Ty si fakt dobry. Len niekto, kto za nic nezodpoveda moze napisat naivnost "o nejakych zakonoch nehovorme". Len to raz skus a na druhy den tu mas staznost odborarov, do tyzdna kontrolu z Uradu bezpecnosti prace a do dvoch tyzdnov z ministerstva. Pokuty pre firmu zacinaju na 100 tisicoch...
Pojdem sa veru niekedy na tyzden po veceroch pozriet, ci je tam od pondelka do nedele zakazdym 80 studentov a rovnako ci su zakazdym o 23,00 h iba dvaja. Potom ti poviem.
Bezne u vsetkych nie, ale to skratenie sa vyuziva. Rano nastupuju povacsine ti, ktori vecer skoncia skor, nie ti posledni a naopak ti posledni nastupuju rano neskor. Zakon sa v kazdom pripade dodrziava, na to si striehnu aj odborari.
Nic to vsak nemeni na tom, ze ak by nemalo dojst k totalnemu rozhadzaniu sluzieb a aj k moznemu narastu poctu vodicov kvoli posunutiu MHD kvoli jednemu vlaku, ze by sa to nepoposuvalo cele.
Nerozumiem, co chces povedat. Co u teba znamena "denny spoj"?
U mna je denny spoj prvy spoj s cestujucimi na niektorej linke. Je samozrejme, ze ked prvy denny spoj napr. na L27 zacina zo Zastrania o 04,56, musi autobus vychadzat z podniku okolo pol piatej. Ale to nie je "denny spoj".
A podobne, posledny denny spoj konci napr. na L24 konci v Trnovom o 23,05, a samozrejme ze dojde na noc do podniku pred pol dvanastou, ale to uz nie je "denny spoj".
V Ziline a v Martine to bude teda asi podobne, podla mna len ty miesas jablcka s hruskami...
WiFi majú vo Večku v menze, ak máš dobre orietované okná do izby, tak sa dá chytiť. Ale ako to fachčí, tak to neviem. Neboj, nejaké to stretko ešte tento rok bude, príp. môžeme zorganizovať aj nejaké malé zoznamovacie.
Re #9341 Mza: Všade (čo viem) je do 25. roku (do dovŕšenia 26) len DPMŽ je v tomto extra.
Tak, tak, tento rok som zapocal svoju studijnu misiu.. ? Mozno by nebolo zle zorganizovat volake stretko. Popripade by som dotiahol aj mojho kolegu z ba. fora Yzermana ?
Vsak ja sa ti ozvem, ked konecne v Ziline najdem nejaku WiFinu, kedze na intrakoch na Hlinach akosi nechytam nic. ?
Este by som sa chcel vratit k studentskej zlave,kt. DPMZ poskytuje do dovrsenia 25.roku.V dnesnej dobe je myslim uz povinna 9-rocna skolska dochadzka,takze deti koncia zakladnu skolu vo veku 15 rokov.Strednu skolu(ak je 4-rocna) koncia vo veku 19 rokov.Vysoku skolu(standardne 5 rocna) koncia vo veku 24 rokov.Ale co taki,kt. maju 5-rocnu strednu skolu(napr. jazykove lyceum) a(alebo) studuju 6-rocnu vysoku skolu(medicina)?Takito studenti nemaju narok na zlavu(ku koncu studia) v zilinskej mhd pricom neprekrocili dlzku studia v zmysle,ze studuju suvisle.Preco to tak je?
Tak a teraz počuvaj ty mna!
1) Ja obhajujem zaujími fanusikov ktorý sa zucastnili futbaloveho stretnutia aby sa pouzivali klbové trolejbusi a nie solo Trolejbusy.Preto tam vznika problem no o posuvani spojov som nepovedal ani pol slova.A zmena nastala.A bola prinosom bez posunutia odchodu posledneho spoja.
2)Co sa tyka posuvania odchodov poslednych spojov!
Ja do tejto problematiky rychlikov v noci moc nevidim lebo som to na vlastnej kozi nezazil a mozno by to kazdy z nas potreboval zazit aby sme to pochopili.
Ale pride mi, ze tu robite strasne HALO!Dalo by sa prist na kompromis a o nejakych zakonoch nehovorme lebo ...!Prestavok maju vodici dost ako aj hodin medzi smenami.Ak dobre viem tak vodic ktorý konci smenu poslednym spojom vecer na 100% nevstava rano do prace.Pripustam ak ma tzv. "tyzdnovu smenu" od 8.00 do 20.00!No tiez by sa dalo a verim tomu to zariadit tak aby vodic den pred "tyzdnovkou" koncil skôr.
Nemyslim ale zas ze o minimalnych zmenach aj odchodoch rychlikov môzeme hovorit.Ak dobre viem tak aj R600 Ruzin dostal velakrat do vienka zmeny tykajuce sa väčších časovych rozdielov.Kompromisi by sa nasli ale museli by sme na DPMZ vytvorit popri referntovi o športových podujatiach a refernta na sledovanie cestovného poriadku zeleznic.
Co sa tyka spoja L51 tak je to trosku naozaj pritiahnute za vlasy ked jeho prvy odchod je az 00:40!Ludia z Vlciniec,Hlin a Soliniek by sa aj napriek vyhliadkovej jazde ozyvat moc nemuseli ale cestujucich na trase L51, tych lutujem!
3)No a som rad ze sa aspon v niecom zhodneme!
1. Nerozumiem argumentu, že by sa mala celá MHD posúvať pri posunutí dvoch večerných spojov aj ráno o 15. minút. Predsa nie všetci vodiči začínajú smenu naraz. Niektorí môžu začať o 4:55 a jazdiť do 22:35, iní začať o 5:10 a jazdiť do 22:50, alebo sa mylim? Predsa aj dnes niektorí vodiči začínajú až okolo 5:30 či dokonca okolo štvrť na sedem (cez prázdniny tak jazdili na l. 13).
2. Je lepšie, keď sa pre cestujúceho atraktívnymi dennými linkami nechá odviesť 80 študentov a ďalší cestujúci o 22:41, alebo sa aj naďalej budú voziť dvaja cestujúci v neatraktívnej nočnej linke o 23:00?
3. Pre porovnanie, z vlakov "b - h" určite neprichádza také kvantum cestujúcich ako z vlaku "a", kde je potencialnych cestujúcich na to, aby si spoj zaslúžili, dostatok.
Juraj, oprav v čom uvažujem nesprávne.
a v DPMŽ sa vodičom dáva bežne robiť po poobednej zmene na druhý deň ranná??? Odhliadnuc od toho, že to ťažke prejde z hľadiska stodvadsaťjednotky...
Re #9331 Pišta: Zákon hovorí o JEDENÁSŤ hodinovom odpočinku medzi zmenami. Ten je ale možné maximálne dvakrát po sebe skrátiť, a to u liniek do 50km až na šesť hodín.
Na stranke http://pis.nfo.sk/kategorie/R/2/
si mozete pozriet meskania R705 duben s prichodom do ZA o 22,34h. je tam prehladna tabulka meskania vlaku v cielovej stanici aj niekolko mesiacov spatne.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.