Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jakub #7246:
Uz si viem zivo predstavit reakciu, ak by som len nahodou napisal, ze vodici chcu byt skor doma alebo by to stalo o 100 Sk viac... Nie som az taky naivny, na toto neskocim. Ako bolo inde napisane, az na BA a KE /vyzera to, ze v tomto jednom je hadam aj PO ako ZA?/ jazdi MHD do 22,30 s dojazdom do 23,00. Z vyse 46 MHD na Slovensku to vyzera tak, ze takto jazdi drviva vacsina. Ze by az tolki mali na to dovod? Nuz je cas, aby sa to rozhybalo. Ked sa to rozbehne, prideme na skusy a mozno dalsiu dobru vec opajcneme.
Reply on: PeterC #7243:
Vsetko by islo. Skus este poradit, ktory trolejbus odkial zobrat /aby zas nekricali inde!/, dat mu cas na presun na Hajik a potom ho viest do mesta. Inac je to malina. Aby sa nemusel brat inym /lebo to je vzdy najjednoduchsie/, je treba zobrat jeden z L16 alebo z L6, ale tam bude zas o jeden menej! A vy na L6 zas nechcete menej, vy chcete este viac. Takze asi bude treba niekomu na inom konci mesta zobrat namiesto jedneho trolejbusu dva. Jeden aby sa Hajiku pridal na sestku a druhy na sedmicku.

Alebo este jedna moznost. Skoly patria pod mesto a pod VUC. Tak ako sa tu pisalo par prispevkov predtym, nie vsetci musia chodit ako za komunistov do roboty na siestu, takisto nemusia chodit vsetci studenti na osmu. Polovica moze chodit na 7,45 a hned sme ostatnym obyvatelom Hajika /alebo inym/ usetrili jeden trolejbus...
Reply on: Juraj #7252:
Však ja netvrdím, že musia prestupovať, len to, že musia dlho čakať. Mimochodom téma je už schválená a podpísaná vedúcim katedry, takže zmena už (asi) možná nie je.
Reply on: Valec #7251:
Vobec nie. Ja ti dzentlmensky uberiem jednu kapitolu, ktoru som ti celu sam napisal a pripravil a ty zas vymyslis aspon sposob, aby 50 studentov na Hliny nemuselo prestupovat. Ziadnu robotu nebudes mat naviac.
Reply on: Juraj #7250:
No to máš síce pravdu, ale nemyslíš, že by to bolo rozsahom väčšie ako zvyšok práce? Mimochodom novým grafikonom počet prestupov neznížim, to sa dá len zmenou linkového vedenia. Alebo sa mýlim?
Reply on: Valec #7249:
Preco? V zaverecnej praci mas urobit vyhodnotenie prestupov. Tak vyhodnotis. A navrhnes riesenie.
Reply on: Juraj #7248:
No neviem či by som to zahrnul do práce, lebo mám aj iné povinnosti do školy. Avšak ak budem mať niekedy veľa času na zvyš, tak skúsim niečo také vytvoriť. ?
Reply on: Valec #7247:
Suhlas, dobry napad. Moses mat v praci jeden bod, ako znizit prestupy a v ramci neho vypracovat novy grafikon podla tvojich navrhov. Ak sa ti to poradi, budem len rad.
Reply on: Juraj #7233:
No ale ja som nemyslel len na seba, ale aj na tých ďaľších cca 50 študentov idúcich z tohto vlaku rovnakým smerom a taktiež aj na ľudí bývajúcich na Hlinách a Solinkách (tým posledným ide aj L3). A obdobným riešením je možné dosiahnuť takýto stav aj v smere na Solinky a Vlčince.

A mimochodom, Hájik aj Vlčince majú aj v túto dobu 15 minútový interval zo stanice, len Hliny (asi sú od macochy) majá 30 min.
Reply on: TeBeCe #7245:
Prave to som pisal, ze na tu urazenost odplaca cestujuci, pre ktoreho tu DPMZ je a je nim plateny. Este by som pochopil dovody typu vodici chcu byt skor doma, stalo by nas to 100 korun viac, mesto nechce, je to tazke... Ale proste len kvoli tomu, ze pokial nam sami neoznamia, tak cestujuci, ktori nas platia, si mozu tak vytriet ... a ist pesi a my aspon odvezieme poloprazdne trolejbusy.

BTW furt sa stazuju, ze sa s nimi ZSSK nechce bavit - tyzden vopred som sem dal oznam, ze ZSSK poriada stretnutie, kde bude odpovedat na vsetky otazky a pripomienky. Ten oznam bol o.i. aj vo Vecerniku. A reakcia DPMZ? Nebol tam nikto. A hlavne, ze "oni nechcu".

A ked k tomu zoberieme este tarifu - v Bratislave by sa este dalo povedat - banda jedna, dost ze sa vozi cely mesiac hore-dole co hrdlo raci. Ale v Ziline sa za kazdu "jazdu" pekne zacvaka (cize DPMZ na tom skodny nebude)!
Reply on: Jakub #7241:
aj DPB operativne prisposobuje odchody studentskych liniek 131 a 141 podla zmien CP ZSR a tie zmeny im zeleznice neoznamuju, ale DPB si sam zisti....
Na Slovensku všeobecne je zaužívaná denná premávka MHD do 22.30, resp. dojazd spojov do 23.00 . Výnimkou je len Bratislava a Košice. Pritom do Žiliny, ktorá je železniènou križovatkou medzinárodného významu, dochádza veľké množstvo napr. študentov v neskorých večerných hodinách a potom nastávajú situácie, ktoré popísali predchádzjúci diskutujúci. Je problém pre DPMŽ zaviesť posledné spoje trolejbusových liniek okolo 23.-hodiny ? Pozrel som si cestovné poriadky a toto som našiel :
L22 smer žst-Bytčica odchod 22:45
L24 smer žst-Trnové odchod 22:47
Takže cestujúci od R705 sa dostane do Trnového, Celulózky a Bytčice, ale nie na Vlčince či Hájik.

Opäť pohľad do susednej ČR a zistíme, že v porovnateľných a menších mestách funguje MHD bežne okolo 23.hodiny aj dlhšie. Podotýkam DENNÁ MHD, nie nočné linky so špeciálnou (vyššou) tarifou, špeciálnou trasou a intervalom 1-1,5 hodiny.

Konkrétne príklady odchodov posledných spojov od žst (hlavní nádraží) v porovnateľných a menších mestách :

Hradec Králové (DPMHK)

trolejbusy :
L1 - 22:54
L2 - 23:42
L3 - 23:54, opačný smer 23:24
L6 - 22:33
L7 - 23:07

Pardubice (DPMP)

trolejbusy :
L2 - 22:56 (23:20 do vozovny), opačný smer 23:00
L3 - 23:00
L13 - 23:03 (23:28 do vozovny), opačný smer 23:15
autobusy :
L6 - 23:11, opačný smer 23:08
L8 - 23:14, opačný smer 23:04

Olomouc (DPMO)

električky :
L2 - 23:15
L4 - 23:00, opačný smer 23:21
autobusy :
L11 - 23:08, opačný smer 23:56
L19 - 23:17
L21 - 22:53

Jihlava (DPMJ)

trolejbusy
L A - 23:40
L B - 23:10

Děčín (DPMD)

autobusy
L1 - 22:48, opačný smer 23:20
L2 - 22:58
L4 - 22:50
Pre Juraja - situacia a navrh: Z Hajika chodi v pracovne dni predpoludnim 5 spojov linky 7. Prvy spoj o 05:25, posledny o 07:25. Ten posledny chodi velmi preplneny (vid hoci aj udaje z palubnych pocitacov). Je to preto, lebo do skol (hlavne strednych) na Hlinach az po Solinky chodi vela ziakov (a bude ich stale viac), a tento spoj je pre nich najlepsi. Keby isli predchadzajucim, teda o 06:55, bolo by to zavcasu. Tak chodia tym o 07:25. Minuly tyzden (v stredu 25.01.) tymto spojom chcela ist aj moja manzelka, ale sa donho nedostala uz na Slnecnom namesti (zastavka nasledujuca po nastupnej). Okrem nej sa este donho nedostali asi 4 ludia. Inak, prave v tomto konkretnom spoji vodic zavrzol do dveri dievca, a rozbehol sa. Ked ludia vnutri kricali, ze je zavrznuty pasazier, tak len mierne pribrzdil (nezastal) a otvoril dvere, za hadam bud sa potlaci, alebo vypadne. Dievca sa potlacilo a vodic zavrel dvere. Ludi na zastavke to prirodzene poburilo. Tuto prihodu pisem na ilustracu toho, ze naozaj L7 v sucasnej podobe nestaci. Navrhoval by som zaradit este jeden spoj L7 odchadzajuci z Hajika okolo 07:20 az 07:30, alebo to moje srdcove - okruznu linku z Hajika cez Solinky na Vlcince a cez centrum naspat na Hajik. Toto naozaj nepisem aby som Juraja drazdil, ale aby porozmyslal, ci by to tak neslo. Som si vedomy, ze pri zavedeni okruznej linky by sa muselo zobudit aj Mesto a financne ju podporit. Ale ten jeden spoj L7 naviac - neslo by to?
Reply on: Juraj #7240:
Bavime sa stale o R 705. Ja predsa neziadam, aby pri prichode kazdeho vlaku mi bol akurat pristaveny torlejbus a este dodrzany takt! Mne ide len o tie posledne spoje.
Reply on: Juraj #7239:
Potom sa nemozes divit, aky obraz ma DPMZ (teda ak pominieme tarifu ? ). Cestujuci vnima to, ze 5 rokov chodi jednym vlakom stale v rovnakom case, ale stale musi slapat domov pesi. Pritom vam tym utekaju trzby (kedze v Ziline sa len malo ludi vozi "neobmedzene"). Myslis, ze ZSSK kvoli tomu, ze v Ziline odchadzaju spoje SAD a MHD 22:30, teraz nabura takt a rozbije pripoje vsade v staniciach na trati len preto, ze vam nedaju vediet? Ked pouzijem tvoje slova, vy uz roky dobre viete, kedy ten vlak prichadza do Ziliny, ale stale len nechate potencialne zdroje trzieb akurat sa pozerat z okna brzdiaceho vlaku, ako im prazdny trolejbus odchadza zo zastavky.

Ked teda podla teba nie je problem posunut rychlik +/- 10 minut, tak to navrhni grafikonistom. Ver tomu, ze na kazdu ziadost odpovedaju.

Predpokladam, ze Kosicanom tiez nikto nic neoznamuje, a predsa sa dostanem na intrak este aj z posledneho IC okolo 22:40.

Budem sa zase opakovat, zeleznicny CP sa meni RAZ do roka (ak neratam drobne zmeny, ktore sa vsak taktu vacsinou netykaju), ale vase posledne spoje odchadzaju stale rovnako. Proste ako male dieta, a nedam, neurobim, lebo sa so mnou nechce rozpravat. Nepoviem, keby CP bolo nieco tajne a vy ste mali zakazane robit zmeny v inom termine ako zeleznica, ale toto je naozaj IMHO detinske.

Co takto prestat mysliet na to, kto je dolezity a zamerat sa na toho, pre koho tu (dufam!) ste - cestujuceho zakaznika? Mozem ti slubit, ze nie jeden clovek by vam bol vdacny!
Reply on: Juraj #7239:
A este nieco. Nejde len o par vlakov. Su to minimalne 4 smery /Blava, Praha, Kosice, Ostrava/ a prichod-odchod. Len pri jedinom vlaku z kazdeho smeru je treba skoordinovat 8 casov. A tych vlakov je kopa, nie jeden!
Reply on: Jakub #7238:
Ja nehladam ako sa to neda. Ale MHD nie je jedina, ktora je partnerom v kooordinacii. Keby to bolo naopak, ze by sa nedajboze mala zeleznica prisposobit MHD, tak by sme URCITE na nase zmeny zeleznicu dopredu informovali a necakali, kym sa niekto zacne patrat po nasich strankach alebo si chodit kupovat CP na nase predajne miesta. Zeleznica uz roky tiez dobre vie, ze aj na primestskej doprave odchadzaju posledne autobusy o 22.30 a tvrdosijne /alebo to ma uplne v pazi/ taha vlaky do stanice okolo 22,40, pricom by ani im nic neurobilo z Blavy ich vypravit o 10 minut skor. Ine zeleznice sa o toto uplne inac staraju, dokonca rakuska zel. si nakupila autobusy a sama sa stara o odvoz cestujucich az do dediniek. Nehovorim, ze to ma robit aj nasa, ale mailovy alebo telefonicky kontakt /alebo trojstretnutie ZS+DPMZ+SAD/ by ich nezabil.
Reply on: Juraj #7236:
1./ Nehnevaj sa na mna, ale toto mi pripomina socializmus, ktory tak odsudzujes - hladat vsade vsetky mozne priciny, ako sa nieco neda ako namiesto toho sa usilovat o zlepsenie. Proste nehrat sa na urazenych hrdinov, ale brat to ako fakt a vyvinut trocha iniciativy.
BTW1 co by sa stalo, keby ste urobili drobne zmeny kratko po novom GVD? Zmeny sa predsa nerobia raz rocne.
BTW2 takze kvoli tejto "hrdosti" sa stale neda dostat z R 705 uz mnoho rokov? Ten vlak uz dlhe roky jazdi v tejto polohe, bohuzial posledne spoje MHD taktiez...

2./ Doteraz to vysvetlene nebolo, takze OK, beriem, ale je to skoda, pac 3:40 odchadzaju vlaky smer BA aj KE a prichadza vlak zo smeru KE (ak si to tu uz napriek tomu pisal, tak sa ospravedlnujem za nepozornost):
Reply on: Jakub #7235:
Neviem, cim to je, dam sa na to pozriet.
Reply on: Jakub #7234:
1/ Ak sa niekto citi byt nadradenym systemom /zeleznica/ a mal by zaujem, aby sa mu podradene systemy /MHD/ podriadovali, mala by byt koordinacia a spolupraca. A nie robit mrtveho chrobaka a potom hundrat, ze sa ti "dole" neprisposobuju. Spokojni cestujuci zeleznice nekoncia svoju cestu na stanici v Ziline, ale v Bytcici, na Solinkach, v Divinke i Lietave. Tak im aspon poslem email: Odo dna XY mame grafikon taky a taky a aby ste aj vy na MHD i primesteskej SAD v predstihu mohli pripravovat na prisposobenie nam aj zmenu vaseho grafikonu, zasielame vam v prilohe CP bla bla bla...

2/ Uz som to tu raz pisal. Linky 50 a 51 robi na striedacku len JEDEN nocny autobus. Ak sa vlakom prisposobi CP L50, nie je mozne ten isty jeden autobus mat v rovnakom case prisposobeny na L51. A naopak. Ak na Vlcincoch, Solinkach, Boriku a Hlinach je 5x viac ludi ako na Hajiku, tak sa prioritne prisposobuje L50 a nie L51.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.