Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tr3mp #1641:

Uvedené podklady pre článok pri 10. výročí trolejbusovej dopravy v Žiline som čerpal z rôznych zdrojov. Ďakujem za pripomienku v časti výstavby TD v Bratislave v roku 1941. Pripomienku som si už doplnil a pri ďalšej príležitosti bude táto časť opravená. Ďakujem.
Reply on: Valec #1649:

"Ja osobne by som radšej spravil manipulačné obratisko na autobusovej stanici." S týmto možno len súhlasiť, uvedený priestor by bol ideálny, ľahko dostupný od tarajších zastávok. Ale podľa iných informácií bolo autobusové nástupište mestom predané, čiže sme v diskusii opäť niekde na Športovej ulici.
Reply on: Miro #1658:

Uvedená vlečka zachádzala do Sloveny, dnes už sa nedá o nej hovoriť. Už aj nejaká spoločnosť má zahradený zvyšok bývalej vlečky k železnici. Ináč to poznáš bližšie, však denne chodíš okolo. Ten vyčistený priestor vedľa Sloveny je naplánovaný pre výstavbu tretieho obchodu LIDL. Križovatka na Kysuckej ceste pri križovaní so Športovou ulicou by mala byť, podľa projektov, prebudovaná na kruhovú križovatku. So stavbou LIDL-a sa neponáhľajú, ale v prípade výstavby by sa to zišlo využiť a osadiť tam trakčné stožiare pre budúce obratisko na Športovej ulici. Pre autobusy SAD najmä popoludní to bude aj na prekážku, lebo v tom čase tam býva poriadna tlačenica.
Reply on: Jakub #1663:

V Brodne sa bude rušiť priecesti v súvislosti s diaľnicou. Ak v budúcnosti bude prechádzať cez Brodno koridor vysokorýchlostnej trate, tak aj v tomto prípade musí byť zrušené priecestie. Podklady som však videl v súvislosti s navrhovanou diaľnicou.
Reply on: Valec #1651:

- Kvačalova, DP – Pietna, krematórium. Môže byť aj taká varianta ako uvádzaš, ale myslím si že spojenie s cintorínom by malo byť.
- zastávka Žitná – Bánová. Colnicu by obsluhovali počas pracovného dňa autobusy L28. Aj v pracovných dňoch zachádza niekedy L21 k Colnici prázdna a od Colnice po zastávku K cintorínu je skutočne malá vzdialenosť pre pešiu chôdzu.
- Nám. požiarnikov – Veľká okružná – Hurbanova. Linky by som nepresmeroval, ale ako príklad som uviedol L8, ktorá po zájdení na Veľkú okružnú, by sa vrátila naspäť k Polícii. To bol však len príklad.
- západ Hájika. Čoskoro po ukončení výstavby na Hájiku, je vytipovaná nová lokality na komplexnú výstavbu. Návrh bol predložený smerom niekde na Ovčiarsko, tak predpokladám, že aj tam v budúcnosti pôjde trolejbusová linka. S nejakými podkladmi boli oboznámení aj poslanci MZ a hovorilo sa aj o novej ceste (nevidel som ich).
Reply on: Jozef #1662:
Preco sa vlastne ma rusit priecestie v Brodne? To pocujem prvy raz.
Reply on: Jakub #1656:

O vlečke do Sleveny sa už nedá hovoriť, lebo je to už len kúsok koľaje zaliatej v asfalte. Čiže v tomto čase sa tam nenachádza už nijaká vlečka. Funkčné vlečky sú na Hviezdoslavovej a Kamennej ulici.

Priecestie v Brodne má byť v budúcnosti zrušené. Jeden z návrhou bol potiahnúť komunikáciu z Budatína. Druhý reálnejší návrh, ktorý som videl bol nasledovný. Nadjazd do Brodna pri Anite bude predĺžený na ľavú stranu cez rieku Kysuca až na cestu do Vrania. Pravá časť nadjazdu bude predĺžená ponad železnicu, a tak sa dostane na druhú stranu. Odtiaľto po novej ceste by sa pripojila do obce a vyšla by pri dnešnej otočke autobusov pod reštauráciou.
Reply on: pete. #1659:
Toto ma samozrejme napadlo, len som sa tak zamyslel z pohladu obycajneho cestujuceho ? . BTW to je naozaj ten rozdiel v nakladoch taky minimalny?
Reply on: Valec #1654:
ani ho nehľadajte, je to podvrh pre nejaký sociologický výskum... 😞
Reply on: Jakub #1657:
Treba si uvedomit, co by si usetril nasadenim kratkych trolejbusov (prakticky uplne nic) a kolko by si stratil, tym ze by sa trolejbusy museli chodit menit niekam do vozovne parkrat denne.
Reply on: Jakub #1656:
Bingo! ? ? ?
Ked chodievam vecer alebo cez vikendy linkami 6, 7, 16, napadlo ma, preco v tychto mimospickovych casoch premavaju dlhe trolejbusy, ked vo vozidle sedi max. 10 cestujucich. Teda nie zeby som nebol rad, ze si mam kde sadnut ☺ , ale na druhej strane mi to pride dost zbytocny luxus. Podla mna by to kludne mohli obsluzit kratke vozidla a v rannej a poobednej spicke by sa nadadzovali dlhe.
Reply on: Miro #1655:
Vlecka do Sloveny na Kysuckej ulici?
Reply on: Valec #1653:
Na tieto som nepomyslel, ale myslím, že aj na Kamennej, aj na Hviezdoslavovej sú tie priecestia ešte funkčné, snáď až na jedno na Hviezdoslavovej, ale tam neviem, že by dávali nové dopravné značky.

Je to na jednej z hlavných vetiev MHD aj prímestskej dopravy a prechádza tade aj jedna z trás, ktoré sa tu pretriasajú ako kandidáti na zatrolejovanie. A ešte jedna pomôcka: koľaj prechádza šikmo križovatkou. Teraz je to miesto myslím už jednoznačne určené.
Ešte by som doporučoval prečitať si na bystrickom diskusnom fóre príspevok z 17.11 č 4368. Je to k 10. výročiu TD v Žiline.
Reply on: Miro #1642:
Tipujem to na okolie Kamennej. Ale podobné železničné priecestia sú aj na Hviezdoslavovej medzi stanicou a hyperTescom.


A kadiaľ pôjdu autobusy do Brodna, keď im zrušia priecestie??? ?
238 stoji vykapaty pred teplarnou, brka dole.
Reply on: Jozef #1621:
K tomuto sa nemôžem nevyjadriť:

- Kvačalova, DP – Pietna, krematórium. Podľa mňa zbytočné, v súčasnosti tam premávajú len 2!!! spoje za deň. To by som radšej využil 24Tr s pomocným pohonom a riešil zachádzkou.
- zastávka Žitná – Bánová. Nie som proti. Aj keby to bola slabšia vetva žilinskej trolejbusovej dopravy, alebo sa ráta s rozvojom tejto časti mesta? A čo bude jazdiť k colnici?
- Ul. Kálov – Kysucká cesta – Športová ul. Toto som už rozobral.
- Úsek križovatka Košická – závody Hyundai/Kia dĺžka asi 6 km. Trať rozhodne zaujímavá, len či by bola aj dostatočne celodenne využitá si netrúfam odhadnúť. Myslím, v čase výmeny zmien by bola preťažená a v ostatnej dobe by zívala prázdnotou.

Fatranská - Rosinská. Toto isto nie, však aj L2 tým smerom chodí takmer úplne prázdna. Na tie popísané investičné náklady by sa to neoplatilo. Ako Juraj dávnejšie spomínal prípadné Vlčince V sú v dochádzkovej vzdialenosti od Matice slovenskej, príp. by bolo možné využiť autobusy prichádzajúce z Rosiny v rámci ŽRIDS.
- Kysucká cesta – Budatín – Považský Chlmec. Nedokážem posúdiť, nikdy som tam nebol, ale ak je tam priemyselná oblasť, tak môže byť.
- Nám. požiarnikov – Veľká okružná – Hurbanova. Ako manipulačná trať by bola super, ale trolejbusové linky by som tam veľmi nepresmerovával, prestupný uzol je Polícia je dosť využívaný.
- zokruhovanie Soliniek. Tak toto malo už dávno stáť.
- západ Hájika. Nemám predstavu ako to myslíš.
- Kvačalova. Riešil by som dvoma spôsobmi: 1. priame pripojenie na Hájik manipulačnou (hoc aj jednostopou) traťou. 2. riadnou trolejbusovou traťou (aj s linkou) cez Novú Žilinu po trase L24.
Podla dispecingu je to uz OK.
Reply on: Miro #1614:
Nie je to zlé riešenie. Len by ma zaujímalo, kam by si tú trolejbusovú linku smeroval, lebo by mala v špičke 7-8 spojov za hodinu.

Re #1615 Miro: S tým sa predsa tiež počítalo. Ja som to bral ako samozrejmosť. A označovanie by som zariadil tak ako to majú (mali) v nemeckom Konstanz. Pri nástupe do prímestského autobusu s lískom MHD ti šofér dá naň pečiatku s dátumom a časom. Náklady by boli cca 100Sk/voz.

Re #1617 Jozef: Ja osobne by som radšej spravil manipulačné obratisko na autobusovej stanici. Tam by malo určite praktickejšie využitie. A v prípade TT do Chlmca by mohlo byť druhé v Budatíne.

Re #1618 Jozef: Ale reklamy sú v sekcii Vozidlové novinky tzn. pre fanúšikov dopravy. Ak mám hovoriť za seba, tak si vždy pozriem čo je nové v iných mestách a reklamy ma zaujmú. A nemusím čitať všetky fóra.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement