Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: PeterC #7281:
A naopak, ak je rodina, kde je to nie 2:3 ale 3:2 alebo 4:1, asi by nesuhlasili, aby sa tento interval "obetoval" kvoli tejto "mensine". Ci ano? Niekedy ma prekvapuje "spravodlivost" mensiny. Ked my 10% musime platit viac, nech je to "spravodlive". Nech sa teda tej vacsine nielen zvacsi interval, ale nech si vsetci, a to je uplne jedno kde, platia radsej zdrazene cestovne napr. 14 Sk, ci uz cestuju z Hajila do Zavodia, z Hajika do centra, z Hajika do Bytcice, z Hajika na Vlcince, z Hajika do Zastrania... atd. Bude to sice nespravodlive, ale pre vsetkych rovnako. Inac povedane, rovnaka nespravodlivost pre vsetkych sa stava spravodlivostou. Tak? Ja mam na to iny pohlad. Ludia do 5 zastavok platia 10 Sk, ludia nad 5 zastavok platia 12 Sk a ludia nad 18 zastavok platia 19 Sk /priklad - Ha-Stodolova - VL-Fatranska je 19 zastavok/. Velmi jednoduchym prepoctom vychadzaju zlavy: Cesta do 5 zastavok = 1 zastavka=2Sk, ludia do 18 zastavok = 1 zastavka=0,66Sk atd. Mozeme diskutovat, ci to ma byt 19 alebo 17 Sk za papierovy listok alebo 10,30 Sk cez cipovu kartu ale skusme sa aj nad takouto matematikou zamysliet ako jednoducho vsetkym dat pausalnu cenu?
Reply on: PeterC #7281:
Urcite sme sa este na nicom zasadnom nehohodli, ale kedze sa s tebou da seriozne diskutovat a na niecom sa asi snad dohodneme, podme na to.

Rodinny pomer 2:3 je samozrejme pripad od pripadu mozny, ale ten zaver mas trochu pritiahnuty za vlasy. Urobit z pomeru 2:3 pomer 0:5 by bol asi taky, ze mne ako Solinkarovi sa aj s mojou zenou a mojim psikom raz za 2 tyzdne podari ist v nedelu na obed k dcere na Banicovu Hajik a po popoludnajsej sieste sa este presunut k druhej dcere na Vlcince a potom vecer na Solinky domov. Pri tvojich "poctoch", kedze aj za havina sa musi platit, je to dokonca 0:9!!! A to uznas asi nie je v tejto matematike s kostolnym poriadkom. Takze ostanme seriozny a nechajme to na tych objektivnych 2:3.
Reply on: Valec #7297:
Nejak sa tomu diakritické znaky znepáčili.
Reply on: Jakub #7264:
No vidíš, odpoveï už si dostal.

Juraj, neber to ako rýpanie, len vyjadrím svoj názor, nemusíš s ním súhlasiť, ale môžeš naò reagovať.
Re #7267 Juraj:
"Bola tu kritika na velky pocet trolejbusovych liniek, ze ich staci 6-7, urobili sme ich 7 - a je krik."
No predpokladal som, že keï sa bude robiť reorganizácia liniek, bude sa vychádzať z pôvodného stavu. Poèet liniek sa síce znížil (to je dobre) ale za cenu straty pôvodných priamych spojení. Ja by som si vedel predstaviť nieèo takého (samozrejme neviem èi by sa to zmestilo do pôvodnych vozokilometrov)
L3 v súèasnej trase (10/20/10//20)
L4 SO-HL-CE-VL (prípadne zokruhovať cez VD) (10/20/10//20)
L5 v pôvodnej trase SO-HL-CE-VL (20/20/20//20)
L6 HA-CE-Dubeò (v rannej špièke na VL) (20/30/20//30)
L7 HA-HL-SO (s predåžením -VD-VL v 60 min. intervale) (20/60/20//-)
L16 HA-CE-HA (doplnenie intervalu na Hájik)
Liniek je 6, všetky sídliská sú navzájom prepojené, intervaly vychádzajú zo stavu spred 20.1.2006. Povedz mi, èo je na tomto návrhu zlé?

"Bola tu kritika na riedke skoro dedinske intervaly..."
Intervaly sú pravidelné, to je plus, avšak nechce sa mi veriť, že neprišlo k zniženiu ponuky spojov, èi nedajbože miestokilometrov.

"Bola tu kritika, ze v ZA nie su prestupne listky, zaviedli sme ich a je krik."
Prestupne listky ste zaviedli, ale aké. Preèo nemôže byť za 19Sk lístok ktorý platí 45 minút a môžem sa voziť ko¾ko a èím chcem. V èom by bol takýto lístok zlý?

"Bola tu kritika na neumerne az vyse 20 km dlhe linky, skratili sme ich - a je krik."
O tomto som síce ja niè netvrdil, ale aj v súèasnosti má linka 13 vyše 16 km.

"Bola kritika, ze v ZA nie je ziaden listok na neobmedzeny pocet jazd, zaviedli..."
Proti tomto lístku niè nenamietam, len myslím, že pri tak vysokej cene (v poronaní s ponukou ostatných DP) príliž využívaný nebude. Však budeš môžeš napísať, ko¾ko sa ich predalo.
Reply on: Juraj #7254:
Zaujimave, ze ked sa v Presove na zaklade podnetov ludi nejaky spoj prida, tak sa nemusi nikde ubrat ?

Re #7267 Juraj:
Problem je len ten, ze ste ziadne prestupne listky a ani plnohodnotny neobmedzeny predplatny listok nezaviedli. Zaviedli ste len nejaky nepodareny zilinsky experiment po vzore 100-rocnej budapestianskej tarify.

Re #7268 Juraj:
Ale pichalo sa, preto odzajtra v PO jazdia vozickari a slepci aj nadalej zadarmo a nie za 50% ako ostatni TZP.

Ostatnym: sorry ze som si dovolil znova porovnat chudobny Presov s bohatou Zilinou.
Reply on: Juraj #7269:
Myslim, ze tu kazdy z rozumnych diskutujucich chape, ze urcity cas mas ine povinnosti. Ale vies, ked napises, ze sa na par dni odmlcis, ale tu myslienku nam dopovies buduci tyzden a potom mesiac nic a po mesiaci sa akoby nic objavis na inom fore, to si potom ludia vysvetluju rozne. Ten dojem potom umocnuje aj to, ze sa vyjadris k vselicomu, len tarifu vzdy akosi diplomaticky obchadzas...
Reply on: Juraj #7266:
Aj tak je to zaujimave, ja som si s mojim veducim teda netykal ? .
Reply on: PeterC #7290:
Pritazliva ponuka je podla mna to, ze za mesacnik das porovnatelne vela ako v porovnatelne velkom meste a dalej uz nie si nicim obmedzovany.
Reply on: Mza #7291:
a ze ci by ludia rovnako nadavali,ak by sa ceny listkov zdvihli na napr. 14 a 12 sk...
Reply on: Jakub #7289:
je pravda,ze niektorym ludom sa cenovo nepohorsilo,niektorym sa pohorsilo a ziadnym sa nepolepsilo.cize celkovo sa ludom pohorsilo,teda zdrazelo cestovanie.bohvie,ci a kedy by sa bez zavedenia nktd zvysovala cena cestovneho.ake su ceny v presove,nitre,martine,trnave?
Reply on: Jakub #7289:
Priznam sa, do tarify vo svojich prispevkoch nerad zasahujem, mozno aj preto, ze by to naozaj vyzeralo ako rypanie (a mozno by aj bolo), lebo neviem o dovodoch, preco ta sucasna je taka, aka je. Ale pripustam, ze to, co si napisal, moze byt pravda. Len si vobec neviem predstavit, co je to "pritazliva ponuka". Radsej si preto hudiem svoje (neber to v zlom): Pritazliva ponuka pre mna je priame spojenie za zakladne cestovne.
Reply on: PeterC #7288:
Ja si myslim, ze vselijake tie priame linky, priame spoje, zvlasten spoje su len take "obezlicky" pri sucasnom tarifnom systeme. Pritazliva ponuka najma predplatnych volne prestupnych listkov to vyriesi sama. Pretoze pri hustych intervaloch prestupovanie nie je velky problem.
Reply on: Mza #7284:
Mza, to s tym spokojnym Chlmcom samozrejme pripustam, a dokonca to povazujem za velmi pravdepodobne. Len si myslim, ze az po takomto predpoklade nastava cas na to, aby sa specifikoval pocet spokojnych a pocet nespokojnych. Na druhej strane, predpokladam, ze ak v Pov.Chlmci su spokojni, tak by sa nejake priame spojenie medzi sidliskami nesanovalo predlzovanim intervalov do Chlmca, ale bolo by "prerozdelene" za cenu predlzenia intervalov zo sidlisk.
Reply on: Mza #7284:
A práve toto je hlavná a myslím, že jediná výhoda zavedenia prestupných lístkov - kompenzácia pre tých, ktorí sú zo vzdialenejších obcí - platia miesto 24 Sk 19Sk.
Reply on: Jakub #7282:
suhlasim
Reply on: Juraj #7276:
V tomto samozrejme s tebou suhlasim! Lenze ludia by aj prestupovali, zvlast ked budu mat take intervaly, lenze akosi nemaju ziadnu moznost klasickych mesacnikov (tie za sucasne cenove palky do uvahy neberiem, to by bolo este na dalsiu diskusiu ? ).

Ked citas rozne diskusie, nazory - co tam rezonuje ako prve? "Teraz budem cestovat drahsie!" a to prestupovanie pride az potom "... a este budme musiet prestupovat!!". Pre vacsinu ludi to nie je prinos pre nich, ale krok DPMZ, ktorym sa sanzi od nich ziskat viac penazi (a toto nie je moj vymysel, ale chodim medzi ludi a dopocujem sa vselico).
Reply on: PeterC #7281:
nechcem tu nikoho a nic obhajovat,ale napriklad v takej rodine z pov.chlmca to moze byt naopak 5:0,kedze prestupovali aj predtym a prestupuju aj teraz a je to pre nich vyhodnejsie.napriklad deti studuju na gymnaziu hlinska a na zu,otec pracuje v celulozke,matka ako predavacka v carrefoure...to len ako priklad.
Reply on: Juraj #7276:
Dobre,ale keby si chcel uspokojiť aj spomínanú väčšinu aj väčšiu časť z nespokojnej "menšiny", tak by sa ponechali priame linky s redším intervalom a skoordinovali by sa s linkami spájajúcimi sídliská a centrum, čím by vznikol redší interval medzi sídliskami a hustý interval do centra, prípadne by tieto centrálne linky spájali také časti ako depo, carrefour.
Reply on: PeterC #7274:
Toto je priklad tych poslednych spojov zo zel. stanice, kde navyse ako vypylnulo z diskusie, by to slo urobit prakticky okamzite...
Reply on: Juraj #7276:
Prosim, neber to ako rypanie, pretoze to nie je mojim umyslom. Som rad, ze si na fore a odpovedas. Teraz ku tym poctom, pre kolkych sa oplati robit zmeny. Vobec nespochybnujem, ze tieto zmeny vascine ludom zlepsili cestovanie. To nemoze popriet nikto. So spokojnostou to vsak je celkom inak. Tiez pouzijem priklad, ktory je nielen ilustracny, ale do pismena skutocny - z mojej rodiny, ktori zijeme v spolocnej domacnosti. Je nas 5. Z toho dvom (vratane mna) sa cestovanie nepohorsilo (rovnake spojenie, rovnake cestovne). Trom sa pohorsilo - musia prestupovat bud do prace, alebo do skoly. Samozrejme, ze sa im trom zvysilo cestovne. Pomer spokojnych ku nespokojnym by teda v nasej rodine mal byt 2 : 3. Ale nie je to tak. Pomer spokojnych ku nespokojnym v nasej rodine je 0:5, pretoze problem hoci aj jedneho clena rodiny je problemom vsetkych jej clenov. Vsetci ostatni radi obetujeme hoci aj 5-minutovy interval za 10-minutovy, len aby aj ostatni clenovia nasej rodiny boli spokojni a mali priame spojenie. Preto mam dost dobry dovod si mysliet, ze nespokojnych bude viac, nez tych, ktorym sa cestovanie stazilo a predrazilo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.