušili štúdium nemohli ďalej využívať zľavnenú MHD. Samozrejme, že všetci mali MČK. Pri tejto "elektronizácii cestovného" sa akosi pozabudlo na žilinských študentov študujúcich mimo Žiliny, že MČK je pre nich nevhodná. Ak príde domov, do svojho mesta, tak jeho a náš vlastný DP sa správajú k nim macošsky. Aby mohol používať zľavnené lístky, bolo mu to umožnené len cez MČK, kde si musel dať nabiť 10 ciest do 30 dní. Načo je študentovi 10 ciest na jeden mesiac ak cestuje domov jeden až dvakrát mesačne? Situáciu mohli vyriešiť elegantne, že nemuseli pre týchto študentov viazať 10 ciest na dobu 30 dní. Aj keby bol študent prestal študovať DP, by neschudobnel pri tom počte ciest.
Situácia sa však zmenila, ale neviem odkedy, študenti vysokých škôl môžu používať aj papierové JCL a ako doklad na zľavu im slúži MČK. V rámci elektronizácie a vytvorenej databázy, ktorá je zavedená, cez MČK môže revízor zisťovať totožnosť cestujúceho. Ako som spomínal, študenti by ani nemuseli používať zľavnené papierové lístky, ak by im nebola viazaná doba platnosti nabitých ciest napr. 10 ciest minúť do 30 dní.
Tieto a ďalšie údaje. napr. zľavnené jednopásmové lístky, treba jasne zapracovať do Tarify MHD v Žiline, aby sa zbytočne predchádzalo nedorozumeniam.
Reply on: Miro #2572:

technicky aj prakticky by to šlo, ale realita je úplne iná. ono, keď sa tak vezme, ak máme integrovanú dopravu, znamená to, že môžeme cestovať čímkoľvek za rovnakú cenu. ono sa to vlastne už pri tom vlaku rozchádza. takže aká integrovaná doprava? integrovaná doprava, ktoré beží na viacerých miestach CR ako napr. aj v Blave [BID] je na rovnakom princípe, takže nejaké ŽRIDS je pre mňa iba hudbou veľmo - veľmo ďalekej budúcnosti...
VLK
Reply on: Miro #2573:
Presne. Z dovodov znamych zrejme len Popluharovym ludom to ponukaju, ale tuto moznost nezverejnuju. Zeby to bolo ich umyslom - nechat cestujuceho, nech plati viac?
Reply on: Jakub #2571:
A kde je cenník jednopásmového predplatného študentského lístka? Nikde?
Reply on: Jakub #2571:
Tých spojov L2 nadväzujúcich na vlak je 1 (slovom jeden) a aj to len cez letné prázdniny, keď jazdí "kúpaliskový" vlak s odchodom 9:55 zo žst. Žilina.
Teda pardon, posledné dva spoje z Bytčice tiež zachádzajú na stanicu Bytčica.
Čo sa týka prestupného lístka ŽRIDS, ten odradí nielen komplikovanosťou, ale aj cenou, pretože ten ráta s prestupom na žst. Žilina, ale väčšina cestujúcich má možnosť prestúpiť v Bytčici alebo Záriečí, od júla dúfajme aj na zastávke Solinky a v tom prípade je lacnejšie zaplatiť si zvlášť vlak a zvlášť MHD. Tak ma napadá: dajú sa do jednej čipovej karty nabiť jazdy na železnicu aj na MHD (nemyslím tie kombinované prestupné, ale dve rôzne, napr. Rajec-Bytčica a dvojpásmová na MHD)? Technicky by to šlo, vo vlaku by mi odrátalo jeden druh a v MHD druhý.
Pred rokom až dvoma sa hovorilo aj o integrácii SAD do ŽRIDS, ale odvtedy je ticho. Asi niekto, kto má možnosť to ovplyvniť, nemá záujem ?
Reply on: Miro #2570:
Existuje aj jednopasmovy CL studentsky preplateny, ale ako spravne pises, o jeho existencii nie je v Tarife ani zmienka (cize dalsia nezrovnalost v Tarife). Niekedy to pouzivam, aj ked to v Tarife nenajdes, takyto CL ti vydaju aj s potvrdenim. A to sa pamatam, ako ista cestujuca v zaciatkoch pisala do ZV, ze preco nemaju aj studenti narok na jednopasmove listky a sef DPMZ povedal, ze studenti narok nemaju, lebo oproti inym su uz aj tak dost zvyhodneni. A vida, neskor sa uz na toto zabudlo a DPMZ vydava aj jednopasmove studentske CL. V Tarife ani zmienka.

Inak o integracii verejnej dopravy sa hovori len v suvislosti s Rajeckou dolinou, ale pripad tvojej dcery ukazuje, ze treba integrovat aj ostatne subezne useky. Aby sa nestavalo, ze so SAD je to lacnejsie, lebo SAD pocita cestovne podla km pasiem a MHD podla zastavkovych. Takto si zbytocne konkuruju. Keby sa zaviedlo rovnake cestovne (samozrejme casove), mohlo by sa usetrit. Sucasna L26 by sa mohla zrusit v useku ZST-Rosinska, VUVT. Proste vytvorit skutocny IDS, kde bude jedno, akym dopravcom sa cestujuci vezie, bude to za rovnakych podmienok. Sucasny paskvil honosne nazvany ZRIDS totiz s IDS nema spolocny asi nic (ak pominieme par spojov L2, nadvazujucich na vlak a pokus o akesi cestovne na jeden listok, ktore svojou komplikovanostou odradi uz na prvy pohlad).
Reply on: Jakub #2569:
Veď práve, kartu nemá, lebo sme už dávno skonštatovali, že sa nevyplatí ju kúpiť. Bývame pri štadióne (Uhoľná ul.), takže chodí na autobusovú stanicu SAD na smer Rosina a Višňové. Platí si mesačný študentský lístok na zastávku Žilina-Zvolenská za 144,- Sk, čo je pri cca 40 cestách 3,60 Sk za jednu jazdu. Mohla by použiť aj L26, čo je 5 zastávok. Nenašiel som teraz v tarife či existuje predplatný študentský jednopásmový, ale aj tak mi vychádza, že by to bolo drahšie. Okrem toho SAD má na tejto trase oveľa viac spojov.
Pre zaujímavosť, aj jednorazový celý cestovný lístok je u SAD na tejto trase lacnejší než u DPMŽ. ?
Reply on: Miro #2566:
3 Sk za potvrdenie o navsteve skoly netreba, akceptuju aj tie vydane skolou. Jedine ak za ziadanku, pokial este kartu nema.
Inak to byvate niekde v centre, ked jazdi iba SAD? Pretoze z Rosiniek na aut. st. sa dostane, ale potom pesi?
Reply on: Miro #2567:
No vsak jasne, ze sa nevyvlastnilo, pisal som ze to nie je problem podla Slotu, nie podla mna ☺ . A najnovsie ma na krku aj trestne stihanie za zneuzitie pravomoci verejneho cinitela. Keby radsej sa takou vervou vyvlastnoval v Budatine, co je sucast Ziliny a nie v samostatnej obci...
Reply on: Jakub #2563:
K tomu len toľko, že podľa mojich vedomostí sa pre KIA zatiaľ nič nevyvlastnilo. Boli to asi len silné reči. Čo sa týka toho domu v Budatíne, k tomu nemám slov. Vie mi niekto povedať, ako to tam vyzerá ráno, keď idú všetci do mesta?
Reply on: Jakub #2565:
Ale najprv by si musela kúpiť tuším za 3,- Sk od DPMŽ tlačivo na potvrdenie o návšteve školy, potom čipovku tuším za 150,- Sk a potom vyskúšať ušetriť 5,- Sk na cestovnom. Trochu drahý pokus, keď cestuje stále s SAD a s DPMŽ tak dvakrát do roka ?
Reply on: Miro #2559:
Pred nabitim cipovky si musis dobre rozmysliet, ci chces cestovat len do 5 zastavok alebo nad, kombinacie nie su mozne.
Ci to funguje s tymi papierovymi polovicnymi listkami, by mohla ako pokusny kralik vyskusat tvoja dcera, akurat s rizukom, ze to v pripade neuspechu moze byt o par stoviek navyse drahsie ☺ .
Tak som napísal svoju predstavu o riešení dopravy pri nákupných centrách pri ul. Vysokoškolákov:

Vychádzam z toho, že MHD má mať prednosť pred individuálnou dopravou aj za cenu toho, že človek, ktorý ide autom nakupovať do hypermarketu, prejde nejaký kilometer navyše. Okrem toho treba zabezpečiť čo najlepšiu priepustnosť v hlavnom smere MHD, t.j. Vysokoškolákov -
Obchodná.

Aby mala MHD prednosť, treba urobiť smer, v ktorom premáva, ako hlavnú cestu. To znamená zrušiť tie dva kruháče a ako hlavnú cestu urobiť smer od mesta a potom doľava na Obchodnú.

Na križovatke Lidl by mohol byť ľavý pruh na odbočovanie vľavo k Lidlu a pravý pre priamy smer. Od Lidla by som povolil len odbočovanie doprava.

Na mieste dnešného kruháča pri Carrefoure by hlavná cesta odbočovala doľava v ľavom pruhuna Obchodnú a z pravého pruhu by sa dalo odbočiť doprava k Carrefouru alebo ísť rovno po Vysokoškolákov.
Od Carrefouru by sa vychádzalo na Vysokoškolákov o pár metrov ďalej, približne na úrovni priečelia Carrefouru. Tam by mohol byť aj kruhový objazd, ktorý by zabezpečil aj vjazd
ku Carrefouru v smere od Kauflandu a vjazd aj výjazd od Baumaxu.
Z Vysokoškolákov v smere od Kauflandu by bolo povolené ísť len rovno a doprava. Vjazd kuCarrefouru z tejto strany by bol možný z vyššieuvedeného kruhového objazdu na úrovni
priečelia Carrefouru.
Z Obchodnej by bolo možné odbočiť len doprava po hlavnej na Vysokoškolákov v smere do mesta.
Trolejbus L8 by vchádzal ku Carrefouru tam kde teraz a vychádzal by na novom výjazde na Vysokoškolákov a potom by pokračoval priamo cez novú križovatku Vysokoškolákov - Obchodná.

Kruháčik pri Kauflande môže zostať, ten tam má svoje opodstatnenie.

Takto by dostala najvyššiu prioritu MHD - hlavný smer Vysokoškolákov - Obchodná. Okrem toho by sa maximálne oddelila od individuálnej dopravy ku Kauflandu, Baumaxu a Carrefouru, najmä v smere od Vlčincov.

Individuálna doprava by to mala len o čosi horšie a to v smere od Vlčincov ku Kauflandu a Carrefouru by bolo potrebné ísť po Obchodnej k NAY elektrodomu a tam doprava na Vysokoškolákov. Obchádzka max. kilometer. Ak by sa obnovila spojka medzi Obchodnou a Vysokoškolákov pri starom nákupnom centre, tak aj menej.
Druhé obmedzenie individuálnej dopravy by bolo pri výjazde od Lidla. Tam by sa dalo pouvažovať aj o povolení odbočenia vľavo prípadne s dopravou riadenou semaformi, ktoré by
reagovali na hustotu premávky z jednotlivých smerov.

Ešte by bolo potrebné vyriešiť prechádzanie chodcov a cyklistov cez Obchodnú od Baumaxu k Lidlu. Ideálny by bol nadchod (Obchodná tu klesá, takže by ani nemusel ísť veľmi strmo do kopca), alebo kým by nebol nadchod, tak tam obmedziť rýchlosť a nainštalovať spomaľovacie prahy.

Toľko moja predstava. Očakávam vaše názory.
Prave bol v poludnajsom Zurnale na Twiste prispevok o tom dome v Budatine. P. Choluj povedal, ze statu sa zatial s majitelmi nepodarilo dohodnut a ak sa to nepodari ani neskor, ten dom tam ostane.
Tak neviem, ked podla Slotu nie je problem vyvlastnit pozemky pre sukromnu firmu (navyse na uzemi, ktore Ziline nepatri), preco sa teraz tak neangazuje vo vyvlastneni pre statnu cestu (navyse na uzemi Ziliny)?
Reply on: Martin #2557:
V tomto ti sud naozaj nepomoze, pretoze bud s tym suhlasis alebo nie a cestujes pesi. Ale mozno by stalo za to, aby sa na to pozrel Protimonopolny urad. DPMZ ma fakticky monopol na hromadnu prepravu osob po meste a tym, ze si vynucuje cestovanie vyhradne s cipovymi kartami, aj ked na to nie je ziaden opravneny dovod, zneuziva svoje postavenie.
Chcel som mat aj nazor priamo DPMZ a rozhodol som sa im napisat, ale DPMZ ma taky ohromny vztak k zakaznikom, ze sa neobtazoval ani len zverejnit nejaku relevantnu e-mailovu adresu. Na ich stranke su le nejake zahadne funkcie "EON", "DPN", "tech. dok.", odkial by som sa zrejme odpovede nedockal a riaditelovi pisat vyznam nema, kedze namiesto toho, aby napravoval to, co uz "dopravni odbornici" pokazili, sa venuje radsej zbieraniu modelov trabantov... Ked som isiel do Bratislavy a potreboval som nieco ohladom tarify vysvetlit, rano som mal v schranke odpoved.
Reply on: Martin #2557:
To vsetko je prejavom bud 1. arogancie DPMZ (ktora sa prejavuje od pracovniciek v predajniach cez niektorych revizorov az po vedenie) alebo 2. neschopnosti.
Ak ide o 1. pripad, tam nie je co riesit, lebo ide o politiku voci cestujucim. Ak ide o 2. pripad, viem, ze DPMZ sice nema pravne oddelenie, ale nic im nebrani v tom, aby svoje vnutorne predpisy dali skoro za par stoviek urobit tip-top niektorej advokatskej kancelarii (a DPMZ nespolupracuje s hocikym, ale len s niekolkymi najprestiznesjimi zilinskymi advokatmi).
Reply on: Miro #2558:
Riaditeľ DPMŽ sa po počiatočnom slušnom dojme a prejavovaní snáh o spoluprácu pekne vyfarbuje.
Reply on: Jozef #2552:
Čiže ak tomu dobre rozumiem, súčasný stav je taký, že študent môže použiť papierový zľavnený lístok (polovičný?), ale musí mať zakúpenú čipovú kartu, v ktorej ale nemusí mať nabité žiadne jazdy?
A ešte jedna otázka ma zaujíma: je možné do jednej čipovej karty (obyčajnej alebo študentskej) nabiť celé (nad 5 zastávok) aj zvýhodnené jazdy (do 5 zastávok)? Ako sa v takom prípade dá najavo označovaču, či si chcem označiť celú alebo zvýhodnenú jazdu?
Zaujíma ma to len teoreticky, pretože MHD Žilina našťastie musím použiť len sporadicky a z dôvodov, ktoré som tu opísal (neochota uznávať papierové zľavnené lístky študentom), používam aj na cestovanie po meste radšej SAD.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.