Reply on: Vlado #5428:
Pokiaľ som správne pochopil Juraja, žilinská prestupná tarifa bude v tom zmysle, že pri druhom označení čipovej karty do istého času od prvého označenia sa cestujúcemu neodráta žiadna jazda (t.j. akoby pokračoval pôvodnú jazdu v inom vozidle). Na papierové lístky to nebude mať žiaden vplyv.Opakujem - ak som ja správne pochopil.
Vladimír
Linky č. 7 a 17 (ako Papyr správne napísal, sú dve linky a nie jedna, pretože existuje ich spoločný úsek, kde sa musia vzájomne voči sebe koordinovať) dnes predstavujú zaujímavý polookruh. Polookruh, kde jedna polovica (centrum - Vlčince) z okruhovej trasy si ďaleko silnejšia ako druhá polovica (Hliny - Solinky). Preto ostala zachovaná aj L6, ktorá časť tú silnejšiu časť okruhu posilňuje na požadovaný rozsah formou klasickej diametrálnej linky. Problémom však ostáva koordinácia týchto štyroch (spolu s L16, ktorá pre mňa nepochopiteľne prežila 6. júl 2004) liniek na spoločnom úseku Polícia - Hájik.
Keď som v minuloročnom záchvate nespokojnosti s novým cestovným poriadkom doma zostavoval vlastný návrh, bez váhania som z neho vypustil L16 ako nesystémovú. Ostávalo zistiť, čo s veľkým okruhom.
Sú v zásade dva varianty. Variant s prestupnou tarifou a neprestupnou. Ak v prípade Žiliny musíme (sme museli) počítať s nemožnosťou prestupovania cestujúcich, veľa sa ozaj vymyslieť nedalo. Najvhodnejšie sa mi javilo zachovanie polookruhov 7/17 s tým, že pôjdu cez Vysokoškolákov a Spanyolovu a L6 bude tým linkou, ktorá bude vetvu Hájik - centrum - Vlčince posilňovať. Ostala by tak v podstate silná linka Hájik - nemocnica - Vlčince (kde časť spojov ako L7/17) pokračuje ďalej ce Diel, Solinky a Hliny na Hájik a druhá, dnešná L4, ktorá by s ňou bola v prísnom preklade. Uvažoval som nad špičkovým intervalom 10 min. pre L4 i L6+7+17.
Klasické problémy, ako nerovnomernosť spojenia na Hájik od Hurbanovej a stanice však naďalej museli ostať, rovnako ako zbytočne dlhá trasa liniek, pomerne komplikovaný systém trojlinky a pod. by však ostali.
Ak však môžeme do blízkej budúcnosti počítať s tým, že si pri tvorbe linkového vedenia nebudeme musieť sami zväzovať ruky tým, že cestujúcich odrádzame od prestupu, je tento systém riešiteľný aj s dvomi celkom jednoduchými linkami.
A sme doma. Okľukou sme vrátili zase len do histórie, kde sú na scéne staré dobré nám známe L6 a 7 ako jediné dve linky na Hájiku. Linka 6 ako silná linka na klasickej trase a L7 ako "južná" časť dnešného veľkého okruhu na trase Hájik - Solinky - Matice Slovenskej s výrazne menším rozsahom dopravy. A nič viac netreba.
Poznámka: Vo všetkých viariantoch somvôbec neuvažoval nad L1 na Vlčincoch, ktorú by som tam osobne tiež rád nevidel.
*** !!! ***
Pre tých, ktorým sa (z pochopiteľných dôvodov) nechcelo čítať celý tento môj citový výlev, zhrniem myšlinku do jednej vety:
Návrh obojsmernej linky v trase Hájik - Solinky - Vlčince sa mi zdá perfektný a som zaň všetkými desiatimi, ak mu bude doplnkom silná linka Hájik - žel. stanica - nemocnica - Vlčince.