V tom mas uplnu pravdu, ze zmeny sa vlastne mozu udiat len prerozdelenim. A este dodam, ze niektore navrhovane zmeny by urcite aj "rozhasili" pravidelne intervaly. To mi je jasne. Len ma trapi, ze nebudes suhlasit s mojim nazorom, ze v niektorych pripdoch by to prerozdelenie, pripadne aj strata intervalu, boli v prospech cestujucich (napr. v pripade navratenia niektorych priamych spojeni). Ale to je vec nazoru. Uznavam, ze mne sa lahko navrhuje, ked potom za to nenesiem zodpovednost. Ja sa na problem pozeram viac z hladiska spokojnosti cestujucich, a Ty musis mat na pamati aj ine hladiska. Aj to mi je jasne. Len mam niekedy dojem, ze kazdy navrh je vopred odsudeny na zavrhnutie, a jeho autor na ponizenie, lebo nie je odbornik. Myslim si, ze keby si odbornici z DPMZ povedali, ze chcu vyjst ludom v ustrety, nieco by sa mozno dalo "prerozdelit", aspon v pripadoch, ktore oni uznaju za opodstatnene. Pripadne, preco by nemohli urobit aj nejaku anketu, ze kto kam potrebuje cestovat. Nie kam cestuje, ale kam potrebuje (ide o to, ze mnohi napr. z Hajika sice teraz cestuju ku Carrefouru, ale chceli by ku Zilinskej univerzite, lebo tam studuju alebo pracuju).
Do doby, kym sa nedoriesi dodavka autobusov na dopravu zamestnancov do Kia a Mobis, budu musiet byt klbove autobusy pouzivane na tento ucel a nebude ich mozne docasne vyuzivat na inych linkach.
Juraj, skús viac dať na návrhy tých, ktorí sú zo Žiliny a poznajú aj skryté špecifiká mesta a zvyky a špecifické potreby ľudí tu žijúcich. (tým nechcem na nikoho útočiť).
A pýtam sa: nedali by sa prehodnotiť turnusy na l.2 a 26, že by sa na ne zaviedol aspoň jeden kĺbový autobus,ktorý by premával na najvyťaženejších spojoch medzi oboma linkami? Ja viem, že je to drahšie, ale je tu dlhodobý predpoklad, že počty cestujúcich v týchto spojoch sa neznížia. A dalo by sa to, keďže majú spoločnú konečnú.
Vobec som nepovedal, ze nebudem brat navrhu tohto fora. Napisal som len, ze budem opatrny, t.j. si to 10x viac spocitam, kym sa do nejakej zmeny pustim. A to je ine. Lebo tunajsie navrhy nie su castokrat zle, len vobec neberu ohlad na vstupy do nakladovej casti dopravy. Vacsina je zalozena na tom, aby sa pri ich navrhu nieco pridalo, kym v skutocnosti sa to moze len prerozdelit.
Na margo toho, ze uz nebudes brat do uvahy navrhy z tohto fora, napada ma dolezita otazka: Preco si tych, ktori pisali na fore, ze chcu prestupy, kratke ilnky , ... , povazoval za vacsinu (kedze ich navrhy si akceptoval), a preco tych, ktori teraz na fore navrhuju zmeny, povazujes za mensinu? Bolo viac prispevkov za prestupovanie, nez ich je teraz za zachovanie priamych spojeni?
A ked som sa uz rozpisal, tak na zaver: ten iny meter plati aj v mnohom inom. Ked niekto na fore napise, ze sa nacas odmlcal alebo odmlci, lebo ma napriklad skuskove obdobie apod., tak to tu berie kazdy automaticky. Ked to napisem ja - tak je krik a kazdy ma vyzyva, aby som na kadeco odpovedal. Pritom, ked mam skolu v sobotu a casto aj v piatok, a este som napr. aj jeden den na sluzobke, a teda na pracu mi zostavaju casto len 3 dni a musim to dohanat a byt v praci casto aj do 23.hodiny, fakt nemam tolko casu trcat stale na fore a odpovedat kadekomu na kadeco, pricom 90% odpovedi je uplne zbytocnych, lebo pytajucich sa vobec ziadna odpoved v skutocnosti nezaujima - oni chcu len jedno - aby sa zaviedol neobmedzeny listok v obmedzenej cene 40 jazd a basta. Inac - v piatok mi zas zacina semester a budem tu pomenej.
A naopak, plati tu iny meter na ZA a iny na ine mesta. Ked sme ZTP zdrazeli jazdy o 9%, tak tu bol zase krik, ale ked toto iste zdrazeli v inom meste o 50% /!!!/, tak je ticho po pesine lebo "to je taky trend" a nepicha do toho nikto...
Och, ja uz budem veru opatrny na napady z tohto fora.
Bola tu kritika na velky pocet trolejbusovych liniek, ze ich staci 6-7, urobili sme ich 7 - a je krik.
Bola tu kritika na riedke skoro dedinske intervaly na linkach, zaviedli sme z najvacsich sidlisk prekladany spickovy 5-minutovy interval - a je krik.
Bola tu kritika, ze v ZA nie su prestupne listky, zaviedli sme ich a je krik.
Bola tu kritika na neumerne az vyse 20 km dlhe linky, skratili sme ich - a je krik.
Bola kritika, ze v ZA nie je ziaden listok na neobmedzeny pocet jazd, zaviedli sme ho /dokonca aj s podvariantou na volne jazdy v nedelu a st. sviatky/ - a je krik.
Uz budem velmi, velmi opatrny sa dat do niecoho zasa navliect a mat z toho potom len problemy...
Temu vypisal este davno pred samotnym zavedenim prestupnych listkov DPMZ, ako aj dalsich 11 bakalarskych a diplomovych prac. Ja som len veduci bakalarskej prace, oponent bude asi niekto z katedry.
DPMZ zabezpecuje dopravu zamestnancov Kia a Mobis rano 9-timi a poobede /podvecer/ 10-timi autobusmi. Ich pocet, velkost a cas pristavenia je dohodnuty s oboma firmami.
Po prezretí CP našich susedov v Martine som bol prekvapený, že je tu ponuka spojov po 22:30 v najdôležitejšom prepravnom smere Vrútky AS - Martin. Ako asi všetci viete, SAD Žilina zabezpečuje autobusovú MHD v súmestí Martin-Vrútky. Železničná stanica Vrútky je jedným z najdôležitejších uzlov na hlavnom ťahu BA-Žilina-Košice a prakticky zabezpečuje železničné spojenie aj pre mesto Martin. Z tohoto dôvodu je z autobusovovej stanice Vrútky (ďalej len Vrútky AS) umiestnenej pri žst Vrútky vedených niekoľko nosných liniek MHD do rôznych častí Martina a Vrútok.
Takto vyzerajú odchody posledných spojov MHD zo zastávky Vrútky AS :
L11 - smer Martin, Ľadoveň - 22:53
L11 - smer Vrútky, ŽOS - 22:42
L23 - smer Martin, kolónia Hviezda - 22:42
L24 - smer Martin, SAD - 23:13 (prac. dni)
L27 - smer Martin, SAD - 22.45 (prac. dni), 23:13 (sobota, nedeľa)
L27 - smer Turčianske Kľačany - 22:42
Podotýkam, že areál SAD Martin sa nachádza na južnom okraji Martina a teda všetky spoje prechádzajú najdôležitejšie časti mesta (sídlisko Košúty, sídlisko Sever, centrum).
A len pre zaujímavosť najdlhšou trolejbusovou linkou je L6 s dĺžkou 16,691 km a najkratšou L4 s 11,279 km. Najdlhšou autobusovou linkou už nie je L31 ale L29 so svojim predĺžením na stanicu (29,057 km).
No nie je to diplomovka, ale len bakalarska praca. Ak ju obhajim, urcite pripadnym zaujemcom poslem, vsak koniec koncov aj tak bude 5 rokov v archíve Fakulty PEDAS. Téma je Analýza a vyhodnotenie zavedenia prestupnej tarify v MHD Žilina.
Re #7259 zoZa: Približne o takom čase prichádzajú autobusy z KIE už viac ako mesiac. Dokonca som videl už prísť naraz tri sólo Karosy aj s linkovými tabuľami L2.
Pre Vladimíra: V cestovnom poriadku L13 zo zastávky ŽU smer centrum sú navyše (v porovnaní so zastávkovým CP): cez "X" spoje o 11:23 a 13:23 a cez "a" o 10:49 a 15:49. A naopak z Hlinskej na Vlčince chýbajú spoje o 11:13 a 13:13 cez pracovné dni (začínajú pri Polícii).
prepac Vladimir,ze pisem az teraz,moj PC sa zatal a robil mi vrasky na cele az doteraz.ad 46stka:nehodu mal v novembri,predna cast na strane vodica si to odniesla,stoji na Kosickej v casti kde koncia vraky,Zacala uz aj demontaz vnutra,sedacky ... .Kto,kedy a kde sa to stalo fakt neviem,iste je,ze je uz vyradeny,potvrdene aj od Juraja 7209.
neviem ci tu este toto niekto pisal:-), ale dnes o 17:30 prisli na autobusove nastupiste dve klbove karosy, jedna 111, a druha neviem, a este jedno solo. Zo vsetkych vystupili zamestnanci pravdepodobne zavodu KIA. Vsetky autobusy boli dost slusne natrieskane, takze si dost ulavili, ked z nich cestujuci vystupili:-)
e #7255 Juraj, Juraj, nedas si povedat ? . A co takto byt tym prvotnym hybatelom a necakat na inych? Ver tomu, ze tato inicativa by vam nasla spokojnych ludi.
Aaale, takze coskoro tu budeme mat aj VKTD - Valecovu koncepciu TD? ? Ale vazne, aka je tema tvojej diplomovky? Verim, ze ju potom aj zverejnis na precitanie, myslim, ze nielen mna by to zaujimalo ? .
Ja vobec nechcem temu menit, ale kazde vylepsenie katedra len privita. Tak navrhnes skratenie cakania. Vsupne udaje budes mat jednoduche. Pocet vozidiel v sluzbe ti ostane /ak budes potrebovat voz naviac napises, kde na inej linke ho zoberies/, pocet vodicov v nedelnom priplatkovom turnuse tiez, s bezpecnostnymi prestavkami si tiez nebudes musiet v praci robit problemy lebo tie su stanovene zakonom. A vysledok prace aspon nepojde do suflika ale bude aj uzitocny.
Neboj sa toho, Vladimir toto v tvojich rokoch celkom dobre zvladol a teraz sa s tym dokonca zivi.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Juraj
Bola tu kritika na velky pocet trolejbusovych liniek, ze ich staci 6-7, urobili sme ich 7 - a je krik.
Bola tu kritika na riedke skoro dedinske intervaly na linkach, zaviedli sme z najvacsich sidlisk prekladany spickovy 5-minutovy interval - a je krik.
Bola tu kritika, ze v ZA nie su prestupne listky, zaviedli sme ich a je krik.
Bola tu kritika na neumerne az vyse 20 km dlhe linky, skratili sme ich - a je krik.
Bola kritika, ze v ZA nie je ziaden listok na neobmedzeny pocet jazd, zaviedli sme ho /dokonca aj s podvariantou na volne jazdy v nedelu a st. sviatky/ - a je krik.
Uz budem velmi, velmi opatrny sa dat do niecoho zasa navliect a mat z toho potom len problemy...