Teraz konkrétne:
1.) kruhový objazd pri Carrefoure spĺňa ako tak podmienku rovnomernej záťaže zo všetkých 4 smerov. Jeho vonkajší a vnútorný priemer mali byť podstatne väčšie. To sa už dnes nedá realizovať bez toho, aby sa nezlikvidovalo čerpadlo Slovnaftu. Je to náhoda, že ho postavili tak blízko ku križovatke a nenechali žiadnu priestorovú rezervu ?
2.) z každého smeru vchádzajúceho do kruhového objazdu sa malo urobiť priame pravé odbočenie mimo objazd. To by využilo pravý pruh na štvorprúdovke a výrazne odľahčilo jazdný pruh na objazde. A dokonca sa to dá dorobiť ešte aj teraz, napr.výjazd Obchodná-Vysokoškolákov (smer nemocnica) by využila aj MHD bez zdržania na kruháči.
3.) kruhový objazd pri Kauflande vôbec nespĺňa podmienku rovnomernej záťaže zo všetkých 4 smerov. Hlavný smer je ul.Vysokoškolákov, vjazd a výjazd od Kauflandu je podstane menej exponovaný a smer od internátnej ulice okrem zásobovania Carrefouru a niekoľkých osobných áut nevyužíva takmer nikto. Tu je vhodnejšia svetelná križovatka.
4.) kruhový objazd pri Lidli nespĺňa ani normové parametre pre šírku a polomery komunikácie. Je príznačné pre Žilinu, že tu môžu byť takéto stavby vôbec skolaudované a uvedené do prevádzky...
5.) keď predstavitelia mesta a investor (a bohužiaľ aj p.Popluhár sa k nim pridal) zdôvodňovali výstavbu kruhových objazdov, argumentovali rovnomernosťou záťaže zo všetkých smerov vchádzajúcich do objazdu. Ako to mohli tvrdiť, keď investor objednal dopravný prieskum 2 roky po uvedení do prevádzky !? Pritom túto podmienku spĺňa len objazd pri Carrefoure.
1.) kruhový objazd pri Carrefoure spĺňa ako tak podmienku rovnomernej záťaže zo všetkých 4 smerov. Jeho vonkajší a vnútorný priemer mali byť podstatne väčšie. To sa už dnes nedá realizovať bez toho, aby sa nezlikvidovalo čerpadlo Slovnaftu. Je to náhoda, že ho postavili tak blízko ku križovatke a nenechali žiadnu priestorovú rezervu ?
2.) z každého smeru vchádzajúceho do kruhového objazdu sa malo urobiť priame pravé odbočenie mimo objazd. To by využilo pravý pruh na štvorprúdovke a výrazne odľahčilo jazdný pruh na objazde. A dokonca sa to dá dorobiť ešte aj teraz, napr.výjazd Obchodná-Vysokoškolákov (smer nemocnica) by využila aj MHD bez zdržania na kruháči.
3.) kruhový objazd pri Kauflande vôbec nespĺňa podmienku rovnomernej záťaže zo všetkých 4 smerov. Hlavný smer je ul.Vysokoškolákov, vjazd a výjazd od Kauflandu je podstane menej exponovaný a smer od internátnej ulice okrem zásobovania Carrefouru a niekoľkých osobných áut nevyužíva takmer nikto. Tu je vhodnejšia svetelná križovatka.
4.) kruhový objazd pri Lidli nespĺňa ani normové parametre pre šírku a polomery komunikácie. Je príznačné pre Žilinu, že tu môžu byť takéto stavby vôbec skolaudované a uvedené do prevádzky...
5.) keď predstavitelia mesta a investor (a bohužiaľ aj p.Popluhár sa k nim pridal) zdôvodňovali výstavbu kruhových objazdov, argumentovali rovnomernosťou záťaže zo všetkých smerov vchádzajúcich do objazdu. Ako to mohli tvrdiť, keď investor objednal dopravný prieskum 2 roky po uvedení do prevádzky !? Pritom túto podmienku spĺňa len objazd pri Carrefoure.
VLK
technicky aj prakticky by to šlo, ale realita je úplne iná. ono, keď sa tak vezme, ak máme integrovanú dopravu, znamená to, že môžeme cestovať čímkoľvek za rovnakú cenu. ono sa to vlastne už pri tom vlaku rozchádza. takže aká integrovaná doprava? integrovaná doprava, ktoré beží na viacerých miestach CR ako napr. aj v Blave [BID] je na rovnakom princípe, takže nejaké ŽRIDS je pre mňa iba hudbou veľmo - veľmo ďalekej budúcnosti...
VLK