Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Miro #2567:
No vsak jasne, ze sa nevyvlastnilo, pisal som ze to nie je problem podla Slotu, nie podla mna ☺ . A najnovsie ma na krku aj trestne stihanie za zneuzitie pravomoci verejneho cinitela. Keby radsej sa takou vervou vyvlastnoval v Budatine, co je sucast Ziliny a nie v samostatnej obci...
Reply on: Jakub #2563:
K tomu len toľko, že podľa mojich vedomostí sa pre KIA zatiaľ nič nevyvlastnilo. Boli to asi len silné reči. Čo sa týka toho domu v Budatíne, k tomu nemám slov. Vie mi niekto povedať, ako to tam vyzerá ráno, keď idú všetci do mesta?
Reply on: Jakub #2565:
Ale najprv by si musela kúpiť tuším za 3,- Sk od DPMŽ tlačivo na potvrdenie o návšteve školy, potom čipovku tuším za 150,- Sk a potom vyskúšať ušetriť 5,- Sk na cestovnom. Trochu drahý pokus, keď cestuje stále s SAD a s DPMŽ tak dvakrát do roka ?
Reply on: Miro #2559:
Pred nabitim cipovky si musis dobre rozmysliet, ci chces cestovat len do 5 zastavok alebo nad, kombinacie nie su mozne.
Ci to funguje s tymi papierovymi polovicnymi listkami, by mohla ako pokusny kralik vyskusat tvoja dcera, akurat s rizukom, ze to v pripade neuspechu moze byt o par stoviek navyse drahsie ☺ .
Tak som napísal svoju predstavu o riešení dopravy pri nákupných centrách pri ul. Vysokoškolákov:

Vychádzam z toho, že MHD má mať prednosť pred individuálnou dopravou aj za cenu toho, že človek, ktorý ide autom nakupovať do hypermarketu, prejde nejaký kilometer navyše. Okrem toho treba zabezpečiť čo najlepšiu priepustnosť v hlavnom smere MHD, t.j. Vysokoškolákov -
Obchodná.

Aby mala MHD prednosť, treba urobiť smer, v ktorom premáva, ako hlavnú cestu. To znamená zrušiť tie dva kruháče a ako hlavnú cestu urobiť smer od mesta a potom doľava na Obchodnú.

Na križovatke Lidl by mohol byť ľavý pruh na odbočovanie vľavo k Lidlu a pravý pre priamy smer. Od Lidla by som povolil len odbočovanie doprava.

Na mieste dnešného kruháča pri Carrefoure by hlavná cesta odbočovala doľava v ľavom pruhuna Obchodnú a z pravého pruhu by sa dalo odbočiť doprava k Carrefouru alebo ísť rovno po Vysokoškolákov.
Od Carrefouru by sa vychádzalo na Vysokoškolákov o pár metrov ďalej, približne na úrovni priečelia Carrefouru. Tam by mohol byť aj kruhový objazd, ktorý by zabezpečil aj vjazd
ku Carrefouru v smere od Kauflandu a vjazd aj výjazd od Baumaxu.
Z Vysokoškolákov v smere od Kauflandu by bolo povolené ísť len rovno a doprava. Vjazd kuCarrefouru z tejto strany by bol možný z vyššieuvedeného kruhového objazdu na úrovni
priečelia Carrefouru.
Z Obchodnej by bolo možné odbočiť len doprava po hlavnej na Vysokoškolákov v smere do mesta.
Trolejbus L8 by vchádzal ku Carrefouru tam kde teraz a vychádzal by na novom výjazde na Vysokoškolákov a potom by pokračoval priamo cez novú križovatku Vysokoškolákov - Obchodná.

Kruháčik pri Kauflande môže zostať, ten tam má svoje opodstatnenie.

Takto by dostala najvyššiu prioritu MHD - hlavný smer Vysokoškolákov - Obchodná. Okrem toho by sa maximálne oddelila od individuálnej dopravy ku Kauflandu, Baumaxu a Carrefouru, najmä v smere od Vlčincov.

Individuálna doprava by to mala len o čosi horšie a to v smere od Vlčincov ku Kauflandu a Carrefouru by bolo potrebné ísť po Obchodnej k NAY elektrodomu a tam doprava na Vysokoškolákov. Obchádzka max. kilometer. Ak by sa obnovila spojka medzi Obchodnou a Vysokoškolákov pri starom nákupnom centre, tak aj menej.
Druhé obmedzenie individuálnej dopravy by bolo pri výjazde od Lidla. Tam by sa dalo pouvažovať aj o povolení odbočenia vľavo prípadne s dopravou riadenou semaformi, ktoré by
reagovali na hustotu premávky z jednotlivých smerov.

Ešte by bolo potrebné vyriešiť prechádzanie chodcov a cyklistov cez Obchodnú od Baumaxu k Lidlu. Ideálny by bol nadchod (Obchodná tu klesá, takže by ani nemusel ísť veľmi strmo do kopca), alebo kým by nebol nadchod, tak tam obmedziť rýchlosť a nainštalovať spomaľovacie prahy.

Toľko moja predstava. Očakávam vaše názory.
Prave bol v poludnajsom Zurnale na Twiste prispevok o tom dome v Budatine. P. Choluj povedal, ze statu sa zatial s majitelmi nepodarilo dohodnut a ak sa to nepodari ani neskor, ten dom tam ostane.
Tak neviem, ked podla Slotu nie je problem vyvlastnit pozemky pre sukromnu firmu (navyse na uzemi, ktore Ziline nepatri), preco sa teraz tak neangazuje vo vyvlastneni pre statnu cestu (navyse na uzemi Ziliny)?
Reply on: Martin #2557:
V tomto ti sud naozaj nepomoze, pretoze bud s tym suhlasis alebo nie a cestujes pesi. Ale mozno by stalo za to, aby sa na to pozrel Protimonopolny urad. DPMZ ma fakticky monopol na hromadnu prepravu osob po meste a tym, ze si vynucuje cestovanie vyhradne s cipovymi kartami, aj ked na to nie je ziaden opravneny dovod, zneuziva svoje postavenie.
Chcel som mat aj nazor priamo DPMZ a rozhodol som sa im napisat, ale DPMZ ma taky ohromny vztak k zakaznikom, ze sa neobtazoval ani len zverejnit nejaku relevantnu e-mailovu adresu. Na ich stranke su le nejake zahadne funkcie "EON", "DPN", "tech. dok.", odkial by som sa zrejme odpovede nedockal a riaditelovi pisat vyznam nema, kedze namiesto toho, aby napravoval to, co uz "dopravni odbornici" pokazili, sa venuje radsej zbieraniu modelov trabantov... Ked som isiel do Bratislavy a potreboval som nieco ohladom tarify vysvetlit, rano som mal v schranke odpoved.
Reply on: Martin #2557:
To vsetko je prejavom bud 1. arogancie DPMZ (ktora sa prejavuje od pracovniciek v predajniach cez niektorych revizorov az po vedenie) alebo 2. neschopnosti.
Ak ide o 1. pripad, tam nie je co riesit, lebo ide o politiku voci cestujucim. Ak ide o 2. pripad, viem, ze DPMZ sice nema pravne oddelenie, ale nic im nebrani v tom, aby svoje vnutorne predpisy dali skoro za par stoviek urobit tip-top niektorej advokatskej kancelarii (a DPMZ nespolupracuje s hocikym, ale len s niekolkymi najprestiznesjimi zilinskymi advokatmi).
Reply on: Miro #2558:
Riaditeľ DPMŽ sa po počiatočnom slušnom dojme a prejavovaní snáh o spoluprácu pekne vyfarbuje.
Reply on: Jozef #2552:
Čiže ak tomu dobre rozumiem, súčasný stav je taký, že študent môže použiť papierový zľavnený lístok (polovičný?), ale musí mať zakúpenú čipovú kartu, v ktorej ale nemusí mať nabité žiadne jazdy?
A ešte jedna otázka ma zaujíma: je možné do jednej čipovej karty (obyčajnej alebo študentskej) nabiť celé (nad 5 zastávok) aj zvýhodnené jazdy (do 5 zastávok)? Ako sa v takom prípade dá najavo označovaču, či si chcem označiť celú alebo zvýhodnenú jazdu?
Zaujíma ma to len teoreticky, pretože MHD Žilina našťastie musím použiť len sporadicky a z dôvodov, ktoré som tu opísal (neochota uznávať papierové zľavnené lístky študentom), používam aj na cestovanie po meste radšej SAD.
Včera som opäť zhliadol v TV Žilina časť rozhovoru s riaditeľom DPMŽ a tam povedal, že podľa novej tarify (odkedy presne?) budú mať študenti pri použití elektronického lístka zľavu 50% a pri použití papierového lístka 33%.
Ináč dočítal som sa, že bude zrušené cestovanie dôchodcov nad 70 rokov zadarmo s odôvodnením, že "nie je veľký rozdiel medzi dôchodcom 69-ročným a 70-ročným". Ja hovorím, že podľa tejto logiky by bolo možné zrušiť aj detské zľavy s tým, že nie je veľký rozdiel medzi dieťaťom 15-ročným a 16-ročným ?
Reply on: Jozef #2552:

Veru, veru, určitý čas sa celá táto podivná politka DPMŽ s jednorázovými a predplatnými lístkami medializovala v TV Markíza. Priznám sa, že som v tom mal prsty ja. Síce sú tomu už skoro dva roky, je mi strašne ľúto, že ani potom všetkom (napr. kontroly Slovenskej obchodnej inšpekcie) nebol dopravný podnik schopný urobiť si s touto, pre mnohých tak jednoznačnou a jasnou, záležitosťou poriadok. Moje niekoľko mesačné naťahovačky na súde sa, aspoň pre túto chvíľu, skončili úplne v nejakej inej dimenzii, pretože, a to by normálnemu ani na um nezišlo, v našéj krajine sú MHD akoby sväté a ochraňované všetkým, ba dokonca ich tarifa je položená na rovnakú úroveň ako samotná legislatíva tohto štátu. Ani samotné súdy, vraj, nemajú tú moc s týmto klamaním a zbytočným ožobračovaním študentov v Žiline niečo urobiť. Vraj len prokuratúra.
To je síce milé zistenie, no o to menej milší je fakt, kto sa v celej tejto prešpekulovanej politike ocitá na strane obete. Jední z najbezbrannejších - študenti. Nič to. Nádej umiera posledná a zatiaľ je potrebné iba dúfať, že prídu časy, kedy riešenie tarify a vlastne celej tejto politiky prevezme človek, ktorý bude mať jasno nielen v logike jednotlivých článkov tej tarify, ale aj vo svojom svedomí... Horšie je to, že nejde o jednotlivca... 😞 Apropo, žilinská hromadná doprava je fakt "na úrovni" - tím jej revízorov vraj vyhráva celoslovenské súťaže v počte vyzbieraných pokút... ...keď sa človek prizrie ich tarife, tak sa skutočne niet čomu diviť...
Reply on: Jozef #2555:
Ja za to nemozem, ze sa o tom rozpisuju na dvoch miestach, proste sa rozpisuju. Nuz zrejme preto, lebo su jednorazove CL (papierove a elektronicke) a predplatne (iba elektronicke). Kedze studenti mozu cestovat aj na jednorazove aj na predplatne CL, je to na dvoch miestach. Cize jednorazovy CL je nielen papierovy, ale aj elektronicky (spomina sa priamo v Tarife). Skupina elektronickych je rozpracovana dalej, vratane studentov, ale rovnako je rozpracovana aj skupina jednorazovych, vratane studentov. Ked teda tvrdis, ze studenti mozu cestovat na jednorazove papierove CL a zaroven tvrdis, ze o studentoch sa pojednava v casti o elektronickych CL (aspon z tvojho prispevku mi vyplyva, ze tvrdis, ze studenti su iba v casti o elektronickom CL), nejako mi to nejde dokopy...

Aby si si ty alebo niekto iny nemyslel, ze nemam nic na praci, len ta tahat na slovickach, ide mi len o to poukazat, ake nejasnosti su v Tarife. Bohuzial som sa stretol s mnohymi pripadmi, ked boli tiez podmienky nejasne stanovene a ludia sa spoliehali na rozne ustne informacie a potom to zle dopadlo. Ked tu my nachadzame rozne mozne ustanovenia a interpretacie tychto ustanoveni, nie je tazke domysliet si, ake by to bolo pri dokazovani v reklamacnom konani v DPMZ alebo az pred sudom. Preto by mal DPMZ vydat hadam uplne novu Tarifu, lebo normalny clovek, co to cita prvykrat, sa z toho urcite nevysomari...
Reply on: Jakub #2553:

To môžeme písať stále dookola. Cestovný doklad (lístok) je: základný, zľavnený, turistický a elektronický. Zľavnený (čiže papierový) je rozvedený ďalej akým dokladom sa má cestujúci preukázať. Skupina elektronických je rozpracovaná ďalej vrátane študentov. Nevieš prečo by sa rozpisovali o zľavách študentov na dvoch miestach? Ináč Tarifa MHD bude novelizovaná, lebo sa menia zľavy a okrem toho dúfajme že jednotlivé body upresnia, aby neprichádzalo k rozličným výkladom.
Reply on: Miro #2550:
Popíš to riešenie. Aj by som jedno mal, môžeme to porovnať. ?
Reply on: Jozef #2551:

(...)
b) cestovný lístok na jednu cestu zľavnený - na ktorom cestujúci bezprostredne pri nástupe do vozidla MHD si na lístku v elektronickom označovači vyznačí nastúpenie jazdy (deň, spoj, linka, číslo zastávky),

ba) žiacky, nad 12 rokov veku spolu so žiackou kmeňovou kartou,

bb) študentský v spojení so študentskou kmeňovou kartou a MČK (elektronický),

bc) dôchodcovský v spojení s dôchodcovskou papierovou kmeňovou kartou u mimo žilinských dôchodcov v ojedinelých prípadoch iným na roveň postaveným dokladom dôchodcovskej zľavy (SAD alebo ŽSR),

Tak mi potom vysvetli, za akym ucelom je v bode bb) v zatvorke uvedene "elektronicky". Keby to tam nebolo, dam za pravdu tebe. Takouto formulaciou vsak dopravca kladie doraz na to, ze tato kategoria cestujucich potrebuje cestovat s elektronickym cestovnym listkom.
Reply on: Miro #2549:

Máš pravdu a určitý čas sa to rozmazávalo aj v médiach. Výklad bol vtedy taký, že môžu používať zľavnené cestovné len s čipovou kartou, čiže nie papierový lístok. Nevenoval som tomu pozornosť, ale sa to zmenilo, lebo to nebolo asi v poriadku. Pravdepodobne od vydania novej Tarify MHD 1.7.2004 s účinnosťou od 14.4.2003. Ak si si všimol aj Vladimír dal výklad tej slečne, že zľavu môže používať len s nabitou ČK. Čiže prebehlo to veľmi potichu. Jakub má tiež pravdu, lebo podľa toho jedného bodu čo tam spomína, nie je zmienka o inej forme používania zľavy. Ja som to našiel schované až v článku VI, rozumiem tomu, len neviem prečo je to len tam vysvetlené a nie aj v tom bodu čo spomína Jakub.
Reply on: Jakub #2548:

Zle vykladáš článok VI., kde sa hovorí o cestovných lístkoch základných, zľavnených, potom turistických a napokon o elektronických predplatných lístkoch. A pri študentoch a použití zľavnených lístkoch sa stále píše v bode b. Keď sa používa zľavnený lístok musí sa predložiť doklad a hneď ďalej je napísané, aký doklad.
O používaní čipových kariet na cestovanie je až v ďalšej časti. Vysvetlenie pracovníčky z DP je podľa článku VI je dostatočné.
Keď som si tak všimol, aký je v špičke nevyužitý pravý jazdný pruh na Vysokoškolákov od SHELLky po kruháčik Lidl, navrhoval by som, aby tento bol vyhradený pre bus, aby MHD mohla predbehnúť tú kolónu sprava a tesne pred kruháčikom sa do nej zaradiť. Neviem, či to tak aj teraz nerobia, ale ak by tam mali ten vyhradený jazdný pruh, mali by situáciu uľahčenú tým, že pri vychádzaní z vyhradeného pruhu do priebežného sú vodiči povinní ich tam pustiť, takto nie.
P.S. Tie nezmyselné kruháčiky mi nedajú spať, mám v podstate vymyslené riešenie, ktoré by podľa mňa bolo oveľa lepšie, ak bude záujem a budem mať čas, tak ho podrobne popíšem. Ozaj, všimli ste si, že teraz je vlastne MHD na tých kruháčikoch znevýhodnená voči tým, ktorí idú autom nakúpiť alebo z nákupu?
Reply on: Jakub #2548:
Keď moja dcéra začala v r. 2002 ako pätnásť a pol ročná chodiť na učilište na Rosinskú, vybavili sme jej na cestovanie zo žel. stanice a späť mesačný žiacky lístok na SAD, pretože vychádzal a stále vychádza podstane lacnejšie než žiacke cestovné u DPMŽ. Kým nemala 16 rokov, mohla cestovať aj s DPMŽ na papierový detský lístok. Keď dovŕšila v januári 2003 16 rokov, chcel som jej vybaviť kmeňovú kartu na študentské cestovné, aby príležitostne mohla využiť aj DPMŽ. Pani v okienku na Hlinkovom námestí však jasne povedala, že za študentské cestovné je možné cestovať len s čipovou kartou, v žiadnom prípade nie s papierovým lístkom. Keď som si zrátal, koľko stojí samotná čipová karta a vzal do úvahy obmedzenú platnosť v nej nabitých jázd, povedal som, že ďakujem pekne a keď niekedy Alenka potrebuje použiť služby DPMŽ, cestuje za celé cestovné.

Takáto bola prax v r. 2003 a neviem o tom, že by sa tarifa v tomto odvtedy zmenila.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.