Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Teraz konkrétne:
1.) kruhový objazd pri Carrefoure spĺňa ako tak podmienku rovnomernej záťaže zo všetkých 4 smerov. Jeho vonkajší a vnútorný priemer mali byť podstatne väčšie. To sa už dnes nedá realizovať bez toho, aby sa nezlikvidovalo čerpadlo Slovnaftu. Je to náhoda, že ho postavili tak blízko ku križovatke a nenechali žiadnu priestorovú rezervu ?
2.) z každého smeru vchádzajúceho do kruhového objazdu sa malo urobiť priame pravé odbočenie mimo objazd. To by využilo pravý pruh na štvorprúdovke a výrazne odľahčilo jazdný pruh na objazde. A dokonca sa to dá dorobiť ešte aj teraz, napr.výjazd Obchodná-Vysokoškolákov (smer nemocnica) by využila aj MHD bez zdržania na kruháči.
3.) kruhový objazd pri Kauflande vôbec nespĺňa podmienku rovnomernej záťaže zo všetkých 4 smerov. Hlavný smer je ul.Vysokoškolákov, vjazd a výjazd od Kauflandu je podstane menej exponovaný a smer od internátnej ulice okrem zásobovania Carrefouru a niekoľkých osobných áut nevyužíva takmer nikto. Tu je vhodnejšia svetelná križovatka.
4.) kruhový objazd pri Lidli nespĺňa ani normové parametre pre šírku a polomery komunikácie. Je príznačné pre Žilinu, že tu môžu byť takéto stavby vôbec skolaudované a uvedené do prevádzky...
5.) keď predstavitelia mesta a investor (a bohužiaľ aj p.Popluhár sa k nim pridal) zdôvodňovali výstavbu kruhových objazdov, argumentovali rovnomernosťou záťaže zo všetkých smerov vchádzajúcich do objazdu. Ako to mohli tvrdiť, keď investor objednal dopravný prieskum 2 roky po uvedení do prevádzky !? Pritom túto podmienku spĺňa len objazd pri Carrefoure.
Čo sa týka kruháčikov a iných dopravných stavieb v Žiline, zbytočne sa budeme rozčulovať nad tým, ako sú z odborného hľadiska "zpackané". Posledné slovo pri týchto stavbách (a bohužiaľ častejšie aj prvé) totiž nemajú odborníci, ale iní ľudia, resp. človek. Politika na toto fórum nepatrí, ale neodpustím si aspoň jednu rečnícku otázku : kto je dnes v Žiline hlavným a jediným architektom, urbanistom a dopravným inžinierom ? ? Väčšina z nás vie odpovedať na túto otázku ... ?
Reply on: Miro #2564:

Ja som sa s tými kruháčmi stretol vo Francúzsku a v Taliansku. Videl som aj malé kruháčiky a somozrejme aj veľké. Radi do nich umiestňujú kvetinové výzdoby, fontány, sochy ale aj obelisky. Páčili sa mi kruhové križovatky uprostred miest, ale aj napríklad pred železničnými stanicami, kde po vybudovaní železničnej stanice spojili mesto s novými cestami (bulváry). Väčšinou pred stanicou boli ukončené kruhovým objazdom. Tu sa otáčala MHD, taxi a osobné autá. Niekde mali k železničným staniciam vybudovanú pešiu komunikáciu obklopenú stromami (alej) a po okrajoch viedli dve dvojprúdové komunikácie ukončené pred stanicou pekným kruháčom s fontánou. V týchto mestách sa toto vyvíjalo plánovite a prirodzene, tak ako sa rozširovala urbanizácia mesta.
Vráťme sa ale domov. U nás vznikli všetky kruhové objazdy už na jestvujúvich komunikáciach, prípadne pri prestavbe. Tragédiou je, že projektanti týchto stavieb asi necestujú do sveta, alebo projektujú stavby na objednávku. Nemohlo by sa stať, že Ul. Vysokoškoákov zostala po ich zásahu znehodnotená. Prvý budovaný kruhový objazd pri Dubni mohol byť riešený veľkoryso, veď miesta tam bolo dostatok. To nikto nepredpokladal dopravnú záťaž vrátane MHD? Komunisti stavali Rondel možno pred 20 rokmi s výhľadom do budúcnosti. Dodnes ho nikto nekritizuje, lebo tam nie sú nijaké zápchy. Druhý pľuvanec pri Kauflande mohol byť väčší a tretí, ktorý brzdí dopravu najviac tam už nemal byť postavený vôbec. Taká konská stajňa akou je budova LIDL-a musela byť postavená akurát na tom mieste? Aj za Kauflandom medzi budovou Slovak telecom a poliklinikou bolo miesta dosť a prístupová cesta mohla byť z Obchodnej ulice na Vlčincoch. Aké sú teraz východiská?
Kruháč je výborná vec, ale jednopruhový kruháčik na štvorprúdovke je riadna blbosť.
Reply on: mimi #2589:
Ano, na mnohych miestach je to najlepsie riesenie, ale dat na stvorprudovu cestu 3 mrnave kruhove objazdy so vzdialenostou medzi nimi max. 200m, je podla mna zhovadilost. Vysledky vidime teraz.
Jakub v Anglicku je podiel kruhovych objazdov asi 80% proti 20% klasickym krizovatkam. Kruhac je vyborna vec, ale mas pravdu treba ho spravne navrhnut.
Reply on: Jakub #2586:
Ked uz pisem o tom zuzovani cesty, napadla ma jedna vec, co ma strasne stve. Na Halkovej ul. s smere od poziarnikov na Rondel su v tomto smere podla dopravneho znacenia 2 jazdne pruhy. Ale aj napriek zakazovej znacke tam cely den stoja odstavene auta v pravom pruhu, co znamena zuzsenie komunikacie a podla mna je aj navyse nebezpecne, pretoze ak vodic nahle zisti, ze na ceste stoji auto, musi prudko brzdit a obist to tiez lahko nemoze, pretoze v lavom jaznom pruhu idu dalsie auta.
Nemohla by to mestska policia nejako radikalnejsie riesit? Ved toto je najhorsie miesto, kde moze niekto parkovat.
Reply on: Jakub #2562:
Júúj, tak to ja už, čo sa komunikácie s DPMŽ týka, dávno dobre poznám. Absolútna neochota nielen zo strany riaditeľa ale aj ostatných ich pracovníkov relevantným spôsobom odpovedať na nejasnosti cestujúcich. Realita je však taká, že zrejme sami dobre nevedia, čo majú v tarife, tak radšej otázky cestujúcich ignorujú...
Reply on: Miro #2584:
Ja osobne by som zrusil vsetky kruhove objazdy a nahradil ich svetelnou signalizaciou, pricom ta cesta by zostala stvorprudova tak ako povodne bola. Podla mna sa kruhove objazdy s takym malym polomerom hodia len na jednoduche cesty s jednym jazdnym pruhom v kazdom smere, lebo na stvorprudovke sposobuju zbiehanie sa do jedneho pruhu, co ma za nasledok, ze v pravom pruhu nikto nejazdi, pretoze by sa potom nemohol zaradit. Navyse na takom kratkom useku rozsirovanie a opatovne zuzovanie cesty nema zmysel. Takto mame vyuzity len jeden jazdny pruh, v ktorom sa tvoria nekonecne kolony. Keby na stvorprudovke boli semafory, bolo by sice nejake zdrzanie, ale auta by sa zoradovali do oboch pruhov a neupchavali by tak komunikaciu.
Neviem, tot len moj laicky pohlad na sucasnu situaciu, cakam na lepsie napady ☺ .
Reply on: Jakub #2561:
Veru, presne ako hovoríš, s "najprestížnejšími" právnickými kanceláriami v Žiline. Zarážajúce je najmä to, že keď som o tejto ich poliltike s nimi diskutoval, dali mi za pravdu, no pokiaľ ich platí DPMŽ oni im budú veselo zakaždým pritakávať... ?
Reply on: Jozef #2583:
Fajn, chlapci, uzavrite to, názory máte rôzne a každý ten svoj prezentujete po svojom. Je dobré, že tak môžeme všetci činiť, veď nikto tu žiadne príspevky nemaže (aspoň som si nevšimol ? ).

A skúste si prečítať môj príspevok #2564 a napísať svoje kritické názory na môj návrh. Som na ne veľmi zvedavý.
Reply on: Jakub #2582:

Prečítal som si, ale aj tak neviem čo cheš poveďať. Pokladám túto tému za uzavretú.
Reply on: Jozef #2577:
Tak toto funguje mozno v DPMZ, ked uz sekretariat riaditela DPMZ nema na starosti nic ine ako triedit vsetky e-maily dosle do firmy, ale v normalnej firme by som ocakaval, ze pre kontakt so zakaznikom maju nieco ako info@firma.sk. Chces mi povedat, ze ak mas problem napr. mobilnym operatorom alebo sa chces informovat ohladom tarify na zelezniciach, to vzdy pises generalnemu riaditelovi alebo na jeho sekretariat? Mozno ty si tak zvyknuty, ale mna by to naozaj nenapadlo pisat kazdu otazku na sekretariat riaditela. To mam podla tvojho tvrdenia pisat priamo riaditelovi, ze mi meskal spoj? Mna tiez netrapi aku maju organizacnu strukturu a tiez je mi jedno, ze sa mozno riaditel podujal zodpovedat vsetky maily. Ale ocakavam, ze ked pridem na stranku s kontaktmi, najdem priamo adresu, kam mozem smerovat svoje otazky/podnety.
Ad zavadzanie - nie je mi jasne, o com hovoris, to, co som tu pisal, som podlozil tvrdeniami. To, ze tebe vyhovuje, ze na meskanie spojov sa budes informovat u riaditela, to, ze tebe vyhovuje sucasna protireciaca si Tarifa, to, ze ty si nevies vynachvalit sucasny system, zatial co pre ostatnych to znamena len komplikacie v doprave, to je tvoja vec. Ale snad mozem napisat kriticky pohlad na vec. Toto forum nepatri DPMZ a preto si myslim, ze kriticke prispevky su a mali byt vitane, aby sme sa pohli dalej. Ty budes vzdy nekriticky obhajovat DPMZ, nech kona cokolvek, vsetko si odovodnis, ze to tak ma fungovat, v poriadku. To by som ja mohol tebe povedat, ze ostatnych zavadzas tym, ako tu opisujes, ze mame skvele fungujuci system mestskej dopravy. Na take clanky je mozno miesto v Zilinskom vecerniku, ale toto je nezavisle forum. Boli casy, ked som aj ja obhajoval zilinsku MHD, ale v sucasnoti uz nemam preco.
Uznavam, ze moje prispevky mohli byt pisane v trocha viac kritickom duchu, ale to sposobilo poznanie, kam az sa dostala nasa MHD. Nechapem, preco by sa mal robit z DMPZ a jeho sucasneho riaditela nejaky fetis a to, co tvrdia a cinia, brat ako nejaku nedotknutelnu dogmu.
Reply on: Jozef #2580:
uz coskoro by mal mat Vladimir net zavedeny aj v NR, takze este chvilu treba vydrzat 🙂
Reply on: TeBeCe #2579:

Poslal som aj skupinku fotografií City busu 12m #10 Vladimírovi, ale asi niet teraz času ich tam vložiť.
Reply on: Jozef #2578:
uz nie je ?
Vladimír:
Pozrel som si nový "Katalóg vozidiel" a pri Karose City bus 12m pod ev. číslo 10 a jeho popise je omylom vložený Ikarus z roku 1990 a nie nízkopodlažná Karosa City bus 12m #10 o ktorej sa v popise píše.
Reply on: Jakub #2562:

"ohromny vztak k zakaznikom, ze sa neobtazoval ani len zverejnit nejaku relevantnu e-mailovu adresu. Na ich stranke su len nejake zahadne funkcie "EON", "DPN", "tech. dok."
Jakub trošku miernejšie k tej kritike. Toto už nie je ktitika, ale zavádzanie ostatných, nechcem to nazvať horšie. Na stránke DPMŽ máš e-mailové adresy. Každá pošta v organizácii prechádza cez sekretariát riaditeľa a ten si poštu pridelí podriadeným. Prípadne aj sám riaditeľ má e-mail. Hádam nechceš písať ma oddelenie logistiky (MTZ), že ti meškal spoj. A skratky, ktoré sú uvedené vychádzajú zo systemizácie, kde je riaditeľ tak musia byť aj námestníci. Môže byť výrobný námestník, ekonomický námestník, prevádzkový a pod. V DP majú ekonomicko-obchodného námestníka (EON), dopravno-prevádzkový námestník (DPN) a podobne. Mňa to netrápi akú majú systemizáciu a ako sa volajú ich funkcie. Kontakt na DP je cez sekretariát riaditeľa, prípadne priamo riaditeľ.
Reply on: Miro #2559:

Už som tu. Študent môže použiť papierový zľavnený lístok, ale musí mať zakúpenú čipovú kartu. Čipová karta slúži ako doklad na preukazovanie zľavy.
Kombinácia rôznych lístkov v MČK nie je možná. Pred nabitím sa musíš rozhodnúť či chceš používať jednopásmové alebo dvojpásmové lístky a potom počet ciest.
DPMŽ mal predstavu takmer o úplnej elektronozácii cestovného. To bol aj prípad študentov. Vytvorili si databázu a porovnávali ju s podkladmi zo ŽU. Takto mali prehľad o všetkých študentoch aj v prípade, ak prerušili štúdium nemohli ďalej využívať zľavnenú MHD. Samozrejme, že všetci mali MČK. Pri tejto "elektronizácii cestovného" sa akosi pozabudlo na žilinských študentov študujúcich mimo Žiliny, že MČK je pre nich nevhodná. Ak príde domov, do svojho mesta, tak jeho a náš vlastný DP sa správajú k nim macošsky. Aby mohol používať zľavnené lístky, bolo mu to umožnené len cez MČK, kde si musel dať nabiť 10 ciest do 30 dní. Načo je študentovi 10 ciest na jeden mesiac ak cestuje domov jeden až dvakrát mesačne? Situáciu mohli vyriešiť elegantne, že nemuseli pre týchto študentov viazať 10 ciest na dobu 30 dní. Aj keby bol študent prestal študovať DP, by neschudobnel pri tom počte ciest.
Situácia sa však zmenila, ale neviem odkedy, študenti vysokých škôl môžu používať aj papierové JCL a ako doklad na zľavu im slúži MČK. V rámci elektronizácie a vytvorenej databázy, ktorá je zavedená, cez MČK môže revízor zisťovať totožnosť cestujúceho. Ako som spomínal, študenti by ani nemuseli používať zľavnené papierové lístky, ak by im nebola viazaná doba platnosti nabitých ciest napr. 10 ciest minúť do 30 dní.
Tieto a ďalšie údaje. napr. zľavnené jednopásmové lístky, treba jasne zapracovať do Tarify MHD v Žiline, aby sa zbytočne predchádzalo nedorozumeniam.
Reply on: Miro #2572:

technicky aj prakticky by to šlo, ale realita je úplne iná. ono, keď sa tak vezme, ak máme integrovanú dopravu, znamená to, že môžeme cestovať čímkoľvek za rovnakú cenu. ono sa to vlastne už pri tom vlaku rozchádza. takže aká integrovaná doprava? integrovaná doprava, ktoré beží na viacerých miestach CR ako napr. aj v Blave [BID] je na rovnakom princípe, takže nejaké ŽRIDS je pre mňa iba hudbou veľmo - veľmo ďalekej budúcnosti...
VLK

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.