Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zoZa #1686:
Inak nechodili tieto autobusy nahodou aj do Diviny? Lebo este z cias ked som bol maly si matne pamatam, ze sme podobnym autobusom parkrat isli do Diviny a viem, ze ten autobus sa mi zdal byt taky divne srandovny. Matne si pamatam, ze vnutri na tyciach boli nejake tlacidla na signalizaciu vystupovania vodicovi.
nejak to tu zyva prazdnotou...
mimochodom fakt nikto nevie nic viac o tych klbovych autobusoch volvo?
Reply on: Jozef #1684:
o tych okolitych obciach pri Ziline viem, oddelilo sa ich trochu vela od Ziliny, ved aj preto teraz zije v Ziline necelych 86 tisic ludi... . Pozeral som statistiky a v roku 1986 zilo v Ziline 96 tisic ludi, v roku 1991 97 tisic ludi a potom uz sa pocat neustale znizoval, a tusim sa este aj znizuje. Inac tiez som sa dival na mapu Za a je normalne neskutocne, kolko pozemku vlastnia okolite obce a ako malo Zilina. Tie katastralne uzemia by mali robit take velke, podla toho kolko v danej obci alebo meste zije ludi, ale urcite je divne, ked napriklad nejaka 2-tisicova obec ma tolko pozemku, ako 20-tisicove mesto...
Reply on: zoZa #1683:

Spájanie miest v minulosti neprinieslo želateľný výsledok a predpokladám, že nebude ani v budúcnosti. Je mnoho príkladov, keď zlúčené mestá do aglomerácie sa napokon po roku 1989 rozpadli, lebo každý sa cítil ukrivdený. Napríklad mestá Martin a Vrútky sa po prevrate oddelili a dnes len domáci vedia, kde je hranica medzi nimi. Je tam ulica, kde na jednej strane rodinné domy patria do Vrútok a druhá strana do Martina. Pritom nepociťujú ani jedni ani druhí, aby sa spájali. Bolo aj odčleňovanie obcí od väčších miest, ktoré boli ich súčasťou a budovali sa už ako jeden celok. Boli už súčasťou mestskej aglomerácie a ich odčleneím sú doteraz stále problémy. Napr. Kežmarok a Ľubica, Spišská Nová Ves a Smižany, extrémny prípad Prešov a Ľubotice a mnohé ďalšie. Aj v Žiline je prilepená na mesto Lietavská Lúčka, napr. málokto vie, že kataster obce Rosina sa takmer dotýka sídliska Solinky. To sa týka aj iných miest, a potom sú problémy s urbanizáciu väčších miest. Toto sú problémy miest a v spájaní vzdialených miest nevidím zmysel, skôr som za iný druh spolupráce.
Reply on: Jozef #4468:
zaujal ma tvoj prispevok v tom, ze si navrhol, ze bz bolo dobre kebz sa BB a ZV spojili, som samozrejme za taketo spajanie miest, prinieslo by to urcite mnohe vyhody. Taktiez by bolo zaujimave kebz sa ZA spojila s MT, ale bohuzial hoci tieto mesta nie su az tak daleko, tak je problem hlavne ten, ze su oddelene prirodnou prekazkou a to Malou Fatrou..
Dnes som išiel od Považskej Bystrice do Žiliny a všimol som si ako pekne pokračujú práce na diaľnici. Za Považskou Bystricou sa buduje privádzač na jestvujúcu komunikáciu a do mesta a pri Bytči prekladajú celé koryto Váhu. Je tam zúžený priestor a popod jestvujúci most bude prechádzať aj železnica, diaľnica a rieka Váh. Výstavba sa už nedá zastaviť a myslím si, že v roku 2006 budú už v Strážove. Odtiaľto povedie privádzač do Žiliny na okruhovú mestskú štvorprúdovku. A stačilo tak málo. Primátor mesta J. Slota pripravil úspešný projekt pre automobilku, vláda ho odobrila, zaviazala sa dobudovať cestné koridory. Diaľničný privádzač na sever v Budatíne je už krátko pred odovzdaním, mimoúrovňové križovanie zo štvorprúdovky do Prievidze pri Saleziánoch je pred kolaudáciou a teraz predpokladám, že začnú budovať diaľničný privádzač do Strážova. V pláne je aj ďalší most cez Váh (východný smer) a 6 km dlhá štvorprúdovka k automobilke, tiež z mestského štvorpúdového okruhu. Práce na južnom privádzači do Lietavskej Lúčky sú v tomto čase pozastavené.
Reply on: Miro #1678:
ale tie sedadla v klbe museli zavadzat, ?
Reply on: Miro #1678:
skoda, ze nemas foto...
Reply on: Miro #1678:

S tým špagátom to muselo byť zaujímavé. To premávali na bývalej linke č. 17? A asi v ktorých rokoch ak si ešte spomenieš?
Reply on: zoZa #1677:
Už sa tu o ňom kedysi diskutovalo, bolo ich niekoľko, boli to asi desaťročné ojazdené kĺbové Volvá a jazdili u vtedajšieho ČSAD na linke do KNM. Ich zvláštnosťou bolo nielen to, že mali skosený predok a zadok, takže to naozaj pripomínalo električku, ale aj to, že priamo v kĺbe bolo jedno či dve sedadlá a na strane dverí bol natiahnutý cez celý autobus špagát, ktorým bolo možné dať znamenie vodičovi.
Snažil som sa pohľadať fotku, ale nepodarilo sa mi.
Reply on: TeBeCe #1632:
bozee, ten autobus by som tak rad videl
Reply on: Miro #1671:

Je otázkou času, kedy začnú budovať diaľničný privádzač LL - Žilina. MHD a diaľničný privádzač sme už rozoberali. Ja osobne som tiež toho názoru, aby tadiaľ MHD nemá premávať. Jednoznačne na diaľničných privádzačoch nemajú byť autobusové zastávky, lebo je ohrozovaná bezpečnosť cestujúcich. V Žiline máme tú výhodu, že mesto je urbanisticky dobre vybudované a je možnoť viesť MHD aj po iných komunikáciách. L26 a L28 by som tiež presmeroval z Rondla na Škultétyho alebo ulicu Pri Rajčianke a pokračovať ďalej. Linku 22 by som viedol po Hlinskej a ďalej do Bytčice cez nadjazd z Obvodovej. Teoreticky by mohla ísť aj okolo Mliekarní a Ferony, ale priemyselná zóna na Rajeckej by mala byť obslúžená zo železničnej zastávky Žilina-Solinky, samozrejme ak bude ŽRDIS slúžiť tak ako by mal.
Čo sa týka tých podchodov, zdá sa mi že pri Váhostave bol zakreslený, ale nepredpokladám, že by dostatočne slúžil svojmu účelu. Ak tam nebude MHD, nebudú tam ani chodci. Napr. teraz v Budatíne vybudovali podchod na privádzači nie na najlepšom mieste. Medzi terajšími novými zastávkami je až 6 jazdných prúdov!!! a beda tomo kto tam vkročí. Na takéto miesta by som vložil trvalú betónovú prekážku.
Pri EE cenu ovplyvnuje aj platba za 1/4-hodinove maximum v danom mesiaci aj platba za odobrate kWh (tato zlozka je umerna najazdenym km).
Ale ak uz mam raz dane vykonove maximum, prevadzkou v sedle a cez vikend ho nezvysim a teda v podstate platim len za kWh. Pri dnesnych cenach su taketo naklady v tomto case pri tolejbusoch asi tretinove oproti autobusom.
Reply on: Miro #1672:

Tam som to nevidel, bol tam plán LIDL-a a ja som sa sústredil na tú kruhovú križovatku. Okrem iného táto cesta patrí mestu a za tie roky už mohli koľajnice vytrhať a komunikáciu upraviť.
Reply on: Jakub #1661:
No ano 🙂 U autobusov tam samozrejme rozdiel je, ale u trolejbusoch v sedle a cez vikendy nie, lebo za energiu podla toho kolko jej spotrebujes v case najvacsej spicky. No snad to tu niekto vysvetli lepsie ako ja, clovek nevyznajuci sa do elektriny ?
Reply on: Jozef #1666:
A bude podľa tých projektov skutočne zrušené aj to priecestie, t.j. odstránené tie koľajnice, ktoré zbytočne ničia nápravy prechádzajúcich vozidiel a zbytočné dopravné značky?
Tak som sa zamyslel nad prestavbou Rajeckej cesty vs. MHD. Nemyslíte, že by bolo najlepšie riešenie, keby po tomto diaľničnom privádzači MHD vôbec nepremávala? Neviem si totiž predstaviť, ako tam budú umiestnené zastávky, keď miesto medzi garážami, Váhostavom a železnicou je len na tú štvorprúdovku a tak sa obávam, že zastávky budú nakoniec v pravom jazdnom pruhu, čo bude veľmi zdržovať dopravu. Okrem toho sa veľmi obávam prebiehania cestujúcich cez cestu, aj keď tam (dúfam) budú nadchody. Alebo tam budú priechody pre chodcov? Cez de facto rýchlostnú komunikáciu?

Myslím, že by bolo možné viesť L22 po Hlinskej a do Bytčice by mohla prejsť buď cez nadjazd z Obvodovej, alebo ak by bolo potrebné, aby obslúžila aj Mliekárne, Feronu atď, tak by mohla prejsť cez most pri Váhostave na Kamennú a po nej sa vrátiť na Bytčickú. L26 a L28 by išli z Rondla smerom do Závodia, odtiaľ po Škultétyho alebo Pri Rajčianke a ďalej jedna rovno na Kamennú a druhá ku Stavomontážam na Bytčickú.
Reply on: Jozef #1666:
Ďalší kruhový objazd? To je nejaká móda posledných čias, pchať kruhové objazdy všade, aj tam, kde skôr situáciu komplikujú, viď kruhový objazd pri Lidli na Ul. vysokoškolákov.
Reply on: Jozef #1666:
Áno, tá vlečka je už dávno fyzicky zrušená, ale asi nie papierovo, aspoň to priecestie, inak si neviem vysvetliť, že pri prestavbe Kysuckej cesty tam projektant nakreslil nové dopravné značky, ktoré tam boli aj osadené, napriek tomu, že už tam určite žiadny vlak nepôjde. Preto som na toto priecestie upozornil.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement