Nočné spoje nie je moja parketa.... Doteraz som vždy radšej použil taxík... Zrejme by som po dobrej akcii pri okružnej jazde mestom zaspal a mestskí policajti by mali zo mňa show... ? Ale posun ranných spojov o 15 min neskôr je úplne zlé.... Nie každý žilinčan pracuje v Žiline , častokrát sa dochádza do Bytče, KNM, PB .... a je neviem kde.... Ale zarazila ma jedna vec.... Juraj, vodiči, ktorí majú na denných linkách posledné spoje, začínajú na druhý deň ráno???? Vodič možno zaľahne do postele o polnoci , ale ráno o 3 hod by musel vstávať!!! To v DPMŽ idete až do takýchto extrémov? Prečo nedostane popoludňajší turnus? Podľa mňa je to len vecou plánovania smien... A potom, o akých 6 hodinách píšete? veď zákon hovorí o minimálne 12 hodinovej prestávke medzi dvoma smenami .... Nerozumiem tomu, bolo by možné mi to objasniť? Ďakujem.
2a/ Denne spoje. Zacinaju 04.55, koncia 22.35. Ak posunieme koniec na 23,50, posunie sa aj zaciatok o 15 minut na 05,10. (Vodici maju zo zakona narok na min.6 hodin medzi sluzbami, su rovnako ako cestujucie tiez len ludia, aj ich zakonne poziadavky MUSIME dodrziavat.) To je mimoriadne neskory cas pre velmi vela ludi do prace. Je treba posudit, ktorych stazujucich je alebo bude viac. Ci tych z Bratislavskeho vlaku vecer alebo tych do robory rano. Ked bude trochu casu, da sa to vytiahnut z PP. Podla mojich skusenosti je omnoho viac tych rano a naviac do roboty musia prist nacas a presne, kym domov a na intrak tato podmienka nie je taka striktna.
2b/ Nocne spoje. Rovnako plati kontinuita sluzby, posunu zaciatku aj konca. Ak by sa nocaky posunuli o 15 minut skor, o 15 minut skor by aj rano koncili. Ludia z prveho vlaku by sice cakali uz len 5 minut, ludom z druheho vlaku by usiel spoj 10 minut pred nosom, rovnako ludom zo stvrteho, siesteho a siedmeho.
Zas vznika otazka, kolko je spolu ludi z prveho vlaku a kolko spolu zo 2,4,6 a siedmeho a vyhovenim jednej skupine si aku stazujucu skupinu "vyrobime" druhu.
Toto je podla mna v prvom kole objektivnejsie posudenie ako cez svoje "JA", i ked samozrejme nepredpokladam, ze uspokoji. Ale riesenie mozeme hladat dalej.
Tak ja pre zmenu nielen tusim, ale aj viem, kde je pes zakopany.
1/ Medzi poslednym vecernym a prvym rannym spojom pride do Ziliny 8 rychlikov. TY chodis len tym jednym, preto TEBA zaujima len ten tvoj jeden. Ja naopak sa pozeram na celu MHD a teda ma musia zaujimat vsetky.
a/ Prvy z osmych je rychlik od Bratislavy. Ludia len vystupuju, po cca 5 minutach vymotania sa z vlaku a stanice na najblizsi prvy spoj cakaju cca 15-20 minut (L50).
b/ Druhy z osmych je rychlik od Kosic a Humenneho o 23,38. Vystupujuci ludia musia na najblizsi spoj cakat cca 5 minut (L50) alebo 55 minut (L51)
c/ Treti z osmych je rychlik z Bratislavy (a z Madarska), ktory prichadza o 24.00 h. Ludia vystupujuci musia cakat na najblizsi spoj 35 minut (L51) alebo 105 minut (L50).
d/ Stvrty z osmych je rychlik z Kosic o 0,29h. Vystupujuci ludia musia cakat na najblizsi spoj bud 5 minut (L51) alebo 75 minut (L50)
e/ Piaty z osmych je rychlik od Cadce a Varsavy o 2.42h. Vystupujuci ludia musia cakat na najblizsi spoj asi 5 minut (L50) alebo 25 minut (L51)
f/ Siesty z osmych je rychlik od Cadce a Prahy o 3,15h. Musi sa cakat bud 1 minuta (L51) alebo 30 minut (L50)
g/ Siedmy z osmych je rychlik od Kosic a Humenneho o 3.34. Caka sa bud 10 minut (L50) alebo 30 minut (L51)
h/ Osmy je rychlik od Puchova (a Prahy) o 4,16h. Caka sa cca 60 minut (L4) a viac.
Dufam, ze som sa nepomylil. Nebudem riesit zatial PRICHADZAJUCICH na vlak, v 2.casti prispevku budem pokracovat analyzou moznosti.
no keďže som jeden z tych, kvôli komu sa opäť otvorila diskusia ohľadom večerného rychlika z BA.
Vcera som opät cestoval zo smeru z BA do ZA a znovu musim skonstatovat ze ten vlak nemal ziadne meskanie, cize toto tu uz nevytahujte lebo to momentalne vobec neplati!
A potom preco sa diskutuje len o vlaku z BA s prichodom o 22:34?... lebo nim chodi mnozstvo ludi, ten spoj ide kazdi den (nielen kazdi druhy tyzden ako je povedzme futbal), a potom z ostatnych smerov (ako CA a KE) uz na zeleznicnu stanicu neprichadzaju ziadne rychliky, takze ta diskusia sa tyka len tohto vlaku...
Vazne netusim preco sa nedaju okolo 22:40 vytvorit aspon 2 linky L16 (smer Zavodie, Banova, Hajik) a L13 (smer Hliny, Solinky a Vlcince)? tieto 2 spoje pokryvaju skoro celu ZA.. Ved ten posledny spoj nieje len pre ludi zo stanice, ale v piatok a ine dni pred volnom a v pripade inych akcii aj pre mladich ktori idu z "mesta" domov... a skutocne posunutie L50 o nejakych 20minut by zas pomohlo ludom z vlaku Os 3927 z CA a celkovo by nebolo od veci aby odchody L50 a L51 aspon ciastocne zaviseli aj od odchodov/prichodov vlakov, ved v noci predsa hlavne kvoli tomu chodia ludia L50/51 nie?
Marek, ak by sli posledne spoje o 22,40h, nocna linka by nemusela ist o 23,00h ale 23,15h a dalsi az 00,00h. Vozidlo, ktore obsluhuje linku 50, stiha o 00,40h ist aj ako 51ka.
A posledny spoj na Hajik zo stanice ide 22,30h, dalsi az 00,40h. Tiez sa ti zda, ze ak by L16 isla 22,40h, bude nasledujuci nocny spoj na hajik prazdnejsi???
------------------------------------------------------------------------
ZSSK casto robi nezmyselne zasahy do GVD, no vacsinou ide o denne spoje, regionalne spoje pripadne spoje pocas vyluk a obmedzeni.
Na jednej strane obhajujes "naval fanusikov" na spoje, ktore nechavaju cestujuceho na zastavke, ale nedokazes sa vzit do role cestujuceho od ZSSK, ktoreho nechava stat na zastavke DPMZ.
---------------------------------------------------------------------
Ja si Juraja vazim ze tu s nami diskutujes ale väčšinu nazorov tu potopis!Juraj tiez sa nemôzete tvarit ze sa neda nic a len vam sa bude skoro ale naozaj skoro vsetko prispôsobovat. - v tomto sa zhodneme obaja
No skus sa niekedy po sichte vybrat na zeleznicnu stanicu vo stvrtok a piatok od 16,25 do 22,35 a pozri si pocty cestujucich iducich z rychlikov z BA. (len im nezavadzaj v podchode...)
Podobna situacia je aj v nedelu a v pondelok rano -do BA.
V nedelu ide dost cestujucich do ZA od ZV, KE, ale i z vlakov z BA. Ide prevazne o studentov.
Terchova je obec. Ludia do nej cestuju z prace zo ZA, pripadne v lete na turistiku. Cize posledny spoj SADky je v pohode.
Zilina je mesto a dostatocny pocet ludi sa vracia do svojho mesta, pripadne idu studenti na intraky...
Som unaveny na rozpisovanie, ale porovnal si dve neporovnatelne sidla v ZA kraji.
Mam lepsi priklad.
Je 22,34h a do ZA stanice vchadza rychlik z BA. o 22,39h maju cestujuci pripoj do Vrutok a dalej mhdeckou do martina, o 22,45h ide osobny vlak do Cadce.
ak nie je problem s casom u vodicov, bolo by asi spravne dat o 22,40 jeden spoj na vlky, jeden na solinky a posledny na hajik.
Je to trošku OT, ale problém s parkovaním v okolí štadióna je. Autá parkujú po chodníkoch, trávnikoch, na ulici, ktorej šírka je 6 metrov, takže s ťažkosťami zostane miesto na prejdenie osobného auta, nákladné, ktoré idú k vykládkovým koľajam žel. stanice, majú smolu. Ale akosi nikto neprotestuje. Raz som sa pýtal dvoch policajtov, ktorí tam hliadkovali, prečo nechajú parkovať autá na ulici, kde je zákaz zastavenia, a odpovedali mi, že oni tam nie sú na to, aby kontrolovali ten zákaz, ale dávajú pozor, aby niekto tie zaparkované autá nevykrádal.
Dlho sa hovorí o vybudovaní viacpodlažného parkoviska pre návštevníkov futbalu a hokeja, ale zatiaľ nič. Však načo, keď neprotestuje ani správca komunikácie, ani polícia ?
Hm...Každy tu bije do svojho a vyzera to tu spohladu ticho sa prizerajuceho citatela velmi zaujímavo.Na jednej strane sa priklanam k nazorom, aby DPMZ sa tiez trosku snazilo reagovat na napor cestujucich a tym ziskavat cestujucich pre ich zisk.Teraz narazam na pofutbalové napory ludí.Tiez si myslim ze Juraj DPMZ nemôze chciet aby ludia sa za kazdych okolnosti prepravovali len tak ako to vyhovuje DPMZ.Lebo mam taky pocit ze DPMZ ludi skôr nepocuva.Ja si Juraja vazim ze tu s nami diskutujes ale väčšinu nazorov tu potopis!Juraj tiez sa nemôzete tvarit ze sa neda nic a len vam sa bude skoro ale naozaj skoro vsetko prispôsobovat.Vidis potesite ludi zo zlacnenim cestovného pre obcanov pouzivajucich čipove karty.Tak by mozno toho potesilo aj viac.
No na druhej strane ak naozaj si Juraj podal signal o riesení problemu na vedenie futbaloveho klubu tak hovorim aj ja za vsetkych DAKUJEM!
A teraz osobny nazor na prispôsobovanie odchodu spojov DPMZ prichodom ZSR.Ja tu stojim na strane Juraja.Zeleznica sa hra zo svojimi cestovnymi poriadkami kazdy rok a poriadne.Ja som si nejaky ten rok vlakom odcestoval a viem co vravim.A poviem vam vela krat som zatinal zuby lebo zmeny nemali obdobu.Ja opakujem to co som povedal.Ked sa DPMZ prispôsobí jednemu ktorý cestuje z Blavy bude sa ozyvat aj ten co cestuje napr. zo Zvolena.Chapem situaciu ze je tazke ist pesi ked nejde prostriedok MHD ale aj moj kamarat z Cadce cestoval do Zvolena v pondelok rano vlakom a nesiel mu ziaden spoj na stanicu aby stihal vlak.Isiel peso. Takze zachovajme vyznam nočných spojov.Myslim ze nocný spoj o 23:00 bude zbytocny ak pôjde o 22:50 L13..
ano maju problem. Z nejakeho dovodu sa rozhodli ist MHD. Ak by na to mali, sli by autom, ci taxikom (ked nechcu susit hubu). Ide o to, ze klub moze byt spokojny lebo ma predsa parkovisko + prilahle ulice, a fungujucu MHD v meste. Ludia mu prisli, nerozbili stadion, tak je "vsetko OK".
Keby bol problem s odparkovanymi autami, protestuje spravca komunikacie, ci policia. Keby sa divaci nepomestili na stadion, uvazuje nad rozsirenim.
Ty si uz klubu problem signalizoval, na tahu su oni.
ano maju problem. Z nejakeho dovodu sa rozhodli ist MHD. Ak by na to mali, sli by autom, ci taxikom (ked nechcu susit hubu). Ide o to, ze klub moze byt spokojny lebo ma predsa parkovisko + prilahle ulice, a fungujucu MHD v meste. Ludia mu prisli, nerozbili stadion, tak je "vsetko OK".
Valec