Návrh pre obyvateľov Hájika, ktorí chodia do práce autom (kamkoľvek!!!): Vyrobte si ceduľu formátu A4, na ktorú veľkým čitateľným písmom napíšete cieľ svojej cesty: "Centrum - polícia", "Vlčince - Fatranská", "Hliny - Billa", "Solinky" atď. Pri prejazde okolo zastávky MHD na Hájiku spomaľte a ukážte túto ceduľku ľuďom čakajúcim na trolejbus. Ak niekto bude (budú)chcieť ísť s Vami, zastavte mu (im) poniže zastávky (podľa vyhlášky 5m za označníkom), a umožnite mu nastúpiť. Ak bude chcieť, tak Vám možno aj prispeje na benzín, a to veľmi rád, lebo sa odvezie za 20 percent času, bez prestupovania, v teple a posediačky. Ak sa tento zvyk u nás udomácni, možno sa DPMŽ začne správať ináč. Inú cestu zatiaľ nevidím. Ja tak určite urobím hneď, ako pominú mrazy, a prestanem používať MHD.
Mojím zamestnávateľom nie je DPMŽ a mojím riaditeľom nie je p. Popluhár. Nepatrím ani medzi študované hlavy zo Žilinskej univerzity a denne využívam MHD v Žiline. Do práce nechodím autom, lebo potrebujem denne aj nejaký relax po ťažkom dni a ten mi prinesie napríklad aj množstvo známych, ktorých denne stretnem práve v MHD. Asi tak.... A som rád , že nepracujem v DPMŽ, ale pre nadnárodnú spoločnosť, kde platia podstatne tvrdšie pravidlá. Patrím medzi tie radikálnejšie typy v oblasti logistiky a špedície, ktoré musia hľadieť na množstvo iných faktorov.... , len aby zachovali " čísla v zelených rámčekoch" a nestratili sme ako firma kredit u zákazníka. Asi tak. Svojím príspevkom som nemal úmysel niekoho ponižovať a tobôž už nie zhadzovať. Ale toho negativizmu , v niektorých prípadoch až vulgarizmu, je tu až moc a doteraz okrem pár jedincov, nikto neukázal aj na výhody, ktoré nový systém priniesol.
Nepriamo sa zvýšilo cetovné.... To je pravda.... Veď aj kvôli tomu bola urobená zmena.... Povedzme si to na rovinu.... A myslím si , že čoskoro aj iné mestá budú musieť urobiť tento nepopulárny krok..... Cena pohonných hmôt, energií a ľudskej práce začala rásť a zaplatiť sa musí.....
ako zase na druhej strane mas pravdu, nie je len vsetko zle na Novej koncepcii, napriklad paci sa mi, ze L13 premava dost casto vo vecernych hodinach a dokonca este aj po 22.hodine.., to je proste nieco uzasne, co som necakal, lebo doposial to bolo tak, ze ak sa niekto chcel dostat zo Soliniek na Vlcince, tak medzi 21 a 22 hodinou este sli nejake dva spoje a o 22:20 siel zo Soliniek na Vlcince posledny spoj na L4 a potom to uz bolo bez sance, vzdy ma to trapilo , lebo L 50 bola nepouzitelna, a ak som sa a nielen ja , ale aj mnohi dalsi zdrzali na Solinkach, tak museli ist peso domov. Z Vlciniec na Solinky sa dalo dostat, napriklad tou L 50, ale naspet to nebolo mozne, jedine ist na zel,. stanicu a tam pockat na odchod dalsieho spoja L 50 a teraz idu spoje po 22. hodine na L 13 okolo 22:20 a hlavne o 22:50. Mimochodom som pocul, ze L 13 s odchodom o 22:20 na Vlcince bola slusne plna, cestujuci museli aj stat.
Ale smutne je to, ze si cestujuci musia slusne priplatit za prestupovanie, a vzdialenost, ktora by u SAD Zilina stala asi 9 - 10 SK, tak teraz bude stat najmenej 19 sk, pripadne viac
Veľa si napísal, tak ťa zacitujem: "... svojím správaním nemajú potrebu niekoho zhadzovať, osočovať a spochybňovať jeho odbornú spôsobilosť." Dúfam, že sa ku nim nepočítaš aj ty, pretože v predchádzajúcom príspevku píšeš: "... tí, ktorí kričia, že je všetko zlé, potrebujú nejakým spôsobom upozorniť na ich vlastný názor.... , aby mali pocit vlastnej dôležitosti." To nie je zhadzovanie, osočovanie, či spochybňovanie odbornej spôsobilosti? Jednoducho je tu aj iný názore ako máš ty a tvoj riaditeľ. Zdieľajú ho aj ľudia odborne zdatní, aj nezdatní. Možno, že je to názor menšiny, ale je chybou, ak je tento názor ukradnutý DPMŽ. Pre túto menšinu ide o zdraženie cestovného z 12 na 19 Sk za tú istú cestu ako pred 21.01.2006, a ešte aj s "čerešničkou" vo forme núteného prestupovania. Tak sa nám, prosím, nečuduj. Predpokladám, že táto drastická zmena sa Teba netýka, tak neosočuj a nezhadzuj tých, ktorých sa to týka. A keby si si naozaj prečítal príspevky odporcov, bez ťažkostí by si našiel aj konštruktívne, na ktoré sa neunúval nikto ani odpovedať. To tiež považujem za zhadzovanie a ignoráciu iného názoru.
Máš pravdu, ale sú to aj tí jednoduchí ľudia, ktorí o tomto fóre ani netušia a pripomienky väčšinou tých, ktorí žilinskú MHD poznajú len z pár fotiek a z toho , čo si naštudovali niekde na internete, sú im cudzie. A nemusia to byť len - ako to tu niekto nazval z Prešova - nacionalisti..... Áno, sú to ľudia, ktorí sa poďakujú listom, možnom normálnym slovom a nekričia bezduché výmysly do vetra.... A navyše svojím správaním nemajú potrebu niekoho zhadzovať, osočovať a spochybňovať jeho odbornú spôsobilosť.
"Mlčiaca väčšina" je tá najhoršia skupina obyvateľstva. Privlastní si ju hocikto a vkladá im do úst výroky a myšlienky, ktoré nikdy nepovedali, lebo mlčia ? .
Juraj, hlavu hore.... Nič nie je také zlé, ako sa na prvý pohľad zdá.... A tak aj tí, ktorí kričia, že je všetko zlé, potrebujú nejakým spôsobom upozorniť na ich vlastný názor.... , aby mali pocit vlastnej dôležitosti. A názor mlčiacej väčšiny, ktorá súčasné zmeny uvítala, je kladný. Ľudia, ktorí denne cestujú svoje rutinné trasy do práce, nemocnice, za nákupom.... súčasné linkovanie privítali a ocenili. Samozrejme, že treba " dochytať muchy " , ale časom sa to určite podarí. Pracujem v podobnej oblasti, preto plne chápem súčasné kroky a systém súčasného linkovania. Viem, že tlak vyvíjaný teraz na všetkých v DPMŽ musí byť abnormálne silný, ale vydržte!!!! Pracovať v odbore služieb je najhoršia práca a navyše sledovať tlak financií a nových trendov tiež nie je ľahké.
Touto cestou teda príjmite za všetkých mlčiacich úprimné poďakovanie za túto novú koncepciu, ktorá je dobrá.
.... a teraz jeden malý detail. Včera od fackárne museli ľudia ísť pešo do Bánovej z poslednej L16, lebo na L21 idúcu niekoľko minút skôr nemali možnosť presupu. Bolo by vhodné poriešiť tento malý detail a posledný spoj L21 posunúť a pár minút neskôr.
presne tak, dpmz dava strasne rado pokuty.., lebo ako som povedal, je z nich ovela vyssi prijem ako z cestovnych listkov. Inac bolo by aj zaujimave vidiet statistiku pocet udelenych pokut rocne a prijem z nich, pretoze ak sa rocne prevozia miliony ZTP-ckarov a kazdy z nich zaplati po korune, a ak platia rocne statisice cestujucich pokuty, ale uz za 612 resp. 1212 SK tak sa dostaneme k radovo dost vysokemu cislu ? . A potom ako tu bolo uz aj spomenute, sa budu davat pokuty za predcasne oznacenie JCL, alebo cipovej karty, alebo za neskorsie oznacenie, alebo za oznacenie zo zlej strany, alebo ak kupis si o korunu lacnejsi listok, tak budes zato kriminalizovany az az, pripadne ak kupis aj drahsi listok ak mas, tak budes zlodejom prvej triedy aky nema na svete paru
Suhlasim. Bud zrusit tych 30 (90) dni, alebo zrusit pocet jazd. Urcite sa zhodneme, ze viac motivujuce by bolo zrusenie poctu jazd. Lebo to co je tam teraz, urcite ludi vyuzivat MHD nemotivuje. Ono ked sa pocita kazda jazda, kazdy si premysli ci sa mu tento den oplati ist s MHD alebo nie. A to aj v pripade, ze ma na karte dostatok jazd. Je to proste psychologia a ta nepusti. Pri cisto casovom obmedzeni nieco take uplne odpada...
Ale DPMZ sa rozhodlo ze chce vediet presny pocet cestujucich aj za cenu, ze mnoho ludi z MHD vyzenie. Tak to teraz ma - vacsi pokles ako v Bystrici, preplnene cesty a nutnost stale viac dotovat prevadzku.
Odpadá druhá věta(Od "výhoda tohoto..." Omlouvám se, to jsem neveděl.
Jinak inou výhodu nemám. Ale i tak, tento tarif STAČÍ (není ideální, hlavně pokud jde o přestupy).
Pravda, když nastoupím omylem do špatného vozu a označím si listok, tak jsem celkem v ...., bo jsem právě utratil 9(nebo 7) Sk.
Zavedení přestupného tarifu by určitě pomohlo, ale
priorita to jistě není(každý si má přečíst číslo vozu, do kterého leze a na dvě jízdy se dá všude dostat).
Mi se spíš nezdá to 30denní omezení čipové karty, protože dřív nebo později by cestující ty jízdy stejně projel a zrušení denního omezení DP neuškodí. Spíš bych řekl, že naopak, protože pro cestující to bude pohodlnější(nebudou muset uvažovat nad tím, jestli všechno stihnou projet->víc lidí si tento doklad pořídí)
Taky by možná bylo hezké upravit ceny tak, aby se vyplatili i lidem jezdícím do 5-ti zastávek, ale proč to asi neůjde, jsem už popisoval.
Mým posledním příspěvkem jsem narážel hlavně na to, že ani časový tarif není bez chyb(a vždy si je na co stěžovat).
Re Jakub: To, že město dává do MHD hodně peněz může vypovídat také o tom, že jezdí míň lidí, jak v jiných městech
Ide o to, ake sankcie sa s tym spajaju - zabudnes si "pichnut" a hned zaplatis riadnu pokutu, hoci si uz pred 2 tyzdnami vyvalil DPMZ prachy na cely mesiac vopred. A to mi pripada minimalne nemravne.
Mna by naozaj strasne zaujimalo, preco to takto musi byt u nas a preco sa napr. v Presove (hm, takto nakydat na mesto a DPMZ, take ruhanie) alebo v Bratislave sa bez toho obidu.
Ja si myslim, ze aj take nastupovanie iba prednymi dverami v Ziline nie je az take nerealne. Pred par rokmi by si tiez nikto nevedel predstavit, ze sa zrusia mesacniky a ze sa bud musiet platit pri kazdej ceste. Staci to zastitit peknymi slovami o "spravodlivosti" a bude to ? .
Ktosi spominal, ze Zilina dava na MHD najviac v porovnani s inymi mestami. Ak je to naozaj tak, nie je zhnite nieco v tomto meste nacionalistickom?
Ale, ale... akoze tam nemas casove obmedzenie. Nastupit do druheho vozdila musis do 30min od nastupu do prveho vozidla. A nemoze to byt ta ista linka. Mas v zalohe aj nejaku inu vyhodu?
Vím, ale sleva tam přece jen je, ikdyž minimální. A podla mne se dá v Žilině dostat na dvě jízdy kamkoli po meste.
Výhoda tohoto je zase v tom, že nemají časovou platnost, a dá se označit dvakrát, ikdyž na sebe ty jízdy nenavazují, čímž se dá při tomto tarifu aj celkem ušetřit.
V Ostravě si musí člověk koupit 45-ti minutový(a dražší jak 15-ti minutový) lístek koupit každý, kdo jede třeba jen 17minut. Tady je to rozděleno na pásma, takže nezáleží na čase(cestující jede, jak dlouho chce.
V žilině se rozlišuje krátká jízda a delší jízda a rozdíl je jen 2Sk.
Ani jeden ze systémů není úplně spravedlivý(V Ostravě zmíněných 17minut, tady to, že cestující jedoucí 6 zastávek platí víc jak na 5 zastávek a stejně jako cestující na 20 zastávek) a težko se posuzuje, který je lepší.
A ještě je tady možnost, při 5ti a více jízdách za 24hodin, koupit si 24hodinový ?
Hej, 19 korun, ale nepochopil si, co je to prestupny listok v zilinskom podani. To je listok na dve jazdy ktory mozes orazit zhora aj zdola. To je vsetko. V porovnani s pouzitim dvoch jednorazovych listkov mas zlavu 1 az 5 korun podla toho, kam by si cestoval. Ale nie je to klasicky prestupny listok, ako ho pozname napr. z Ostravy, Brna alebo Prahy.
pete: mesto uvita kazde zlacnenie len v tom pripade, ak si mysli ze na to nebude doplacat. V Ziline sanuje pripadnu stratu DPMZ, takze mesto by som vobec nevynechaval.
Keby sa podarilo mat prestupny listok za 14 Sk a na karte by odratalo len 1/5 (1/10) jazdy, urcite by sa lahsie cestovalo. A myslim si, ze by ani trzby neboli nizsie.
Sem nedoplnil: Kdyby omezení 30dnů odpadlo, neprodělal by nic ani DP, ani cestující.
Pokud to náhodou někdo nestihne projet(týdenní nemoc apod.), může jen nadávat na DP, že mu propadly jízdy. Tento přístup se mi nelíbí
To asi ne, ale i DP se nsaží mít co nejnižší ceny jízdenek, aby s ním jezdilo co nejvic lidí.
Když tak sleduji tu tabulku, tak cena 960 Sk je odvozena z ceny lístku (12Sk * 80 jízd = 960).
Z toho vyplývá, že koupí tohoto lístku nikdo vůbec nic neprodělá, pokud jede za měsíc 80krát(cca 2-3 denně). Což se celkem dost lidem podaří (minimálně do školy a ze školy, občas do města, to se nasbírá).
Je škoda, že při koupi toho lístku není žádná sleva(jak je tomu v jiných městech) a taky se mi nelíbí časové omezení 30dnů.
Ale nedá se na nic stěžovat, akorát na neochotu DP.
Myslis si ze suma 960Sk bol vymysel mesta? Myslis si ze mesto nanutilo panu riaditelovi vsetky ceny listkov? Mesto len schvaluje to co si pan riaditel vymysli....
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.