Reply on: zoZa #1677:
Už sa tu o ňom kedysi diskutovalo, bolo ich niekoľko, boli to asi desaťročné ojazdené kĺbové Volvá a jazdili u vtedajšieho ČSAD na linke do KNM. Ich zvláštnosťou bolo nielen to, že mali skosený predok a zadok, takže to naozaj pripomínalo električku, ale aj to, že priamo v kĺbe bolo jedno či dve sedadlá a na strane dverí bol natiahnutý cez celý autobus špagát, ktorým bolo možné dať znamenie vodičovi.Snažil som sa pohľadať fotku, ale nepodarilo sa mi.
Jozef
Je otázkou času, kedy začnú budovať diaľničný privádzač LL - Žilina. MHD a diaľničný privádzač sme už rozoberali. Ja osobne som tiež toho názoru, aby tadiaľ MHD nemá premávať. Jednoznačne na diaľničných privádzačoch nemajú byť autobusové zastávky, lebo je ohrozovaná bezpečnosť cestujúcich. V Žiline máme tú výhodu, že mesto je urbanisticky dobre vybudované a je možnoť viesť MHD aj po iných komunikáciách. L26 a L28 by som tiež presmeroval z Rondla na Škultétyho alebo ulicu Pri Rajčianke a pokračovať ďalej. Linku 22 by som viedol po Hlinskej a ďalej do Bytčice cez nadjazd z Obvodovej. Teoreticky by mohla ísť aj okolo Mliekarní a Ferony, ale priemyselná zóna na Rajeckej by mala byť obslúžená zo železničnej zastávky Žilina-Solinky, samozrejme ak bude ŽRDIS slúžiť tak ako by mal.
Čo sa týka tých podchodov, zdá sa mi že pri Váhostave bol zakreslený, ale nepredpokladám, že by dostatočne slúžil svojmu účelu. Ak tam nebude MHD, nebudú tam ani chodci. Napr. teraz v Budatíne vybudovali podchod na privádzači nie na najlepšom mieste. Medzi terajšími novými zastávkami je až 6 jazdných prúdov!!! a beda tomo kto tam vkročí. Na takéto miesta by som vložil trvalú betónovú prekážku.