Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zoZa #1677:
Už sa tu o ňom kedysi diskutovalo, bolo ich niekoľko, boli to asi desaťročné ojazdené kĺbové Volvá a jazdili u vtedajšieho ČSAD na linke do KNM. Ich zvláštnosťou bolo nielen to, že mali skosený predok a zadok, takže to naozaj pripomínalo električku, ale aj to, že priamo v kĺbe bolo jedno či dve sedadlá a na strane dverí bol natiahnutý cez celý autobus špagát, ktorým bolo možné dať znamenie vodičovi.
Snažil som sa pohľadať fotku, ale nepodarilo sa mi.
Reply on: TeBeCe #1632:
bozee, ten autobus by som tak rad videl
Reply on: Miro #1671:

Je otázkou času, kedy začnú budovať diaľničný privádzač LL - Žilina. MHD a diaľničný privádzač sme už rozoberali. Ja osobne som tiež toho názoru, aby tadiaľ MHD nemá premávať. Jednoznačne na diaľničných privádzačoch nemajú byť autobusové zastávky, lebo je ohrozovaná bezpečnosť cestujúcich. V Žiline máme tú výhodu, že mesto je urbanisticky dobre vybudované a je možnoť viesť MHD aj po iných komunikáciách. L26 a L28 by som tiež presmeroval z Rondla na Škultétyho alebo ulicu Pri Rajčianke a pokračovať ďalej. Linku 22 by som viedol po Hlinskej a ďalej do Bytčice cez nadjazd z Obvodovej. Teoreticky by mohla ísť aj okolo Mliekarní a Ferony, ale priemyselná zóna na Rajeckej by mala byť obslúžená zo železničnej zastávky Žilina-Solinky, samozrejme ak bude ŽRDIS slúžiť tak ako by mal.
Čo sa týka tých podchodov, zdá sa mi že pri Váhostave bol zakreslený, ale nepredpokladám, že by dostatočne slúžil svojmu účelu. Ak tam nebude MHD, nebudú tam ani chodci. Napr. teraz v Budatíne vybudovali podchod na privádzači nie na najlepšom mieste. Medzi terajšími novými zastávkami je až 6 jazdných prúdov!!! a beda tomo kto tam vkročí. Na takéto miesta by som vložil trvalú betónovú prekážku.
Pri EE cenu ovplyvnuje aj platba za 1/4-hodinove maximum v danom mesiaci aj platba za odobrate kWh (tato zlozka je umerna najazdenym km).
Ale ak uz mam raz dane vykonove maximum, prevadzkou v sedle a cez vikend ho nezvysim a teda v podstate platim len za kWh. Pri dnesnych cenach su taketo naklady v tomto case pri tolejbusoch asi tretinove oproti autobusom.
Reply on: Miro #1672:

Tam som to nevidel, bol tam plán LIDL-a a ja som sa sústredil na tú kruhovú križovatku. Okrem iného táto cesta patrí mestu a za tie roky už mohli koľajnice vytrhať a komunikáciu upraviť.
Reply on: Jakub #1661:
No ano 🙂 U autobusov tam samozrejme rozdiel je, ale u trolejbusoch v sedle a cez vikendy nie, lebo za energiu podla toho kolko jej spotrebujes v case najvacsej spicky. No snad to tu niekto vysvetli lepsie ako ja, clovek nevyznajuci sa do elektriny ?
Reply on: Jozef #1666:
A bude podľa tých projektov skutočne zrušené aj to priecestie, t.j. odstránené tie koľajnice, ktoré zbytočne ničia nápravy prechádzajúcich vozidiel a zbytočné dopravné značky?
Tak som sa zamyslel nad prestavbou Rajeckej cesty vs. MHD. Nemyslíte, že by bolo najlepšie riešenie, keby po tomto diaľničnom privádzači MHD vôbec nepremávala? Neviem si totiž predstaviť, ako tam budú umiestnené zastávky, keď miesto medzi garážami, Váhostavom a železnicou je len na tú štvorprúdovku a tak sa obávam, že zastávky budú nakoniec v pravom jazdnom pruhu, čo bude veľmi zdržovať dopravu. Okrem toho sa veľmi obávam prebiehania cestujúcich cez cestu, aj keď tam (dúfam) budú nadchody. Alebo tam budú priechody pre chodcov? Cez de facto rýchlostnú komunikáciu?

Myslím, že by bolo možné viesť L22 po Hlinskej a do Bytčice by mohla prejsť buď cez nadjazd z Obvodovej, alebo ak by bolo potrebné, aby obslúžila aj Mliekárne, Feronu atď, tak by mohla prejsť cez most pri Váhostave na Kamennú a po nej sa vrátiť na Bytčickú. L26 a L28 by išli z Rondla smerom do Závodia, odtiaľ po Škultétyho alebo Pri Rajčianke a ďalej jedna rovno na Kamennú a druhá ku Stavomontážam na Bytčickú.
Reply on: Jozef #1666:
Ďalší kruhový objazd? To je nejaká móda posledných čias, pchať kruhové objazdy všade, aj tam, kde skôr situáciu komplikujú, viď kruhový objazd pri Lidli na Ul. vysokoškolákov.
Reply on: Jozef #1666:
Áno, tá vlečka je už dávno fyzicky zrušená, ale asi nie papierovo, aspoň to priecestie, inak si neviem vysvetliť, že pri prestavbe Kysuckej cesty tam projektant nakreslil nové dopravné značky, ktoré tam boli aj osadené, napriek tomu, že už tam určite žiadny vlak nepôjde. Preto som na toto priecestie upozornil.
Reply on: tr3mp #1641:

Uvedené podklady pre článok pri 10. výročí trolejbusovej dopravy v Žiline som čerpal z rôznych zdrojov. Ďakujem za pripomienku v časti výstavby TD v Bratislave v roku 1941. Pripomienku som si už doplnil a pri ďalšej príležitosti bude táto časť opravená. Ďakujem.
Reply on: Valec #1649:

"Ja osobne by som radšej spravil manipulačné obratisko na autobusovej stanici." S týmto možno len súhlasiť, uvedený priestor by bol ideálny, ľahko dostupný od tarajších zastávok. Ale podľa iných informácií bolo autobusové nástupište mestom predané, čiže sme v diskusii opäť niekde na Športovej ulici.
Reply on: Miro #1658:

Uvedená vlečka zachádzala do Sloveny, dnes už sa nedá o nej hovoriť. Už aj nejaká spoločnosť má zahradený zvyšok bývalej vlečky k železnici. Ináč to poznáš bližšie, však denne chodíš okolo. Ten vyčistený priestor vedľa Sloveny je naplánovaný pre výstavbu tretieho obchodu LIDL. Križovatka na Kysuckej ceste pri križovaní so Športovou ulicou by mala byť, podľa projektov, prebudovaná na kruhovú križovatku. So stavbou LIDL-a sa neponáhľajú, ale v prípade výstavby by sa to zišlo využiť a osadiť tam trakčné stožiare pre budúce obratisko na Športovej ulici. Pre autobusy SAD najmä popoludní to bude aj na prekážku, lebo v tom čase tam býva poriadna tlačenica.
Reply on: Jakub #1663:

V Brodne sa bude rušiť priecesti v súvislosti s diaľnicou. Ak v budúcnosti bude prechádzať cez Brodno koridor vysokorýchlostnej trate, tak aj v tomto prípade musí byť zrušené priecestie. Podklady som však videl v súvislosti s navrhovanou diaľnicou.
Reply on: Valec #1651:

- Kvačalova, DP – Pietna, krematórium. Môže byť aj taká varianta ako uvádzaš, ale myslím si že spojenie s cintorínom by malo byť.
- zastávka Žitná – Bánová. Colnicu by obsluhovali počas pracovného dňa autobusy L28. Aj v pracovných dňoch zachádza niekedy L21 k Colnici prázdna a od Colnice po zastávku K cintorínu je skutočne malá vzdialenosť pre pešiu chôdzu.
- Nám. požiarnikov – Veľká okružná – Hurbanova. Linky by som nepresmeroval, ale ako príklad som uviedol L8, ktorá po zájdení na Veľkú okružnú, by sa vrátila naspäť k Polícii. To bol však len príklad.
- západ Hájika. Čoskoro po ukončení výstavby na Hájiku, je vytipovaná nová lokality na komplexnú výstavbu. Návrh bol predložený smerom niekde na Ovčiarsko, tak predpokladám, že aj tam v budúcnosti pôjde trolejbusová linka. S nejakými podkladmi boli oboznámení aj poslanci MZ a hovorilo sa aj o novej ceste (nevidel som ich).
Reply on: Jozef #1662:
Preco sa vlastne ma rusit priecestie v Brodne? To pocujem prvy raz.
Reply on: Jakub #1656:

O vlečke do Sleveny sa už nedá hovoriť, lebo je to už len kúsok koľaje zaliatej v asfalte. Čiže v tomto čase sa tam nenachádza už nijaká vlečka. Funkčné vlečky sú na Hviezdoslavovej a Kamennej ulici.

Priecestie v Brodne má byť v budúcnosti zrušené. Jeden z návrhou bol potiahnúť komunikáciu z Budatína. Druhý reálnejší návrh, ktorý som videl bol nasledovný. Nadjazd do Brodna pri Anite bude predĺžený na ľavú stranu cez rieku Kysuca až na cestu do Vrania. Pravá časť nadjazdu bude predĺžená ponad železnicu, a tak sa dostane na druhú stranu. Odtiaľto po novej ceste by sa pripojila do obce a vyšla by pri dnešnej otočke autobusov pod reštauráciou.
Reply on: pete. #1659:
Toto ma samozrejme napadlo, len som sa tak zamyslel z pohladu obycajneho cestujuceho ? . BTW to je naozaj ten rozdiel v nakladoch taky minimalny?
Reply on: Valec #1654:
ani ho nehľadajte, je to podvrh pre nejaký sociologický výskum... 😞
Reply on: Jakub #1657:
Treba si uvedomit, co by si usetril nasadenim kratkych trolejbusov (prakticky uplne nic) a kolko by si stratil, tym ze by sa trolejbusy museli chodit menit niekam do vozovne parkrat denne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.