Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Juraj #7152:
Juraj, kedze nie som z tych doktorandov ZU, co niekomu sposobia krivdu, a potom to nechaju tak, naozaj si musim priznat chybu. Uznavam ze ta moja "rozpravka" bola nepresna a aj premrstena, pisana trochu s horucou hlavou. Uvediem na pravu mieru: O tej pokute rozpraval znamy v utorok rano v praci, tak bolo viac-menej jasne bez vysvetlovania, ze sa to stalo v pondelok. Dnes to upresnil - stalo sa to o den skor, v nedelu 22.01.2006. Pokutu 600 Sk zaplatil v hotovosti vo vozidle. Skusim byt este presnejsi a doslova zacitujem slova revizora: "Aj tak by ste si necvakli." Uznavam aj premrstenie svojho minuleho prispevku, pretoze som taketo spravanie revizorov zovseobecnil na "cely den", hoci som mal informaciu len o jednom konkretnom pripade. Za nepresnost aj premrstenie sa naozaj uprimne ospravedlnujem, je mi to luto. Stojim si vsak za tym, ze tato pokuta bola vyslovene "odchytom nepozornej zveri" v druhy (nie treti) den po zavedeni velkej zmeny tras liniek, ich cislovania, aj CP. Ja osobne by som povazoval za ludske a spravne, aby sa v prve dni taketo nepozornosti, ocividne sposobene len zavedenymi zmenami, v prvych dnoch nepokutovali.
Zasah revizorov DPMZ vyzera asi takto: tesne pred ich nastupom opustia bus vsetci gauneri cestujuci bez listkov, pretoze revizorov vidia na zastavke uz zdaleka. Vo vozidle zostanu obycajni cestujuci. Pocas raznej akcie revizori zachytia nasledovne ryby: babku, ktora dobehla na autobus na poslednu chvilu a napriek zufalemu hladaniu nestihla v plnej taske najst listok, matku s 2 detmi, ktora si v zmatku pri nastupe orazila stary listok, 13-rocne dieta, ktore si zabudlo oznacit cipovu kartu a napokon este opiteho bezdomovca, ktoremu dovolili nastupit zrejme len z dovodu “utajenia zasahu”. S pachatelmi sa jedna nemilosrdne: ak dostatocne rychlo nepredlozia OP, revizori zablokuju vsetky unikove cesty a privolaju policiu. Pachatel je na kolenach – vydeseny vyskou pokuty, zhrozeny hrubostou zasahu, ponizeny pred znamymi i cudzimi. A spolu s nim ma pokazeny den aj niekolko dalsich ludi, ktori videli tu nespravodlivost.

Aby bolo jasne, problem nie je ani tak v tom, ze vyssie uvedene ryby museli za svoju chybu zaplatit. Problem je, ze tak vela, a ze sa s nimi zaobchadzalo ako s gaunermi.
Az na bezdomovca to vsetko su verni zakaznici dopravneho podniku. Chcem to povedat priamo a s umyslom pomoct DPMZ – ak sa nenaucia vazit si zakaznika, bude jedno, aky system liniek si zvolia, pojde to s nimi dolu vodou.
Reply on: Miro #7113:
V takomto prípade by nebolo možné presne zistiť, kam dotyčnýcestujúci cestuje, čo nie je prípustné!
Reply on: JaRu #7036:
Nie je dôležité, že bude cestovať MHD menej ľudí. Je dôležité, že s pomocou čipových kariet a palubných počítačov Mielec SRG3001ZA bude presne spočítané, o koľko menej ľudí bude cestovať MHD.
Prečo majú trolejbusy na oknách takú silnú námrazu? Autobusy majú čisté sklá, ale z trolejbusu nevidno von. Je to spôsobené kúrením?
Máte peknú stránku.Som na Vašej 1.x.Som z KE.Tá zelená!OK!Ale čo TD?Máte nové trate?Nie ste predsa BB.
Reply on: marek #7151:
solo jazdia na l.6.Samozrejme,ze obcas sa objavy solo voz aj na inych linkach,nakolko klbakov je nedostatok,navyse tr207 je na go,dalsi klbak 233 je dlhdobodo pn,preto vodic pri poruche svojho vozu dostava solo.
Nastal velky presun medzi vodicmi,niektori sa museli vzdat svojho vozu a dostali iny,preto zatial nieje mozne odsledovat,ktore vozy su pridelene na jednotlivu domovsku linku.Stava sa,ze rano vidite trolejbus na 14stke,ten isty trolejbus doobeda na 4ke a poobede si zajazdi este aj 13stku.Nieje to nic zvlastne,ved tod nedavno niektori vodic za den vymenil aj styri linky 6-16,7-17
Reply on: marek #7151:
Je vzácnosť tam stretnúť trM.Ale vcera tam boli napr.236 a 243.
Reply on: skarpo #7148:
Ja som prispevku porozumel velmi dobre. Doktoranti z Hajika nemaju semester a plne ruky prace, ale skuskove obdobie a nemaju na Fakulte riadenia a informatiky ZU asi do coho pichnut, ked vymyslaju taketo stupidne rozpravky.

Lebo skutocnost je uplne ina ako v rozpravkach. V spominany pondelok boli na linke 6 vykonane nasledujuce kontroly:

L 6/1: - 18.06 zast Policia smer zst.

L 6/2: - 19.04 zast Vysokoskolakov smer nem.
- 19.13 zast Hurbanova smer Policia

L 6/3: - neboli

L 6/4: - 9.13 zast Hurbanova smer zst
- 14.03 zast Halkova smer Policia
- 15.28 zast Vysokoskol. smer nem.
- 15.33 zast Stef.nam. smer nemocn.
- 16.37 zast Policia smer Halkova

Kazdy nech si teraz urobi usudok o novodobom Andersenovi sam...
Myslel som si, ze linky 14 a 13 maju na seba nadvazovat...

Zatial som vzdy na Matice slovenskej videl linku 13 odist pred odchodom linky 14.... ?

Jazdi na linke 13 aj trolejbus 15TrM??? lebo doteraz len same stariny som videl....

Na ktorych spojoch chodia solo vozidla? linka 6 a 7? uz som videl aj na 14ke...
Reply on: PeterC #7147:
nemali im zaplatit nic.., taketo cosi sa nedeje len pri tejto prilezitosti, ale aj pri inych. Vedia, ze su ludia z noveho systemu mimo a oni to este zneuziju. Uz aby sa oteplilo a mohol som vytiahnut bike.
Reply on: skarpo #7148:
Z tvojej reakcie usudzujem, že si tvrdý človek, lebo možno si to o sebe len chceš nahovoriť. Priznám sa, netrápi ma, že práve Ty si nepochopil môj príspevok. Verím, že si ho prečítajú aj takí, ktorým ešte ostalo v srdci trocha ľudskosti. Tí ho pochopia. Napísal som ho preto, že bývalo dobrým a podľa mňa správnym zvykom, že pri veľkých zmenách sa v prvé dni nepokutovalo, len upozorňovalo, pretože sa bralo do úvahy, že cestujúci sú tiež len ľudia, a nie lovná zver. Také niečo asi už dnes neplatí. Záleží len na ľuďoch.
Reply on: PeterC #7147:
Neporozumel som pointe tvojho príspevku. Neoznačiť si lístok je základná chyba, a nemá to nič spoločné s novým vedením liniek či "pomýlením si" spoja. Kto cestuje bez platného cestovného lístka, zaplatí pokutu. Mňa iritujú občania (a tento rok som ich už zažil neúrekom), ktorí naskočia do t- alebo a-busu a počas jazdy zrazu v panike začnú vykríkať "ježiš, kam som nastúpil, čo je to za linka" atď. A potom počas jazdy idú obťažovať vodiča, aby im zastavil... Tak to nejde.
Rozprávka o tom, ako sa správal DPMŽ - jeho revízori - v PRVÝ PRACOVNÝ DEŇ zavedených zmien: Ľudia chodia normálne na plaváreň. Aj ľudia z Vlčincov. A po kúpaní sa v mraze chcú odviezť domov na Fatranskú trolejbusom, ostatne ako vždy. Ako po iné dni, zo zvyku nastúpia do L6. Dvere sa zavrú, a z reproduktorov sa ozve: "Ďalšia zastávka: Carrefour - konečná". Ľudia prosia šoféra, aby otvoril dvere, lebo chcú vystúpiť, keďže zle nastúpili. Vodič samozrejme nemôže otvoriť, lebo už ide kruhovým objazdom. Ľudia si teda povedia, že vystúpia pri Carrefoure, presunú sa peši naspäť ku plavárni, a už nastúpia na spraávnu linku. Urobili však jednu chybu - neoznačili si lístok. A teraz doplňujúca otázka: Uhádnete, na ktorej zastávke v pondelok celý deň striehli revízori a vozili sa jednu zastávku tam a jednu naspäť s hromadným vyberaním pokút pri Carrefoure? Áno, uhádli ste. Striehli pri plavárni. Zdá sa Vám nepravdepodobné, že také hyeny môžu existovať? Ste na omyle. Je to výstižná vizitka DPMŽ.
Reply on: 4444 #7129:
Včera som od fackárne musel ísť domov pešo aj ja... Presne tak ako píšeš.... Žiaden prípoj na poslednú 21-ku od ONV. A poctivo sme si do Bánovej kráčali 6 ľudia.... A tak som bol rád, že nemusíme ísť pešo - ako voľakedy sa chodilo začiatkom 19storočia - na polnočnú do Lietavy ?

Juraj, podľa mňa nemôže byť veľký problém s presunom toho posledného spoja na linke 21 v smere do Bánovej tak, aby sme mohli prestúpiť aj tí, čo idú z Košickej. Alebo nám poraďte, ako máme ísť domov. Alebo vypočujte hlasy ľudu a preložte L21 cez stanicu a Štef. nám.

Ďakujem
Ad cena:
V tarife z roku 1999, pri zavádzaní súčasného systému, boli stanovené takéto ceny: JCL dvojpásmový 8 Sk, JCL jednopásmový 6 Sk, PCL mesačný (80 jázd) 240 Sk. Môžete si to porovnať s dnešnými. Potom sa nikto nemôže čudovať, že od roku 2001 stráca DP v priemere ročne 10% cestujúcich, najmä z kategórie predplatných. Síce za rok 2005 očakávam menší pokles (spoplatnenie ZTP a dôchodcov nad 70 rokov), ale ak to pôjde súčasným tempom, tak najneskôr o 20 rokov to môže DP zabaliť.
Pre zaujímavosť si môžete porovnať údaje o tržbách a výkonoch z výročných správ DPB a DPMŽ.
Tak ked už sme chceli nejaké chvály, dávam nejaké svoje. Mňa osobne sa nové linkové vedenie nejak nedotklo. Moje najčastejšie cesty mi zabezpečuje L13, príp. L7. Trochu mi bude chýbať spojenie Carrefour - Vysokoškolákov - Hlinská, ale na druhej strane som v tejto trase cestoval najmä po 19tej a už L5 moc často nechodila. Teraz už nebudem musieť rozmýšľať,či budem čakať dlho alebo nie a pôjdem rovno pešo, však to trvá skoro narovnako. Ďalší plus ktorý vidím je víkendová chronometráž, avšak uplatnil by som ju aj cez pracovné dni po 20tej. Len škoda že toho 20 min. intervalu v sedle a už! po 17.30.
Len ľutujem tých, čo nemajú také šťastie aby im ostala priama linka. Z takého Brodna do Bytčice sa dostať ľahšie a lacnejšie ako z Hájika na Vlčince.
Reply on: simkoslav #7141:
keby,len na ziakov kaslali.Pri zruseni l.28 pracujuci stratili spojenie do prace na Raj.cestu,Kamennu.Aka taka konpenzacia mohla by byt potiahnut l.26z Rosinskej cez Fatransku s konecnou na Matici.Avsak to by sa niektori cestujuci dostali napr.do Elektrovodu,panelarni atd.za 12sk a to samozrejme nemoze byt,ked moze podnik na nas trhnut este o 7sk viac s prestupom.A tak som vcera radsej natankoval na carffurackej pumpe za 800sk a kazde rano si v klude este aj vypijem kavu ,ako sa rano nahlit a este aj na Hurbanke vystupit a cakat na dalsi spoj.
Reply on: PeterC #7140:
teraz som si to pozrel a mas pravdu,25min cakanie,tak to je gol,vlastne goly,ktore si podnik dava do vlastnej brany.
Inac takyto nepodarok tu uz bol,ak si pametate na Vlcince premala tusim linka1 do Lucky,2 do Bytcice a l.28.Tiez bol na linkach 1 a 2 petminutovy interval a vieme ako to dopadlo.Linka 1 sa rozdelila na linku 1 a11,linka 2 na novu linku 5 na Solinky, vznikla nova linka 6 este s konecnou pri evanjelickom kostole,neskor s postupnou vystavbou panelakov potiahnuta okolo depa na Hajik atd.
Takze ako taka utecha,tento system dlho nevydrzi,podla mna budu vznikat nove linky a necudoval by som sa obnoveniu linky5.
Pri vybudovani trate na Hradisko,musi vzniknut dalsia linka atd. Takze vy vsetci,ktori ste za nove link.vedenie budte za,no a my co sme proti nam neostava nic,len cakat.Jedna sprava,zatial ju beriem ako JPP,dopocul so sa ju v depe na Kosickej,celou situaciou sa ma zaoberat,pri hromadnych staznostiach obcanov,aj mestske zast.
Reply on: PeterC #7140:
Jednoducho by sa mala špička posunuť až do 8:00. Veď veľa ľudí ide do práce do centra na 8:00 hod, aj neskôr, a najmä žiaci chodia do škôl na 8:00. Lenže sa mi zdá, akoby si DPMŽ neuvedomoval, že všetky školy v ŽSK začínajú rovnako o 8:00, čomu by sa mali prispôsobiť (aj v Trnave s katastrofálnou MHD majú žiaci prispôbené spoje k začiatku vyučovania), lenže Žilina chápe žiakov ako cestujúcich z ktorých nemajú žiadne zisk, tak na nich kašlú. Toto by bolo treba doladiť. Napríklad situácia z prvých dvoch dní ukazuje, že z Vl. na Hl. nepostačuje spoj linky č. 2 o 7:30 (trebalo by kĺbový autobus), ale žiaci tu jednoducho môžu byť radi, že ho vôbec majú a nemusia sa z Vl. ráno trepať s prestupom pri Polícii, tak ako musia prestupovať žiaci zo Soliniek idúci do SPoŠ na Predmestskej a i.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.