Tak toto funguje mozno v DPMZ, ked uz sekretariat riaditela DPMZ nema na starosti nic ine ako triedit vsetky e-maily dosle do firmy, ale v normalnej firme by som ocakaval, ze pre kontakt so zakaznikom maju nieco ako info@firma.sk. Chces mi povedat, ze ak mas problem napr. mobilnym operatorom alebo sa chces informovat ohladom tarify na zelezniciach, to vzdy pises generalnemu riaditelovi alebo na jeho sekretariat? Mozno ty si tak zvyknuty, ale mna by to naozaj nenapadlo pisat kazdu otazku na sekretariat riaditela. To mam podla tvojho tvrdenia pisat priamo riaditelovi, ze mi meskal spoj? Mna tiez netrapi aku maju organizacnu strukturu a tiez je mi jedno, ze sa mozno riaditel podujal zodpovedat vsetky maily. Ale ocakavam, ze ked pridem na stranku s kontaktmi, najdem priamo adresu, kam mozem smerovat svoje otazky/podnety.
Ad zavadzanie - nie je mi jasne, o com hovoris, to, co som tu pisal, som podlozil tvrdeniami. To, ze tebe vyhovuje, ze na meskanie spojov sa budes informovat u riaditela, to, ze tebe vyhovuje sucasna protireciaca si Tarifa, to, ze ty si nevies vynachvalit sucasny system, zatial co pre ostatnych to znamena len komplikacie v doprave, to je tvoja vec. Ale snad mozem napisat kriticky pohlad na vec. Toto forum nepatri DPMZ a preto si myslim, ze kriticke prispevky su a mali byt vitane, aby sme sa pohli dalej. Ty budes vzdy nekriticky obhajovat DPMZ, nech kona cokolvek, vsetko si odovodnis, ze to tak ma fungovat, v poriadku. To by som ja mohol tebe povedat, ze ostatnych zavadzas tym, ako tu opisujes, ze mame skvele fungujuci system mestskej dopravy. Na take clanky je mozno miesto v Zilinskom vecerniku, ale toto je nezavisle forum. Boli casy, ked som aj ja obhajoval zilinsku MHD, ale v sucasnoti uz nemam preco.
Uznavam, ze moje prispevky mohli byt pisane v trocha viac kritickom duchu, ale to sposobilo poznanie, kam az sa dostala nasa MHD. Nechapem, preco by sa mal robit z DMPZ a jeho sucasneho riaditela nejaky fetis a to, co tvrdia a cinia, brat ako nejaku nedotknutelnu dogmu.
Vladimír:
Pozrel som si nový "Katalóg vozidiel" a pri Karose City bus 12m pod ev. číslo 10 a jeho popise je omylom vložený Ikarus z roku 1990 a nie nízkopodlažná Karosa City bus 12m #10 o ktorej sa v popise píše.
"ohromny vztak k zakaznikom, ze sa neobtazoval ani len zverejnit nejaku relevantnu e-mailovu adresu. Na ich stranke su len nejake zahadne funkcie "EON", "DPN", "tech. dok."
Jakub trošku miernejšie k tej kritike. Toto už nie je ktitika, ale zavádzanie ostatných, nechcem to nazvať horšie. Na stránke DPMŽ máš e-mailové adresy. Každá pošta v organizácii prechádza cez sekretariát riaditeľa a ten si poštu pridelí podriadeným. Prípadne aj sám riaditeľ má e-mail. Hádam nechceš písať ma oddelenie logistiky (MTZ), že ti meškal spoj. A skratky, ktoré sú uvedené vychádzajú zo systemizácie, kde je riaditeľ tak musia byť aj námestníci. Môže byť výrobný námestník, ekonomický námestník, prevádzkový a pod. V DP majú ekonomicko-obchodného námestníka (EON), dopravno-prevádzkový námestník (DPN) a podobne. Mňa to netrápi akú majú systemizáciu a ako sa volajú ich funkcie. Kontakt na DP je cez sekretariát riaditeľa, prípadne priamo riaditeľ.
Už som tu. Študent môže použiť papierový zľavnený lístok, ale musí mať zakúpenú čipovú kartu. Čipová karta slúži ako doklad na preukazovanie zľavy.
Kombinácia rôznych lístkov v MČK nie je možná. Pred nabitím sa musíš rozhodnúť či chceš používať jednopásmové alebo dvojpásmové lístky a potom počet ciest.
DPMŽ mal predstavu takmer o úplnej elektronozácii cestovného. To bol aj prípad študentov. Vytvorili si databázu a porovnávali ju s podkladmi zo ŽU. Takto mali prehľad o všetkých študentoch aj v prípade, ak prerušili štúdium nemohli ďalej využívať zľavnenú MHD. Samozrejme, že všetci mali MČK. Pri tejto "elektronizácii cestovného" sa akosi pozabudlo na žilinských študentov študujúcich mimo Žiliny, že MČK je pre nich nevhodná. Ak príde domov, do svojho mesta, tak jeho a náš vlastný DP sa správajú k nim macošsky. Aby mohol používať zľavnené lístky, bolo mu to umožnené len cez MČK, kde si musel dať nabiť 10 ciest do 30 dní. Načo je študentovi 10 ciest na jeden mesiac ak cestuje domov jeden až dvakrát mesačne? Situáciu mohli vyriešiť elegantne, že nemuseli pre týchto študentov viazať 10 ciest na dobu 30 dní. Aj keby bol študent prestal študovať DP, by neschudobnel pri tom počte ciest.
Situácia sa však zmenila, ale neviem odkedy, študenti vysokých škôl môžu používať aj papierové JCL a ako doklad na zľavu im slúži MČK. V rámci elektronizácie a vytvorenej databázy, ktorá je zavedená, cez MČK môže revízor zisťovať totožnosť cestujúceho. Ako som spomínal, študenti by ani nemuseli používať zľavnené papierové lístky, ak by im nebola viazaná doba platnosti nabitých ciest napr. 10 ciest minúť do 30 dní.
Tieto a ďalšie údaje. napr. zľavnené jednopásmové lístky, treba jasne zapracovať do Tarify MHD v Žiline, aby sa zbytočne predchádzalo nedorozumeniam.
technicky aj prakticky by to šlo, ale realita je úplne iná. ono, keď sa tak vezme, ak máme integrovanú dopravu, znamená to, že môžeme cestovať čímkoľvek za rovnakú cenu. ono sa to vlastne už pri tom vlaku rozchádza. takže aká integrovaná doprava? integrovaná doprava, ktoré beží na viacerých miestach CR ako napr. aj v Blave [BID] je na rovnakom princípe, takže nejaké ŽRIDS je pre mňa iba hudbou veľmo - veľmo ďalekej budúcnosti...
VLK
Presne. Z dovodov znamych zrejme len Popluharovym ludom to ponukaju, ale tuto moznost nezverejnuju. Zeby to bolo ich umyslom - nechat cestujuceho, nech plati viac?
Tých spojov L2 nadväzujúcich na vlak je 1 (slovom jeden) a aj to len cez letné prázdniny, keď jazdí "kúpaliskový" vlak s odchodom 9:55 zo žst. Žilina.
Teda pardon, posledné dva spoje z Bytčice tiež zachádzajú na stanicu Bytčica.
Čo sa týka prestupného lístka ŽRIDS, ten odradí nielen komplikovanosťou, ale aj cenou, pretože ten ráta s prestupom na žst. Žilina, ale väčšina cestujúcich má možnosť prestúpiť v Bytčici alebo Záriečí, od júla dúfajme aj na zastávke Solinky a v tom prípade je lacnejšie zaplatiť si zvlášť vlak a zvlášť MHD. Tak ma napadá: dajú sa do jednej čipovej karty nabiť jazdy na železnicu aj na MHD (nemyslím tie kombinované prestupné, ale dve rôzne, napr. Rajec-Bytčica a dvojpásmová na MHD)? Technicky by to šlo, vo vlaku by mi odrátalo jeden druh a v MHD druhý.
Pred rokom až dvoma sa hovorilo aj o integrácii SAD do ŽRIDS, ale odvtedy je ticho. Asi niekto, kto má možnosť to ovplyvniť, nemá záujem ?
Existuje aj jednopasmovy CL studentsky preplateny, ale ako spravne pises, o jeho existencii nie je v Tarife ani zmienka (cize dalsia nezrovnalost v Tarife). Niekedy to pouzivam, aj ked to v Tarife nenajdes, takyto CL ti vydaju aj s potvrdenim. A to sa pamatam, ako ista cestujuca v zaciatkoch pisala do ZV, ze preco nemaju aj studenti narok na jednopasmove listky a sef DPMZ povedal, ze studenti narok nemaju, lebo oproti inym su uz aj tak dost zvyhodneni. A vida, neskor sa uz na toto zabudlo a DPMZ vydava aj jednopasmove studentske CL. V Tarife ani zmienka.
Inak o integracii verejnej dopravy sa hovori len v suvislosti s Rajeckou dolinou, ale pripad tvojej dcery ukazuje, ze treba integrovat aj ostatne subezne useky. Aby sa nestavalo, ze so SAD je to lacnejsie, lebo SAD pocita cestovne podla km pasiem a MHD podla zastavkovych. Takto si zbytocne konkuruju. Keby sa zaviedlo rovnake cestovne (samozrejme casove), mohlo by sa usetrit. Sucasna L26 by sa mohla zrusit v useku ZST-Rosinska, VUVT. Proste vytvorit skutocny IDS, kde bude jedno, akym dopravcom sa cestujuci vezie, bude to za rovnakych podmienok. Sucasny paskvil honosne nazvany ZRIDS totiz s IDS nema spolocny asi nic (ak pominieme par spojov L2, nadvazujucich na vlak a pokus o akesi cestovne na jeden listok, ktore svojou komplikovanostou odradi uz na prvy pohlad).
Veď práve, kartu nemá, lebo sme už dávno skonštatovali, že sa nevyplatí ju kúpiť. Bývame pri štadióne (Uhoľná ul.), takže chodí na autobusovú stanicu SAD na smer Rosina a Višňové. Platí si mesačný študentský lístok na zastávku Žilina-Zvolenská za 144,- Sk, čo je pri cca 40 cestách 3,60 Sk za jednu jazdu. Mohla by použiť aj L26, čo je 5 zastávok. Nenašiel som teraz v tarife či existuje predplatný študentský jednopásmový, ale aj tak mi vychádza, že by to bolo drahšie. Okrem toho SAD má na tejto trase oveľa viac spojov.
Pre zaujímavosť, aj jednorazový celý cestovný lístok je u SAD na tejto trase lacnejší než u DPMŽ. ?
3 Sk za potvrdenie o navsteve skoly netreba, akceptuju aj tie vydane skolou. Jedine ak za ziadanku, pokial este kartu nema.
Inak to byvate niekde v centre, ked jazdi iba SAD? Pretoze z Rosiniek na aut. st. sa dostane, ale potom pesi?
No vsak jasne, ze sa nevyvlastnilo, pisal som ze to nie je problem podla Slotu, nie podla mna ☺ . A najnovsie ma na krku aj trestne stihanie za zneuzitie pravomoci verejneho cinitela. Keby radsej sa takou vervou vyvlastnoval v Budatine, co je sucast Ziliny a nie v samostatnej obci...
K tomu len toľko, že podľa mojich vedomostí sa pre KIA zatiaľ nič nevyvlastnilo. Boli to asi len silné reči. Čo sa týka toho domu v Budatíne, k tomu nemám slov. Vie mi niekto povedať, ako to tam vyzerá ráno, keď idú všetci do mesta?
Ale najprv by si musela kúpiť tuším za 3,- Sk od DPMŽ tlačivo na potvrdenie o návšteve školy, potom čipovku tuším za 150,- Sk a potom vyskúšať ušetriť 5,- Sk na cestovnom. Trochu drahý pokus, keď cestuje stále s SAD a s DPMŽ tak dvakrát do roka ?
Pred nabitim cipovky si musis dobre rozmysliet, ci chces cestovat len do 5 zastavok alebo nad, kombinacie nie su mozne.
Ci to funguje s tymi papierovymi polovicnymi listkami, by mohla ako pokusny kralik vyskusat tvoja dcera, akurat s rizukom, ze to v pripade neuspechu moze byt o par stoviek navyse drahsie ☺ .
Tak som napísal svoju predstavu o riešení dopravy pri nákupných centrách pri ul. Vysokoškolákov:
Vychádzam z toho, že MHD má mať prednosť pred individuálnou dopravou aj za cenu toho, že človek, ktorý ide autom nakupovať do hypermarketu, prejde nejaký kilometer navyše. Okrem toho treba zabezpečiť čo najlepšiu priepustnosť v hlavnom smere MHD, t.j. Vysokoškolákov -
Obchodná.
Aby mala MHD prednosť, treba urobiť smer, v ktorom premáva, ako hlavnú cestu. To znamená zrušiť tie dva kruháče a ako hlavnú cestu urobiť smer od mesta a potom doľava na Obchodnú.
Na križovatke Lidl by mohol byť ľavý pruh na odbočovanie vľavo k Lidlu a pravý pre priamy smer. Od Lidla by som povolil len odbočovanie doprava.
Na mieste dnešného kruháča pri Carrefoure by hlavná cesta odbočovala doľava v ľavom pruhuna Obchodnú a z pravého pruhu by sa dalo odbočiť doprava k Carrefouru alebo ísť rovno po Vysokoškolákov.
Od Carrefouru by sa vychádzalo na Vysokoškolákov o pár metrov ďalej, približne na úrovni priečelia Carrefouru. Tam by mohol byť aj kruhový objazd, ktorý by zabezpečil aj vjazd
ku Carrefouru v smere od Kauflandu a vjazd aj výjazd od Baumaxu.
Z Vysokoškolákov v smere od Kauflandu by bolo povolené ísť len rovno a doprava. Vjazd kuCarrefouru z tejto strany by bol možný z vyššieuvedeného kruhového objazdu na úrovni
priečelia Carrefouru.
Z Obchodnej by bolo možné odbočiť len doprava po hlavnej na Vysokoškolákov v smere do mesta.
Trolejbus L8 by vchádzal ku Carrefouru tam kde teraz a vychádzal by na novom výjazde na Vysokoškolákov a potom by pokračoval priamo cez novú križovatku Vysokoškolákov - Obchodná.
Kruháčik pri Kauflande môže zostať, ten tam má svoje opodstatnenie.
Takto by dostala najvyššiu prioritu MHD - hlavný smer Vysokoškolákov - Obchodná. Okrem toho by sa maximálne oddelila od individuálnej dopravy ku Kauflandu, Baumaxu a Carrefouru, najmä v smere od Vlčincov.
Individuálna doprava by to mala len o čosi horšie a to v smere od Vlčincov ku Kauflandu a Carrefouru by bolo potrebné ísť po Obchodnej k NAY elektrodomu a tam doprava na Vysokoškolákov. Obchádzka max. kilometer. Ak by sa obnovila spojka medzi Obchodnou a Vysokoškolákov pri starom nákupnom centre, tak aj menej.
Druhé obmedzenie individuálnej dopravy by bolo pri výjazde od Lidla. Tam by sa dalo pouvažovať aj o povolení odbočenia vľavo prípadne s dopravou riadenou semaformi, ktoré by
reagovali na hustotu premávky z jednotlivých smerov.
Ešte by bolo potrebné vyriešiť prechádzanie chodcov a cyklistov cez Obchodnú od Baumaxu k Lidlu. Ideálny by bol nadchod (Obchodná tu klesá, takže by ani nemusel ísť veľmi strmo do kopca), alebo kým by nebol nadchod, tak tam obmedziť rýchlosť a nainštalovať spomaľovacie prahy.
Toľko moja predstava. Očakávam vaše názory.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Miro
Teda pardon, posledné dva spoje z Bytčice tiež zachádzajú na stanicu Bytčica.
Čo sa týka prestupného lístka ŽRIDS, ten odradí nielen komplikovanosťou, ale aj cenou, pretože ten ráta s prestupom na žst. Žilina, ale väčšina cestujúcich má možnosť prestúpiť v Bytčici alebo Záriečí, od júla dúfajme aj na zastávke Solinky a v tom prípade je lacnejšie zaplatiť si zvlášť vlak a zvlášť MHD. Tak ma napadá: dajú sa do jednej čipovej karty nabiť jazdy na železnicu aj na MHD (nemyslím tie kombinované prestupné, ale dve rôzne, napr. Rajec-Bytčica a dvojpásmová na MHD)? Technicky by to šlo, vo vlaku by mi odrátalo jeden druh a v MHD druhý.
Pred rokom až dvoma sa hovorilo aj o integrácii SAD do ŽRIDS, ale odvtedy je ticho. Asi niekto, kto má možnosť to ovplyvniť, nemá záujem ?