Ospravedlnujem sa za gramaticku hrubku v prispevku 2799 a za dalsie prispevky, ale kym ma nezacne zasa kvarit skola a mam aspon trochu cas, skusil som odpovedat skoro na vsetko skoro vsetkym. Sorry este raz.
Zasa vseobecne nicnehovoriace blufy. Ked si dobre pozries rozbory na nete z predchadzajucich rokov, nikde sa nehovori o zisku. MHD v kazdom meste na svete od San Francisca az po Moskvu vyraba len stratu.
A co to znamena - nie som ekonom, ale ani tomuto nerozumiem - pojem "vacsi zisk"? Vacsi ako co? Moze mi to niekto, kto ma aspon maturitu na obchodnej akademii vysvetlit?
1/ S vynimkou zrusenia L8 /aj to len ciastocne/ sa neda vychadzat z povodneho stavu, lebo akykolvek zasah /s vynimkou L8/ do poctu liniek by VZDY znamenal zrusenie nejakeho z priamych spojeni.
2/ Samozrejme, kym takyto navrh das, zisti si, ci by sa to zmestilo do povodnych vozokilometrov. Skoly uz na to mas, aby si si velmi jednoducho zistil dlzky tras, denny grafikon /vratane dlzky spojov v spicke a sedlach na jednotlivych linkach/ vratane vikendoveho, tyzdne vynasobil x52 a je to! Dokonca si myslim, ze pre buduceho dopravneho bakalara je to robota na este kratsi cas, ako si pisal tento prispevok...
3/ Ver mi, ze k ponuke vozokilometrov neprislo k zmene ani + ani -, ale prislo k zvyseniu miest napriklad z Hajika v spicke z 1350 na 1536, a z Matice z 2322 na 2868, k zvyseniu dennej ponuky spojov okolo ZU zo 128 na 138 atd.
4/ Lebo to nemusi byt listok za 19 Sk, ale trebars aj za 10,30 Sk.
My sa tu hádame o tom, či je pre ľudí nové linkové vedenie lepšie alebo nie. Je nás tu asi 10, z toho niektorí ani nie zo ZA. Mám nápad ako to zistiť.
Vychádzam z toho, že linkové vedenie by malo vyhovovať najmä tým, čo pravidelne MHD využívajú, čiže stálym zákazníkom. Takýto zákazník bude zrejme (už aj z dôvododu praktického) používať čipovú kartu, ktorú si musí minimálne raz za 3 mesiace dobiť. Navrhujem teda vypracovať dotazník o otázkami typu:
Aká je vaša najčastejšia cesta?
Ste spokojný s novým linkovým vedením?
V čom je lepšie?
Čo by ste zmenili?
...
a dať ho vyplniť ľuďom pri kúpe karty. Takto možno presnejšie (na väčšej vzorke) zistiť prípadnú spokojnosť/nespokojnosť. Navyše dostaneme aj ohlas od tých, čo sú spokojní, lebo tí by sa inak neozvali. A potom budeme mať všetci prehľad o tom ako na tom sme. Pre DP by to boli len náklady na papier, toner do tlačiarne, plus práca toho čo to vyhodnotí.
Čo vy na to? Či je to tiež úplná blbosť?
Nie je to celkom tak. Ak pri akejkolvek zaneprazdnenosti sa cloveku snad len raz v zivote podari byt VYNIMOCNE pri poslednej jazde trolejbusu /v BB/ alebo v noci v lejaku pri preprave 198-tonoveho kolosu popod zilinske troleje s vcelku vydarenymi nocnymi fotografiami /nie je to moja samochvala, povedal to kameraman STV/, s ktorou sa chcem podelit s kolegami, odmlka a starosti musia ist stranou.
Valec je stary fanda MHD, je kolega z fora, kde si s vynimkou medika Papyra tykam bez rozdielu veku. Nie pre neho, ale pre mna bude cest pomoct mu trochu pri jeho starostiach so skolou.
No a potom tu mame posledne 2 riesenia v poslednej podvariante.
a/ Naozaj zavladne Hajicka solidarita a kvoli 50-100-150/?/ priamo cestujucim spoluhajicanom bude zvysnych 3500-4000 suhlasit s predlzenim svojho intervalu z 5 na 9-11-? minut, alebo
b/ povedia si nie, my svoj interval chceme, Hajik sa rozrasta a tych 5%...
Ber to teraz, prosim ta, ako naozaj iba teoreticky rozbor vsetkych moznosti bez snahy niekomu uskodit. Dakujem.
Plne suhlasim. Takze sa postupne /vidis, ze sa priblizujeme k spolocnej myslienke/ dostavame k trom navrhom riesenia.
Kazde samozrejme vychadza z tvojej myslienky, ze by sa nemalo "priame spojenie sidlisk nesanovat predlzovanim intervalov" nielen z Chlmca, ale spojenie Hajika a Vlciniec vy sa nemalo sanovat na ukor ani Soliniek. A mame tu varianty.
Poziadavka priameho spojenia Hajika a Vlciniec sa nebude teda sanovat na ukor nicoho ineho ako na ukor Hajika a Vlciniec.
Su dve podvarianty.
1/ Ak pocet cestujucich z Hajika na Vlcince a z Vlciniec na Hajik je rovnaky, asi obidve sidliska /beriem samozrejme dobrovolny suhlas Vlcinciarov, ktori nikdy nepotrebuju ist na Hajik a naopak/ budu suhlasit s tym, ze Solinkarom v spicke ostane prekladany interval 5 minut, ale Ha a VL sa za cenu vzajomneho prepojenia dnesneho 5-minutoveho intervalu vzaju a budu suhlasit napr s 9-minutovym intervalom a zo solidarity s 5% spoluobcanmi sa ostatnych 95% potlaci.
2/ Vlcinciari si povedia, ze oni sa v prospech par desiatok Hajicanov svojho intervalu nevzdaju a budu trvat na ponechani si svojho intervalu - ale potom sa cela "solidarita" prenesie na samotnych Hajicanov.
Zasa NEUPLNA a teda skreslujuca a teda aj nie celkom objektivna informacia, beruca do uvahy nie STRED ceny, ale jej maximum. Ja naopak ako priklad opacnej ceny uvediem na cipovej karte 10,30 Sk za prestupnu jazdu, ktora je este o 1,70 Sk lacnejsia ako neprestupna na papierovy CL.
Toto si ty, jeden z najprezniznejsich analytykov fora dokazal napisat? Hadam tomu aj sam veris? Skoordinovanim styroch riedkych intervalov sice mozes dostat koordinaciu prestupov, ale nikdy HUSTY interval do centra! Lebo ked ti ide 6 riedkych akokolvek skoordinovanych intervalov, nikdy z nich neurobis, akokolvek koordinovane 12 hustych intervalov! Pri vsetkej ucte k tebe, ze by perpetuum-mobile?
Aj Vám sa zdá, že DPMŽ to nejak prehnalo...zdá sa Vám, že zmeny ktoré tu nastali sú zamerané na väčší zisk dopravcu ako na cestovanie. DPMZ je asi jediný mestský dopravca na slovensku ktorý má veľmi dobrý zisk...Moja otázka znie kto tvorí dopravu? Predsa cestujúci. Kto sú cestujúci? Predsa my... Vyzývam na bojkot žilinského "dopravcu"!!!! Myslím, že jedine my cestujúci môžme nejakým mäsovým prejavom niečo zmeniť na tejto nie moc vydarenej "zmene" Ak máte taký pocit ako ja rozneste, rozpošlite, a hlavne realizujte hromadný bojkot oslovujte ľudi a necestujte DPMZ...Dátum hromadného bojkotu 8.2.2005
A naopak, ak je rodina, kde je to nie 2:3 ale 3:2 alebo 4:1, asi by nesuhlasili, aby sa tento interval "obetoval" kvoli tejto "mensine". Ci ano? Niekedy ma prekvapuje "spravodlivost" mensiny. Ked my 10% musime platit viac, nech je to "spravodlive". Nech sa teda tej vacsine nielen zvacsi interval, ale nech si vsetci, a to je uplne jedno kde, platia radsej zdrazene cestovne napr. 14 Sk, ci uz cestuju z Hajila do Zavodia, z Hajika do centra, z Hajika do Bytcice, z Hajika na Vlcince, z Hajika do Zastrania... atd. Bude to sice nespravodlive, ale pre vsetkych rovnako. Inac povedane, rovnaka nespravodlivost pre vsetkych sa stava spravodlivostou. Tak? Ja mam na to iny pohlad. Ludia do 5 zastavok platia 10 Sk, ludia nad 5 zastavok platia 12 Sk a ludia nad 18 zastavok platia 19 Sk /priklad - Ha-Stodolova - VL-Fatranska je 19 zastavok/. Velmi jednoduchym prepoctom vychadzaju zlavy: Cesta do 5 zastavok = 1 zastavka=2Sk, ludia do 18 zastavok = 1 zastavka=0,66Sk atd. Mozeme diskutovat, ci to ma byt 19 alebo 17 Sk za papierovy listok alebo 10,30 Sk cez cipovu kartu ale skusme sa aj nad takouto matematikou zamysliet ako jednoducho vsetkym dat pausalnu cenu?
Urcite sme sa este na nicom zasadnom nehohodli, ale kedze sa s tebou da seriozne diskutovat a na niecom sa asi snad dohodneme, podme na to.
Rodinny pomer 2:3 je samozrejme pripad od pripadu mozny, ale ten zaver mas trochu pritiahnuty za vlasy. Urobit z pomeru 2:3 pomer 0:5 by bol asi taky, ze mne ako Solinkarovi sa aj s mojou zenou a mojim psikom raz za 2 tyzdne podari ist v nedelu na obed k dcere na Banicovu Hajik a po popoludnajsej sieste sa este presunut k druhej dcere na Vlcince a potom vecer na Solinky domov. Pri tvojich "poctoch", kedze aj za havina sa musi platit, je to dokonca 0:9!!! A to uznas asi nie je v tejto matematike s kostolnym poriadkom. Takze ostanme seriozny a nechajme to na tych objektivnych 2:3.
Juraj, neber to ako rýpanie, len vyjadrím svoj názor, nemusíš s ním súhlasiť, ale môžeš naò reagovať.
Re #7267 Juraj:
"Bola tu kritika na velky pocet trolejbusovych liniek, ze ich staci 6-7, urobili sme ich 7 - a je krik."
No predpokladal som, že keï sa bude robiť reorganizácia liniek, bude sa vychádzať z pôvodného stavu. Poèet liniek sa síce znížil (to je dobre) ale za cenu straty pôvodných priamych spojení. Ja by som si vedel predstaviť nieèo takého (samozrejme neviem èi by sa to zmestilo do pôvodnych vozokilometrov)
L3 v súèasnej trase (10/20/10//20)
L4 SO-HL-CE-VL (prípadne zokruhovať cez VD) (10/20/10//20)
L5 v pôvodnej trase SO-HL-CE-VL (20/20/20//20)
L6 HA-CE-Dubeò (v rannej špièke na VL) (20/30/20//30)
L7 HA-HL-SO (s predåžením -VD-VL v 60 min. intervale) (20/60/20//-)
L16 HA-CE-HA (doplnenie intervalu na Hájik)
Liniek je 6, všetky sídliská sú navzájom prepojené, intervaly vychádzajú zo stavu spred 20.1.2006. Povedz mi, èo je na tomto návrhu zlé?
"Bola tu kritika na riedke skoro dedinske intervaly..."
Intervaly sú pravidelné, to je plus, avšak nechce sa mi veriť, že neprišlo k zniženiu ponuky spojov, èi nedajbože miestokilometrov.
"Bola tu kritika, ze v ZA nie su prestupne listky, zaviedli sme ich a je krik."
Prestupne listky ste zaviedli, ale aké. Preèo nemôže byť za 19Sk lístok ktorý platí 45 minút a môžem sa voziť ko¾ko a èím chcem. V èom by bol takýto lístok zlý?
"Bola tu kritika na neumerne az vyse 20 km dlhe linky, skratili sme ich - a je krik."
O tomto som síce ja niè netvrdil, ale aj v súèasnosti má linka 13 vyše 16 km.
"Bola kritika, ze v ZA nie je ziaden listok na neobmedzeny pocet jazd, zaviedli..."
Proti tomto lístku niè nenamietam, len myslím, že pri tak vysokej cene (v poronaní s ponukou ostatných DP) príliž využívaný nebude. Však budeš môžeš napísať, ko¾ko sa ich predalo.
Zaujimave, ze ked sa v Presove na zaklade podnetov ludi nejaky spoj prida, tak sa nemusi nikde ubrat ?
Re #7267 Juraj:
Problem je len ten, ze ste ziadne prestupne listky a ani plnohodnotny neobmedzeny predplatny listok nezaviedli. Zaviedli ste len nejaky nepodareny zilinsky experiment po vzore 100-rocnej budapestianskej tarify.
Re #7268 Juraj:
Ale pichalo sa, preto odzajtra v PO jazdia vozickari a slepci aj nadalej zadarmo a nie za 50% ako ostatni TZP.
Ostatnym: sorry ze som si dovolil znova porovnat chudobny Presov s bohatou Zilinou.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Juraj