DPMZ zabezpecuje dopravu zamestnancov Kia a Mobis rano 9-timi a poobede /podvecer/ 10-timi autobusmi. Ich pocet, velkost a cas pristavenia je dohodnuty s oboma firmami.
Po prezretí CP našich susedov v Martine som bol prekvapený, že je tu ponuka spojov po 22:30 v najdôležitejšom prepravnom smere Vrútky AS - Martin. Ako asi všetci viete, SAD Žilina zabezpečuje autobusovú MHD v súmestí Martin-Vrútky. Železničná stanica Vrútky je jedným z najdôležitejších uzlov na hlavnom ťahu BA-Žilina-Košice a prakticky zabezpečuje železničné spojenie aj pre mesto Martin. Z tohoto dôvodu je z autobusovovej stanice Vrútky (ďalej len Vrútky AS) umiestnenej pri žst Vrútky vedených niekoľko nosných liniek MHD do rôznych častí Martina a Vrútok.
Takto vyzerajú odchody posledných spojov MHD zo zastávky Vrútky AS :
L11 - smer Martin, Ľadoveň - 22:53
L11 - smer Vrútky, ŽOS - 22:42
L23 - smer Martin, kolónia Hviezda - 22:42
L24 - smer Martin, SAD - 23:13 (prac. dni)
L27 - smer Martin, SAD - 22.45 (prac. dni), 23:13 (sobota, nedeľa)
L27 - smer Turčianske Kľačany - 22:42
Podotýkam, že areál SAD Martin sa nachádza na južnom okraji Martina a teda všetky spoje prechádzajú najdôležitejšie časti mesta (sídlisko Košúty, sídlisko Sever, centrum).
A len pre zaujímavosť najdlhšou trolejbusovou linkou je L6 s dĺžkou 16,691 km a najkratšou L4 s 11,279 km. Najdlhšou autobusovou linkou už nie je L31 ale L29 so svojim predĺžením na stanicu (29,057 km).
No nie je to diplomovka, ale len bakalarska praca. Ak ju obhajim, urcite pripadnym zaujemcom poslem, vsak koniec koncov aj tak bude 5 rokov v archíve Fakulty PEDAS. Téma je Analýza a vyhodnotenie zavedenia prestupnej tarify v MHD Žilina.
Re #7259 zoZa: Približne o takom čase prichádzajú autobusy z KIE už viac ako mesiac. Dokonca som videl už prísť naraz tri sólo Karosy aj s linkovými tabuľami L2.
Pre Vladimíra: V cestovnom poriadku L13 zo zastávky ŽU smer centrum sú navyše (v porovnaní so zastávkovým CP): cez "X" spoje o 11:23 a 13:23 a cez "a" o 10:49 a 15:49. A naopak z Hlinskej na Vlčince chýbajú spoje o 11:13 a 13:13 cez pracovné dni (začínajú pri Polícii).
prepac Vladimir,ze pisem az teraz,moj PC sa zatal a robil mi vrasky na cele az doteraz.ad 46stka:nehodu mal v novembri,predna cast na strane vodica si to odniesla,stoji na Kosickej v casti kde koncia vraky,Zacala uz aj demontaz vnutra,sedacky ... .Kto,kedy a kde sa to stalo fakt neviem,iste je,ze je uz vyradeny,potvrdene aj od Juraja 7209.
neviem ci tu este toto niekto pisal:-), ale dnes o 17:30 prisli na autobusove nastupiste dve klbove karosy, jedna 111, a druha neviem, a este jedno solo. Zo vsetkych vystupili zamestnanci pravdepodobne zavodu KIA. Vsetky autobusy boli dost slusne natrieskane, takze si dost ulavili, ked z nich cestujuci vystupili:-)
e #7255 Juraj, Juraj, nedas si povedat ? . A co takto byt tym prvotnym hybatelom a necakat na inych? Ver tomu, ze tato inicativa by vam nasla spokojnych ludi.
Aaale, takze coskoro tu budeme mat aj VKTD - Valecovu koncepciu TD? ? Ale vazne, aka je tema tvojej diplomovky? Verim, ze ju potom aj zverejnis na precitanie, myslim, ze nielen mna by to zaujimalo ? .
Ja vobec nechcem temu menit, ale kazde vylepsenie katedra len privita. Tak navrhnes skratenie cakania. Vsupne udaje budes mat jednoduche. Pocet vozidiel v sluzbe ti ostane /ak budes potrebovat voz naviac napises, kde na inej linke ho zoberies/, pocet vodicov v nedelnom priplatkovom turnuse tiez, s bezpecnostnymi prestavkami si tiez nebudes musiet v praci robit problemy lebo tie su stanovene zakonom. A vysledok prace aspon nepojde do suflika ale bude aj uzitocny.
Neboj sa toho, Vladimir toto v tvojich rokoch celkom dobre zvladol a teraz sa s tym dokonca zivi.
Uz si viem zivo predstavit reakciu, ak by som len nahodou napisal, ze vodici chcu byt skor doma alebo by to stalo o 100 Sk viac... Nie som az taky naivny, na toto neskocim. Ako bolo inde napisane, az na BA a KE /vyzera to, ze v tomto jednom je hadam aj PO ako ZA?/ jazdi MHD do 22,30 s dojazdom do 23,00. Z vyse 46 MHD na Slovensku to vyzera tak, ze takto jazdi drviva vacsina. Ze by az tolki mali na to dovod? Nuz je cas, aby sa to rozhybalo. Ked sa to rozbehne, prideme na skusy a mozno dalsiu dobru vec opajcneme.
Vsetko by islo. Skus este poradit, ktory trolejbus odkial zobrat /aby zas nekricali inde!/, dat mu cas na presun na Hajik a potom ho viest do mesta. Inac je to malina. Aby sa nemusel brat inym /lebo to je vzdy najjednoduchsie/, je treba zobrat jeden z L16 alebo z L6, ale tam bude zas o jeden menej! A vy na L6 zas nechcete menej, vy chcete este viac. Takze asi bude treba niekomu na inom konci mesta zobrat namiesto jedneho trolejbusu dva. Jeden aby sa Hajiku pridal na sestku a druhy na sedmicku.
Alebo este jedna moznost. Skoly patria pod mesto a pod VUC. Tak ako sa tu pisalo par prispevkov predtym, nie vsetci musia chodit ako za komunistov do roboty na siestu, takisto nemusia chodit vsetci studenti na osmu. Polovica moze chodit na 7,45 a hned sme ostatnym obyvatelom Hajika /alebo inym/ usetrili jeden trolejbus...
Však ja netvrdím, že musia prestupovať, len to, že musia dlho čakať. Mimochodom téma je už schválená a podpísaná vedúcim katedry, takže zmena už (asi) možná nie je.
Vobec nie. Ja ti dzentlmensky uberiem jednu kapitolu, ktoru som ti celu sam napisal a pripravil a ty zas vymyslis aspon sposob, aby 50 studentov na Hliny nemuselo prestupovat. Ziadnu robotu nebudes mat naviac.
No to máš síce pravdu, ale nemyslíš, že by to bolo rozsahom väčšie ako zvyšok práce? Mimochodom novým grafikonom počet prestupov neznížim, to sa dá len zmenou linkového vedenia. Alebo sa mýlim?
No neviem či by som to zahrnul do práce, lebo mám aj iné povinnosti do školy. Avšak ak budem mať niekedy veľa času na zvyš, tak skúsim niečo také vytvoriť. ?
Suhlas, dobry napad. Moses mat v praci jeden bod, ako znizit prestupy a v ramci neho vypracovat novy grafikon podla tvojich navrhov. Ak sa ti to poradi, budem len rad.
No ale ja som nemyslel len na seba, ale aj na tých ďaľších cca 50 študentov idúcich z tohto vlaku rovnakým smerom a taktiež aj na ľudí bývajúcich na Hlinách a Solinkách (tým posledným ide aj L3). A obdobným riešením je možné dosiahnuť takýto stav aj v smere na Solinky a Vlčince.
A mimochodom, Hájik aj Vlčince majú aj v túto dobu 15 minútový interval zo stanice, len Hliny (asi sú od macochy) majá 30 min.
Prave to som pisal, ze na tu urazenost odplaca cestujuci, pre ktoreho tu DPMZ je a je nim plateny. Este by som pochopil dovody typu vodici chcu byt skor doma, stalo by nas to 100 korun viac, mesto nechce, je to tazke... Ale proste len kvoli tomu, ze pokial nam sami neoznamia, tak cestujuci, ktori nas platia, si mozu tak vytriet ... a ist pesi a my aspon odvezieme poloprazdne trolejbusy.
BTW furt sa stazuju, ze sa s nimi ZSSK nechce bavit - tyzden vopred som sem dal oznam, ze ZSSK poriada stretnutie, kde bude odpovedat na vsetky otazky a pripomienky. Ten oznam bol o.i. aj vo Vecerniku. A reakcia DPMZ? Nebol tam nikto. A hlavne, ze "oni nechcu".
A ked k tomu zoberieme este tarifu - v Bratislave by sa este dalo povedat - banda jedna, dost ze sa vozi cely mesiac hore-dole co hrdlo raci. Ale v Ziline sa za kazdu "jazdu" pekne zacvaka (cize DPMZ na tom skodny nebude)!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
URBINO