Tam som to nevidel, bol tam plán LIDL-a a ja som sa sústredil na tú kruhovú križovatku. Okrem iného táto cesta patrí mestu a za tie roky už mohli koľajnice vytrhať a komunikáciu upraviť.
No ano U autobusov tam samozrejme rozdiel je, ale u trolejbusoch v sedle a cez vikendy nie, lebo za energiu podla toho kolko jej spotrebujes v case najvacsej spicky. No snad to tu niekto vysvetli lepsie ako ja, clovek nevyznajuci sa do elektriny ?
A bude podľa tých projektov skutočne zrušené aj to priecestie, t.j. odstránené tie koľajnice, ktoré zbytočne ničia nápravy prechádzajúcich vozidiel a zbytočné dopravné značky?
Tak som sa zamyslel nad prestavbou Rajeckej cesty vs. MHD. Nemyslíte, že by bolo najlepšie riešenie, keby po tomto diaľničnom privádzači MHD vôbec nepremávala? Neviem si totiž predstaviť, ako tam budú umiestnené zastávky, keď miesto medzi garážami, Váhostavom a železnicou je len na tú štvorprúdovku a tak sa obávam, že zastávky budú nakoniec v pravom jazdnom pruhu, čo bude veľmi zdržovať dopravu. Okrem toho sa veľmi obávam prebiehania cestujúcich cez cestu, aj keď tam (dúfam) budú nadchody. Alebo tam budú priechody pre chodcov? Cez de facto rýchlostnú komunikáciu?
Myslím, že by bolo možné viesť L22 po Hlinskej a do Bytčice by mohla prejsť buď cez nadjazd z Obvodovej, alebo ak by bolo potrebné, aby obslúžila aj Mliekárne, Feronu atď, tak by mohla prejsť cez most pri Váhostave na Kamennú a po nej sa vrátiť na Bytčickú. L26 a L28 by išli z Rondla smerom do Závodia, odtiaľ po Škultétyho alebo Pri Rajčianke a ďalej jedna rovno na Kamennú a druhá ku Stavomontážam na Bytčickú.
Ďalší kruhový objazd? To je nejaká móda posledných čias, pchať kruhové objazdy všade, aj tam, kde skôr situáciu komplikujú, viď kruhový objazd pri Lidli na Ul. vysokoškolákov.
Áno, tá vlečka je už dávno fyzicky zrušená, ale asi nie papierovo, aspoň to priecestie, inak si neviem vysvetliť, že pri prestavbe Kysuckej cesty tam projektant nakreslil nové dopravné značky, ktoré tam boli aj osadené, napriek tomu, že už tam určite žiadny vlak nepôjde. Preto som na toto priecestie upozornil.
Uvedené podklady pre článok pri 10. výročí trolejbusovej dopravy v Žiline som čerpal z rôznych zdrojov. Ďakujem za pripomienku v časti výstavby TD v Bratislave v roku 1941. Pripomienku som si už doplnil a pri ďalšej príležitosti bude táto časť opravená. Ďakujem.
"Ja osobne by som radšej spravil manipulačné obratisko na autobusovej stanici." S týmto možno len súhlasiť, uvedený priestor by bol ideálny, ľahko dostupný od tarajších zastávok. Ale podľa iných informácií bolo autobusové nástupište mestom predané, čiže sme v diskusii opäť niekde na Športovej ulici.
Uvedená vlečka zachádzala do Sloveny, dnes už sa nedá o nej hovoriť. Už aj nejaká spoločnosť má zahradený zvyšok bývalej vlečky k železnici. Ináč to poznáš bližšie, však denne chodíš okolo. Ten vyčistený priestor vedľa Sloveny je naplánovaný pre výstavbu tretieho obchodu LIDL. Križovatka na Kysuckej ceste pri križovaní so Športovou ulicou by mala byť, podľa projektov, prebudovaná na kruhovú križovatku. So stavbou LIDL-a sa neponáhľajú, ale v prípade výstavby by sa to zišlo využiť a osadiť tam trakčné stožiare pre budúce obratisko na Športovej ulici. Pre autobusy SAD najmä popoludní to bude aj na prekážku, lebo v tom čase tam býva poriadna tlačenica.
V Brodne sa bude rušiť priecesti v súvislosti s diaľnicou. Ak v budúcnosti bude prechádzať cez Brodno koridor vysokorýchlostnej trate, tak aj v tomto prípade musí byť zrušené priecestie. Podklady som však videl v súvislosti s navrhovanou diaľnicou.
- Kvačalova, DP – Pietna, krematórium. Môže byť aj taká varianta ako uvádzaš, ale myslím si že spojenie s cintorínom by malo byť.
- zastávka Žitná – Bánová. Colnicu by obsluhovali počas pracovného dňa autobusy L28. Aj v pracovných dňoch zachádza niekedy L21 k Colnici prázdna a od Colnice po zastávku K cintorínu je skutočne malá vzdialenosť pre pešiu chôdzu.
- Nám. požiarnikov – Veľká okružná – Hurbanova. Linky by som nepresmeroval, ale ako príklad som uviedol L8, ktorá po zájdení na Veľkú okružnú, by sa vrátila naspäť k Polícii. To bol však len príklad.
- západ Hájika. Čoskoro po ukončení výstavby na Hájiku, je vytipovaná nová lokality na komplexnú výstavbu. Návrh bol predložený smerom niekde na Ovčiarsko, tak predpokladám, že aj tam v budúcnosti pôjde trolejbusová linka. S nejakými podkladmi boli oboznámení aj poslanci MZ a hovorilo sa aj o novej ceste (nevidel som ich).
O vlečke do Sleveny sa už nedá hovoriť, lebo je to už len kúsok koľaje zaliatej v asfalte. Čiže v tomto čase sa tam nenachádza už nijaká vlečka. Funkčné vlečky sú na Hviezdoslavovej a Kamennej ulici.
Priecestie v Brodne má byť v budúcnosti zrušené. Jeden z návrhou bol potiahnúť komunikáciu z Budatína. Druhý reálnejší návrh, ktorý som videl bol nasledovný. Nadjazd do Brodna pri Anite bude predĺžený na ľavú stranu cez rieku Kysuca až na cestu do Vrania. Pravá časť nadjazdu bude predĺžená ponad železnicu, a tak sa dostane na druhú stranu. Odtiaľto po novej ceste by sa pripojila do obce a vyšla by pri dnešnej otočke autobusov pod reštauráciou.
Treba si uvedomit, co by si usetril nasadenim kratkych trolejbusov (prakticky uplne nic) a kolko by si stratil, tym ze by sa trolejbusy museli chodit menit niekam do vozovne parkrat denne.
Ked chodievam vecer alebo cez vikendy linkami 6, 7, 16, napadlo ma, preco v tychto mimospickovych casoch premavaju dlhe trolejbusy, ked vo vozidle sedi max. 10 cestujucich. Teda nie zeby som nebol rad, ze si mam kde sadnut ☺ , ale na druhej strane mi to pride dost zbytocny luxus. Podla mna by to kludne mohli obsluzit kratke vozidla a v rannej a poobednej spicke by sa nadadzovali dlhe.
Na tieto som nepomyslel, ale myslím, že aj na Kamennej, aj na Hviezdoslavovej sú tie priecestia ešte funkčné, snáď až na jedno na Hviezdoslavovej, ale tam neviem, že by dávali nové dopravné značky.
Je to na jednej z hlavných vetiev MHD aj prímestskej dopravy a prechádza tade aj jedna z trás, ktoré sa tu pretriasajú ako kandidáti na zatrolejovanie. A ešte jedna pomôcka: koľaj prechádza šikmo križovatkou. Teraz je to miesto myslím už jednoznačne určené.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
pete.