Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jakub #7289:
Priznam sa, do tarify vo svojich prispevkoch nerad zasahujem, mozno aj preto, ze by to naozaj vyzeralo ako rypanie (a mozno by aj bolo), lebo neviem o dovodoch, preco ta sucasna je taka, aka je. Ale pripustam, ze to, co si napisal, moze byt pravda. Len si vobec neviem predstavit, co je to "pritazliva ponuka". Radsej si preto hudiem svoje (neber to v zlom): Pritazliva ponuka pre mna je priame spojenie za zakladne cestovne.
Reply on: PeterC #7288:
Ja si myslim, ze vselijake tie priame linky, priame spoje, zvlasten spoje su len take "obezlicky" pri sucasnom tarifnom systeme. Pritazliva ponuka najma predplatnych volne prestupnych listkov to vyriesi sama. Pretoze pri hustych intervaloch prestupovanie nie je velky problem.
Reply on: Mza #7284:
Mza, to s tym spokojnym Chlmcom samozrejme pripustam, a dokonca to povazujem za velmi pravdepodobne. Len si myslim, ze az po takomto predpoklade nastava cas na to, aby sa specifikoval pocet spokojnych a pocet nespokojnych. Na druhej strane, predpokladam, ze ak v Pov.Chlmci su spokojni, tak by sa nejake priame spojenie medzi sidliskami nesanovalo predlzovanim intervalov do Chlmca, ale bolo by "prerozdelene" za cenu predlzenia intervalov zo sidlisk.
Reply on: Mza #7284:
A práve toto je hlavná a myslím, že jediná výhoda zavedenia prestupných lístkov - kompenzácia pre tých, ktorí sú zo vzdialenejších obcí - platia miesto 24 Sk 19Sk.
Reply on: Jakub #7282:
suhlasim
Reply on: Juraj #7276:
V tomto samozrejme s tebou suhlasim! Lenze ludia by aj prestupovali, zvlast ked budu mat take intervaly, lenze akosi nemaju ziadnu moznost klasickych mesacnikov (tie za sucasne cenove palky do uvahy neberiem, to by bolo este na dalsiu diskusiu ? ).

Ked citas rozne diskusie, nazory - co tam rezonuje ako prve? "Teraz budem cestovat drahsie!" a to prestupovanie pride az potom "... a este budme musiet prestupovat!!". Pre vacsinu ludi to nie je prinos pre nich, ale krok DPMZ, ktorym sa sanzi od nich ziskat viac penazi (a toto nie je moj vymysel, ale chodim medzi ludi a dopocujem sa vselico).
Reply on: PeterC #7281:
nechcem tu nikoho a nic obhajovat,ale napriklad v takej rodine z pov.chlmca to moze byt naopak 5:0,kedze prestupovali aj predtym a prestupuju aj teraz a je to pre nich vyhodnejsie.napriklad deti studuju na gymnaziu hlinska a na zu,otec pracuje v celulozke,matka ako predavacka v carrefoure...to len ako priklad.
Reply on: Juraj #7276:
Dobre,ale keby si chcel uspokojiť aj spomínanú väčšinu aj väčšiu časť z nespokojnej "menšiny", tak by sa ponechali priame linky s redším intervalom a skoordinovali by sa s linkami spájajúcimi sídliská a centrum, čím by vznikol redší interval medzi sídliskami a hustý interval do centra, prípadne by tieto centrálne linky spájali také časti ako depo, carrefour.
Reply on: PeterC #7274:
Toto je priklad tych poslednych spojov zo zel. stanice, kde navyse ako vypylnulo z diskusie, by to slo urobit prakticky okamzite...
Reply on: Juraj #7276:
Prosim, neber to ako rypanie, pretoze to nie je mojim umyslom. Som rad, ze si na fore a odpovedas. Teraz ku tym poctom, pre kolkych sa oplati robit zmeny. Vobec nespochybnujem, ze tieto zmeny vascine ludom zlepsili cestovanie. To nemoze popriet nikto. So spokojnostou to vsak je celkom inak. Tiez pouzijem priklad, ktory je nielen ilustracny, ale do pismena skutocny - z mojej rodiny, ktori zijeme v spolocnej domacnosti. Je nas 5. Z toho dvom (vratane mna) sa cestovanie nepohorsilo (rovnake spojenie, rovnake cestovne). Trom sa pohorsilo - musia prestupovat bud do prace, alebo do skoly. Samozrejme, ze sa im trom zvysilo cestovne. Pomer spokojnych ku nespokojnym by teda v nasej rodine mal byt 2 : 3. Ale nie je to tak. Pomer spokojnych ku nespokojnym v nasej rodine je 0:5, pretoze problem hoci aj jedneho clena rodiny je problemom vsetkych jej clenov. Vsetci ostatni radi obetujeme hoci aj 5-minutovy interval za 10-minutovy, len aby aj ostatni clenovia nasej rodiny boli spokojni a mali priame spojenie. Preto mam dost dobry dovod si mysliet, ze nespokojnych bude viac, nez tych, ktorym sa cestovanie stazilo a predrazilo.
Reply on: Mza #7279:
svoj predchadzajuci prispevok som zacal pisat este pred precitanim #7278
Reply on: Juraj #7277:
takze linkovanie je uz vysvetlene,teraz ocakavam,ze sa tu zacne rypat do tarify ?
Reply on: Juraj #7267:
Ale vobec nie!

Nizsi pocet liniek - vyborne, to sa mi paci.
Husty a pamatatelny interval - konecne, vyborny pocin.

Toto ja ocenujem, aj som to napisal, ze mne osobne to teraz vyhovuje ovela viac.

ALE - co vzdy bude robit probelmy, je ta tarifa. Uz som pisal, ze pokym ludia nebudu vediet, preco je to u nas tak, dovtedy bude nespokojnost. Schvalne si vsimni, ze nikto nekritizoval NKTD ako taku. Mne to vyhovuje, registrujem tu vsak ludi, ktori maju postrehy, ze vtedy a tam je to vyuzite viac alebo menej. OK, o tom sa da diskutovat, ale nie je to o tom, ze by to niekto principalne odmietal. Avsak v spojeni s tarifnou politikou to uz dava iny obraz. A v tom je ten problem.
Cize nemozes povedat, ze to bolo zle. Naopak, ziadali si to ludia, ktori by boli maximalne spokojni, keby sa v Ziline konecne zaviedli "flat" mesacniky za primeranu cenu a bez vselijakeho oznacovania.
Reply on: Jakub #7275:
Boze moj, ved to som nepisal osobne proti tebe. Na to boli ini...
Reply on: PeterC #7274:
Najvacsie nestastie vsetkych diskusii je, ze kazdy sa ohana studentami, cestujucimi, pracujucimi, poistencami atd, vseobecne. Pricom kazdy vo svojej VLASTNEJ praxi sa chova uplne inak. Ucitelia nehovoria o studentoch alebo ziakoch, ale o tom, ci ich ma byt v triede ci kruzku 15 alebo 245, ked sa otvara novy odbor, nevytvara sa pre studentov, ked su len traja, ale musia naplnit aspon jednu studijnu skupinu, kde je stanoveny minimalny pocet na jej otovrenie. Lekari maju zas pacientov a poistovne poistencov, ale v praxi si vzdy kazdy SPOCITA kolko ich je a tomu sa aj podriaduju. Ani posta ako tiez verejna sluzba sa neotvara v kazdej malej dedinke a aj na sidlisku az vtedy, ked pocet obyvatewlov dosiahne urcity pocet. Ani rozhlasove a televizne stanice /alebo tiez poskytovatelia internetu alebo mobilnej komunikacie/ nedavaju najprv vysielac nad male dedinky s 300 ludmi, ale zacinaju najprv krajskymi a potom mensimi mestami.
A v MHD je to tiez tak. Ak piseme "v prospech" cestujucich, treba napisat aj pre kolkych. Pre vacsinu, tisice cestujucich zo sidlisk do centra je lepsi hustejsi interval, niekolko desiatok nadava na prestupy. Pre tisice cestujucich je priame spojenie a husty interval, pre mensinu /a je teraz uplne jedno, ci ide o 100 ludi zo Zilinskej Lehoty do Bytcice, 100 ludi z Hajika na Vlcince alebo 100 ludi zo Zastrania na Rajecku/ prestup. Ak sa ukaze, ze napriklad z Trnoveho na Rajecku cestuje 300 ludi, urcite dostanu na priame spojenie prednost pred tymi, kde ich je len 100. Tie cisla len ako priklad.
Nie som za ziadne ponizovanie ziadneho navrhujuceho. Avsak ani ja neurcujem lekarom, ci maju slepe crevo rezat vodorovne alebo zvislo a ked by som to chcel nahodou presadit, nebudem to robit tvrdohlavo sustavnymi navrhmi, ale si zavolam na pomoc nejakeho odbornika - v tomto pripade doktora - s ktorym sa mi to mozno podari lahsie.
Reply on: Juraj #7268:
Ohladne ZTP som ja osobne do vas nerypal, 1 Sk nikoho nezabije.
Reply on: Juraj #7271:
V tom mas uplnu pravdu, ze zmeny sa vlastne mozu udiat len prerozdelenim. A este dodam, ze niektore navrhovane zmeny by urcite aj "rozhasili" pravidelne intervaly. To mi je jasne. Len ma trapi, ze nebudes suhlasit s mojim nazorom, ze v niektorych pripdoch by to prerozdelenie, pripadne aj strata intervalu, boli v prospech cestujucich (napr. v pripade navratenia niektorych priamych spojeni). Ale to je vec nazoru. Uznavam, ze mne sa lahko navrhuje, ked potom za to nenesiem zodpovednost. Ja sa na problem pozeram viac z hladiska spokojnosti cestujucich, a Ty musis mat na pamati aj ine hladiska. Aj to mi je jasne. Len mam niekedy dojem, ze kazdy navrh je vopred odsudeny na zavrhnutie, a jeho autor na ponizenie, lebo nie je odbornik. Myslim si, ze keby si odbornici z DPMZ povedali, ze chcu vyjst ludom v ustrety, nieco by sa mozno dalo "prerozdelit", aspon v pripadoch, ktore oni uznaju za opodstatnene. Pripadne, preco by nemohli urobit aj nejaku anketu, ze kto kam potrebuje cestovat. Nie kam cestuje, ale kam potrebuje (ide o to, ze mnohi napr. z Hajika sice teraz cestuju ku Carrefouru, ale chceli by ku Zilinskej univerzite, lebo tam studuju alebo pracuju).
Reply on: simkoslav #7272:
Do doby, kym sa nedoriesi dodavka autobusov na dopravu zamestnancov do Kia a Mobis, budu musiet byt klbove autobusy pouzivane na tento ucel a nebude ich mozne docasne vyuzivat na inych linkach.
Juraj, skús viac dať na návrhy tých, ktorí sú zo Žiliny a poznajú aj skryté špecifiká mesta a zvyky a špecifické potreby ľudí tu žijúcich. (tým nechcem na nikoho útočiť).
A pýtam sa: nedali by sa prehodnotiť turnusy na l.2 a 26, že by sa na ne zaviedol aspoň jeden kĺbový autobus,ktorý by premával na najvyťaženejších spojoch medzi oboma linkami? Ja viem, že je to drahšie, ale je tu dlhodobý predpoklad, že počty cestujúcich v týchto spojoch sa neznížia. A dalo by sa to, keďže majú spoločnú konečnú.
Reply on: PeterC #7270:
Vobec som nepovedal, ze nebudem brat navrhu tohto fora. Napisal som len, ze budem opatrny, t.j. si to 10x viac spocitam, kym sa do nejakej zmeny pustim. A to je ine. Lebo tunajsie navrhy nie su castokrat zle, len vobec neberu ohlad na vstupy do nakladovej casti dopravy. Vacsina je zalozena na tom, aby sa pri ich navrhu nieco pridalo, kym v skutocnosti sa to moze len prerozdelit.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement